Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:19

jameyskatje schreef:
gewoon geen aandacht geven. dat is wat je kan doen. moslims lachen hem toch uit.. alsof het serieus te nemen valt

Aha.. Ja, uitlachen.. Dat zou in de perfecte wereld zo zijn.. Echter zijn er ook dagelijks doodsbedreigingen uit de moslimhoek, bleef het maar bij uitlachen! ;)

vuurneon

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:21

hoofddoekjestax := Wat een belachelijk idee, die krijgt hij er ook nooit door :n

Geld dat dan ook voor de nonnen? en oude dames die graag met hoofddoekjes om lopen?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:22

Achja, hij heeft af en toe van die uitspraken waarvan je je af moet vragen of het puur voor de publiciteit is of dat hij het ook echt meent.
En hoe gaan ze dat trouwens in vredesnaam controleren? Gaan ze dan elk hoofddoek dragend vrouwtje om haar vergunning vragen? Ga toch weg...
Dat is pas tijds en dus geldverspilling.

Al ben ik het met sommige dingen die hij zegt wel eens :j..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:24

Tallie_Ho schreef:
Blue_Eyes schreef:
Vermoedelijk valt hij vanzelf een keer door de mand. Net als met de LPF, ook veel geschreeuw, maar toen puntje bij paaltje kwam was de coalitie met de LPF binnen een paar weken verleden tijd...

Waarschijnlijk, maarja, wat nou als dat niet gebeurd? :D Stel nou dat hij zo groot word en premier word? En het kabinet valt niet?
( onwaarschijnlijk omdat links en rechts echt niet samen gaat en elkaar dus de hersenen inmept :') )

Mensen zullen op hem stemmen omdat ze achter zijn ideeen staan, niet omdat het zo'n fijne vent is :')

Dat gaat zomaar niet gebeuren. Dan zal hij eerst coalitiepartners moeten vinden (die zijn er niet) of hij moet in zijn eentje een absolute meerderheid zien te krijgen. Dus 76 zetels. Nou.... als dat gebeurt ben ik sowieso weg, want in een land waar zo iemand (gekozen!) dictator kan worden, wil ik uberhaupt niet wonen.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:27

Toch denk ik dat er wel steeds meer mensen op hem zullen gaan stemmen.. :j Maar inderdaad, links en rechts wordt niet wat samen dus daar hoeven we sowieso niet bang voor te zijn en 76 zetels is al helemaal onwerkelijk!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:29

Nu even een koppeling maken naar de gezondheidszorg én een paardgerelateerd onderwerp(en weg van het religieuze aspect, want Wilders heeft het nu puur over het hoofddoekje en vergeet dat er genoeg mensen zijn die een hoofddoekje uit andere overwegingen dragen). Wat vinden we ervan dat Coby v B 1000 euro per jaar zou moeten gaan betalen, omdat ze op het moment vaak een hoofddoekje draagt?
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 17-09-09 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:30

Ze zeiden van Pim ook niet dat hij zo "groot" zou worden, hoewel die minder hard schreeuwde..

Pim heeft toen zijn vele stemmen gekregen door zijn dood, jammer dat zijn achterban zo'n enorme pestbende was :')

@ Somebody_ Waarom draagt Coby een hoofddoekje?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:32

Tallie_Ho schreef:
Ze zeiden van Pim ook niet dat hij zo "groot" zou worden, hoewel die minder hard schreeuwde..

Pim heeft toen zijn vele stemmen gekregen door zijn dood, jammer dat zijn achterban zo'n enorme pestbende was :')

@ Somebody_ Waarom draagt Coby een hoofddoekje?

Dat is voor dit onderwerp niet van belang lijkt mij.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:33

Nou, dat vind ik wel.. Stel dat Coby b.v. chemo heeft gehad, dan vind ik dat weer wat anders als wanneer ze van net voor haar haarlijn tot onder haar kin ingepakt zit omdat ze ineens moslim is geworden.. ;)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:35

Natuurlijk wel, het gaat toch onder andere over hoofddoekjes en de overwegingen waarom mensen die dragen?

Waar trek je de grens en inderdaad, worden zulke hoofddoekjes ook meegeregekend?

Ik vind dit helemaal niet zo'n onlogische vraag van Tallie_Ho hoor :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:35

Moeten alle mensen die kanker hebben en omdat ze kaal zijn en daarom een hoofddoek dragen dan ook tax betalen?
Want je mag eenmaal niet discrimineren op religie, dus een moslimhoofddoek verbod zit er niet in ivm grondwet. Dus of je het dan draagt omdat het mode is, geloof of praktisch.... je zal moeten betalen.
Lijkt mij niet echt zinvol en tijdverspillend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:37

Blue_Eyes schreef:
Vermoedelijk valt hij vanzelf een keer door de mand. Net als met de LPF, ook veel geschreeuw, maar toen puntje bij paaltje kwam was de coalitie met de LPF binnen een paar weken verleden tijd...

Precies! Die hadden ook geen programma omdat Pim te druk was met zijn eigen egotrip :).

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:39

Tallie_Ho schreef:
Nou, dat vind ik wel.. Stel dat Coby b.v. chemo heeft gehad, dan vind ik dat weer wat anders als wanneer ze van net voor haar haarlijn tot onder haar kin ingepakt zit omdat ze ineens moslim is geworden.. ;)

Tallie stelde idd geen rare vraag(heb ik ook niet gezegd, imo), maar Geert Wilders kán en mag hier nou eenmaal geen onderscheid in gaan maken(op basis van godsdienst kleding verbieden is in strijd met de grondwet, gezien de, ja daar komt ie weer, ervaringen van WO II)..... Vandaar mijn vraagstelling.

Er zijn hier wat mensen die het verbod op hoofddoekjes helemaal niet zo gek vinden, maar ik vraag me af zij het ook normaal vinden, als mensen die vanwege andere redenen dan religie(neem aan dat dat bij C. v. B zo is) geen hoofddoekjes mogen dragen. Dan verplicht je een groot aantal mensen dus tot het kiezen voor een haarstukje, of kaal over straat, terwijl zij liever voor een hoofddoekje hadden gekozen...
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 17-09-09 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:42

Welshcobfan schreef:
Moeten alle mensen die kanker hebben en omdat ze kaal zijn en daarom een hoofddoek dragen dan ook tax betalen?
Want je mag eenmaal niet discrimineren op religie, dus een moslimhoofddoek verbod zit er niet in ivm grondwet. Dus of je het dan draagt omdat het mode is, geloof of praktisch.... je zal moeten betalen.
Lijkt mij niet echt zinvol en tijdverspillend.

Een hoofddoek omdat je chemo hebt gehad kan met een beetje creativiteit makkelijk worden vervangen door een hoed of pet.

Een moslima zal haar hoofddoek niet vervangen door een pet..

Daarbij zijn de meeste moslima's van kruin tot kin ingepakt, is dat bij mensen die chemo hebben gehad ook zo? :)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:42

Wat bereiken landen als alle inwoners weg lopen?? dan blijven ze ontwikkelingslanden. Mensen moeten hun eigen land gaan opbouwen met eventueel hulp (geen geld maar hulp).

Je kunt dus gaan zitten huilen dat het in andere landen zo slecht is.... als je geen oorlogsvluchteling bent kun je beter in je eigen land wat gaan opbouwen.
Nou is dat heel menselijk gedrag hoor wegvluchten.
Na de tweede wereldoorlog zijn er ook heel veel mensen verhuisd maar het zou toch wat zijn als half nederland zijn koffers had gepakt en was vertrokken.

Wij hebben toen met hulp uit andere landen het land weer opgebouwd.

Daarnaast zijn er zoveel culturen die vrouwen onderdrukken dit is niet OK! dit beperkt de vooruitgang in onze samenleving.
Als Nederlandse vrouwen niet in/ na de oorlog gedwongen waren te gaan werken stonden wij ook niet op dit punt. Dit moeten we niet willen verliezen.

En je kunt zeggen dat de wereld van iedereen is. Mensen hebben heel lang gescheiden geleefd met eigen culturen. Dit botst. Je kunt dit botsen voorkomen door mensen in hun eigen land met hun eigen gebruiken te ondersteunen.

Ik vergelijk dit maar even met mijn katten kat 1 heeft de gewoont een lekker dutje te doen na het eten om zich vervolgens uitgebreid te wassen daarna kruipt hij bij baasje op schoot om heerlijk gekroeld te worden en gaat hij slapen. Deze kat geloof heilig in eten.
Kat 2 is een nieuweling komt uit een gezin met twee kinderen. Die kinderen spelen iedere avond met haar na het eten. Daarna mag ze op schoot komen liggen. Deze kat gelooft heilig in zijn speelgoedmuis.

Twee katten samen:
Kat 1 irriteert zich mateloos aan kat 2 omdat deze kat heel andere dingen is gewend. Met als gevolg dat er nogal eens een aanvaring is.
De beide katten hebben dus andere gewoonten en daardoor botst het regelmatig.
Beide katten geloven in iets anders daar ligt niet het probleem.

Zo gaat het met mensen ook het is niet het geloof waar we ons aan storen het is de cultuur.
Waar Nederlanders zich aan storen zijn de welbekende 'vooroordelen'. Dit komt omdat de gewoonten anders zijn. Je hoort nederlanders roepen ik haat het dat die buitenlanders zo hard roepen. Ik hoor ze (op de domme na) nooit zeggen ik haat het dat mijn buurman geloof in allah en geen varkensvlees eet.

Geert Wilders haalt dit door elkaar hij gebruikt het geloof om de 'domme' simpele of hoe je het ook wil noemen te overtuigen van zijn standpunten.

Zijn ideeen zij niet gek zijn fobieen (islam/buitenlanders) wel.

En de kopvoddentax is gewoon een stunt. Het trieste van heel het verhaal is dat het hele kabinet hier over valt. Je kunt dit beter gewoon negeren in zijn betoog. Dan is hij zo klaar :D

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:43

Somebody_ schreef:
Dan verplicht je een groot aantal mensen dus tot het kiezen voor een haarstukje, of kaal over straat, terwijl zij liever voor een hoofddoekje hadden gekozen...

Je verplicht de moslima's toch ook om hun hoofddoekje weg te doen. Ik vind dat je die grens dan wel gelijk moet trekken.
En zoals gezegd wordt, er zijn genoeg alternatieven voor een hoofddoekje in zo'n situatie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:45

Wordt nog wat in wintertijden, want als je dan een sjaal lekker om je hoofd wil wikkelen omdat het koud is, wordt dat ook een hoofddoek.

Zie de blauwe envelop al vallen op de mat:
draagt u een hoofddoek? ja nee
:+

Tallie: veel mensen met chemo kiezen toch voor de hoofddoek omdat een pet niet alles kan bedekken en vaak is een hoofddoek ook zachter voor op het hoofd. Dus zoveel alternatieven heb je niet als je hoofdhuid extreem gevoelig is en je wilt het niet koud hebben helaas...
Maar wat dacht je dan van de nonnen? die zijn ook goed ingepakt :j
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-09-09 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:46

Somebody_ schreef:
Nu even een koppeling maken naar de gezondheidszorg én een paardgerelateerd onderwerp(en weg van het religieuze aspect, want Wilders heeft het nu puur over het hoofddoekje en vergeet dat er genoeg mensen zijn die een hoofddoekje uit andere overwegingen dragen). Wat vinden we ervan dat Coby v B 1000 euro per jaar zou moeten gaan betalen, omdat ze op het moment vaak een hoofddoekje draagt?

Ik vind dit niet bepaald relevant, Wilders doelt weldegelijk op hoofddoekjes gedragen door moslima's en niet om vrouwen die hoofddoekjes dragen vanwege een haal hoofd of zomaar voor de lol.
Dat Geert er niet bij zegt dat hij moslims bedoelt doet hij ook alleen maar zodat niet de totale tweede kamer zijn kop eraf trekt.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:46

Yeyo schreef:
Somebody_ schreef:

Ik vind dit niet bepaald relevant, Wilders doelt weldegelijk op hoofddoekjes gedragen door moslima's en niet om vrouwen die hoofddoekjes dragen vanwege een haal hoofd of zomaar voor de lol.
Dat Geert er niet bij zegt dat hij moslims bedoelt doet hij ook alleen maar zodat niet de totale tweede kamer zijn kop eraf trekt.

Jij denkt dat dit grondwettelijk mag? :D

Mocht meneer dit er doorheen willen krijgen, wordt het een verhaal van 'gelijke monniken, gelijke kappen', en vandaar mijn vraag of de mensen die het 'normaal' vinden om moslima's te 'verbieden'(oke, een tax op te leggen) met hoofddoekje te lopen, zij dat ook normaal vinden bij mensen die vanuit medische redenen een hoofddoekje dragen(kunnen ze er ook nog wel bij hebben....).
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 17-09-09 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:47

Nonnen dragen ook een hoofddoek vanwege het geloof, maar daar zal je hem dan weer niet over horen...

Maar goed, kamer moet gewoon kort antwoord geven op die beste man en hem dan gewoon verder negeren. Want dit is nou niet echt een zinvol idee :+

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:50

Somebody_ schreef:
Yeyo schreef:

Mocht meneer dit er doorheen willen krijgen, wordt het een verhaal van 'gelijke monniken, gelijke kappen', en vandaar mijn vraag of de mensen die het 'normaal' vinden om moslima's te verbieden met hoofddoekje te lopen, zij dat ook normaal vinden bij mensen die vanuit medische redenen een hoofddoekje dragen.

Nee, maar dat is toch ook nog niet relevant?
We waren er al over uit dat het op zich nergens op slaat, het hele voorstel niet, juist omdat het haaks staat op de grondwet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:51

Welshcobfan schreef:
Wordt nog wat in wintertijden, want als je dan een sjaal lekker om je hoofd wil wikkelen omdat het koud is, wordt dat ook een hoofddoek.

Zie de blauwe envelop al vallen op de mat:
draagt u een hoofddoek? ja nee
:+

Tallie: veel mensen met chemo kiezen toch voor de hoofddoek omdat een pet niet alles kan bedekken en vaak is een hoofddoek ook zachter voor op het hoofd. Dus zoveel alternatieven heb je niet als je hoofdhuid extreem gevoelig is en je wilt het niet koud hebben helaas...
Maar wat dacht je dan van de nonnen? die zijn ook goed ingepakt :j

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik hier in nederland nog nooit een non heb gezien die ingepakt voorbij liep.. :') Waar vind ik die? :D

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:52

Yeyo schreef:
Somebody_ schreef:

Mocht meneer dit er doorheen willen krijgen, wordt het een verhaal van 'gelijke monniken, gelijke kappen', en vandaar mijn vraag of de mensen die het 'normaal' vinden om moslima's te verbieden met hoofddoekje te lopen, zij dat ook normaal vinden bij mensen die vanuit medische redenen een hoofddoekje dragen.

Nee, maar dat is toch ook nog niet relevant?
We waren er al over uit dat het op zich nergens op slaat, het hele voorstel niet, juist omdat het haaks staat op de grondwet.

Hoe vaak moet ik nog gaan zeggen dat er mensen zijn (ook in dit topic) die het hele idee wel 'leuk/interessant/goed' vinden en dat ik op die mensen doel!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:53

Tallie: die zitten ook meestal in het klooster en komen niet veel buiten. Mijn zus had ooit uitzicht op de nonnentuin in Nijmegen en daar liepen aardig wat dames goed ingepakt rond :j :)
Dus ook daar in de buurt kun je ze wel vinden (als het klooster er tenminste nog staat).

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:55

Somebody_ Misschien moet je dan met beter onderbouwde argumenten komen en een duidelijk gefundeerde mening.
Er valt imo weinig op te reageren.

Jij vergelijkt een ziekte nu met geloofsovertuiging..... :?