13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:16

kim.. voor zover ik weet staat overal te lezen dat haar ouders 'haar af en toe eens opzoeken'

ik lees nergens dat er constant iemand is om haar op te vangen

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:16

KiWiKo schreef:
MamboBeach schreef:
Ja, is goed als je 18 bent of ouder!
Als je dit goed vindt ben je behoorlijk van de weg af als ouder hoor!
Ik kan er echt geen goed woord voor over hebben!

Als dat meisje haar bootje moet aanleggen ter reparatie o.i.d. en ze wordt verkracht dan is het allemaal erg!
Zou er niet aan moeten denken dat mijn dochter, en zeker niet op die leeftijd, alleen aan het cruisen is op zee... :n

Maar dat is niet aan de orde........... elke aanlegplaats zijn er mensen om haar op te vangen...... waaronder haar ouders........ Dus aan land is er geen gevaar. Met dat soort "wedstrijden" is er altijd begeleiding van andere schepen...... dus op zee kan ze ook niet echt in gevaar komen...

Tis allemaal aan strenge veiligheidseisen gebonden hoor die zeilsport :)

Maar waarom wil ze het dan?? Ik zie echt geen andere rede dan alleen het record verbreken. Lekker zonde van je wereldreis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:17

LimaMambo schreef:
[naam] schreef:
Als je 18 bent kun je niet verkracht worden dus? Happy me. :D

je bent als je 18 bent wel beter in staat jezelf te verdedigen
verkrachting is hoe dan ook erg.. maar een kind van 13 vind ik wel ietsje erger

Denk je dat nou echt?

Op je 18e ben je net zo kwetsbaar wat dat betreft als op je 13e...

Op je 18e kun je ook niet tegen een volwassen man op die je wil verkrachten.. Als dat zou kunnen werden er véél minder vrouwen verkracht. Een verkrachten luistert niet naar 'nee' ....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:18

LimaMambo schreef:
kim.. voor zover ik weet staat overal te lezen dat haar ouders 'haar af en toe eens opzoeken'

elke haven die aangedaan word is een compleet ontvangstcommite die zich buigt over de deelnemers :)

is op elke zeilwedstrijd zo, deze zal zelfs uitgebreider zijn omdat er minderjarige mee doen :)

De begeleiding zal ongetwijfeld top geregeld zijn, zowel aan land als op het water

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:18

Juul schreef:
Denk je dat nou echt?

Op je 18e kun je ook niet tegen een volwassen man op die je wil verkrachten.. Als dat zou kunnen werden er véél minder vrouwen verkracht. Een verkrachten luistert niet naar 'nee' ....

maar fysiek ben je beter in staat je te verdedigen
iemand van 18 is sterker en wijzer dan iemand van 13..

RoodZonnetje

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:20

Even los van de leerplichtwet, maar waarom zouden alle mensen die er verstand van hebben (denk aan psychologen, pedagogen etc.) het toch geen goed idee vinden?

KiWiKo

Serafina80 schreef:
Maar waarom wil ze het dan?? Ik zie echt geen andere rede dan alleen het record verbreken. Lekker zonde van je wereldreis

nou gewoon omdat het een gruwlijk gave ervaring is, en daarnaast een groot sportief element in zich heeft......... je zou het maar mogen meemaken zeg!! ben stinkend jalours........... maar ik denk dat ze niet zitten te wachten op overjarige tieners zonder enig talent voor zeilen :D

Limanade

KiWiKo schreef:
LimaMambo schreef:

elke haven die aangedaan word is een compleet ontvangstcommite die zich buigt over de deelnemers :)

is op elke zeilwedstrijd zo, deze zal zelfs uitgebreider zijn omdat er minderjarige mee doen :)

De begeleiding zal ongetwijfeld top geregeld zijn, zowel aan land als op het water

maar dit is geen zeilwedstrijd.. dit is een solo zeiler

geerke

op zee niet in gevaar komen?
het kan daar flink waaien en spoken hoor....
Als het mijn dertienjarige was mocht ze echt niet....
verstandig of niet het is gewoon een kind....

KiWiKo

LimaMambo schreef:
Juul schreef:
Denk je dat nou echt?

maar fysiek ben je beter in staat je te verdedigen
iemand van 18 is sterker en wijzer dan iemand van 13..

zou ik niet al te hard roepen :) ken menig 18 jarige die best wel heel veel kan leren van 13 jarigen :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:21

LimaMambo schreef:
KiWiKo schreef:

maar dit is geen zeilwedstrijd.. dit is een solo zeiler

in wedstrijd verband :)....... dus allemaal solozeilertjes :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:22

Heino schreef:
Even los van de leerplichtwet, maar waarom zouden alle mensen die er verstand van hebben (denk aan psychologen, pedagogen etc.) het toch geen goed idee vinden?

komt door het eindwoordje ... "ogen" al dan niet met een L of G ervoor...........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:23

geerke schreef:
op zee niet in gevaar komen?
het kan daar flink waaien en spoken hoor....
Als het mijn dertienjarige was mocht ze echt niet....
verstandig of niet het is gewoon een kind....

Kan gruwelijk spoken........... daarom varen er veiligheidsschepen mee :D

Shadow0

Heino schreef:

Ok, nu kan ik mijn cynisme toch niet helemaal beteugelen... wel eens met jeugdzorg in aanraking gekomen? In mijn opinie hebben de psychologen / pedagogen (en zeker de woordvoerders) nogal een 'one size fits all'-benadering voor wat jongeren wel en niet moeten en mogen. De psychologen die ik hierover heb gehoord hadden in elk geval niets van belang te melden en leken geen enkele aandacht te hebben voor het individu van iemand die hiertoe besluit.

Serafina80

KiWiKo schreef:
Serafina80 schreef:

nou gewoon omdat het een gruwlijk gave ervaring is, en daarnaast een groot sportief element in zich heeft......... je zou het maar mogen meemaken zeg!! ben stinkend jalours........... maar ik denk dat ze niet zitten te wachten op overjarige tieners zonder enig talent voor zeilen :D

Tuurlijk is het gaaf, daar ben ik het dan wel mee eens :D
Ook zeer begrijpelijk dat mensen in elke haven goed worden opgevangen..dat is dan weer een meevaller.

Maar verder ik vind het gewoon te jong, te onverantwoord, eng, raar en ik heb erge medelijden met haar...en die ouders mogen ze opsluiten van mij.

RoodZonnetje

Dat is geen argument Kiwiko, maar een dooddoener. Wat is je werkelijke argument?

Limanade

KiWiKo schreef:
in wedstrijd verband :)....... dus allemaal solozeilertjes :)

daar kan ik anders nergens iets van vinden

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:25

Shadow0 schreef:
Ok, nu kan ik mijn cynisme toch niet helemaal beteugelen... wel eens met jeugdzorg in aanraking gekomen? In mijn opinie hebben de psychologen / pedagogen (en zeker de woordvoerders) nogal een 'one size fits all'-benadering voor wat jongeren wel en niet moeten en mogen. De psychologen die ik hierover heb gehoord hadden in elk geval niets van belang te melden en leken geen enkele aandacht te hebben voor het individu van iemand die hiertoe besluit.

Ik heb het niet zozeer over de mensen die bij jeugdzorg werken, maar meer de mensen die achter de onderzoeken zitten, die de ontwikkeling van de kinderen en jongeren in Nederland bijhouden, en de factoren van invloed hierop.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:26

Volgens mij vond ze het niet zo erg hoor, dus medelijden hoeft denk ik niet ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:27

Juul schreef:
Als je 18 bent kun je niet verkracht worden dus? Happy me. :D

Jawel hoor, heb ik ook nooit gezegd! :D
Maar het is al verteld dat dat wat andere lui zijn en ik bedoel daarmee te zeggen dat ik als moeder echt in angst zou zitten, dan helemaal!
Vind het nu al eng!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:28

Serafina80 schreef:
Maar verder ik vind het gewoon te jong, te onverantwoord, eng, raar en ik heb erge medelijden met haar...en die ouders mogen ze opsluiten van mij.

Dat vind ik dus best buiten proportie... zelfs al voldoen ze niet helemaal aan het stereotype beeld van een standaard gezin... we hebben het hier niet over ernstige psychische of lichamelijke verwaarlozing. We hebben het niet over ouders die hun kinderen helemaal niets meegeven, en ook niet over jongeren die (leerplichtwet of niet) zelden op school te vinden zijn. En daarom alleen al vind ik het allemaal zo extreem... hier valt iedereen over. Maar over de duizenden en duizenden jongeren die het vele malen slechter hebben en vele malen minder kansen hebben... daar stapt iedereen zo overheen. (Want daar is niemand jaloers op?)

Toevoeging: en dan ben ik ook erg benieuwd wat het praktische idee is van 'ouders opsluiten' of kind weghalen. Want als er toch goddorie iets traumatiserend is (ZELFS als het niet anders kan) dan is het om als kind bij je ouders weggehaald te worden en ergens in een vreemde omgeving (mogelijk kindertehuis) terecht te komen. Of als je pech hebt van hot naar her gesleept te worden omdat je elke keer weer wordt weggereorganiseerd. Het alternatief dat wij jongeren in de problemen kunnen bieden is veruit ontoereikend... dat je kinderen daar plaatst als het echt niet anders kan is al erg genoeg voor een beschaafd land... dat je overweegt kinderen daar te plaatsen die een behoorlijke thuissituatie hebben maar een andere opvatting over het leven is vreselijk! Als je nou de ontwikkeling van een kind goed wilt verpesten, moet je haar om zoiets uit huis plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 25-08-09 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Heino schreef:
Dat is geen argument Kiwiko, maar een dooddoener. Wat is je werkelijke argument?

Wat mijn werkelijke argument is heb ik net gezegd............. ben molens doorgegaan met allerlei "Ogen" heb er nu nog steeds beroepsmatig mee te maken........ en geloof me........... wassenneus...... geitenwollensokkenfiguren die echt geen idee hebben wat er in de wereld speelt en hoe je ermee om kan gaan.

Ik heb psychologen zo vreselijk voor gelogen........ en ze geloofde me :D :D :D echt!! geweldig!!......... als was in mijn handen, en dat moet ik dan ergens een keer serieus nemen?????? nee hoor, misschien 30 jaar geleden toen in nog niet zo bedorven was :D

CCindy

Ik moet toch wel lachen om jouw onderschrift Mambobeach :P
Laatst bijgewerkt door CCindy op 25-08-09 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Undefined

Ook al kan alles goed gaan, is er varen er 100 boten achter haar aan om haar op te vangen mocht het fout gaan zie ik nog niet in waarom ze nu zou moeten gaan. Ze kan toch veel beter eerst haar school afmaken en dan gaan?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:29

KiWiKo schreef:
MamboBeach schreef:
Ja, is goed als je 18 bent of ouder!
Als je dit goed vindt ben je behoorlijk van de weg af als ouder hoor!
Ik kan er echt geen goed woord voor over hebben!

Als dat meisje haar bootje moet aanleggen ter reparatie o.i.d. en ze wordt verkracht dan is het allemaal erg!
Zou er niet aan moeten denken dat mijn dochter, en zeker niet op die leeftijd, alleen aan het cruisen is op zee... :n

Maar dat is niet aan de orde........... elke aanlegplaats zijn er mensen om haar op te vangen...... waaronder haar ouders........ Dus aan land is er geen gevaar. Met dat soort "wedstrijden" is er altijd begeleiding van andere schepen...... dus op zee kan ze ook niet echt in gevaar komen...

Tis allemaal aan strenge veiligheidseisen gebonden hoor die zeilsport :)

Als het ineens stuk gaat staan haar ouders ook niet zo 1 2 3 op de haven...