Toestel Air France vermist boven Atlantische Oceaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Toestel Air France vermist boven Atlantische Oceaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:14

Volgens is 99% wat er nou verschijnt speculaties, ook hier op Bokt. Ik denk écht niet dat dit een aanslag is geweest. Als je zoiets groots doet, dan eis je dat ook wel snel op. Dan ga je niet vijf-zes dagen wachten en dan nog een keer "oh ja. It was us!" :+
Dacht dat de gevonden brokstukken waren geïdentificeerd als zijnde van de Airbus?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:15

Ja, die vliegtuigstoel hebben ze vanuit de lucht gezien, maar die is dus nooit geborgen.

HBVisser, ik denk dat je daarin wel gelijk hebt, zoveel mogelijk slachtoffers maken en terreur zaaien was voordehandliggender geweest als het vliegtuig ontploft was terwijl het al aan de slurf op Charles de Gaulle zat. Vliegtuig weg, grondpersoneel weg, terminal weg en wachtende mensen weg.... Plus alle inpact die het heeft op mensen die ongedeerd zijn, maar het zíen gebeuren....

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:16

Dat denk ik ook Berdien. Als het een aanslag was, dan was deze al wel opgeëist. Terroristen zijn meestal trots op wat ze doen :(

Het is alleszins een heel raar verhaal aan het worden. Hopelijk is er voor de familie van de slachtoffers snel duidelijkheid.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 09:25

HBVisser schreef:
De optie "bom" heb ik hier en daar ook al gelezen maar welke zelfrespecterende terrorist laat een bom af gaan boven de zee. Die willen toch zoveel mogelijk slachtoffers maken? Ik zou denken dat ze dan wel wel voor een andere plek zouden kiezen. Een grote stad als mede doelwit of iets dergelijks..

Daar heb je zeker een punt. :j Ik was eigenlijk toch een beetje gaan denken dat het een aanslag was, maar dan hadden ze dat idd niet boven de zee gedaan..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:21

Het hoeft natuurlijk niet Al qaida of weet ik het wat te zijn. Veel van de mensen in het vliegtuig waren belangrijk voor de economie/industrie, het kan net zo goed iemand zijn geweest alles was kwijt geraakt door de kredietcrisis bij wijze van, of een manier om iemand kwijt te raken, het is eerder gebeurd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:25

vind het echt heel vreemd dat zo n vliegtuig " weg" is..

de brokstukken waren van hout en dat zat niet in het vliegtuig dus er is nog steeds niks gevonden.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:28

hmm de brokstukken die op het filmpje te zien zijn die hier ergens stond vind ik toch niet op hout pallets lijken, of ben ik nou gek :?

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:47

idd, nog steeds niets gevonden..die kerosine bleek stookolie te zijn :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 11:52

Jeetje zeg, echt balen dat ze zich zo vergist hebben.. Iedereen valse 'hoop' gekregen..
Hopelijk vinden ze het desbetreffende vliegtuig, of iig wat er nog van over is, snel..

Heel vreemd dat er gewoon nog niets van terug gevonden is. :=

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:02

Ntlie_ schreef:
HBVisser schreef:
De optie "bom" heb ik hier en daar ook al gelezen maar welke zelfrespecterende terrorist laat een bom af gaan boven de zee. Die willen toch zoveel mogelijk slachtoffers maken? Ik zou denken dat ze dan wel wel voor een andere plek zouden kiezen. Een grote stad als mede doelwit of iets dergelijks..

Daar heb je zeker een punt. :j Ik was eigenlijk toch een beetje gaan denken dat het een aanslag was, maar dan hadden ze dat idd niet boven de zee gedaan..

Of er is door die onweersbui een ongelukje met die bom gebeurd waardoor hij te vroeg af is gegaan.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:22

magic_lover schreef:
hmm de brokstukken die op het filmpje te zien zijn die hier ergens stond vind ik toch niet op hout pallets lijken, of ben ik nou gek :?

Ben het met je eens, die brokstukken leken echt op "vliegtuig".

Val hier even binnen. Vind het wel interessant om te lezen wat jullie allemaal denken.
Ik vind het iig een heel raar verhaal, zag net inderdaad op teletekst staan dat het inderdaad om een pallet ging.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 08:18

mm, hier zal later best wel een documentaire over gemaakt gaan worden. Overigens, als ik de "feiten" doorkijk (ik geloof dat er nog een hoop zaken niet 100% offcieel/bevestigd zijn), dan bekijk ik de volgende zaken:

1) blikseminslag: is waarschijnlijk mogelijk. Ik heb een paar weken geleden nog een blikseminslag in een vliegtuig meegemaakt. Behalve consternatie, niks aan de hand. Natuurlijk, als het vliegtuig een ander defect had, kan een inslag de doorslag betekenen

2) meteorieten. Nog niet eens zo'n gek idee. De kans is wel heel erg klein, maar niet onmogelijk, zeker als je ziet hoeveel vliegtuigen er altijd in de lucht zijn.

3) bomaanslag. Tja, in Brazilie waren ze volgens mij ook heel streng. Ik denk dat met name Air France dat eist. Daarnaast vaag dat niemand de aanslag opeist. Voor wat die belangrijke personen betreft, vind ik dat wel meevallen. Op intercontinentale vluchten zitten bijna altijd veel zakenmensen, dan moet je maar eens wat meer naar voren gaan zitten.

4) vinden ze ooit nog iets wezenlijks? Tja, koffiedik kijken. De oceaan is groot en diep en niemand weet hoeveel er van dat vliegtuig over is.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:52

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:14

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:14

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:18

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:24

Teletekst Rtl 5
Het gaat om twee mannen en er is een rugzak en koffer gevonden.
Sterkte voor de de familieleden van de slachtoffers!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:41

Ntlie_ schreef:
HBVisser schreef:

De bom die de veroorzaker was van de ramp in Lockerbie zou oorspronkelijk bov en zee zijn ontploft. Dat hij boven Schotland ontplofte kwam omdat het vliegtuig vertraging had.

Dus jawel, eventuele terroristen kunnen een eventuele bom ook boven zee laten ontploffen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:33

Ntlie_ schreef:
corientjuhh schreef:
Is dat niet bij de bermuda driehoek?

Daar zat ik ook al aan te denken... Daar gebeuren wel vaker van die vreemde dingen.. :=

zou ik daar uitleg over mogen wat 'de bermudas driehoek' is?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:42

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bermuda_Driehoek

Citaat:
De Bermudadriehoek is een denkbeeldige driehoek tussen Miami (Florida), de Bermuda-eilanden en Puerto Rico. Volgens een populaire sage vinden er in dit gebied abnormaal veel scheeps- en vliegtuigrampen en verdwijningen plaats.

Speculaties, vooral wijd verspreid door de Amerikaanse bestsellerauteur Charles Berlitz in de jaren '70 van de twintigste eeuw, hebben het over marsmannetjes, ufo's, 'verbindingen' met andere dimensies en tijdperken, verzonken restanten van gebouwen, dijken en straten van Atlantis, oude Atlantische machines in de diepte die af en toe 'aanslaan' als er schepen of vliegtuigen in de buurt komen, verhoogde oceanische activiteit, zeemonsters, orkanen, enz.

Verklaringen van ooggetuigen spreken ook vaak over storingen in apparatuur, meestal van magnetische aard. Volgens veel boeken over het Bermudagebied zou Columbus ook problemen hebben ondervonden in de driehoek.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:25

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:31

Olster4ever schreef:
zou ik daar uitleg over mogen wat 'de bermudas driehoek' is?

Toestel is niet over de Bermuda driehoek gevlogen. ;)

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:09

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:22

17, gelukkig vinden ze wat terug. Nu te hopen dat ze er 228 terug vinden!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:20