Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

Sietez

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:34

Twijfelde tussen D66 en VVD, heb toch gekozen voor VVD :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:36

Ik vind het vaag dat er nu nog geflyerd wordt, en dan nog drie keer actief als de rest van de week ook. Zo krijg je toch geen doordachte stemmen :?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:45

KiWiKo schreef:
pvv wil abortussen in nederland uitgevoerd voor mensen die niet in nederland woonachtig zijn niet meer toestaan........ nah kan ik wel inkomen.....

Het zijn allemaal van die eigen volk eerst standpunten, daar wordt ik eng van.
Heb je de redevoering van Obama gezien, daar wordt de wereld beter van, niet van uitsluiten en afschrikken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:52

Saar........... waarom zou Nederland de abortussen moeten finacieren van landen die dat dus niet doen.......

ik zou zeggen in heel europa een regel mbt abortussen....

maar voorlopig komen mensen van heinen en verre hier abortus plegen.......... en wij betalen dat met zn allen

Ik ben afgelopen jaar in een abortuskliniek geweest omdat ik ongewenst zwanger was........... en de meiden die naast me lagen waren van jonge leeftijd en verstonden echt geen woord Nederlands......... veel engelsen

is dat wat we willen?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:56

@kim, gefeliciteerd! *\o/*

kan er niet een simpele regeling komen..
alleen mensen met echte ongewenste zwangerschappen (etc) die laten financieren. en alle andere eigen betalen (als je bijvoorbeeld dacht zonder condoom of pil te kunnen)

mijn pa heeft niet gestemd.. die vond alles slecht..

zijn er trouwens meer mensen tegen een groot europa?
daar bleven mijn ouders namelijk op hangen met stemmen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:00

oja, en ik weet dan engeland niet meedoet.........

maar hier worden wel de engelse lady's geaborteerd

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:02

Runn_love, dat kan je niet echt controleren denk ik. Maar denk wel dat je kan stellen dat de kans wel erg klein is dat je twee keer ondanks bescherming ongewenst zwanger raakt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:04

tis mij 3 keer gelukt............. waarschijnlijk wordt ik al zwanger als de buurman klaarkomt...............

maargoed kan nu niet meer, heb het zelf gezien op de foto........... ben hermetisch afgesloten :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:04

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
pvv wil abortussen in nederland uitgevoerd voor mensen die niet in nederland woonachtig zijn niet meer toestaan........ nah kan ik wel inkomen.....

Het zijn allemaal van die eigen volk eerst standpunten, daar wordt ik eng van.
Heb je de redevoering van Obama gezien, daar wordt de wereld beter van, niet van uitsluiten en afschrikken.

Hoho, hier worden mensen bedoeld die hier niet eens wonen. Gaat niet over allochtonen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:05

KiWiKo schreef:
tis mij 3 keer gelukt............. waarschijnlijk wordt ik al zwanger als de buurman klaarkomt...............

maargoed kan nu niet meer, heb het zelf gezien op de foto........... ben hermetisch afgesloten :)

*mond valt open*
Serioulsy, dan was jij wel übervruchtbaar :P
Maar denk wel dat je een hele grote uitzondering bent ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:11

nee hoor ik ben 40 :D :D

en ik doe ook wel eens aan sex..........

ik maak ook mijn fouten, toen ik 20 was was er weinig internet..... en toen ging je nog voor schut met je antibiotica en de pil........

vorig jaar ben ik zwanger geworden gewoonweg omdat ik dacht dat ik het niet meer kon......... ik heb namelijk een levensttijl waar een vrucht zich niet bij zou kunnen vinden.......

maar ik heb verkeerd gedacht......... helaas

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:13

Ja oké, maar ik doelde meer op meisjes die de pil slikken zoals ie hoort en dan nog meerdere keren zwanger worden :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:15

Mijn vader had mij gevolmachtigd om te gaan stemmen, want hij had zelf geen zin om naar het stembureau te gaan. Dus ik er net naar toe, mocht het niet, omdat ik vanmiddag al zelf gestemd had. Oeps, wist ik helemaal niet. Nu is er dus niet voor mijn vader gestemd.

En hoe kom je daar dan achter of iemand niet veilig is geweest. Één keer de pil vergeten of het condoom scheurt dan kan je ook zwanger raken. Moet je het gescheurde condoom dan gaan meenemen naar een abortuskliniek?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:46

KiWiKo schreef:
Saar........... waarom zou Nederland de abortussen moeten finacieren van landen die dat dus niet doen.......

ik zou zeggen in heel europa een regel mbt abortussen....

maar voorlopig komen mensen van heinen en verre hier abortus plegen.......... en wij betalen dat met zn allen

Ik ben afgelopen jaar in een abortuskliniek geweest omdat ik ongewenst zwanger was........... en de meiden die naast me lagen waren van jonge leeftijd en verstonden echt geen woord Nederlands......... veel engelsen

is dat wat we willen?

Maar als jij in een land zou wonen waar dat verboden was, zou je toch ook blij zijn dat het wel eergens anders kan.
Het is allemaal zo alleen wij gedacht.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:49

De PVV is de grote winnaar van vandaag,.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:49

t gaat niet alleen om buitenlandse abortussen, de vriendin van mijn vader werkt in eindhoven als voorlichtster op een kliniek en daar komen af en toe dames die voor de 8e(!!!!!!!!!!!!!!!!!)keer komen want ach, het wordt toch wel vergoed :n

~@horsiex ja mooi man :D :D

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:50

Inderdaad las het net ook. D66 is er ook goed uitgekomen.
Partij voor de Dieren krijgt geen enkele zetel in het parlement. Zal wel een teleurstelling zijn voor veel bokkers, aangezien in dit topic daar het meest voor is gekozen :Y)

http://www.elsevier.nl/web/10236188/Nie ... erland.htm

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:52

Hier de definitieve prognose van de verkiezingsuitslag:

CDA: 19,6 procent 5 zetels
PVV: 15,3 procent 4 zetels
PvdA: 13,9 procent 4 zetels
VVD: 11,0 procent 3 zetels
D66: 10,2 procent 3 zetels
GroenLinks: 8,8 procent 2 zetels
SP: 7,9 procent 2 zetels
ChristenUnie/SGP: 7,4 procent 2 zetels
Partij voor de Dieren: 3,8 procent 0 zetels
overige partijen: 2,1 procent 0 zetels

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:53

Nou, ik kan daar echt niet blij om worden. Afentoe hebben ze daar wel een punt maar heel vaak wordt het slecht verwoord en overdreven. Ik had groenlinks moeten stemmen volgens de stemwijzer maar ik had mijn stemkaart in utrecht vergeten..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:29

Ik ook niet.. Ik heb Groen Links gestemd, maar was al bang dat PVV flink op winst zou komen. Heb gisteren het laatste stuk van debat gezien en ik snap werkelijk niet waarom mensen op PVV stemmen. Wat komen die lui dom over! Ze schreeuwen alleen maar heel hard, maar het raakt kant nog wal en dat moet dan belangrijke beslissingen nemen; ieeeeeee!!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:32

yildiz schreef:
Ik ook niet.. Ik heb Groen Links gestemd, maar was al bang dat PVV flink op winst zou komen. Heb gisteren het laatste stuk van debat gezien en ik snap werkelijk niet waarom mensen op PVV stemmen. Wat komen die lui dom over! Ze schreeuwen alleen maar heel hard, maar het raakt kant nog wal en dat moet dan belangrijke beslissingen nemen; ieeeeeee!!!!

Wilders heeft zich hel slim de laaste weken opeens met Pim vergeleken. De vergelijking gaat volledig mank, Pim zijn ideeen waren niet de mijne maar hij had een breed inzicht op de politiek.

Wilders wil dat zijn 4 EU parlementariers zich aan niemand binden en op dezelfde manier hun stem laten horen als hij in het Nederlandse parlement doet, dat zou ze nog wel eens kunnen tegenvallen :D

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:18

Of je het eens bent met de winnaar of niet, het zegt wel iets over Nederland dat deze uitslag er is....

Het ligt niet aan zijn charisma, want iedereen vind het altijd een engerd...

Ik vind het bijzonder dat dit nu 2x gebeurt (Pim en Geert zeggen dus blijkbaar echt wat het NL vol ook vindt, alleen de gemiddelde Nederlander durft het niet hardop te zeggen)...

Het geeft de mensen te denken dat op stemwijzer waar je antwoorden geeft op stellingen en de stemwijzer dan roept waar jouw mening het dichtstbij staat, de meeste adviezen ook PVV zijn geweest...

Amsterdam-Noord stemde voor het merendeel PVV. (Zeer gekleurd deel van AMsterdam)

En de allochtone dames stonden te juichen op de PVV avond toen bekend werd gemaakt dat er 4 zetels waren.

Dat zegt heel veel!

Als er straks voor NL gestemd moet worden moet je eens opletten... dan durven er nog meer mensen te stemmen op PVV omdat de buurman dat dus blijkbaar ook deed en het dus oke is...

Ik heb niet gestemd (als niet NL-se had ik geen stembiljet), maar dit zegt zoveel...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:19

Sietez schreef:
Partij voor de Dieren krijgt geen enkele zetel in het parlement. Zal wel een teleurstelling zijn voor veel bokkers, aangezien in dit topic daar het meest voor is gekozen :Y)

Lief zijn voor dieren is iets dat bij Normen en Waarden hoort. Daar zou geen eens een partij voor hoeven te bestaan...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:24

Het is overigens niet zoals ik hierboven las "eigen volk eerst" het is "goed betrouwbaar volk eerst" en natuurlijk hou je er asbakken bij, maar we hebben genoeg aan onze NL asbakken en armen...

In Amsterdam krijg je als illegalen zonder vaste woon of verblijfplaats en met strafblad van alles vergoed...
Volgens mij is dat omgekeerde wereld...

Belastinggelden in NL uitgeven... lijkt me heerlijk.

Geen uitkeringen en kinderbijslag de grens over.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:31

Mireille1970 schreef:
Sietez schreef:

Lief zijn voor dieren is iets dat bij Normen en Waarden hoort. Daar zou geen eens een partij voor hoeven te bestaan...

Maar een PvdD kan wel onderwerpen in opspraak brengen die normaal niet besproken zouden worden in een regering...