Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:52

_Tivoli_ schreef:
crossmonster schreef:
Sorry, ik vind het een hele zieke manier om een statement te maken.

Ik ben gewoon misselijk van de beelden op de eerste pagina, echt misselijk.

Dit is niet te vergelijken met het slachten van een koe of varken, want met die koe of varken word veel bewuster omgegaan, het word gedood en er word vlees van gemaakt, een product om van te leven.
En tas of speelgoed, van een huisdier? Nee sorry op deze manier gaat dat er bij mij niet in.

Een tas maken van leer dat overbleef na het ontdoen van het vlees vind ik het volledig benutten van het dier.
Een dier doden voor een tas... om een statement te maken?
* walg *

Ja,dit pleidooi heb ik ook al tig keer gehouden...
't Gaat er niet in :Y)

Jullie denken te 'emotioneel' (heb ik het idee) ... Beelden op de eerste pagina zien er idd niet fijn uit omdat het dieren zijn die dicht(er) bij je staan. Maar is het probleem nou 'echt' dat er niet bewust mee om wordt gegaan?

Dus als ze een kogel door hun kop hadden geschoten, en deze beesten daarna in een pan gelegd zou hebben... Zou het dan ineens 'normaal' zijn...?
Imo is er niet heeel veel verschil tussen speelgoed en vlees.
Ik zou het pas een verschil vinden als ze die dieren vermoordt en vervolgens in de container dumpt of iets :)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:54

ik vind het een goede gedachte die ze heeft...(de uitvoering zo te lezen wat minder)
als ze het deed met dieren die al overleden waren zou het wel beter zijn in mijn ogen
vind de vergelijking met koeien en leer toch wel toepasselijk!!
denk je nou echt dat die leerlooierijen alleen langs gaan bij de slagerijen..
vast niet want die koeien lopen ook wel eens een wondtje op, ik denk dat met leer ook doelgericht gefokt word!!

die mensen die opgezet worden vind ik een mooi iets, 1 die mensen geven er zelf toestemming voor en 2 het geeft zon goed beeld!! wij gebruiken de foto's van zijn werk wel eens voor biologie dit geeft een veel beter beeld dan de plaatjes uit het boek vaak!!
en die man heeft ook een paard geplastificeerd, kun je zien als je googled..

CM_

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:37

Nee hoor, leer is nog steeds een bijproduct.
Behalve de nertsenhuiden dan ...
Die dieren worden wel gefokt voor de huid.
En daar ben ik ook tegen.

Ik ben overigens dol op varkens, werk fulltime met ze.
Maar vind ze evenzo lekker op mijn bord.
Vlees eet ik omdat ik zonder vlees slap word en een lage weerstand krijg.
Speelgoed maken van dieren valt niet onder de nodige levensbehoeften.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:43

Vlees eten valt voor 90% van de mensen ook niet onder de dagelijkse levensbhoeften, in principe heb je aan om de dag 100 gram genoeg :)

En dieren geven aan je kinderen als speelgoed, om er vervolgens niet meer naar om te kijken, lijkt me niet bepaald nodig......

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:41

De dieren die ze gebruikt waren al dood, ze werkt samen met een preparateur, en de dieren zijn gewoon afgestaan door mensen, behalve de kat waar ze 3 jaar terug een handtas van maakte.

En natuurlijk de hamsters en toch al dood opgeschreven kuikentjes

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:44

Yamcha schreef:
Vlees eten valt voor 90% van de mensen ook niet onder de dagelijkse levensbhoeften, in principe heb je aan om de dag 100 gram genoeg :)

En dieren geven aan je kinderen als speelgoed, om er vervolgens niet meer naar om te kijken, lijkt me niet bepaald nodig......

en da's dus niet waar ;) dagelijks 100gr volgens de officiele actieve voedingsdriehoek. En me dunkt dat die wel juist is. ;)

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:59

Sorry dat ik hier binnen kom vallen, heb deze discussie een beetje laat ontdekt.

Maar mijn mening: ik ben HEEL BLIJ met deze actie van de kunstenares. Ik vind het walgelijk, ziek en zou nooit zo'n ding willen, maar het gaat hier duidelijk om een symbolische actie. Ik hoop dat mensen eens na gaan denken. Helaas ontlokt 't vooral walging bij de (minder nadenkende?) mens lijkt me, ipv er dieper over na te denken. Als de dieren hiervoor afgemaakt zouden zijn, zou ik er trouwens wel fel op tegen zijn.

crossmonster schreef:
Nee hoor, leer is nog steeds een bijproduct.
Behalve de nertsenhuiden dan ...
Die dieren worden wel gefokt voor de huid.
En daar ben ik ook tegen.

Ik ben overigens dol op varkens, werk fulltime met ze.
Maar vind ze evenzo lekker op mijn bord.
Vlees eet ik omdat ik zonder vlees slap word en een lage weerstand krijg.
Speelgoed maken van dieren valt niet onder de nodige levensbehoeften.

Mwah, dat ben ik niet met je eens. Leer is in mijn ogen geen bijproduct omdat het toch zo'n 5% van de opbrengst van een koe is, én doordat mensen leer kopen, wordt het vlees ook weer goedkoper om te verkopen. Anders zou 't vlees in verhouding duurder zijn. En als je van jouw redenering van nodige levensbehoeften uitgaat dan zou leer ook niet noodzakelijk zijn; er zijn immers genoeg andere materialen voor schoenen, banken, zadels etc.

En vlees valt voor de meeste mensen niet onder de dagelijkse levensbehoeften: dmv een volledig plantaardige voeding met alle eiwitten, vetten en vitaminen die je nodig hebt krijg je hetzelfde binnen als vlees, maar dan in een andere vorm. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:23

pharagirlke schreef:
Yamcha schreef:

en da's dus niet waar ;) dagelijks 100gr volgens de officiele actieve voedingsdriehoek. En me dunkt dat die wel juist is. ;)

Ik ken genoeg mensen die al jaren dat niet eten dus... En nog steeds hartstikke gezond zijn etc.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:32

Ja, maar er zijn ook mensen die niet zonder kunnen, mijn moeder en ik bijv. Mijn zus besloot een aantal jaren geleden vegetariër te worden en als gezin deden we braaf mee en beviel in eerste instantie goed, maar na een tijdje werden we moe, slap en op gegegeven moment werd het steeds erger, wij zijn weer vlees toen gaan eten (met behoorlijke mate=2x p.wk) en alles was weer bij het oude.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:39

klomp schreef:
Ja, maar er zijn ook mensen die niet zonder kunnen, mijn moeder en ik bijv. Mijn zus besloot een aantal jaren geleden vegetariër te worden en als gezin deden we braaf mee en beviel in eerste instantie goed, maar na een tijdje werden we moe, slap en op gegegeven moment werd het steeds erger, wij zijn weer vlees toen gaan eten (met behoorlijke mate=2x p.wk) en alles was weer bij het oude.

Ik vind het super dat jullie dat iig proberen. Ik snap niet zo goed dat je er moe van wordt. Hebben jullie het vervangen met alleen vleesvervangers uit de winkel, of effectief met noten enz?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:46

@Vjestagirl: Ja, met alles erop en eraan, mijn zus is inmiddels nog steeds vegetarier, paps ook, maar wij konden er gewoon echt niet tegen, daarom eten we het zeer beperkt. We aten de producten van Quorn (als ik het goed schrijf?) en vulden dat aan met vitaminen, visolie en verschillende noten, daarnaast had ik ook ter ondersteuning/ aanvulling nog shakes erbij met alles erin voor de dagelijks benodigde stoffen. Maar helaas, had het graag doorgezet, maar kon dus niet anders. Nu gebruik ik nog wel het "gehakt" van Quorn, daar kan ik bijna geen verschil in vinden met echt gehakt, beetje kruiden et voila!
Ik koop ook 2x p. wk. vis, maar dan alleen vis die gekweekt is en niet gevangen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:34

Volgens mij gaan we een beetje offtopic ;)
Mijn punt was, dat blijkbaar de dieren die we als 'voedsel' beschouwen (varkens, koeien, kippen) best in heel vervelende omstandigheden mogen gehouden worden, maar we doen wel heel moeilijk over één katje.....

Niet dat ik dat goed vind, het is natuurlijk kwaad met kwaad vergelijken, maar om haar ziek te noemen, terwijl wat er in de bio-industrie gebeurt niet minder ziek is, daar heb ik moeite mee.....

Jullie hebben gelijk als je zegt dat ze dat niet hadf mogen doen, en ik zou het zelf nooit doen, maar..... is het wel zo ziek? Of is de wereld gewoon helemaal ziek en krom, en hebben we met zijn allen een nogal dubbele moraal?

Nu ik erover nadenk, heb ik dat net zo goed, ik zou er een groot probleem mee hebben hondenvlees te eten, en misschien zou ik het zelfs ziek noemen, maar met varkensvlees en rund heb ik geen probleem..... met kip btw ook niet. Is toch krom?

*gaat weer offtopic*
Volgens mij ben je daar dan best uniek in, Klomp, volgens mij kan het grootste gedeelte van de mensen heel goed zonder vlees :)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:44

het ging inderdaad even off-topic, maar even over je eerste alinea, ook dat ben ik niet met je eens. De mensen in mijn omgeving (waarvan ik het weet) en een boel van stal, kopen bijvoorbeeld vlees bij ons op de boerderij, de koeien hebben het goed en bijv. kippeneieren kopen we enkel waarvan ik weet dat deze kippen lekker buiten hebben mogen lopen, is wel wat duurder, maar dat boeit me niks.

En of ik uniek ben (weer off-topic) geen idee, ik heb er wel meer over gehoord, heeft ook te maken met bloedarmoede (ijzer tekorten, die ik overigens ook in mijn aanvullende vitamines gebruikte ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:56

Dan is er imo ook niets mis met vlees eten.
Ik heb ook weinig problemen met vlees eten op zich, maar hoe veel (niet alle) dieren daarvoor gehouden worden.....

Dat is nog steeds ronduit schandalig ;(

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:59

Dat ben ik met je eens Yamcha, er kan veel verbeterd worden voor het houden van die dieren, maar het scheelt dat ik dat al mee heb gekregen in mijn opvoeding, wanneer het kan zal ik altijd een paar centen meer uitgeven als het dier daarvan proviteert in zijn levensvoorzieningen. Je hebt tegenwoordig best veel winkels waar je "betere producten" kunt kopen, waarbij vermeld wordt hoe de dieren zijn gehouden.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:05

Wat een achterlijk mens, die is echt ziek in haar hoofd.
Wat een belachelijk excuus heeft ze er achter zeg, slaat echt op NIETS!!!!

Misschien is het inderdaad niet goed dat kinderen jong huisdieren krijgen, maar dan zijn het altijd nog de ouders die erop moeten letten dat het goed gaat. Ik heb vanaf mijn 6e konijnen gehad, altijd goed gegaan, nooit verwaarloosd. Het is gewoon een zwak excuus, het slaat nergens op, en die persoon is gewoon achterlijk & ziek in haar hoofd ^)

Word echt misselijk van die beelden, echt. :n Niet normaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:23

klomp schreef:
Dat ben ik met je eens Yamcha, er kan veel verbeterd worden voor het houden van die dieren, maar het scheelt dat ik dat al mee heb gekregen in mijn opvoeding, wanneer het kan zal ik altijd een paar centen meer uitgeven als het dier daarvan proviteert in zijn levensvoorzieningen. Je hebt tegenwoordig best veel winkels waar je "betere producten" kunt kopen, waarbij vermeld wordt hoe de dieren zijn gehouden.

Dat is gewoon super, dat je dat in je opvoeding hebt meegekregen.

En idd, er zijn best veel goede winkels...... dus het excuus om het níet te doen kan alleen maar geld zijn. Lijkt mij.
En daarom snap ik deze vrouw ook zo goed, met het punt dat ze wil maken. Het is een keuze, je komt niet meer weg met "dat je niet anders kunt of weet".
Zij wil mensen bewustmaken en dat lijkt me heel goed.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:26

Ik begrijp alle punten waar zij zich aan stoort, maar de manier waarop steekt mij heel erg, hopelijk is daar ook begrip voor, want als iedereen goed wordt opgevoed, neemt dat al een groot probleem weg. Naar mijn idee kunnen ze meer energie stoppen in de opvoedingen van kinderen, zij zijn tenslotte de toekomst. Ik heb het al vele male nu genoemd dat ik haar statement snap, maar naar mijn smaak, niet DE manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:28

Ik heb alle begrip voor je standpunt, klomp :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:45

Fitch,jij zegt dat het vooral walging ontlokt bij de minder nadenkende mens.............beetje kort door de bocht vind je niet,omdat anderen je mening misschien niet delen?

ik kan me van beide kanten wel iets indenken,maar de walging overheerst bij mij nog wel ja.
het is meer het idee.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:50

Gadver :oo

ik vind dat excuus van haar ook echt waardeloos :=

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:54

Snoevie schreef:
Fitch,jij zegt dat het vooral walging ontlokt bij de minder nadenkende mens.............beetje kort door de bocht vind je niet,omdat anderen je mening misschien niet delen?

ik kan me van beide kanten wel iets indenken,maar de walging overheerst bij mij nog wel ja.
het is meer het idee.

Nee, ik zei dat het me leek (dus mijn mening) dat minder nadenkende mensen de diepere gedachte er niet van zouden snappen en daarom slechts bij het walgelijke idee bleven steken. Ik zette er ook nog een vraagteken bij, dus ik impliceer niet dat het de onomstotelijke waarheid is. Ik zet er ook nog bij dat ik 't zelf ook walgelijk vind, en ik vind mezelf geen 'minder nadenkend mens'.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:05

ok het kwam wat anders over maar ik snap het denk ik.

ik begrijp de gedachte erachter wel,maar ik blijf toch bij het walgelijke steken.
mag ik van mezelf zeggen dat ik soms best een goed nadenkend mens ben?(af en toe dan haha)

nee dit is echt absoluut niet mijn ding.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:59

nou...laat mij dan maar een minder nadenkend mens zijn.
Ik vind het best...ik heb er een duidelijke mening over....gestoord!
Wat het 'statement' ook moge zijn..

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:02

Ik ken deze vrouw en heb een paar jaar geleden samen met mijn toenmalige stagebegeleider nog een hele actie tegen haar opgezet. Helaas heeft het (nog) niets geholpen...

Die knuffels doen me een beetje denken aan slechte Amerikaanse horrorfilms... echt te walgelijk!

(ze maakt trouwens niet alleen speelgoed heh...)