Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:01

detour schreef:
Tsja, op uiterlijk afgaan kun je sowieso niet bij het aanwijzen van criminelen. ;)
Dat zou wat wezen! :+
Alleen in de Donald Duck durf ik dat, of in slappe Amerikaanse films. :o

Al Bundy was zeker niet onaantrekkelijk, en dat is een van de grootste massamoordenaars uit de geschiedenis geweest..

Ted Bundy bedoel je denk ik. Al Bundy is die schoenenverkoper vande Bundy Familie, die serie op TV........

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:02

Tsja, daar kan ik ook niet over oordelen, welke foto's ze kiezen. IN NL werd beweerd dat de betuiging erg duidelijk was.

Helaas komen de kids niet terug...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:02

SAKKIA schreef:
detour schreef:
Tsja, op uiterlijk afgaan kun je sowieso niet bij het aanwijzen van criminelen. ;)
Dat zou wat wezen! :+
Alleen in de Donald Duck durf ik dat, of in slappe Amerikaanse films. :o

Al Bundy was zeker niet onaantrekkelijk, en dat is een van de grootste massamoordenaars uit de geschiedenis geweest..

Ted Bundy bedoel je denk ik. Al Bundy is die schoenenverkoper vande Bundy Familie, die serie op TV........

Oh ja, zal hetr ff wijzigen.. :+ :D Stom zeg, sorry.
Nee, dat vind ik ook een engerd.

kazary

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:04

Die Fritzl vond ik op de foto's wel een engerd. En Al Bundy ook ;)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:05

Fritzl? Wie is dat?

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:06

Ik kots die naam fritzl uit jonge, gek!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:07

Afbeelding

Ted Bundy, die blik, brrrr... :o

Afbeelding

Een plaatje waarbij hij heel normaal oogt.

OM maar aan te geven dat het niet altijd goed te zien is dat iemand knettergestoord is..
Laatst bijgewerkt door detour op 27-01-09 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:08

Die mafkees uit Oosterrijk die zijn kinderen jarenlang heeft opgesloten (kan zijn dat ik zijn naam verkeerd schrijf hoor)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:09

Oh jasses, ja, dat vond ik ook een creep!
Hij lijkt trouwens op een vriend van me van vroeger en dat is een heel rare gewaarwording. Nee, vriend was niet eng..

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:10

detour schreef:
Fritzl? Wie is dat?

Fritzl sloot zijn dochter Elizabeth 24 jaar lang op in een kelder onder zijn huis.
Hij verwekte zeven kinderen bij haar, van wie er één overleed.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:12

Afbeelding

IS dit Fritzl?

Ik dacht nl aan die creep die een vrouw vasthield in de kelder aldaar, zij ontsnapte en hij pleegde zelfmoord. Hem bedoelde ik.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:13

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:17

kijk dan echt die gebeurtenissen jonge.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:19

VonDutch schreef:

Ik haal een paar dingen door elkaar heen, ken 'beur'n. ;)
Maar eht zijn allen engerds, en ik vind het fascinerend wat er in hemelsnaam door die koppen heen spookt.

De film montser vond ik dan ook erg knap geacteerd. *D

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:22

detour schreef:
VonDutch schreef:

Ik haal een paar dingen door elkaar heen, ken 'beur'n. ;)
Maar eht zijn allen engerds, en ik vind het fascinerend wat er in hemelsnaam door die koppen heen spookt.

De film montser vond ik dan ook erg knap geacteerd. *D

Sorry kom uit brabant :Y)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:26

???

Ik uit Belgie, haha grapjuh! :+

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:29

Onee, ik dacht dat je beur'n mijn schrijftaal interpeteerde (?) ofsoiets omdat die zin kijk dan echt die gebeurtenissen jonge, niet echt zwaar normaal abn is ;)

x_LoTjE_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:37

laetitia schreef:
x_LoTjE_x schreef:
Ik ben woonachtig in de buurt van dendermonde en zelf een ex-klasgenoot van Kim De Gelder. Heb 2 jaar met hem in de klas gezeten, maar nooit écht contact met gehad. Hij is altijd "anders" geweest dan de andere. Maar zo'n feiten verwacht je nooit!
Hier in de omgeving is de verslagenheid enorm! Er zijn geen woorden voor te vinden... Hoe kan iemand tot deze gruwelijke daden komen? Iedereen loopt rond met duizenden vragen.. Waarop niemand een antwoord weet. Verschrikkelijk!

In hoeverre was hij dan anders? Werd hij gepest? Had hij vrienden?

In DWDD werd er gespeculeerd of hij The Joker niet als voorbeeld heeft gezien...Hij schijnt nogal een filmfanaat te zijn (bleek uit huiszoeking).

Wat mij zo verdrietig maakt is dat allen slachtoffer zijn.

De weerloze baby's en kindjes, de ouders van de kindjes, de medewerkers van het KDV, de ouders/broers/zussen van de dader, maar ook de dader zelf...

Wat ziek moet je zijn om dit te doen..., zo ziek...zo verknipt...zo gevoelloos. Ik kan er echt om janken.
Ik wens het niemand toe zo ziek te zijn...niet normaal te kunnen functioneren...

Kim leefde altijd in zijn eigen wereldje en zat vaak in zichzelf te mompelen. Niemand van de klas had er écht contact mee omdat hij nooit iets vertelde. We wisten niet wat hij voelde, wat hij meemaakte, wat hij dacht.
Hij droeg altijd zwarte kleren, had lang haar en zag er erg onverzorgd uit. Maar dit wilt niets zeggen over de feiten...
Hij was een erg verstandige jongen, een krak in wiskunde en speelde saxofoon als de beste. Verder was hij wel behulpzaam. Als wij een oefening in de klas niet begrepen en vroegen hem uitleg was hij altijd bereid te helpen.
Kim had nooit veel vrienden in de klas. We wisten niet wat we aan hem hadden omdat hij zo stil was. Buiten de klas kende hij wel enkele jongens van andere richtingen op school en tijdens de pauze zat hij met hen te kaarten.
Gepest werd hij niet op school, er werd natuurlijk wel eens een grapje gemaakt of eens gelachen. Dat gebeurt (jammer genoeg) wel vaker in een klasgroep van 16-17-18jarigen wanneer een klasgenoot zich "anders" gedraagt.

Toch komt het nieuws hard aan. Dit hadden we nooit van Kim verwacht!
Wel raar als je op de radio hoort en in de krant leest woorden zoals "moordenaar", "gruwel",... Voor mij is het Kim zoals wij hem gekend hebben. De gedachte is raar dat we naast hem gezeten hebben, samen groepswerken gemaakt, gelachen als hij iets vertelde,...
Ondertussen is het bij mij al 1,5 jaar geleden dat ik hem voor het laatst gezien heb.
Verschrikkelijk als ik de klasfoto's en de middelbare school op TV zie...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:56

Het lijkt me zeker een vreemde gewaarwording als je hem hebt gekend.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:31

Citaat:
Verdachte Dendermonde geeft daad toe
Uitgegeven: 27 januari 2009 11:05
Laatst gewijzigd: 27 januari 2009 11:56

AMSTERDAM - Kim de G. kan zich van de steekpartij in de Belgische crèche Fabeltjesland niets herinneren, maar beseft desondanks dat hij iets 'onmenselijks' heeft gedaan. Dat heeft de verdachte van de moord op twee baby's en een medewerker tegen zijn advocaat gezegd.
Kim de G.
Zo vertelde advocaat Jaak Haentjens dinsdag op een persconferentie. De 20-jarige De G. beseft dat hij iets 'onmenselijks' heeft gedaan, zei Haentjes. Hij ontkent echter elke betrokkenheid bij de moord op een 73-jarige vrouw, een week eerder.

Bij de steekpartij in de crèche raakten ook een groot aantal baby's, peuters en verzorgers zwaar gewond. De recherche zegt aanwijzingen te hebben dat De G. ook aanvallen had gepland op twee andere kinderdagverblijven.

Afbeelding
Na zijn aanhouding ontstond de verdenking dat hij tevens verantwoordelijk is voor de dood van de bejaarde vrouw, die werd vermoord op een afgelegen boerderij.

Motief

Over het motief zwijgt De G. ook tegen zijn advocaat in alle talen, meldt de Vlaamse krant De Standaard. "Ook voor mij is dat een raadsel. Ik wacht met spanning op het resultaat van het psychiatrisch onderzoek", aldus Haentjes.

De verdachte zegt zich niets meer te herinneren van wat er vrijdag tijdens de moordpartij is gebeurd. "Hij weet niets meer van die drie, vier uur in Dendermonde", zegt de advocaat.

Ouders

De advocaat vertelde verder dat de ouders van de verdachte een aantal jaren geleden gevraagd hebben hun zoon in een psychiatrische inrichting te laten opnemen omdat hij bizar gedrag vertoonde.

Dat gebeurde echter niet. "Een psychiater oordeelde dat gedwongen opname niet nodig was. Hij hoorde toen stemmen in zijn hoofd. Of dat op het moment van de gepleegde feiten ook zo was, heeft hij niet gezegd."

"Er zijn aanwijzingen dat hij een geestesafwijking heeft, maar dat zal het psychiatrisch verslag moeten uitmaken. Op zijn vijftiende of zestiende heeft hij een zware depressie gehad

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:34

Ik snap het niet hoor , hoe kan die zich nou niets herinderen :n

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:34

Makkelijk...... Zeg gewoon dat je je niets meer kan herinneren... Ontoerekeningsvatbaar...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:36

Ik vind het jammer dat ze hem geen zelfmoord laten plegen...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:36

Precies mijn gedachte _rosita_.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:38

BraveSpots schreef:
Ik vind het jammer dat ze hem geen zelfmoord laten plegen...

Misschien iets beter onderbouwen.