Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:09

Mensen, ik ga maar eens op huis aan. Naar de achterstandswijk waar ik woon. Zwaai ik even lekker naar mijn pakistaanse buurman, en mijn marokaanse buren aan de andere kant. Doe nog even een boodschapje bij de Turkse bakker. En dan vind ik het allemaal wel best. Het leven is wat je er zelf van maakt, en als je maar blijft zeuren over al die vreselijke allochtonen die om je heen wonen, dat wordt het natuurlijk nooit wat. En daar word je zelf natuurlijk ook niets beter van.

Fijne avond nog!

MRIIIS

Helemaal mee eens, Alet74. Ik vind het triest dat sommige mensen denken dat allochtonen Nederland overnemen of zeggen te schrikken van steden als Amsterdam. Als je in een boerengat woont kan ik me voorstellen dat het even anders is Huilen van het lachen

Nuage

_Lott schreef:
nederland onder water staat ROFL

tegen die tijd ben ik al dood!

Als het je niet uitmaakt dat de hele boel onderloopt na jouw dood dan vraag ik me af waarom het je wel uitmaakt als de Nederlandse " cultuur" met de tijd vervaagt?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:10

Alet74 schreef:
Gabrielle_ schreef:

Misschien omdat daar hard voor gewerkt word?

Onwetendheid, niet de moeite willen nemen verder te kijken dan hun neus lang is? Ik roep maar wat hoor. Zit zelf ook vol verbazing en met plaatsvervangende schaamte sommige posts te lezen. Ik vind het eng hoor, dat sommige zo in 'wij en zij' denken.
Nederland is niet ons bezit, het is gewoon een land waar mensen kunnen wonen. Wat maakt het nu uit wie er allemaal wonen? Als we nu ons best allemaal doen, kan het heel leuk zijn hoor! Kom op jongens! Pling

onwetendheid voor merkkleding? vind ik echt pure onzin.

misschien werkt iemand met merkkleding er wel hard voor, ik weet het wel zeker

Horsea_nl

Nuage schreef:
_Lott schreef:
nederland onder water staat ROFL

tegen die tijd ben ik al dood!

Als het je niet uitmaakt dat de hele boel onderloopt na jouw dood dan vraag ik me af waarom het je wel uitmaakt als de Nederlandse " cultuur" met de tijd vervaagt?

omdat ik het niet geloof Clown

waterval123

Gabrielle_ proberen ze ook..

en wat er tegen die tijd in nederland is weet ik niet dan ben ik al dood Clown
maar nu leef ik en moet ik er onderandere voor zorgen dat de nederlandse cultuur behouden wordt

susje

[quote="Gabrielle_"
Gekker nog, dadelijk proberen ze ons land nog over te nemen.[/quote]

volgens mij worden we gewoon in de maling genomen door die meiden hoor Scheve mond

Gabrielle_

_Lott,

Ik ben het helemaal met jou eens.
In de stad kom je inderdaad veel buitenlanders tegen, en dan ook nog brutaal naar je kijken als je er aan komt me je blonde haar.
Tja ik ben misschien wel heel rechts, maar ik heb daar zo wel mijn redenen voor.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:11

Dat past dan in het plaatje van een niet complete algemene ontwikkeling _Lott het spijt me...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:11

Gabrielle_ schreef:
Ninx schreef:
Ik zit zo eens jullie profielen te bekijken en zie knappe jonge meiden met dure merkkleding, prachtige paarden onder de kont en een lekker welvarend leventje....
En vraag me dan af waar al die ideeën, die boosheid, die kortzichtigheid vandaan komt?
Vaak ook nog eens gericht op een groep die het, voor een deel, met een kwart van jullie kansen en mogelijkheden moet stellen in dit land..... het voelt niet erg eerlijk dames.

Misschien omdat daar hard voor gewerkt word?

Tja, maar dat zijn in deze gevallen vaak wel de ouders..... we hebben het hier over jonge meiden.
De start van deze meiden is dus wel een stuk beter dan die van veel allochtone jongeren.
Veel laag opgeleide autochtone jongeren hebben vaak ook een andere start gehad, ouders zijn niet hoger opgeleid dus er is minder stimulans om dat zelf wel te gaan doen.... voor ons werkt dat dus net zo.

Soms moet je eens even van al je luxe, welvaart en valse stokpaardjes ontdaan worden om wat nederigheid aan te leren.

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:12

susje schreef:
[quote="Gabrielle_"
Gekker nog, dadelijk proberen ze ons land nog over te nemen.

Citaat:
volgens mij worden we gewoon in de maling genomen door die meiden hoor Scheve mond

Weet je nog van die tandpasta?
Laatst bijgewerkt door Gabrielle_ op 17-12-08 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 18:12

van mij mag heel nederland zwart of getint zijn.. zolang ze zich maar gedragen.. en aan de regels houden

Ninx

Nuage schreef:
Dat past dan in het plaatje van een niet complete algemene ontwikkeling _Lott het spijt me...

Ze heeft nog wel even...... evengoed, jong geleerd is oud gedaan... dus hopelijk lees je alle posts nog eens goed door _Lott, en laat je het eens goed tot je doordringen....

MRIIIS

Maureenn schreef:

maar nu leef ik en moet ik er onderandere voor zorgen dat de nederlandse cultuur behouden wordt

Succes Haha!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:13

ow en kunnen jongen meiden niet hard werken? wat een onzin!

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:13

Ninx schreef:
Nuage schreef:

Ze heeft nog wel even...... evengoed, jong geleerd is oud gedaan... dus hopelijk lees je alle posts nog eens goed door _Lott, en laat je het eens goed tot je doordringen....

Ik vind anders dat Lotte compleet gelijk heeft.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:14

LimaMambo schreef:
van mij mag heel nederland zwart of getint zijn.. zolang ze zich maar gedragen.. en aan de regels houden

Nou, dit is een hele korte maar duidelijke en prima post..... groen, geel, zwart of oranje.... prima! Maar houdt het leefbaar, schaadt een ander niet en heb je naaste een beetje lief.... that's all!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:15

ja dankje MRIIIS zal het zo te zien nodig hebben

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:15

Maureenn schreef:

Wat voor dingen doe je dan om de Nederlandse cultuur te behouden? Rondlopen in klederdracht? Volksdansen, een koekje bij de thee geven en niet meer, kantklossen? Ik zou me liever wat openstellen voor anderen, daar kunnen wij nog veel van leren!

Hebben jullie ouders (de mensen die zo negatief) jullie niet geleerd om respect voor anderen te hebben? En kwaad niet met kwaad te vergelden? Een wijde blik verruimt het denken?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:16

Maureenn schreef:
ow en kunnen jongen meiden niet hard werken? wat een onzin!

Vast wel, dat kan en kon ik ook.....
Maar ik had een goede start, ouders met voldoende geld en een goede opleiding.... Ik groeide op in een fijn dorp.
Een lekkere start dus.
En ik weet dat dit niet voor iedereen geldt, zou oneerlijk van me zijn om te veronderstellen dat ik weet hoe dat voelt.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:16

@Maureenn; Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je onder de Nederlandse cultuur verstaat? Lachen Of is dat teveel offtopic?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:17

maar ninx je zegt net: Veel laag opgeleide autochtone jongeren hebben vaak ook een andere start gehad, ouders zijn niet hoger opgeleid dus er is minder stimulans om dat zelf wel te gaan doen....

ze hebben zelf ook hersens en bepalen hun eigen toekomst niet hun ouders. hun best moeten ze toch echt zelf doen, als ze iets willen bereiken. mijn ouders kunnen me net zo'n goede start mee gegeven hebben maar als ik het laat sloffen bereik ik ook niks, is wel de makkelijkste weg.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:18

MRIIIS schreef:
@Maureenn; Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je onder de Nederlandse cultuur verstaat? Lachen Of is dat teveel offtopic?

Dat vraag ik me ook al vanaf pagina 1 af eerlijk gezegd....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:18

_Lott schreef:
ik denk dat het geen boosheid is, maar eerder dat wij ons land willen houden zoals het is

ik was laatst in amsterdam.. en schrok ervan! overal maar dan ook overal buitenlanders, meer dan ik zelf

had het idee dat ik niet in nederland was, dat mag toch niet zo zijn?

Hier wilde ik ook nog even op reageren. Waarom mag het niet zo zijn dat je in Amsterdam veel buitenlanders ziet?
Ik moet er nu aan denken dat je altijd hoort dat mensen op vakantie in het buitenland (Frankrijk, Spanje, noem maar op) heel veel Nederlanders tegenkomen. Daar worden die vakantiegangers toch ook niet op aan gekeken?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:19

Maureenn schreef:
maar ninx je zegt net: Veel laag opgeleide autochtone jongeren hebben vaak ook een andere start gehad, ouders zijn niet hoger opgeleid dus er is minder stimulans om dat zelf wel te gaan doen....

ze hebben zelf ook hersens en bepalen hun eigen toekomst niet hun ouders. hun best moeten ze toch echt zelf doen, als ze iets willen bereiken. mijn ouders kunnen me net zo'n goede start mee gegeven hebben maar als ik het laat sloffen bereik ik ook niks, is wel de makkelijkste weg.

ze, ze, ze Haha! Jammer, van die niet-ruimdenkende mensen, heb je alleen jezelf mee Lachen