Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schimpje schreef:![]()
![]()
Wat een bulls*it..!! In een kantine hoor je te eten hoor, als hun zonodig Ramadan moeten volgen, moeten ze maar een eindje gaan wandelen ofzo in de pauze...
Snoevie schreef:nou ik vind gewoon dat iedereen die in een ander land gaat wonen zich behoort aan te passen aan dat land.
oke dat sommige Nederlanders zich niet goed aanpassen in Spanje is absoluut niet normaal.
maar als wij dan zeggen dat bepaalde bevolkingsgroepen hier zich te weinig aanpassen,dan krijgen we een golf van commentaar???
Melanie_B schreef:Wat ik mij wel eens afvraag.. Stel wij zouden ons aanpassen hé.. De Nederlanders zouden rekening houden met de moslims en zouden gaan vasten.. Zouden ze dat ook omgekeerd doen denk je? Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat de moslims dat niet zouden doen.. En wij onze nationaliteit daardoor verliezen en hun als het waren ons land over zouden gaan nemen?
feliciaa schreef:Melanie_B schreef:Wat ik mij wel eens afvraag.. Stel wij zouden ons aanpassen hé.. De Nederlanders zouden rekening houden met de moslims en zouden gaan vasten.. Zouden ze dat ook omgekeerd doen denk je? Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat de moslims dat niet zouden doen.. En wij onze nationaliteit daardoor verliezen en hun als het waren ons land over zouden gaan nemen?
Je hoeft je helemaal niet aan te passen door te gaan vasten. Rekening houden is iets heel anders. In een kantine is het natuurlijk belachelijk om dan niet te gaan eten als er toevallig iemand naast je zit die mee doet aan de ramadan maar je kan er bijvoorbeeld wel rekening mee houden door op andere plekken waar normaal gesproken niet gegeten word, niet te eten of het van te voren aan te kondigen zodat de gene die vast weg kan lopen als hij/zij dat wil.
Je geloofsovertuiging heeft NIKS te maken met je nationaliteit dus ik snap echt niet waarom mensen dat er steeds als voorbeeld bij halen.
Kanelly schreef:Hoef je je niet voor te excuseren hoor
Nou ja, ik vraag me gewoon af op welk vlak 'we' dan teveel toegestaan hebben t.o.v. moslims...( want daar draaien toch 9 van de 10 keer alle discussies om ) In welk opzicht is Nederland te tolerant geweest tegen juist die doelgroep?
En ja angst voor het onbekende, dat is wat ik heel veel merk. Mensen blazen hoog van de toren 'ja nou, dat zullen 'ze' nooit doen, dat moet je in 'hun' land niet proberen, dat mogen 'ze' toch niet' etc. etc.
Maar als je dan doorvraagt en mensen vraagt hun uitspraken te beargumenteren, kunnen ze dat veelal niet.
Het is vaak van horen zeggen, of 'je ziet het toch op het nieuws' en dat wordt dan maar aangenomen als waarheid. Maar zich er zelf in verdiepen, openstellen zullen ze niet doen....
Kanelly schreef:Hoef je je niet voor te excuseren hoor
Nou ja, ik vraag me gewoon af op welk vlak 'we' dan teveel toegestaan hebben t.o.v. moslims...( want daar draaien toch 9 van de 10 keer alle discussies om ) In welk opzicht is Nederland te tolerant geweest tegen juist die doelgroep?
En ja angst voor het onbekende, dat is wat ik heel veel merk. Mensen blazen hoog van de toren 'ja nou, dat zullen 'ze' nooit doen, dat moet je in 'hun' land niet proberen, dat mogen 'ze' toch niet' etc. etc.
Maar als je dan doorvraagt en mensen vraagt hun uitspraken te beargumenteren, kunnen ze dat veelal niet.
Het is vaak van horen zeggen, of 'je ziet het toch op het nieuws' en dat wordt dan maar aangenomen als waarheid. Maar zich er zelf in verdiepen, openstellen zullen ze niet doen....
Shanna_W schreef:Ik zou me niet aanpassen aan het feit dat zij vasten...
Toen ik op de middelbare school zat en het was slecht weer, dan moesten de moslims ook bij ons in de eetzaal zitten. (of toch in de buurt ervan)
Zij hebben nooit gezegd dat wij niet mogen etenmaar er waren er wel enkele met een goed initiatief!
Zij zijn gaan voorstellen aan de directeur of ze een appart lokaal konden krijgen over de middag zodat ze toch niet zo in contact kwamen met de geur van eten...
Daar heb ik natuurlijk geen problemen mee.. Maar als iemand in een kantine gaat gaan zitten dan vind ik het echt niet normaal dat die persoon verondersteld dat anderen beter niet eten
Shanna_W schreef:Ik zou me niet aanpassen aan het feit dat zij vasten...
Toen ik op de middelbare school zat en het was slecht weer, dan moesten de moslims ook bij ons in de eetzaal zitten. (of toch in de buurt ervan)
Zij hebben nooit gezegd dat wij niet mogen etenmaar er waren er wel enkele met een goed initiatief!
Zij zijn gaan voorstellen aan de directeur of ze een appart lokaal konden krijgen over de middag zodat ze toch niet zo in contact kwamen met de geur van eten...
Daar heb ik natuurlijk geen problemen mee.. Maar als iemand in een kantine gaat gaan zitten dan vind ik het echt niet normaal dat die persoon verondersteld dat anderen beter niet eten
MISTRAL94 schreef:Vind ik eigenlijk ook maar onzin om eerlijk te zijnzij eten in de nachtelijke uren toch?