Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Ik vind na een dag erover denken het nog steeds een bizar iets wat ze met trots aankondigen. Als je niet gezond, fit, jong, "nuttig" voor de maatschappij of rijk bent ben je nogal de pineut. En een ding verbaasd me ze trekken ik weet niet hoeveel geld uit voor stikstof en boeren die moeten minderen. Autorijden op fossiele brandstoffen ontmoedigen Maar wel vliegveld Lelystad willen openen voor vakantievluchten waarvan de aanvliegroute over de veluwe (natura 2000 gebied) gaat. Dat is echt zo dubbel en raar.Meer stikstof, meer kerosine dumps. Meer vervoer van en naar Lelystad en meer overlast van vliegtuigen voor heel veel mensen.
germie schreef:xSagan schreef:Met je laatste alinea germie, zeker eens.
Laatst naar dat programma gekeken van Rutger en de uitkeringstrekkers gekeken en kwam echt wel een paar voorbeelden langs waarvan ik ook even nadacht van: volgens mij hoor je hier niet, maar dat laat ik verder wel aan de artsen over.
En natuurlijk vind ik ook dat mensen die dan afgekeurd zijn, maar vervolgens wel een schutting plaatsen of een compleet kippenhok bouwen en op het dak klimmen gewoon weer aan het werk kunnen. Want die mensen ken ik ook.
fransje23 schreef:Ze hebben andere partijen nodig dus er zal zeker aan gesleuteld worden.
Gelukkig gaat de PVV alleen maar moties van wantrouwen indienen en verder niets steunen dus daar hebben we dan geen last van
Denk dat er voor links genoeg te onderhandelen is.
MizzMontana schreef:Ik vind het een goede zet dat Lelystad nu open gaat voor burgerluchtvaart. Dat kan de druk van de omwonenden van Schiphol verlagen door bijvoorbeeld het nachtslot.
Fuel dump is gewoon verboden en mag alleen in geval van nood worden uitgevoerd.
Electra63 schreef:SansaS,
Precies!
Ik heb ook een hele geschiedenis van ziektes en hele dure operaties. Nooit zou ik zelf zoiets hebben kunnen betalen. En natuurlijk baal ik, als de rekening voor ER komt, maar goed, dat kun je bij veel verzekeringen ook spreiden, indien nodig.
De lagere inkomens worden in ieder geval gedeeltelijk gecompenseerd door zorgtoeslag.
Ik heb nog nooit enige tegemoetkoming of toeslag ontvangen, behalve ooit kinderbijslag.
Ik weet nog niet wat ik van dit akkoord moet vinden. Ik vind het wel een behoorlijk VVD-stempel hebben.
Als GL/PvdA in deze coalitie erbij had gezeten, was het wellicht wat socialer geweest.
Ik ben ook erg benieuwd naar de verdeling van de ministersposten en hoe de verdeling is.
Ik gok Heijnen sowieso op Financiën.
IMANDRA schreef:Ja dat ja. VVD heeft er voor m’n gevoel het meeste uitgehaald.
fransje23 schreef:Ze hebben andere partijen nodig dus er zal zeker aan gesleuteld worden.
Gelukkig gaat de PVV alleen maar moties van wantrouwen indienen en verder niets steunen dus daar hebben we dan geen last van
Denk dat er voor links genoeg te onderhandelen is.
prompter schreef:En dat er weer een stikstoffonds van 20 miljard komt, iets dat BBB niet nodig vond en geschrapt heeft.
purny schreef:Als het nu maar eens een keer opgelost wordt.
Ik ben vooral bang dat dit kabinet de armoede doet toenemen in dit land. Vooral omdat de WW verkort wordt, veel mensen komen na hun 50ste niet meer aan het werk.
Arbeidsongeschikt zijn? Dan krijg je minder. Terwijl je wel voor onze (r)overheid bij Tata Steel hebt gewerkt. En hierdoor ziek bent geworden.
Eigen Risico vind ik niet zo heel erg, ik kan het betalen. Maar er zijn nog altijd mensen die netto minder overhouden en daarom niet in aanmerking komen voor tegemoetkomingen.
Het is jammer dat het bedrijfsleven weer wordt gematst. Terwijl dit de grootste vervuilers zijn.
MizzMontana schreef:Ik vind het een goede zet dat Lelystad nu open gaat voor burgerluchtvaart. Dat kan de druk van de omwonenden van Schiphol verlagen door bijvoorbeeld het nachtslot.
Fuel dump is gewoon verboden en mag alleen in geval van nood worden uitgevoerd.
prompter schreef:Bij ons bedrijf zijn de laatste tijd juist veel mensen van boven de 50 aangenomen. Die moeten nog zo'n 18 jaar werken hè, en ze brengen vaak veel kennis en motivatie mee. Boven de 50 geen werk meer kunnen vinden is meer iets van 20 jaar geleden.