Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babootje schreef:Nieuwkomer van de week en meteen naar nummer 1 in de Groenlandse hitlijsten.![]()
![]()
![]()
https://x.com/Eddie_1412/status/2013605066385539420
https://www.youtube.com/watch?v=hS0wFiWpU4U
En er is er nog eentje
https://www.youtube.com/watch?v=PWMnNoHshRA
Benzz schreef:mysa schreef:Rutte doet het best handig. Hem wordt vaak 'geslijm' verweten. Maar volgens mij is dat slijmen alleen voor de bühne en is dat ook precies wat Trump op prijs stelt. Ze weten allebei wel beter.
Ik denk dat Rutte niet slijmt als de deuren gesloten zijn.
BigOne schreef:Hij las trump nog wel even de les , vertelde hem voor de camera dat voor elke 2 Amerikaanse doden in Afghanistan er 1 van andere navo lidstaten tegenover stond, m.a.w. klep houden want ze hebben de hoogste prijs betaald en trump zat er als een lammetje bij te knikken .
pmarena schreef:Je kan kritiek ook beter hebben van iemand die je eerst ophemelt... Rutte weet gewoon heel goed hoe hij zo'n varkentje moet wassen. Maar hij moet toch ook binnensmonds wel een klein beetje kotsen af en toe denk ik....
. Het klinkt super positief maar hij verwoord het echt als oorzaak-gevolg. Zelfde idee als “dankzij die natuurramp hebben we nu de broekriem aangetrokken en zijn we beter voorbereid/beschermd in het vervolg”. Maar Trump kennende ziet hij die nuance niet en hoort alleen maar dat er veren in z’n reet gestoken worden.
lacht alles van zich af en komt overal mee weg. Ik snap wel dat ze hem op die positie bij NAVO hebben gezet, daar heb je zo'n iemand echt nodig, vooral in dit soort tijden. Citaat:"...we have formed the framework of a future deal with respect to Greenland and, in fact, the entire Arctic Region.”
. IMANDRA schreef:Ik verwacht dat het vooral gaat over de (evt. gezamenlijke) militaire aanwezigheid op Groenland ter bescherming van alles in die regio. En afspraken rondom het mijnen van mineralen. "Zodat China en Rusland daar (lees: mineralen en de militaire aanvlieg/-vaar routes) geen misbruik van kunnen maken".
Eigenlijk niks van wat in het verleden nog niet mogelijk was.
Loretta schreef:Rutte heeft weer tijd weten te kopen. Met zijn slijmerij weet Rutte toch mooi een handelsoorlog of misschien zelfs wel een echte oorlog te voorkomen. Als topdiplomaat doet Rutte het heel wat beter dan dat hij als premier ooit gedaan heeft.
En hopelijk wordt het met de midterms allemaal anders. En hopelijk vergeet Europa vooral niet hoe belangrijk het is om op eigen benen te gaan staan.
nps schreef:Loretta schreef:Rutte heeft weer tijd weten te kopen. Met zijn slijmerij weet Rutte toch mooi een handelsoorlog of misschien zelfs wel een echte oorlog te voorkomen. Als topdiplomaat doet Rutte het heel wat beter dan dat hij als premier ooit gedaan heeft.
En hopelijk wordt het met de midterms allemaal anders. En hopelijk vergeet Europa vooral niet hoe belangrijk het is om op eigen benen te gaan staan.
Hij doet als topdiplomaat precies hetzelfde als wat hij deed toen hij premier was - doe boel bij elkaar houden en niemand echt heel ontevreden laten zijn. Rutte is echt de juiste man op de juiste plek. Hij heeft al glibberend de NAVO bij elkaar gehouden, de discussie over Groenland op gang gebracht en Trump ingepakt. Petje af. Ik vind het erg goed als Europa duidelijke grenzen trekt over wat wel en niet acceptabel is, maar ik vind dialoog en geen (handels)- of NAVO oorlog nog veel beter.
Ik zei gister tegen mijn man, de midterms zijn al in november. Die zei toen heel resoluut - er komen geen midterms. En ik dacht ja, plausibel. Ik verwacht in ieder geval een hoop gezeik. In twijfel trekken democratisch proces, moeilijker maken stemmen voor bepaalde groepen, in twijfel trekken uitslag... wat denken jullie?