Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 21:35

Rutte doet het best handig. Hem wordt vaak 'geslijm' verweten. Maar volgens mij is dat slijmen alleen voor de bühne en is dat ook precies wat Trump op prijs stelt. Ze weten allebei wel beter.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 21:36

Ik las toch dat denemarken groenland afstaan niet tot de mogelijkheden ziet wat us van a ook wil.

https://nos.nl/artikel/2599155-denemark ... -groenland

Maar wat meneer t uitkraamt vertrouw ik net zo erg als dat een dames mug zegt dat ze me niet gaat prikken en geen bloed meer wil aftappen van me

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 21:37

Rutte heeft echt de baan gevonden die hem past. Meester slijmbal. Hoe negatief het ook klinkt, hij heeft het toch weer geflikt dat we even weer eventjes uitstel krijgen en hopen dat bij de midterms de VS weer een klein beetje de normale kant op gaat.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 21-01-26 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 21:42

Iedereen zit vaak te zaniken op rutte.. maar ik denk dat hij het heel slim doet... hij moet het ook maar doen he! Ik zou zijn baantje niet willen dat weet ik wel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 21:44

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 21:49

Ik krijg een narnia gevoel van het liedje. En ik zie narwals <3

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 21:51

mysa schreef:
Rutte doet het best handig. Hem wordt vaak 'geslijm' verweten. Maar volgens mij is dat slijmen alleen voor de bühne en is dat ook precies wat Trump op prijs stelt. Ze weten allebei wel beter.

Ik denk dat Rutte niet slijmt als de deuren gesloten zijn.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:19

Ik was nooit echt fan van Rutte.
Maar deze baan doet ie goed hoor.
Hij krijgt dit wel mooi voor elkaar bij die psychopaat. Hij weet dondersgoed dat als hij Trump tegen zijn armoedige bosje haren strijkt, er maar zo een oorlog kan beginnen en heel veel ellende.
En dit soort dingen besluit hij niet in zijn uppie lijkt mij, daar zit een heel team achter. Tactische inzet deze manier van doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:29

Benzz schreef:
mysa schreef:

Ik denk dat Rutte niet slijmt als de deuren gesloten zijn.

Hij schijnt heel boos te kunnen worden, achter gesloten deuren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:37

Hij las trump nog wel even de les , vertelde hem voor de camera dat voor elke 2 Amerikaanse doden in Afghanistan er 1 van andere navo lidstaten tegenover stond, m.a.w. klep houden want ze hebben de hoogste prijs betaald en trump zat er als een lammetje bij te knikken .

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 23:26

BigOne schreef:
Hij las trump nog wel even de les , vertelde hem voor de camera dat voor elke 2 Amerikaanse doden in Afghanistan er 1 van andere navo lidstaten tegenover stond, m.a.w. klep houden want ze hebben de hoogste prijs betaald en trump zat er als een lammetje bij te knikken .

Precies! En dat is niet de eerste keer dat hij Trump wast, scheert en knipt. Hij voelt feilloos aan hoe hij moet reageren. Chapeau!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 07:44

Je kan kritiek ook beter hebben van iemand die je eerst ophemelt... Rutte weet gewoon heel goed hoe hij zo'n varkentje moet wassen. Maar hij moet toch ook binnensmonds wel een klein beetje kotsen af en toe denk ik....

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 07:50

En als die Groenland heeft.. wat wil die erna.. en daarna.

Canada of gedeelte ach Mexico ook leuk
Ect ect

Als je iets heeft kan het zo zijn dat diegene later meer wil.

Dat is al met iets kleins
Geef iemand een ijsje en de volgende keer willen ze er wel weer een..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 07:55

pmarena schreef:
Je kan kritiek ook beter hebben van iemand die je eerst ophemelt... Rutte weet gewoon heel goed hoe hij zo'n varkentje moet wassen. Maar hij moet toch ook binnensmonds wel een klein beetje kotsen af en toe denk ik....

Het is best interessant om aan te zien, moeten jullie dat interview met Rutte op Davos maar eens opzoeken. Op het eerste oog hemelt hij Trump helemaal op, maar als je luistert wat hij daadwerkelijk zegt prijst hij Trump zélf helemaal niet, prijst hij Trumps beslissingen niet. Vervang Trump door natuurramp en het klinkt precies hetzelfde :)). Het klinkt super positief maar hij verwoord het echt als oorzaak-gevolg. Zelfde idee als “dankzij die natuurramp hebben we nu de broekriem aangetrokken en zijn we beter voorbereid/beschermd in het vervolg”. Maar Trump kennende ziet hij die nuance niet en hoort alleen maar dat er veren in z’n reet gestoken worden.

Hij zei laatst ook in een radio interview dat hij z’n persoonlijke mening over Trump ook niet gaat geven, ‘zeker niet op radio’ haha.

Rutte is one smart cookie! Ik denk dat hij het nog wel eens voor elkaar kan krijgen (samen met andere slimme mensen natuurlijk) dat Trump Groenland niet meer overneemt maar er gewoon kan mijnen en er flink wat militaire basissen kan neerzetten - iets waar Denemarken/Groenland nooit issues mee hebben gehad.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:06

Teflon Mark :D lacht alles van zich af en komt overal mee weg. Ik snap wel dat ze hem op die positie bij NAVO hebben gezet, daar heb je zo'n iemand echt nodig, vooral in dit soort tijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:09

Citaat:
"...we have formed the framework of a future deal with respect to Greenland and, in fact, the entire Arctic Region.”

Ik ben vooral benieuwd wat dit deel van de deal zal gaan inhouden, want dan hebben we het niet alleen over Europa, maar ook over Canada én Rusland (wat meer dan de helft bezit)!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:14

Rusland bezit waar de helft van?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:16

Van wat er binnen het Arctische gebied ligt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:35

Ik verwacht dat het vooral gaat over de (evt. gezamenlijke) militaire aanwezigheid op Groenland ter bescherming van alles in die regio. En afspraken rondom het mijnen van mineralen. "Zodat China en Rusland daar (lees: mineralen en de militaire aanvlieg/-vaar routes) geen misbruik van kunnen maken".

Eigenlijk niks van wat in het verleden nog niet mogelijk was :)).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 10:04

IMANDRA schreef:
Ik verwacht dat het vooral gaat over de (evt. gezamenlijke) militaire aanwezigheid op Groenland ter bescherming van alles in die regio. En afspraken rondom het mijnen van mineralen. "Zodat China en Rusland daar (lees: mineralen en de militaire aanvlieg/-vaar routes) geen misbruik van kunnen maken".

Eigenlijk niks van wat in het verleden nog niet mogelijk was :)).

Eigenlijk niet meer dan altijd al kon. Maar enfin, laat het schijnen als een overwinning voor Trump; dan heeft ie een uitweg uit de chaos waarin hij zichzelf heeft gebracht

https://x.com/nexta_tv/status/2014205050206241036
Er komt geen oorlog tussen de Verenigde Staten, Denemarken en de NAVO — Trump en Rutte hebben een compromis bereikt.

"Dit is beter dan Obama's nucleaire deal met Iran – deze deal zal voor altijd duren!" zei Trump over zijn deal met Groenland.
De Amerikaanse president kreeg het aanbod om kleine stukken land op het eiland over te dragen voor Amerikaanse militaire bases, naar het voorbeeld van de Britse militaire bases op Cyprus.
De overeenkomst over Groenland zal de Deense soevereiniteit over het eiland behouden, meldt Axios op basis van bronnen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 10:15

Rutte heeft weer tijd weten te kopen. Met zijn slijmerij weet Rutte toch mooi een handelsoorlog of misschien zelfs wel een echte oorlog te voorkomen. Als topdiplomaat doet Rutte het heel wat beter dan dat hij als premier ooit gedaan heeft.
En hopelijk wordt het met de midterms allemaal anders. En hopelijk vergeet Europa vooral niet hoe belangrijk het is om op eigen benen te gaan staan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 10:31

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:27

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:11

Loretta schreef:
Rutte heeft weer tijd weten te kopen. Met zijn slijmerij weet Rutte toch mooi een handelsoorlog of misschien zelfs wel een echte oorlog te voorkomen. Als topdiplomaat doet Rutte het heel wat beter dan dat hij als premier ooit gedaan heeft.
En hopelijk wordt het met de midterms allemaal anders. En hopelijk vergeet Europa vooral niet hoe belangrijk het is om op eigen benen te gaan staan.

Hij doet als topdiplomaat precies hetzelfde als wat hij deed toen hij premier was - doe boel bij elkaar houden en niemand echt heel ontevreden laten zijn. Rutte is echt de juiste man op de juiste plek. Hij heeft al glibberend de NAVO bij elkaar gehouden, de discussie over Groenland op gang gebracht en Trump ingepakt. Petje af. Ik vind het erg goed als Europa duidelijke grenzen trekt over wat wel en niet acceptabel is, maar ik vind dialoog en geen (handels)- of NAVO oorlog nog veel beter.

Ik zei gister tegen mijn man, de midterms zijn al in november. Die zei toen heel resoluut - er komen geen midterms. En ik dacht ja, plausibel. Ik verwacht in ieder geval een hoop gezeik. In twijfel trekken democratisch proces, moeilijker maken stemmen voor bepaalde groepen, in twijfel trekken uitslag... wat denken jullie?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:08

nps schreef:
Loretta schreef:

Hij doet als topdiplomaat precies hetzelfde als wat hij deed toen hij premier was - doe boel bij elkaar houden en niemand echt heel ontevreden laten zijn. Rutte is echt de juiste man op de juiste plek. Hij heeft al glibberend de NAVO bij elkaar gehouden, de discussie over Groenland op gang gebracht en Trump ingepakt. Petje af. Ik vind het erg goed als Europa duidelijke grenzen trekt over wat wel en niet acceptabel is, maar ik vind dialoog en geen (handels)- of NAVO oorlog nog veel beter.

Ik zei gister tegen mijn man, de midterms zijn al in november. Die zei toen heel resoluut - er komen geen midterms. En ik dacht ja, plausibel. Ik verwacht in ieder geval een hoop gezeik. In twijfel trekken democratisch proces, moeilijker maken stemmen voor bepaalde groepen, in twijfel trekken uitslag... wat denken jullie?

Rutte deed als premier inderdaad precies hetzelfde. De boel bij elkaar houden met praatjes. Alleen heeft hij destijds in Nederland geen enkel probleem opgelost. Dat was dan ook het grootste probleem met Rutte als premier. Hij loste niets op, hij schoof alleen maar vooruit. In zijn huidige functie is dat vooruitschuiven meer welkom dan ooit. Tijd rekken im de hoop dat de Trump storm overwaait en Europa meer tijd geven om de boel op orde te krijgen zodat we njet langer van de VS afhankelijk zijn.

Die midterms worden heel spannend. Inderdaad spannend of ze wel door gaan. Maar ook of ze wel eerlijk verlopen. En ook het gedonder als Trump verliest. Ik denk ook dat het heel veel gedomder gaat geven. Vordeel in de aanloop naar de midterms is dan wel dat Trump geen tijd heeft zich met andere landen bezig te houden.