Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:love_western schreef:Nee viel mee hoeveel politie er was
[ [url=m/whyOyO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zHdSrM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik sta nog steeds 100% achter de boeren. Inmiddels besloten dat we toch het melkveebedrijf overnemen van schoonouders.
Ik heb het over de ME, niet de politie
love_western schreef:Ik sta nog steeds 100% achter de boeren. Inmiddels besloten dat we toch het melkveebedrijf overnemen van schoonouders.
Tiepfoudt schreef:@ Magrathea: Wat vind jij ervan dat dhr. Vollenbroek wil procederen tegen PAS-melders en dat dankzij hem de bedrijfsgegevens (en doorgaans woonadressen) van deze bedrijven openbaar gemaakt worden?
Loretta schreef:Ik heb soms zo sterk het idee dat men er bewust voor kiest om selectief ergens over verontwaardigd te zijn.
Tiepfoudt schreef:@ Magrathea: Wat vind jij ervan dat dhr. Vollenbroek wil procederen tegen PAS-melders en dat dankzij hem de bedrijfsgegevens (en doorgaans woonadressen) van deze bedrijven openbaar gemaakt worden?
Magrathea schreef:Daar vind ik helemaal niks van, want zo erg volg ik de berichtgeving de laatste tijd op dit onderwerp ook weer niet. Ik zie ook niet helemaal hoe zoiets rechtvaardigt dat je beperkingen aan een demonstratie negeert?
Magrathea schreef:Alles wat ik zeg is dat na een duidelijk verbod op trekkers bij demonstraties er tóch mensen op trekkers zijn gekomen, waarbij je imo gewoon aan het provoceren bent.
Vind het niet echt te vergelijken met het Damprotest: dat was niet verboden (voor zover ik weet) en als je eenmaal op een protest staat kom je er ook niet zo makkelijk uit als blijkt dat het te druk is.
Bovendien, áls je het dan toch moet vergelijken: sinds dat daar mis is gegaan zijn de regels omtrent de antiracismedemonstraties zeer streng en die zijn ook netjes nageleefd. Dit in tegenstelling tot de boerenprotesten: kan me herinneren dat er op het Malieveld destijds ook maar een bepaald aantal trekkers toegestaan was, en de rest overreed gewoon de wegafscheiding (waarna ze alsnog werden toegelaten). Dus ja.
Het is veiligheidsregios gewoon toegestaan (redelijke) beperkingen aan de manier van demonstreren op te leggen zonder daarmee aan het recht op demonstratie te tornen. Als je zelfs daar niet aan wil voldoen schiet je jezelf toch alleen maar in de voet? Weer negatieve aandacht voor de boerenprotesten. Ik kan me niet voorstellen wat men hiermee had willen bereiken.
Kinke schreef:Nou, dit levert toch hooguit een boete van 200 euro op denk ik? Of minder, want inbreken in een varkensstal (duurde de hele dag), en dan voor het bankje komen kost ongeveer zoveel pp. Daarbij is inbraak toch wel iets ernstiger
Tiepfoudt schreef:https://www.gelderlander.nl/politiek/ka ... ~ac70cde7/
Eigenlijk snap ik niet dat ik hier nog steeds versteld van sta, maar man wat een stelletje huichelaars daar in Den Haag![]()
Schouten had daar rustig naartoe kunnen gaan en met die lui kunnen praten. Maar ik snap dat als je je eigen sector verraad, dat zo'n grote groep boeren dan bedreigend overkomt.