steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:01

Bij de boeren durven ze wel, bij de dam krijsers niet want dan worden ze beticht van discriminatie

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:17

_Penotti schreef:
Bij de boeren durven ze wel, bij de dam krijsers niet want dan worden ze beticht van discriminatie

Nou echt hѐ, lekker meten met 2 maten hier in Nederland.
Kunnen we dit ook onder discriminatie scharen? Aangezien ze alleen tegen boeren durven

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:27

Ehh, er was duidelijk gezegd: kom niet met trekkers.

Als je dan toch met trekkers komt moet je niet gaan miepen dat je een boete krijgt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:28

Er is duidelijk gezegd kom niet met zoveel op de dam.... waar is die boete dan?

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:38

Zullen we het over de inhoud (stikstof) hebben?

@ Magrathea: Wat vind jij ervan dat dhr. Vollenbroek wil procederen tegen PAS-melders en dat dankzij hem de bedrijfsgegevens (en doorgaans woonadressen) van deze bedrijven openbaar gemaakt worden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:15

Ik kan er niet meezitten. Als je vante voren al hebt gehoord dat je niet met trekkers mag komen en je blokkeert vervolgens de weg waardoor er niemand meer doorheen kan? Dan moet je ook niet miepen dat je bent bekeurd of bent gearresteerd.
En zoveel ME was er niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:19

Nee viel mee hoeveel politie er was :+

Afbeelding
Afbeelding

Ik sta nog steeds 100% achter de boeren. Inmiddels besloten dat we toch het melkveebedrijf overnemen van schoonouders.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:20

love_western schreef:

[ [url=m/whyOyO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zHdSrM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik sta nog steeds 100% achter de boeren. Inmiddels besloten dat we toch het melkveebedrijf overnemen van schoonouders.

Ik heb het over de ME, niet de politie

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:21

purny schreef:
love_western schreef:

[ [url=m/whyOyO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zHdSrM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het over de ME, niet de politie

ME valt toch ook onder politie? :o?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:22

Ja maar het overgrote gedeelte was politie...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:23

Het is gewoon meten met 2 maten, niet anders.
Dat ze boetes krijgen vind ik prima hoor, maar er waren er zo'n 5000 die dat ook mochten krijgen.
Daar gaat het mij om!

De boeren word al steeds van alles in de schoenen geschoven, waar zijn de kaartjes van stikstof nu van dit afgelopen half jaar?
Daarnaast is de veeteelt al ingekrompen sinds 1990, waarom is het nu dan ineens een probleem?
Kan iemand dat eens uit leggen dan?
Wel wonen er meer mensen in Nederland, waarom zie je dat niet terug in kaartjes over vervuiling?

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:34

Even tussendoor: Is hier íemand die kan beargumenteren waarom de landbouw niet meer stikstof opneemt dan ze uitstoot?

3 zogeheten feiten op een rijtje:
- In 2018 sloeg in Nederland gemiddeld 1700 mol N/ha neer
- Daarvan was 517 mol N afkomstig uit de landbouw
- Meer dan de helft van Nederland = landbouwgrond

Mijn conclusie: 1700 /2 = 850 mol N/ha sloeg neer op landbouwgrond, terwijl ze in datzelfde jaar 517 mol N/ha veroorzaakte. De landbouw heeft dus netto 333 mol N/ha opgenomen en is dus de laatste sector die aan zet is om stikstofuitstoot te reduceren.

love_western schreef:

Dapper besluit, heel veel succes gewenst +:)+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:47

Tiepfoudt schreef:
@ Magrathea: Wat vind jij ervan dat dhr. Vollenbroek wil procederen tegen PAS-melders en dat dankzij hem de bedrijfsgegevens (en doorgaans woonadressen) van deze bedrijven openbaar gemaakt worden?

Ik heb soms zo sterk het idee dat men er bewust voor kiest om selectief ergens over verontwaardigd te zijn.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:03

Loretta schreef:
Ik heb soms zo sterk het idee dat men er bewust voor kiest om selectief ergens over verontwaardigd te zijn.

Klopt, als je de intensieve veehouderij uit Nederland weg wilt hebben is het namelijk makkelijker om het vooral niet over de inhoud te hebben. Want die inhoud strookt niet altijd met alles wat er uitgekraamd wordt door politici en media.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:15

ze hadden inderdaad beter met de autoś kunnen gaan dan met de trekkers.. leer voor de volgende keer. de acties zullen hiermee niet voorbij zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:54

Tiepfoudt schreef:

Daar vind ik helemaal niks van, want zo erg volg ik de berichtgeving de laatste tijd op dit onderwerp ook weer niet. Ik zie ook niet helemaal hoe zoiets rechtvaardigt dat je beperkingen aan een demonstratie negeert?

Alles wat ik zeg is dat na een duidelijk verbod op trekkers bij demonstraties er tóch mensen op trekkers zijn gekomen, waarbij je imo gewoon aan het provoceren bent.
Vind het niet echt te vergelijken met het Damprotest: dat was niet verboden (voor zover ik weet) en als je eenmaal op een protest staat kom je er ook niet zo makkelijk uit als blijkt dat het te druk is.
Bovendien, áls je het dan toch moet vergelijken: sinds dat daar mis is gegaan zijn de regels omtrent de antiracismedemonstraties zeer streng en die zijn ook netjes nageleefd. Dit in tegenstelling tot de boerenprotesten: kan me herinneren dat er op het Malieveld destijds ook maar een bepaald aantal trekkers toegestaan was, en de rest overreed gewoon de wegafscheiding (waarna ze alsnog werden toegelaten). Dus ja.

Het is veiligheidsregios gewoon toegestaan (redelijke) beperkingen aan de manier van demonstreren op te leggen zonder daarmee aan het recht op demonstratie te tornen. Als je zelfs daar niet aan wil voldoen schiet je jezelf toch alleen maar in de voet? Weer negatieve aandacht voor de boerenprotesten. Ik kan me niet voorstellen wat men hiermee had willen bereiken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:21

Tot nu toe zijn alle grote demonstraties nog goed gegaan en is er geen grote uitbraak gekomen.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/161395 ... te-steunen

Ik mag toch wel hopen dat de meeste mensen in het najaar een beetje voorzichtiger zijn als nu. Alhoewel op andere plaatsen in Europa zijn wel uitbraken.

Beetje voorzichtig zijn lijkt mij niet verkeerd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:03

Nou, dit levert toch hooguit een boete van 200 euro op denk ik? Of minder, want inbreken in een varkensstal (duurde de hele dag), en dan voor het bankje komen kost ongeveer zoveel pp. Daarbij is inbraak toch wel iets ernstiger

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:26

Magrathea schreef:
Daar vind ik helemaal niks van, want zo erg volg ik de berichtgeving de laatste tijd op dit onderwerp ook weer niet. Ik zie ook niet helemaal hoe zoiets rechtvaardigt dat je beperkingen aan een demonstratie negeert?

Oh, jammer. Nieuws over boeren die regels overtreden volg je wel steeds, dus ik ging er iets te makkelijk van uit dat je wel op de hoogte was waarom deze boeren tot het uiterste (voor zover met een trekker in de weg gaan staan een uiterste is) worden gedreven. Maar oké, my bad.

Rechtvaardig, dat is een hele mooie. Vind je niet dat zoiets 2 kanten op moet werken? Vind je het rechtvaardig dat dhr. Vollenbroek en zijn vrinden gaan procederen tegen PAS-melders* en dat daarom hun adresgegevens (en doorgaans het woonadres) openbaar worden gemaakt? Vind je het rechtvaardig dat de enige sector die meer stikstof opneemt dan uitstoot (ik wacht nog steeds op een argumentatie die dit kan ontkrachten), moet inleveren zodat er woningen gebouwd kunnen worden? Vind je het rechtvaardig dat gangbare boeren aan de schandpaal worden genageld, omdat een type natuur beschermd moet worden die niet te beschermen valt in een land waarin iedereen welkom is, behalve de gangbare boer? Vind je het rechtvaardig dat er alleen maar gesproken wordt over inkrimpen van de veestapel, en niet over inkrimpen van hetgeen de andere helft van het stikstofprobleem veroorzaakt: het aantal auto's, fabrieken en vliegbewegingen?

* PAS-melders zijn ondernemers die onder het PAS geen vergunning konden aanvragen (omdat de stikstofemissie te klein was) en daarom een melding moesten doen. Sinds de uitspraak van de Raad van State zijn die meldingen niet meer geldig en overtreden zij dus eigenlijk de wet. Vollenbroek wil tegen deze ondernemers procederen.

Ik vind bovenstaande allemaal niet zo heel erg rechtvaardig. Daarom begrijp ik tot in mijn kleine teen dat er steeds meer boeren zijn die de term rechtvaardigheid niet zo heel veel meer zegt en dus op alle mogelijke manieren proberen aandacht te vragen voor deze onrechtvaardigheid.

Magrathea schreef:
Alles wat ik zeg is dat na een duidelijk verbod op trekkers bij demonstraties er tóch mensen op trekkers zijn gekomen, waarbij je imo gewoon aan het provoceren bent.
Vind het niet echt te vergelijken met het Damprotest: dat was niet verboden (voor zover ik weet) en als je eenmaal op een protest staat kom je er ook niet zo makkelijk uit als blijkt dat het te druk is.
Bovendien, áls je het dan toch moet vergelijken: sinds dat daar mis is gegaan zijn de regels omtrent de antiracismedemonstraties zeer streng en die zijn ook netjes nageleefd. Dit in tegenstelling tot de boerenprotesten: kan me herinneren dat er op het Malieveld destijds ook maar een bepaald aantal trekkers toegestaan was, en de rest overreed gewoon de wegafscheiding (waarna ze alsnog werden toegelaten). Dus ja.

Het is veiligheidsregios gewoon toegestaan (redelijke) beperkingen aan de manier van demonstreren op te leggen zonder daarmee aan het recht op demonstratie te tornen. Als je zelfs daar niet aan wil voldoen schiet je jezelf toch alleen maar in de voet? Weer negatieve aandacht voor de boerenprotesten. Ik kan me niet voorstellen wat men hiermee had willen bereiken.

Nergens heb ik overigens de vergelijking getrokken met het Damprotest, daar heb ik mij dan weer niet zo in verdiept. Voor zover ik weet was het toen nog wel verboden om met zoveel man op een kluitje te gaan staan, maar dat terzijde. Ik begrijp best dat mensen die zich jarenlang gediscrimineerd voelen, het gerechtvaardigd vinden om in tijden van Corona-crisis de regels aan hun laars lappen. Iets met strijden voor hetgeen voor jou het allerbelangrijkst is. Voor de een is dat een einde aan racisme, voor de ander is dat toekomstperspectief voor het familiebedrijf. Zoveel verschillen we niet van elkaar :)

Kinke schreef:
Nou, dit levert toch hooguit een boete van 200 euro op denk ik? Of minder, want inbreken in een varkensstal (duurde de hele dag), en dan voor het bankje komen kost ongeveer zoveel pp. Daarbij is inbraak toch wel iets ernstiger

Dit dus. Naar mijn weten is inbraak een misdrijf en met de trekker ergens rijden waar het niet mag een overtreding.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 07:41

overtreding kost dus 390,- En een dag opsluiting, en voor de kinderen Bureau HALT> terwijl een misdrijf maar 200 kost..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:17

jup. Te idioot voor woorden dit.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:18

juval schreef:
overtreding kost dus 390,- En een dag opsluiting, en voor de kinderen Bureau HALT> terwijl een misdrijf maar 200 kost..

Dit is toch niet te rechtvaardigen...gewoon niet...

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:37

https://www.gelderlander.nl/politiek/ka ... ~ac70cde7/

Eigenlijk snap ik niet dat ik hier nog steeds versteld van sta, maar man wat een stelletje huichelaars daar in Den Haag :oo

Schouten had daar rustig naartoe kunnen gaan en met die lui kunnen praten. Maar ik snap dat als je je eigen sector verraad, dat zo'n grote groep boeren dan bedreigend overkomt.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:45

Tiepfoudt schreef:
https://www.gelderlander.nl/politiek/ka ... ~ac70cde7/

Eigenlijk snap ik niet dat ik hier nog steeds versteld van sta, maar man wat een stelletje huichelaars daar in Den Haag :oo

Schouten had daar rustig naartoe kunnen gaan en met die lui kunnen praten. Maar ik snap dat als je je eigen sector verraad, dat zo'n grote groep boeren dan bedreigend overkomt.

Bizar dat er wordt gezegd dat haar veiligheid in het geding kwam. Maar dat de politie zegt dat de sfeer rustig was en de boeren zeggen dat ze niks kwaads in de zin hadden. :n
Lekker de boel opstoken tegen boeren.

Al snap ik idd ook dat zo'n grote groep bedreigend over kan komen, maar lijkt me dan dat ze zelf ook weer dat ze verkeerd bezig is :o?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:56

Mevrouw schouten heeft heel goed door waar ze mee bezig is en wil gewoon geen enkele boer te woord staan.

Schijtluis is het