Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:46

Een dergelijke stelling kun je even zogoed gebruiken om een vluchtelimg wel in een kwaad daglicht te zetten. . Om die reden gebruiken ze wellicht ook bewust asielzoeker in de tekst. :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:18

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:35

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:36

Sammie schreef:
Een dergelijke stelling kun je even zogoed gebruiken om een vluchtelimg wel in een kwaad daglicht te zetten. . Om die reden gebruiken ze wellicht ook bewust asielzoeker in de tekst. :)

Waarom zouden ze? vluchtelingen/asielzoekers staan toch al in het kwade daglicht.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:45

Ze hebben het maar steeds over slecht eten,je weet toch dat nederlandse pot niet te vreten is??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:02

gohya schreef:
Sammie schreef:

Waarom zouden ze? vluchtelingen/asielzoekers staan toch al in het kwade daglicht.

Juist daarom :)*

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:22

Electra63 schreef:
Tcm62 schreef:
Krijen en kosten is hetzelfde, anders gesteld, allemaal gemeenschapsgeld

Als je zo wilt rekenen, dan ook aftrekken wat de vluchteling opbrengt. Werkgelegenheid en omzet voor bepaalde bedrijven, die vervoer, huisvesting en bijv. voeding verzorgen.
De vraag was, wat ontvangt een vluchteling. Dat is dus geen € 36.000 of40.000 zoals regelmatig op internet rondcirculeert.
Ik hoop niet dat jullie op een administratie werken. :D

Jij en Bruintje draaien zaken om of proberen met bepaalde stellingen de discussie iedere keer één bepaalde draai te geven.

Ook het begrip voor de aanval van de neonazi's vind ik bijzonder.

Zoals de misdaden van vluchtelingen niet in de Duitse pers mochten worden vermeld, worden misdaden van neonazi's ook zelden vermeld en met name in voormalig Oost - Duitsland komt dit nog steeds heel erg veel voor. Dit heeft allemaal te maken met het verleden van Duitsland. Het is allebei niet goed te praten.

Waar draai ik wat om?

Iets goed keuren of begrijpen zijn twee verschillende dingen.

Op facebook komt er gruwelijk filmpje voorbij van een vader die een pedofiel gruwelijk mishandeld.
De pedofiel had zich aan zijn dochter vergrepen.

Keur ik die mishandeling goed. Nee.
Begrijp ik dat het gebeurd als zulke viespeuk niet door de staat wordt aangepakt en dus vrolijk meer slachtoffers kan maken. Ja.

Dat heeft voor mij dus niets met neo nazi te maken of vluchtelingen.
Maar met de emotie die de overhand neemt.
En ja daar kan ik begrip voor opbrengen zonder het goed te keuren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:41

Bruintje123,

Er is een verschil in wat een vluchteling krijgt (voor voeding, persoonlijke hygiëne en kleding) en wat een vluchteling kost (huisvesting, zorg, beveiliging, vervoer). Lijkt me niet zo moeilijk.
Tcm62 roept € 400. Als ik dat corrigeer dan roepen jullie .... maar hij kost € 36000.
Dat is geen normale manier van discussiëren, maar draaien om je gelijk te halen of punten te scoren.

De vergelijking met de vader en neo-nazi's is helemaal ongepast. Voor die vader zijn allerlei excuses denkbaar, voor neo-nazi's nooit..... dat zou jij toch zeker moeten weten. De 2e WO is voor jou toch ook niet zo lang geleden. Die neo-nazi's in Polen en Duitsland slaan niet alleen moslims of kleurlingen in elkaar, zonder reden. Zij doen dit ook met Joden en homo's. Geen begrip voor mogelijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:50

Electra63 schreef:
Bruintje123,

Er is een verschil in wat een vluchteling krijgt (voor voeding, persoonlijke hygiëne en kleding) en wat een vluchteling kost (huisvesting, zorg, beveiliging, vervoer). Lijkt me niet zo moeilijk.
Tcm62 roept € 400. Als ik dat corrigeer dan roepen jullie .... maar hij kost € 36000.
Dat is geen normale manier van discussiëren, maar draaien om je gelijk te halen of punten te scoren.

De vergelijking met de vader en neo-nazi's is helemaal ongepast. Voor die vader zijn allerlei excuses denkbaar, voor neo-nazi's nooit..... dat zou jij toch zeker moeten weten. De 2e WO is voor jou toch ook niet zo lang geleden. Die neo-nazi's in Polen en Duitsland slaan niet alleen moslims of kleurlingen in elkaar, zonder reden. Zij doen dit ook met Joden en homo's. Geen begrip voor mogelijk.

Dat is niet omdraaien.
Dat is wat het ons kost.
Nergens heb ik het over wat ze in de hand krijgen gehad.

En wil je nu mij ineens oud noemen?
Verstand komt met de jaren. Dat is wel te zien in dit topic :D

Ik reageerde op het bericht van wat deze neonazi's gedaan zouden hebben.
Boos geworden door het vermoorde meisje.
En dat ik dat niet goed keur maar ja begrijpen.
Ik haal nergens neonazi's in het algemeen aan.

Dus wie is er nu aan het omdraaien?!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:05

geerke schreef:
Ze hebben het maar steeds over slecht eten,je weet toch dat nederlandse pot niet te vreten is??

Vind je?
Lekker stampot met kuiltje voor jus en een rookworst, gehaktballen..suddervlees hmmmm...
Zou ik mijn neus niet voor ophalen als ik een hongerige vluchteling was ;-)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:12

Lekker mals stukje varkensvlees jum jum.

;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:19

Electra63 schreef:
Ik volg het ook niet. Een asielzoeker kost 36.000 euro. Dat krijgt hij inderdaad niet zelf in handen. De kosten van een asielzoeker qua opvang is dus 36.000 euro. Dat is dan peildatum vorig jaar, aangezien dat bedrag vorig jaar opdook.

Wat een asielzoeker krijgt qua weekgeld weet ik niet. Dat lijkt te verschillen per locatie en wellicht soort opvang.

Overigens kun je stellen dat er van die 36.000 euro ook weer geld terugvloeit, nl. een asielzoeker 'verzorgen' creeert een baan, inkomsten, belastingen etc. Wellicht dat je dan op die 27.000 euro uitkomt? Maar wat er nu omgedraaid wordt weet ik niet. 400 euro 'krijggeld' kan ook in die 36.000 zitten, maar aangezien het nogal verschilt wat ze in hun handen krijgen kan het ook nog makkelijk bovenopkomen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:29

Sammie, op Google is gewoon te vinden wat iemand ontvangt. Er wordt duidelijk gesteld, het onderscheid in opvang (met of zonder voeding) en leeftijd en gezinssituatie. De bedragen zijn weekgeld.lijkt me niet zo moeilijk om te lezen.

En Tcm62 antwoord op een vraag van Purny. Dat antwoord klopt niet.
Maar men wil graag gelijk hebben, daarom wordt er nu gediscussieerd over hoeveel een vluchteling kost i. p.v hoeveel hij krijgt (de oorspronkelijke vraag).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:31

bruintje123 schreef:
Lekker mals stukje varkensvlees jum jum.

;)

Dit soort opmerkingen is provoceren, daarom is in dit topic geen normale discussie mogelijk over een middenweg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:15

Dat soort opmerkingen zijn idd niet nodig, maar dit soort opmerkingen dragen ook niet aan enige vriendelijkheid bij..
Electra63 schreef:
lijkt me niet zo moeilijk om te lezen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:53

Sammie schreef:
Dat soort opmerkingen zijn idd niet nodig, maar dit soort opmerkingen dragen ook niet aan enige vriendelijkheid bij..
Electra63 schreef:
lijkt me niet zo moeilijk om te lezen.

Klopt, maar ik heb 3 x inmiddels uitgelegd, waarom er gediscussieerd wordt over wat een asielzoeker krijgt. N.a.v. een vraag van Purny en een fout antwoord van Tcm62....... het is een beetje vervelend om in herhaling te vallen en de link had ik gisteren al geplaatst waarop het te vinden is.

Dit topic lijkt meer op een topic, wie kan zoveel mogelijk negatieve verhalen vertellen over vluchtelingen, immigranten, moslims enz. We kijken niet zo nauw, we gooien alles op 1 hoop, als we maar kunnen klagen over de buitenlanders in net algemeen en wat het ons allemaal wel niet kost ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:41

Een opmerking over leeftijd maken is ook onnodig. Dus verhef je aub niet boven een ander als het over fijn discussiëren gaat.

Overigens stond in de link die ik gaf van eksevier ook het leefgeld wat ze krijgen.
Maar je blijft maar vallen over dat artikel. Dat het gaat over wat het kost en omdraaien en de vraag niet beantwoord is.
Is dat netjes discussiëren dan?
De vraag ruim beantwoord.
Of is het TE ruim beantwoord?

Maar nog een voor je.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/23714 ... abant.aspx

Veel mensen dromen van dat week geld.
Zonder andere kosten zoals eigen risico in de zorg.

En ja dat betalen wij allemaal.
Is het niet rechtstreeks aan de zorgverzekering dan wel aan belasting.
Of we willen of niet wordt niet gevraagd.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 31-01-16 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:54

bruintje123 schreef:
Een opmerking over leeftijd maken is ook onnodig. Dus verhef je aub niet boven een ander als het over fijn discussiëren gaat.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/23714 ... abant.aspx

Veel mensen dromen van dat week geld.
Zonder andere kosten zoals eigen risico in de zorg.

En ja dat betalen wij allemaal.
Is het niet rechtstreeks aan de zorgverzekering dan wel aan belasting.
Of we willen of niet wordt niet gevraagd.

het is algemeen bekend dat jonge mensen niet zoveel meer hebben met de 2e WO.
jij en ik zijn dezelfde generatie, dus wij hebben wel de verhalen van huis uit en via school meegekregen, daarom vind ik het raar dat jij de aanvallen van neo-nazi's begrijpt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:57

ik begrijp ze ook...ze zijn boos dat het meisje vermoord is.Begrijpelijk toch?En of het nou neo-nazis zijn of extreem linkse mensen maakt niet zoveel uit.Boos is boos.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:58

Ja ik begrijp dat mensen op de achterste benen gaan staan als iedereen ziet aankomen dat het fout gaat behalve de linkse regering (een rechtse had ze niet binnen gelaten)
Dat het dan nazi's zijn die op de achterste benen gaan staan is ineens het probleem?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:59

We hebben al jaren een rechtse regering. .

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:02

Zeggen ze hier ja.
Maar nergens is het aan te merken.
Criminelen gaan hun gang.
Profiteurs gaan hun gang.
Buitenlanders spoken uit wat ze willen en gooien het op discriminatie.
Uitkering naar buitenland.
En geen regering grijpt in.
Wel mogen we voor iedereen betalen.
Behoorlijk links is dat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:03

geerke schreef:
ik begrijp ze ook...ze zijn boos dat het meisje vermoord is.Begrijpelijk toch?En of het nou neo-nazis zijn of extreem linkse mensen maakt niet zoveel uit.Boos is boos.

Neo-nazi's vallen onschuldigen aan en slaan huizen en winkels kort en klein van mensen met een buitenlandse naam of met een kleurtje en jullie begrijpen dat?
Dit schijnt zeer regelmatig voor te komen, maar ook dat komt zelden in het nieuws in Duitsland, om onrust te voorkomen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:04

Dat staat zo niet in dat artikel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:06

bruintje123 schreef:
Ja ik begrijp dat mensen op de achterste benen gaan staan als iedereen ziet aankomen dat het fout gaat behalve de linkse regering (een rechtse had ze niet binnen gelaten)
Dat het dan nazi's zijn die op de achterste benen gaan staan is ineens het probleem?

ik kan jou echt niet serieus nemen, als je een regering en premier van de VVD links noemt :D :D :D