Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Sammie schreef:Een dergelijke stelling kun je even zogoed gebruiken om een vluchtelimg wel in een kwaad daglicht te zetten. . Om die reden gebruiken ze wellicht ook bewust asielzoeker in de tekst.
Waarom zouden ze? vluchtelingen/asielzoekers staan toch al in het kwade daglicht.
Electra63 schreef:Tcm62 schreef:Krijen en kosten is hetzelfde, anders gesteld, allemaal gemeenschapsgeld
Als je zo wilt rekenen, dan ook aftrekken wat de vluchteling opbrengt. Werkgelegenheid en omzet voor bepaalde bedrijven, die vervoer, huisvesting en bijv. voeding verzorgen.
De vraag was, wat ontvangt een vluchteling. Dat is dus geen € 36.000 of40.000 zoals regelmatig op internet rondcirculeert.
Ik hoop niet dat jullie op een administratie werken.![]()
Jij en Bruintje draaien zaken om of proberen met bepaalde stellingen de discussie iedere keer één bepaalde draai te geven.
Ook het begrip voor de aanval van de neonazi's vind ik bijzonder.
Zoals de misdaden van vluchtelingen niet in de Duitse pers mochten worden vermeld, worden misdaden van neonazi's ook zelden vermeld en met name in voormalig Oost - Duitsland komt dit nog steeds heel erg veel voor. Dit heeft allemaal te maken met het verleden van Duitsland. Het is allebei niet goed te praten.
Electra63 schreef:Bruintje123,
Er is een verschil in wat een vluchteling krijgt (voor voeding, persoonlijke hygiëne en kleding) en wat een vluchteling kost (huisvesting, zorg, beveiliging, vervoer). Lijkt me niet zo moeilijk.
Tcm62 roept € 400. Als ik dat corrigeer dan roepen jullie .... maar hij kost € 36000.
Dat is geen normale manier van discussiëren, maar draaien om je gelijk te halen of punten te scoren.
De vergelijking met de vader en neo-nazi's is helemaal ongepast. Voor die vader zijn allerlei excuses denkbaar, voor neo-nazi's nooit..... dat zou jij toch zeker moeten weten. De 2e WO is voor jou toch ook niet zo lang geleden. Die neo-nazi's in Polen en Duitsland slaan niet alleen moslims of kleurlingen in elkaar, zonder reden. Zij doen dit ook met Joden en homo's. Geen begrip voor mogelijk.
Electra63 schreef:Ik volg het ook niet. Een asielzoeker kost 36.000 euro. Dat krijgt hij inderdaad niet zelf in handen. De kosten van een asielzoeker qua opvang is dus 36.000 euro. Dat is dan peildatum vorig jaar, aangezien dat bedrag vorig jaar opdook.Er is een verschil in wat een vluchteling krijgt (voor voeding, persoonlijke hygiëne en kleding) en wat een vluchteling kost (huisvesting, zorg, beveiliging, vervoer). Lijkt me niet zo moeilijk.
Tcm62 roept € 400. Als ik dat corrigeer dan roepen jullie .... maar hij kost € 36000.
Dat is geen normale manier van discussiëren, maar draaien om je gelijk te halen of punten te scoren.
Sammie schreef:Dat soort opmerkingen zijn idd niet nodig, maar dit soort opmerkingen dragen ook niet aan enige vriendelijkheid bij..Electra63 schreef:lijkt me niet zo moeilijk om te lezen.
bruintje123 schreef:Een opmerking over leeftijd maken is ook onnodig. Dus verhef je aub niet boven een ander als het over fijn discussiëren gaat.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/23714 ... abant.aspx
Veel mensen dromen van dat week geld.
Zonder andere kosten zoals eigen risico in de zorg.
En ja dat betalen wij allemaal.
Is het niet rechtstreeks aan de zorgverzekering dan wel aan belasting.
Of we willen of niet wordt niet gevraagd.
geerke schreef:ik begrijp ze ook...ze zijn boos dat het meisje vermoord is.Begrijpelijk toch?En of het nou neo-nazis zijn of extreem linkse mensen maakt niet zoveel uit.Boos is boos.
bruintje123 schreef:Ja ik begrijp dat mensen op de achterste benen gaan staan als iedereen ziet aankomen dat het fout gaat behalve de linkse regering (een rechtse had ze niet binnen gelaten)
Dat het dan nazi's zijn die op de achterste benen gaan staan is ineens het probleem?