Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:Er is ook een antirookwet. Die wordt op het moment ook niet uitgevoerd. Ook dat heeft een reden, dus gewoon eventjes voorzichtig zijn met zomaar stellen dat wetten niet worden uitgevoerd...
Telegraaf schreef:Homohater adviseur Wilders
DEN HAAG - PVV-voorman Geert Wilders heeft een omstreden homohater aangewezen als zijn adviseur. De Vlaming Paul Belien staat bekend als een intellectueel met uiterst conservatieve opvattingen.
Belien is naast een fel tegenstander van het homohuwelijk ook tegen euthanasie en abortus, schrijft het AD zaterdag. Over de 'perversiteit' in Amsterdam schreef hij: "De kooplieden uit de zeventiende eeuw zouden zich nooit hebben kunnen voorstellen dat hun verwende, spilzieke nakomelingen van hùn stad nu het toonbeeld van verdorvenheid maken. Voor de Amsterdammers zijn de waarden van hun voorvaderen niet meer heilig, behalve geld."
Shadow0 schreef:Janderegelaa: da's natuurlijk het redeneren naar een wenselijk antwoord. Er is niet zoveel verschil, het is in beide gevallen de handhaver die niet handhaaft.
Ann schreef:Zo hé, dat is behoorlijk heftig.Best eng vind ik het dat zo'n persoon een persoonlijke medewerker is van een politicus die wrsl. veel invloed gaat hebben als het aanstaande regeer- en gedoogakkoord rond is. Dit kan imo nooit goed zijn voor ons land in zijn algemeenheid.
janderegelaa schreef:In het geval van de antirookwet is er zoveel mogelijk gehandhaafd naar capaciteit van de controleurs. In het geval van de antikraakwet willen diverse gemeenten de wet gewoon niet uitvoeren dat is iets heel anders.
Ann schreef:Zo hé, dat is behoorlijk heftig.Best eng vind ik het dat zo'n persoon een persoonlijke medewerker is van een politicus die wrsl. veel invloed gaat hebben als het aanstaande regeer- en gedoogakkoord rond is. Dit kan imo nooit goed zijn voor ons land in zijn algemeenheid.
Shadow0 schreef:jantergouw schreef:De korpschefs kennen de regio daarentegen heel goed. Men mag toch aannemen dat de minister wel in overleg met de korpsleiding de beslissingen neemt.
Op welke grond mag men dat aannemen?
Bij kamervragen en onderzoekscommissies blijken ministers lang niet zoveel overleg te hebben met het werkveld als voor goed bestuur nodig zou zijn.
Daarnaast zijn het natuurlijk niet alleen de korpschefs die hierbij betrokken zijn - de weerstand tegen het uitvoeren van de wet heeft ook andere oorzaken.
sarabande schreef:Het tij voor het Vlaams belang is aan het keren in België, dus de ratten verlaten het zinkende schip en komen in Nederland aan wal kennelijk, fijn is dat.
janderegelaa schreef:Vergeet GL-er Wijnand Duijvendak niet met zijn RaRa activiteiten...
sarabande schreef:janderegelaa schreef:Vergeet GL-er Wijnand Duijvendak niet met zijn RaRa activiteiten...
Dat werd niet vergeten, toen die jeugdzonde bekend werd moest deze uitstekende politicus opstappen van zijn partij. In tegenstelling tot minister Verdonk die haar verleden in de kraak en andere linkse bewegingen bleef ontkennen en ook niet opstapte. Rechts haalt makkelijker de schouders op voor jeugdzondes.
janderegelaa schreef:Zeker niet, hij ging zelf:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het gevecht tegen dat beeld beter aankan als ik mijn Kamerlidmaatschap neerleg. Ik heb graag mijn handen vrij’, verklaarde Duyvendak in een persconferentie die hij donderdagavond samen met GroenLinks-leider Femke Halsema gaf. Halsema gaf aan dat zij zijn besluit volgt, maar 'met pijn in haar hart'.
Volkskrant
sarabande schreef:janderegelaa schreef:Zeker niet, hij ging zelf:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het gevecht tegen dat beeld beter aankan als ik mijn Kamerlidmaatschap neerleg. Ik heb graag mijn handen vrij’, verklaarde Duyvendak in een persconferentie die hij donderdagavond samen met GroenLinks-leider Femke Halsema gaf. Halsema gaf aan dat zij zijn besluit volgt, maar 'met pijn in haar hart'.
Volkskrant
En dat geloof je zelf, dat was een beslissing van bovenaf, maar op deze manier leed hij minder gezichtsverlies. Ik vond het jammer dat hij verdween.
Electra63 schreef:Ja, hier ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Wilders lijkt in mijn ogen bewust te hebben gekozen voor deze persoonlijke medewerker? Hij wist immers met wie hij in zee ging?In plaats van allerlei artikelen over "foute" linkse-kamerleden op te zoeken (oud nieuws, is al eerder besproken) hoor ik liever van de PVV/CDA/VVD-stemmers hoe ze over deze nieuwe adviseur en zijn standpunten denken.
Hij lijkt beter bij de SGP te passen?
janderegelaa schreef:Ik denk dat de situatie hem dwingt, niet zijn collega's. Hij zou volstrekt ongeloofwaardig zijn als hij nu toch in een nieuw kabinet gaat zitten.
Electra63 schreef:In plaats van allerlei artikelen over "foute" linkse-kamerleden op te zoeken (oud nieuws, is al eerder besproken) hoor ik liever van de PVV/CDA/VVD-stemmers hoe ze over deze nieuwe adviseur en zijn standpunten denken.
Hij lijkt beter bij de SGP te passen?