Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:32

Hemeltje, en dat noemt zich adviseur |(

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:32

joostvangestel schreef:
Er is ook een antirookwet. Die wordt op het moment ook niet uitgevoerd. Ook dat heeft een reden, dus gewoon eventjes voorzichtig zijn met zomaar stellen dat wetten niet worden uitgevoerd...

Het verschil is alleen wel dat het bedrijven zijn zich niet aan de anti rookwet houden en de antikraakwet is de overheid die zich er niet aan wil houden.

Shadow0

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:33

Janderegelaa: da's natuurlijk het redeneren naar een wenselijk antwoord. Er is niet zoveel verschil, het is in beide gevallen de handhaver die niet handhaaft.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:35

O ja helemaal vergeten. Belien kan Geert ook adviseren over medische ethiek, homo- en vrouwenrechten.

Telegraaf schreef:
Homohater adviseur Wilders
DEN HAAG - PVV-voorman Geert Wilders heeft een omstreden homohater aangewezen als zijn adviseur. De Vlaming Paul Belien staat bekend als een intellectueel met uiterst conservatieve opvattingen.

Belien is naast een fel tegenstander van het homohuwelijk ook tegen euthanasie en abortus, schrijft het AD zaterdag. Over de 'perversiteit' in Amsterdam schreef hij: "De kooplieden uit de zeventiende eeuw zouden zich nooit hebben kunnen voorstellen dat hun verwende, spilzieke nakomelingen van hùn stad nu het toonbeeld van verdorvenheid maken. Voor de Amsterdammers zijn de waarden van hun voorvaderen niet meer heilig, behalve geld."

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7691 ... binnenland

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:35

Zo hé, dat is behoorlijk heftig. :\ Best eng vind ik het dat zo'n persoon een persoonlijke medewerker is van een politicus die wrsl. veel invloed gaat hebben als het aanstaande regeer- en gedoogakkoord rond is. Dit kan imo nooit goed zijn voor ons land in zijn algemeenheid.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:37

Het tij voor het Vlaams belang is aan het keren in België, dus de ratten verlaten het zinkende schip en komen in Nederland aan wal kennelijk, fijn is dat.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:44

Shadow0 schreef:
Janderegelaa: da's natuurlijk het redeneren naar een wenselijk antwoord. Er is niet zoveel verschil, het is in beide gevallen de handhaver die niet handhaaft.

In het geval van de antirookwet is er zoveel mogelijk gehandhaafd naar capaciteit van de controleurs. In het geval van de antikraakwet willen diverse gemeenten de wet gewoon niet uitvoeren dat is iets heel anders.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:45

Ann schreef:
Zo hé, dat is behoorlijk heftig. :\ Best eng vind ik het dat zo'n persoon een persoonlijke medewerker is van een politicus die wrsl. veel invloed gaat hebben als het aanstaande regeer- en gedoogakkoord rond is. Dit kan imo nooit goed zijn voor ons land in zijn algemeenheid.

Ik verwacht ook dat hij snel weg is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:47

janderegelaa schreef:
In het geval van de antirookwet is er zoveel mogelijk gehandhaafd naar capaciteit van de controleurs. In het geval van de antikraakwet willen diverse gemeenten de wet gewoon niet uitvoeren dat is iets heel anders.

Je bedoelt dat het prima is om een wet niet te handhaven, als je het maar verbergt onder een voldoende flauw sausje ('naar capaciteit van de controleurs' - ook al ben je als handhaver natuurlijk degene die bepaalt of en hoeveel capaciteit er beschikbaar is)?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:48

Ann schreef:

Nog enger dat die politicus helemaal in z'n eentje de macht heeft binnen zijn partij die geen partij is en niemand weet waar zijn geld vandaan komt. Men vermoedt dat het van zionisten komt maar het zou natuurlijk evengoed de Russische maffia kunnen zijn om maar eens iets te noemen. Niet dat ik dat laatste geloof maar ik vind het wel raar dat dit zomaar kan in Nederland.

Trouwens die Belien past natuurlijk wel goed bij Geert qua opvallende haarstijl. Ik heb trouwens nooit geweten dat conservatieve katholieken ook baardmannen zijn, al zie je de baard natuurlijk wel in de Russisch orthodoxe kerk.

We hebben nog geluk dat het om Belien gaat en niet om zijn ega, kennelijk is hij een verlichte ziel vergeleken met zijn vrouw. Ik vermoed dat haar citaten zelfs Bokt te gortig gaan worden. :+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:25

Wat een rare zet om met zo'n figuur in zee te gaan. Niet echt slim lijkt me.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:48

Shadow0 schreef:
jantergouw schreef:
De korpschefs kennen de regio daarentegen heel goed. Men mag toch aannemen dat de minister wel in overleg met de korpsleiding de beslissingen neemt.

Op welke grond mag men dat aannemen?

Bij kamervragen en onderzoekscommissies blijken ministers lang niet zoveel overleg te hebben met het werkveld als voor goed bestuur nodig zou zijn.

Daarnaast zijn het natuurlijk niet alleen de korpschefs die hierbij betrokken zijn - de weerstand tegen het uitvoeren van de wet heeft ook andere oorzaken.

Als we dat van de komende ministers niet aan kunnen nemen is er geen enkele reden om te denken dat PVDA, Groen Links of D66 ministers het wel aanneembaar beter zouden gaan doen.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 18-09-10 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:01

sarabande schreef:
Het tij voor het Vlaams belang is aan het keren in België, dus de ratten verlaten het zinkende schip en komen in Nederland aan wal kennelijk, fijn is dat.

Iedere partij heeft zijn ratten. Bij iedere partij vind je figuren als deze. Bij de PVDA zitten bijvoorbeeld notoire westerlingen haters, bij Groen Links Israël haters, bij D66 en SP zitten fraudeurs en dieven.

D66 Raadslid pleegt fraude

SPer pleegt fraude, oplichting en diefstal En Alexander Pechvogel stond erbij en keek er naar, maar doet en deed niets.Misschien te druk met PVV en Wilders bashen? :-)

En kijk vooral maar eens waar het meeste tuig zit en zat. De PVDA!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:03

Vergeet GL-er Wijnand Duijvendak niet met zijn RaRa activiteiten...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:31

janderegelaa schreef:

Dat werd niet vergeten, toen die jeugdzonde bekend werd moest deze uitstekende politicus opstappen van zijn partij. In tegenstelling tot minister Verdonk die haar verleden in de kraak en andere linkse bewegingen bleef ontkennen en ook niet opstapte. Rechts haalt makkelijker de schouders op voor jeugdzondes.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:37

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Dat werd niet vergeten, toen die jeugdzonde bekend werd moest deze uitstekende politicus opstappen van zijn partij. In tegenstelling tot minister Verdonk die haar verleden in de kraak en andere linkse bewegingen bleef ontkennen en ook niet opstapte. Rechts haalt makkelijker de schouders op voor jeugdzondes.

Zeker niet, hij ging zelf:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het gevecht tegen dat beeld beter aankan als ik mijn Kamerlidmaatschap neerleg. Ik heb graag mijn handen vrij’, verklaarde Duyvendak in een persconferentie die hij donderdagavond samen met GroenLinks-leider Femke Halsema gaf. Halsema gaf aan dat zij zijn besluit volgt, maar 'met pijn in haar hart'.
Volkskrant

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:40

janderegelaa schreef:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het gevecht tegen dat beeld beter aankan als ik mijn Kamerlidmaatschap neerleg. Ik heb graag mijn handen vrij’, verklaarde Duyvendak in een persconferentie die hij donderdagavond samen met GroenLinks-leider Femke Halsema gaf. Halsema gaf aan dat zij zijn besluit volgt, maar 'met pijn in haar hart'.
Volkskrant

En dat geloof je zelf, dat was een beslissing van bovenaf, maar op deze manier leed hij minder gezichtsverlies. Ik vond het jammer dat hij verdween.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:41

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:
Volkskrant

En dat geloof je zelf, dat was een beslissing van bovenaf, maar op deze manier leed hij minder gezichtsverlies. Ik vond het jammer dat hij verdween.

Hij zegt het zelf, ik kan niet anders dan het geloven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:17

In plaats van allerlei artikelen over "foute" linkse-kamerleden op te zoeken (oud nieuws, is al eerder besproken) hoor ik liever van de PVV/CDA/VVD-stemmers hoe ze over deze nieuwe adviseur en zijn standpunten denken.
Hij lijkt beter bij de SGP te passen?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:27

Ik denk dat hij afscheid moet nemen van deze adviseur. Het lijkt mij dat hij best een goede adviseur moet kunnen vinden van wat minder besproken gedrag.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:17

@janderegelaa: maar je gelooft vast ook niet dat Van Klink helemaal uit zichzelf is opgestapt? Kan ik me niet voorstellen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:23

Ik denk dat de situatie hem dwingt, niet zijn collega's. Hij zou volstrekt ongeloofwaardig zijn als hij nu toch in een nieuw kabinet gaat zitten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:34

Electra63 schreef:
In plaats van allerlei artikelen over "foute" linkse-kamerleden op te zoeken (oud nieuws, is al eerder besproken) hoor ik liever van de PVV/CDA/VVD-stemmers hoe ze over deze nieuwe adviseur en zijn standpunten denken.
Ja, hier ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Wilders lijkt in mijn ogen bewust te hebben gekozen voor deze persoonlijke medewerker? Hij wist immers met wie hij in zee ging?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:37

janderegelaa schreef:
Ik denk dat de situatie hem dwingt, niet zijn collega's. Hij zou volstrekt ongeloofwaardig zijn als hij nu toch in een nieuw kabinet gaat zitten.

Het is maar hoe je het bekijkt, voor een heleboel mensen is juist Klink erg geloofwaardig geworden en de mensen die het rapport naar de pers gelekt hebben en logen over wat er in stond juist niet meer.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:37

Electra63 schreef:

Deze adviseur is, als ik het zo hoor, helemaal fout. Helaas is hij niet fouter dan mensen die het islamiseren van nederland toelaten onder het mom van tolerantie, want welke van deze standpunten is de Islam (ik heb het niet over de islammensen, maar over de Isalm als politieke ideologie) vreemd?. Ik hoop dat hij op zeer korte termijn opstapt/eruit gezet wordt als adviseur.