Veronica2 schreef:[prompter] Zoals ik al eerder zei, ik heb niks met de partij van Timmermans. Maar zijn partij had het programma wel door laten rekenen bij de afgelopen verkiezingen, in tegenstelling tot nsc, bbb en pvv. Ik hecht daarom nog meer waarde aan de "sprookjes" van gl/PvdA dan van die andere drie partijen.
Als je een verantwoording van een uitgave wil verwoorden als ongeveer: 'dat moeten de rijken dan maar aan belasting inbrengen' dan heb je gelijk. Ik verwacht er zelf meer van. Van nsc,bbb en pvv verwacht ik niks aan verbeteringen op dat vlak
De huidige sprookjes van Timmermans zijn ook nog niet berekend en er is überhaupt nog geen fusiepartij, of een programma of een lijsttrekkersverkiezing of een kandidatenlijst. Het gaat nu nog om verkiezingsretoriek, we zullen moeten afwachten hoe het allemaal uit gaat pakken.
Maar, de geschiedenis leert ons dat Timmermans wel degelijk verstand heeft van politiek en beleid maken, en dat PvdA / GL altijd degelijke partijen zijn geweest die hun programma laten doorrekenen mét bestuurlijke ervaring. Weet je nog, in dat verkiezingsdebat? Dat een vrouw een verhaal vertelde over haar situatie, Timmermans een genuanceerd en reeel antwoord gaf voor het afbouwen van de zorgpremie, en Wilders riep NEE, WE KUNNEN NIET WACHT, DEZE VROUW MOET NU!!11!!! GEHOLPEN WORDEN! Dat is het verschil tussen sprookjes vertellen of ambitie hebben. Ohja, GW heeft uiteindelijk geen reet gedaan voor een lagere zorgpremie.
Ik heb Timmermans nog geen simpel onhaalbare uitspraken zien doen. Zoals, we gaan wel even de normering veranderen bij de EU, we gaan wel even beleid maken wat in strijd is met onze eigen grondwet en internationale wetgeving. Je mag van hem vinden wat je wil, maar hij verteld geen sprookjes. Nee, hij zal zijn ambities niet volledig waar kunnen maken (want, coalitie) maar de kans dat er iets van zijn uitspraken wordt omgezet in beleid is significant groter dan bij een PVV of BBB. En nee, het is niet mijn partijleider, en ook niet mijn partij.
en trouwens, alle partijen willen betaalbare woningen, betere zorg en onderwijs (oh wacht, behalve die in de coalitie, die willen minder zorg en onderwijs). Waarom verteld dan alleen Timmermans sprookjes? Voelt als persoonlijk, als zondebok zoeken.