Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Albertina71

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:45

Ik heb hier toch al een paar keer meldingen van aanvallen in Woudenberg en omgeving voorbij zien komen, dus een deel wordt wel gemeld.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:50

Jawel maar nauwelijks uit dat gebied vandaan.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:56

Ik vind het wel een beetje een vreemd verhaal en ik ben zo antiwolf als het maar kan. Dus ik kan me zo indenken dat prowolf er gehakt van maakt. Hopelijk komt men nu wel met een eenduidig verhaal naar buiten. Want het stuk roept bij mij meer vragen op dan dat het antwoorden geeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:59

DuoPenotti schreef:
Alleen maar onderzoekend... Meer niet...
Ah dat is het... toen die van schrik gevallen was kwamen ze kijken of het wel goed ging met hem...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:59

wat is er dan niet duidelijk?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:00

DubbelFun schreef:
DuoPenotti schreef:
Alleen maar onderzoekend... Meer niet...
Ah dat is het... toen die van schrik gevallen was kwamen ze kijken of het wel goed ging met hem...

wilde ze hem met een lief (pleister) likje op de wond weer op zijn fiets helpen :j

Ik heb net maar weer gedeeld en een hoop partijen en media getagd.
Denk niet dat ze er wat mee doen, maar je weet maar nooit

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:01

Popstra schreef:
Vee staat in dat gebied overigens meest binnen omdat het veel melkvee betreft en mega kippen en varkens stallen.
En wat daar aan slachtoffer valt als in schaap of?? Zal veelal geeneens gemeld worden daar de boeren veelal christelijk zijn en geeneens internet hebben.

De aanval hier kortgeleden bij mijn over buren is ook niet gemeld.

Nou het zijn geen Amish :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:04

Joh ik woon er zelf tussen. Velen hebben geen tv en geen internet.
Zijn zwaar gereformeerd

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:09

DuoPenotti schreef:
wat is er dan niet duidelijk?

Citaat:
Een leerling van het Van Lodenstein College Amersfoort is vanmorgen belaagd door een roedel wolven. De leerling uit Scherpenzeel fietste in z'n eentje over de voskuilerdijk in Woudenberg en kwam ten val (mogelijk door de wolven) en werd weldra omgeven door een groep wolven die om of zelfs op hem stonden. Op dat moment claxonneerde een passerende automobilist waardoor de wolven wegvluchtten.

Citaat:
Het incident vond plaats op de Voskuilerdijk, tussen Scherpenzeel, Leusden en Woudenberg. De leerling zou lastig gevallen zijn door een roedel van maar liefst zeven wolven en viel van schrik van zijn fiets, omsingeld door de groep. Een automobilist zou vervolgens met zijn claxon de dieren hebben kunnen verjagen.

De manier van opschrijven roept vragen op, te veel ruimte voor interpretatie, daar gaat pro wolf mee aan de haal.

Is ie nou gewoon gevallen of doordat wolven hem lastig vielen, is niet echt duidelijk.
Was de auto er nu wel of niet en komt diegene ook naar voren, kan me niet voorstellen dat zo iemand door rijdt.
Roedel wolven van 7, jonge wolven, volwassen wolven?
Te veel ruimte voor interpretatie, feiten worden niet als feiten neer gezet en dat is gewoon niet handig.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:13

Er is een leerling en er is een automobolist.
Daar moet toch een verhaal van te maken zijn zou je denken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:17

De automobilist is er in beide van je quotes

Of de jongen nu door de wolven of door de schrik is gevallen maakt dat uit?
Hij lag op de grond met 7 er omheen.

Dus ik zie niet erg veel tegenstrijdigheden.

ja er staat niets over braamstruiken, maar dat gaat nog wel komen :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:25

Wat te denken van een rechtzaak als hij bij de val een wolf geraakt heeft...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:31

DuoPenotti schreef:
De automobilist is er in beide van je quotes

Of de jongen nu door de wolven of door de schrik is gevallen maakt dat uit?
Hij lag op de grond met 7 er omheen.

Dus ik zie niet erg veel tegenstrijdigheden.

ja er staat niets over braamstruiken, maar dat gaat nog wel komen :j

Ja en in een van de quotes staat dat duidelijk, in de ander wordt ruimte voor interpretatie open gelaten. Zo lang er niet een eenduidig en duidelijk verhaal komt, gaat dit net zo verlopen als met dat kindje en de bramenstruiken.

Zou fijner zijn als ze het eerst onderzoeken en dan zonder de woorden "mogelijk" en "zou" een artikel gaan schrijven, die geen ruimte voor zelf invullen geeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:36

Ik voel me zo machteloos. Twee grote incidenten in mijn regio. De aanval op schapen is op een steenworp van de pensionstal waar we staan. We hebben er 1 24/7 buiten met containerstal. Die stal is te klein om in de nacht te gebruiken als stal. Ik weet niet wat we moeten doen. Niks is meer ontspanning. De paarden niet en de hond ook niet meer. En je kind veilig op pad sturen kan ook al niet meer.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:42

SusanH schreef:
Ik voel me zo machteloos. Twee grote incidenten in mijn regio. De aanval op schapen is op een steenworp van de pensionstal waar we staan. We hebben er 1 24/7 buiten met containerstal. Die stal is te klein om in de nacht te gebruiken als stal. Ik weet niet wat we moeten doen. Niks is meer ontspanning. De paarden niet en de hond ook niet meer. En je kind veilig op pad sturen kan ook al niet meer.

Ik denk dat iedereen die er last van heeft zich zo voelt. Ik heb mn eerste mental breakdown al gehad om die poedersuiker. Dikke paniekaanval op t werk na het bericht van de ezels paar weken terug. Het is steeds dichter bij mn paarden. En die staan 24:7 buiten. Breken de boel af in een stal. Waar die jongen vanmorgen is aangevallen, dat is vlak bij werk. Liep daar in de zomer vaak een rondje. Doen we dus ook niet meer. Over 5 jaar, zonder beleid, zitten wij met onze dieren in hokjes en lopen de wolven en ander gespuis vrij rond.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:49

We moeten ons goed realiseren dast het nu bij jullie is maar dat dit overal staat te gebeuren. Kwestie van tijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:55

Dat besef ik me heel goed. Mijn man wil ons paard die nu buiten staat verplaatsen. Maar dat lost het probleem niet op.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:56

Ik hoop dat de automobilist zich ook meld om het verhaal kracht bij te zetten.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:56

Dat gaat niet lang meer duren. Veel welpen dit jaar. Die gaan straks lekker rondzwerven op zoek naar een nieuw territorium. Volgend jaar nog veel meer welpen. Kwestie van tijd inderdaad. Maar hopelijk gaat de overheid er alsnog wat aan doen. Dit kan zo niet langer. Het is wachten op dat een kind straks daadwerkelijk gebeten of gedood wordt. Misschien dat we dan wel in opstand kunnen met z’n allen omdat het dan niet alleen meer dieren aangaat. Dan zullen er hopelijk meer mensen gaan begrijpen dat dit uit de hand loopt zo.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:57

Die melding van de leerling is niet soeps.. kanonnen zeg. Je schijt toch in je broek?

Oh maar Groep Wolf gaat dit niet geloven inderdaad. "Wel heel toevallig dat er net een auto langs reed" ofzoiets. Of waarom er geen beeld materiaal is want dat snotjong van tegenwoordig heeft toch altijd de telefoon vast? :+

Susan, hoe groot is die container? Beter iets dan niets als tijdelijke oplossing?
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 21-11-24 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:58

SusanH schreef:
Dat besef ik me heel goed. Mijn man wil ons paard die nu buiten staat verplaatsen. Maar dat lost het probleem niet op.

Ik ken de stallen die je bedoelt. Mijn paarden hebben in de loopstallen ervoor gestaan. Maar ik had daar nu denk ik toch ook de keuze gemaakt ze op stal te zetten. Moeten ze wel de deuren ook goed dicht gaan houden. Wat een uit de hand gelopen ellende is dit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:02

Nee die is echt te klein. Buiten dat, als hij daar in staat en de paniek breekt uit, dat is geen optie. Er is helaas geen stal vrij nu. Ons andere paard staat wel binnen in de nacht.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:03

Popstra schreef:
Ik hoop dat de automobilist zich ook meld om het verhaal kracht bij te zetten.

Precies dat, zou mooi zijn. Met een duidelijk een eenduidig verhaal naar buiten brengen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:05

Rizette schreef:
We moeten ons goed realiseren dast het nu bij jullie is maar dat dit overal staat te gebeuren. Kwestie van tijd.

Hier lopen drie wolven rond het dorp, zegge 400 meter van de oprit. Mijn zoon moet naar de bushalte vier kilometer verderop, door een stuk bos en velden, waar al meerdere malen vee is gepakt. Zijn voorlamp van de fiets deed het vanochtend niet en hij durfde op zie manier niet door het bos, we hebben m maar gebracht. Het is gewoon afwachten tot wanneer

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:06

SusanH schreef:
Nee die is echt te klein. Buiten dat, als hij daar in staat en de paniek breekt uit, dat is geen optie. Er is helaas geen stal vrij nu. Ons andere paard staat wel binnen in de nacht.

Kan je een oproep in een paardengroep plaatsen? Misschien dat iemand ergens een plekje heeft?