janderegelaa schreef:Als je mijn HELE tekst quote weet je waarvan het een goed voorbeeld is.
Ik heb de hele tekst gelezen, maar ik weet toch niet waar het een goed voorbeeld van is.
Citaat:Maar het maakt toch niet uit waarom ze het niet willen?
Het lijkt mij buitengewoon interessant waarom ze het niet willen.
Citaat:Het is een WET. Als iedereen de wet maar naast zich neer zou leggen omdat die persoon vindt dat zijn of haar argumenten zwaarder wegen dan de uitvoering van die wet dan krijg je wetteloosheid.
Er zijn genoeg wetten waar ik het niet mee eens ben maar waar ik mij ook aan moet houden.
Het is vreemd. In theorie ben ik het namelijk geheel met je eens. Ik vind dat je wetten moet uitvoeren, ik vind het niet terecht dat iemand zegt 'daar gaan we tegenin' of dat negeren we. Tegelijkertijd is het opmkerlijk dat dit heel vaak voorkomt - veel burgers en organisaties die benadrukken dat ze zich niet aan wetten gaan houden omdat ze het onzin vinden... en daarmee is de toon van de laatste jaren wel gezet.
Wat mij betreft horen wetten regels te zijn waar je je aan dient te houden... MAAR ik vind dat dat ook in moet houden dat de wetgever zorgvuldig omgaat met het maken van wetten. Als ik naar het handelen van de politiek kijk de afgelopen tijd, dan denk ik: dat is geen bestuur waar ik mijn vertrouwen in kan stellen. En als een wetgevende overheid zo onzorgvuldig is dat je geen vertrouwen in de uitvoering kan hebben, dan krijg je inderdaad wetteloosheid. Dat is dan een wisselwerking tussen een falend bestuur aan de top en een falende uitvoerder en vooral een falende communicatie.
Ik zou alleen de schuld neverniet willen leggen bij 1 groep, want volgens mij heeft de hele politiek zich schuldig gemaakt aan het onzorgvuldig handelen dat uitnodigt tot 'dan bepalen we het zelf wel'.