wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:27

joostvangestel schreef:
hermelientje: het échte geld is beschikbaar in Amerika. Dat komt omdat daar veel meer investeerders zijn. Hier in Nederland is het aantal universitair afgestudeerden dat ondernemer wil worden schokkend klein. Dat komt onder meer omdat ondernemen in Nederland nou eenmaal geen gemakkelijke aangelegenheid is.

Dat ben ik wel met je eens en natuurlijk is het een centenkwestie. Maar feit blijft dat België er wel geld voor heeft vrijgemaakt en ook best veel geld. Dat is pas echte luxe want dan ben je niet gebonden aan de mening van de "investeerder" (tenzij natuurlijk die overheid weer een verborgen agenda heeft, maar dat is bij onze zuiderburen niet het geval heb ik begrepen). Onafhankelijk onderzoek is de motor van de wetenschap in mijn ogen.

Wat betreft ondernemen ben ik het met je eens. Ik begrijp dat de nieuwe regering in Engeland vooral de groep kleine ondernemers erg gaat steunen. Ik merk hier ook wel een verandering. Het zit ook misschien een beetje in onze Nederlandse cultuur. Veel mensen eisen dat ze van de wieg tot het graf verzorgd worden en ze houden niet van de onzekerheid die ondernemen met zich meebrengt.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:31

christel1857 schreef:
janesmith schreef:
Geweldig voorstel van Cohen, zojuist. Hij stelt een paars+ voor, aangevuld met het CDA. 5 partijen in één regering. Dit zou voor de PVV echt een droomscenario zijn. Laat maar komen dat kabinet, mijn volle steun hebben ze.

Jemig... 5 partijen in 1 coalitie... Dat kan toch nooit goed gaan...

Vandaar dat ik zei 'Laat maar komen dat kabinet'. }>

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:36

Janesmith staat graag in het stemhokje?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:37

janesmith schreef:
Geweldig voorstel van Cohen, zojuist. Hij stelt een paars+ voor, aangevuld met het CDA. 5 partijen in één regering. Dit zou voor de PVV echt een droomscenario zijn. Laat maar komen dat kabinet, mijn volle steun hebben ze.

Jemig... 5 partijen in 1 coalitie... Dat kan toch nooit goed gaan...[/quote]

Vandaar dat ik zei 'Laat maar komen dat kabinet'. }>[/quote]

En dan komt Wilders met plan B.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:13

PattyOosten schreef:
Aan welke aftrekposten denk je dan Shadow?

Nou ja, alle: het handig goochelen met bv's, heffingskortingen, loonbelastingteruggave, aftrek bijzondere ziektekosten, hypotheekrente etc etc.

Citaat:
En hier in Amsterdam is er gratis hulp bij het invullen van Belastingpapieren voor mensen met een laag inkomen.

Het gaat er niet om of het gratis is of niet - het gaat er om dat het veel tijd en moeite en gedoe kost en dat ik mensen zat ken (bv met een handicap van de een of andere vorm) waarvoor niet het geld maar vooral de energie die er in gaat zitten teveel tol is. Het maakt de zaken nodeloos ingewikkeld en creeert daarom ongelijkheid waar het niet nodig is.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:16

Hermelientje schreef:
Ik zet mijn geld nu op Groen Rechts (VVD, CDA, D66, Groen Links en CU).

Misschien ga ik m'n weddenschap toch nog winnen. Eerst even de weg plaveien voor het idee van 5 partijen en dan toeslaan met Groen Rechts. Dan heeft Rutte een grote meerderheid binnen de regering en kan hij toch lekker samen met Femke en Alexander.

Slimme vent die Rutte. Aangezien hij een groot bewonderaar is van Cameron kan hij zo de ideeën uit Engeland als uitgangspunt nemen en zullen de andere partijen daar wel iets in zien. Laat Rutte maar schuiven, heb niet op hem gestemd maar heb wel bewondering voor hoe hij het allemaal doet. Groot strateeg volgens mij die uiteindelijk precies zijn zin gaat krijgen. En nog wel het allerbelangrijkste ik vind hem echt iemand die dingen wil doen en niet steeds zeurt over wat er fout is, dat mag ik wel.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:55

Hermelientje schreef:
Hermelientje schreef:
Ik zet mijn geld nu op Groen Rechts (VVD, CDA, D66, Groen Links en CU).

Misschien ga ik m'n weddenschap toch nog winnen. Eerst even de weg plaveien voor het idee van 5 partijen en dan toeslaan met Groen Rechts. Dan heeft Rutte een grote meerderheid binnen de regering en kan hij toch lekker samen met Femke en Alexander.

Slimme vent die Rutte. Aangezien hij een groot bewonderaar is van Cameron kan hij zo de ideeën uit Engeland als uitgangspunt nemen en zullen de andere partijen daar wel iets in zien. Laat Rutte maar schuiven, heb niet op hem gestemd maar heb wel bewondering voor hoe hij het allemaal doet. Groot strateeg volgens mij die uiteindelijk precies zijn zin gaat krijgen. En nog wel het allerbelangrijkste ik vind hem echt iemand die dingen wil doen en niet steeds zeurt over wat er fout is, dat mag ik wel.

Inmiddels heeft de realiteit je alweer ingehaald, want zojuist hebben GroenLinks en D66 laten weten niets te voelen voor onderhandelingen met de 3 grote partijen. In hun ogen hebben die met z'n drieën al een meerderheid en ontgaat ze het nut van van hun toevoeging. Het voorstel is dat eerst VVD-PVDA-CDA maar gaan onderhandelen en als dat achter de rug is, dan willen ze eventueel wel aanschuiven. Zo kaatsten zij direct de bal op dezelfde manier terug als ze die in eerste instantie van de CDA hebben gekregen. Dit krijg je dus van dat soort acties die het CDA heeft uitgehaald. Als je een kuil graaft voor een ander......

christel1857

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:59

CDA daalt sowieso in aanzien....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:01

Maar eh, we hebben nu ongeveer een deadlock-situatie bereikt, toch? Alle partijen willen niet met een ander. Leuk voor hun, maar daar hebben we toch niks aan? We hebben er toch alleen maar nadeel van dat ze er niet uitkomen? Waarom dan zo'n zelfingenomen 'ziejewel'-toon?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:02

En PVDA wil niet als punchbal in een voornamelijk rechts kabinet.

Nieuwe rondes nieuwe prijzen....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:17

Ik krijg het idee dat ze helemaal geen coalitie kunnen samen stellen.En wat dan?
VVD,PVV en SP zou kunnen,maar dan hebben ze nog een partij erbij nodig om aan 76 zetels te komen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:25

gohya schreef:
Ik krijg het idee dat ze helemaal geen coalitie kunnen samen stellen.En wat dan?
VVD,PVV en SP zou kunnen,maar dan hebben ze nog een partij erbij nodig om aan 76 zetels te komen.

Kun je helemaal vergeten. SP gaat nooit met die 2 in een kabinet zitten. Zelfs al zouden ze met z'n drieën een meerderheid hebben, dan nog deden ze dat niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:28

janesmith schreef:
gohya schreef:

Kun je helemaal vergeten. SP gaat nooit met die 2 in een kabinet zitten. Zelfs al zouden ze met z'n drieën een meerderheid hebben, dan nog deden ze dat niet.

Nou de SP heeft ook veel punten die de PVV ook heeft hoor.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:32

gohya schreef:
janesmith schreef:

Klopt, maar er is één punt waarin ze lijnrecht tegenover de PVV staan, en dat is het immigratie standpunt. Dat is iets dat de PVV nooit zal laten vallen, want dan zijn ze wel zeker een groot deel van hun kiezers kwijt. Politieke zelfmoord. Voor SP geldt hetzelfde, die kunnen nooit toegeven aan de standpunten van de PVV, want ook zij zouden daarmee politieke zelfmoord plegen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:33

ik persoonlijk zie het meest in pvv, sp, vvd en pvda............

voor het regeren van het land zou dat het beste zijn......... van alle winden wat.......... maargoed, dat zal absoluut nooit gebeuren :D :D :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:35

"janesmith"

Ja oke maar Wilders wilde best wel water bij de wijn doen.
Dus ik denk ook dat standpunt over immigratie,daar valt altijd wel iets over aan te passen.Ik geloof ook niet dat de VVD het helemaal eens is met het punt immigratie.
Het breekpunt OAW wilde Wilders immers ook over praten.
Dus waarom Immigratie niet?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:36

OAW moet zijn AOW
Typfoutje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:40

janesmith schreef:
gohya schreef:

Klopt, maar er is één punt waarin ze lijnrecht tegenover de PVV staan, en dat is het immigratie standpunt. Dat is iets dat de PVV nooit zal laten vallen, want dan zijn ze wel zeker een groot deel van hun kiezers kwijt. Politieke zelfmoord. Voor SP geldt hetzelfde, die kunnen nooit toegeven aan de standpunten van de PVV, want ook zij zouden daarmee politieke zelfmoord plegen.

Dus de PvdA zegt niet met de PVV te willen regeren, en dan zijn zij de idioten. En als de SP (die overigens ook al tijdens de verkiezingen zei absoluut niet met Wilders te regeren) dat niet doet, snap je het want het is politieke zelfmoord. En dat is het voor de PvdA niet? 8)7

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:42

Het begint een beetje op de Belgie soap te lijken. Daar werd ook jaren rechts gestemd, maar ze hebben nooit mogen regeren (Vlaams Belang).

Geef PVV gewoon een kans, mochten ze het verklooten, dan leren we er van. Nu komt er straks een half kabinet en hebben we toch over een paar jaar verkiezingen. Ik zie het verschil niet........

PVDA wil gewoon alle armen net zo rijk als de hard werkende middenklassers maken, dat ze zelf maar eens een deel van hun riante salaris inleveren! :(
Ik ken zat van die klaplopers, deel buitenlander (maar wordt ook door hun cultuur ontzettend tegen gehouden dat de vrouwen NL leren, naar school gaan en gaan werken) en een deel Hollanders. Gewoon te lui om de mouwen uit de handen te steken!
En aan de andere kant maar de deur open zetten: kom maar binnen met zn allen. NL is zo geweldig! Ja snap ik!

En nee, ik ben geen racist.......op dit moment is er hier een Roemeens meisje aan het spelen, zo'n schatje! :D
Laatst bijgewerkt door 1Boefje op 23-06-10 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:43

gohya schreef:
"janesmith"

Ja oke maar Wilders wilde best wel water bij de wijn doen.
Dus ik denk ook dat standpunt over immigratie,daar valt altijd wel iets over aan te passen.Ik geloof ook niet dat de VVD het helemaal eens is met het punt immigratie.
Het breekpunt OAW wilde Wilders immers ook over praten.
Dus waarom Immigratie niet?

Wat immigratie betreft liggen VVD en PVV praktisch op dezelfde lijn. De VVD spreekt het alleen uit in meer acceptabele bewoordingen, maar in de praktijk komt het op hetzelfde neer. Grenzen dicht en het zo moeilijk mogelijk maken voor immigranten. De SP is daar het tegenovergestelde van. Die zijn helemaal voor open grenzen, en hen maakt het niets uit hoeveel er binnen komen. Als Wilders te veel water bij zijn stanpunten doet dan blijft er echt niks over van zijn partij. De meeste stemmers trekt hij toch door zijn standpunt om van Nederland geen multi-culturele samenleving te maken, terwijl de SP dat juist een aantrekkelijk idee vindt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:47

ok......... dus vvd en pvv liggen praktisch op een lijn en sp en pvv liggen op veel fronten op een lijn..............

wat snap ik hier niet?

1Boefje

Je moet die SPérs eens in Rotterdam-Zuid op een stadsbus zetten. Dan ben je de enige blanke! Wedden dat ze zich niet lekker erbij voelen.
Die mensen staan voor een ideologie die meerdere malen bewezen is NIET te werken.
Multi-cultureel lukt niet als je mensen niet kan laten integreren. Zolang je clubjes blijft houden van dezelfde afkomst is het gedoemd te mislukken.
SPérs snappen dat gewoon niet!
Zelfs een collega van mij, een econoom en actief lid van de CU snapt dat het zo niet kan. Dus zelfs de mensen met de bijbel kunnen hun ogen open doen, waarom de SP dan niet?

Abiola

janesmith schreef:
Wat immigratie betreft liggen VVD en PVV praktisch op dezelfde lijn. De VVD spreekt het alleen uit in meer acceptabele bewoordingen, maar in de praktijk komt het op hetzelfde neer. Grenzen dicht en het zo moeilijk mogelijk maken voor immigranten. De SP is daar het tegenovergestelde van. Die zijn helemaal voor open grenzen, en hen maakt het niets uit hoeveel er binnen komen. Als Wilders te veel water bij zijn stanpunten doet dan blijft er echt niks over van zijn partij. De meeste stemmers trekt hij toch door zijn standpunt om van Nederland geen multi-culturele samenleving te maken, terwijl de SP dat juist een aantrekkelijk idee vindt.

De VVD heeft niet alleen nettere bewoordingen, ze maken ook geen onderscheid tussen immigranten uit wel/niet moslimlanden. Ze discrimineren dus niet, is toch net effe anders :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:48

Ffortuna schreef:
janesmith schreef:

Dus de PvdA zegt niet met de PVV te willen regeren, en dan zijn zij de idioten. En als de SP (die overigens ook al tijdens de verkiezingen zei absoluut niet met Wilders te regeren) dat niet doet, snap je het want het is politieke zelfmoord. En dat is het voor de PvdA niet? 8)7

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik dat niet zou begrijpen van de PVDA. Per slot van rekening hebben ze hun bestaansrecht te danken aan de vele allochtone stemmen. Hadden ze die niet, dan waren ze ongeveer de helft zo groot als nu. Uit onderzoek is gebleken dat de PVDA ongeveer 14 zetels te danken heeft aan die stemmen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:51

PattyOosten schreef:
janesmith schreef:

De VVD heeft niet alleen nettere bewoordingen, ze maken ook geen onderscheid tussen immigranten uit wel/niet moslimlanden. Ze discrimineren dus niet, is toch net effe anders :D

De VVD noemt ze 'kansarme' immigranten. In de praktijk is het precies hetzelfde. Ook bij de VVD komt er uit die landen geen immigrant meer binnen. Je kunt een drol verpakken in krantenpapier of in mooi gouden cadeaupapier, het blijft een drol.