joostvangestel schreef:hermelientje: het échte geld is beschikbaar in Amerika. Dat komt omdat daar veel meer investeerders zijn. Hier in Nederland is het aantal universitair afgestudeerden dat ondernemer wil worden schokkend klein. Dat komt onder meer omdat ondernemen in Nederland nou eenmaal geen gemakkelijke aangelegenheid is.
Dat ben ik wel met je eens en natuurlijk is het een centenkwestie. Maar feit blijft dat België er wel geld voor heeft vrijgemaakt en ook best veel geld. Dat is pas echte luxe want dan ben je niet gebonden aan de mening van de "investeerder" (tenzij natuurlijk die overheid weer een verborgen agenda heeft, maar dat is bij onze zuiderburen niet het geval heb ik begrepen). Onafhankelijk onderzoek is de motor van de wetenschap in mijn ogen.
Wat betreft ondernemen ben ik het met je eens. Ik begrijp dat de nieuwe regering in Engeland vooral de groep kleine ondernemers erg gaat steunen. Ik merk hier ook wel een verandering. Het zit ook misschien een beetje in onze Nederlandse cultuur. Veel mensen eisen dat ze van de wieg tot het graf verzorgd worden en ze houden niet van de onzekerheid die ondernemen met zich meebrengt.