Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Oppositie voeren is toch heel anders dan regeren.
Janneke2 schreef:En toen de motie in stemming kwam, stemde de pvv ouderwets mee met de vvd.
listiglistje schreef:Eigen risico afschaffen is ook het dingetje van de pvv, die roepen al jaren dat ze dit en wat dat kost.
Aan die onderhandelingstafel zitten partijen die dit wel weten en het cbs en andere economen zijn ook daar aangeschoven aan tafel.
Dat van die sneer naar de bbb zijn gewoon politieke spelletjes...
De bbb heeft trouwens ook een oud ervaren cbs man in de 2e kamer zitten, maar die zal niet aanschuiven aan de onderhandelingstafel.
Allemaal ruis en spelletjes als je het mij vraagt.
Afgelopen jaren zaten er ook genoeg ministers op posten waar ze geen kaas van hebben gegeten.
Toppunt was Hugo de Jonge, vws, wonenoveral een spoor van ellende achter zich laten...
Janneke2 schreef:En toen de motie in stemming kwam, stemde de pvv ouderwets mee met de vvd.
Electra63 schreef:Afschaffen ER was een voorbeeld.
Eerder riep Caroline dat het minimum loon verhoogd moet worden en kon zij ook niet verklaren waar dat van betaald moet worden..
Cer schreef:Maar dat wil de BBB toch niet perse alleen? Dat is slechts een motie die ze ondersteunen.
Had de SP en de PvdD dat dan niet door kunnen rekenen?
"1. Wie willen het eigen risico afschaffen?
Een meerderheid van de Tweede Kamer wil het eigen risico afschaffen. Volgens de indieners van de motie (SP en PvdD) is het verplichte eigen risico van 385 euro per jaar voor één op de vier Nederlanders reden om zorg te mijden. Dat is volgens hen een probleem dat niet kan wachten totdat er een nieuw kabinet zit. Behalve van linkse partijen SP, PvdD, PvdA/GL en Denk kreeg de motie steun van PVV en BBB. Die laatste twee onderhandelen mee voor een nieuw kabinet."
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... l-een-goed
Elisa2 schreef:Bedrijven kunnen het niet ophoesten om minimumloon naar 17 euro te verhogen. Beter is als andere kosten (btw ofzo) eens verlagen..
Elisa2 schreef:Cer schreef:Maar dat wil de BBB toch niet perse alleen? Dat is slechts een motie die ze ondersteunen.
Had de SP en de PvdD dat dan niet door kunnen rekenen?
"1. Wie willen het eigen risico afschaffen?
Een meerderheid van de Tweede Kamer wil het eigen risico afschaffen. Volgens de indieners van de motie (SP en PvdD) is het verplichte eigen risico van 385 euro per jaar voor één op de vier Nederlanders reden om zorg te mijden. Dat is volgens hen een probleem dat niet kan wachten totdat er een nieuw kabinet zit. Behalve van linkse partijen SP, PvdD, PvdA/GL en Denk kreeg de motie steun van PVV en BBB. Die laatste twee onderhandelen mee voor een nieuw kabinet."
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... l-een-goed
SP heeft een heel mooi plan bedacht voor een totaal hervormd zorgstelsel, het Nationale zorgfonds. Staan echt heel veel goede dingen in. Ook over hoe ze zaken willen financieren.
Bedrijven kunnen het niet ophoesten om minimumloon naar 17 euro te verhogen. Beter is als andere kosten (btw ofzo) eens verlagen..
juval schreef:het zou inderdaad heel mooi zijn als kleine ondernemers zoals wij de kosten kunnen doorberekenen. Helaas gaat dat niet. Terwijl aan alle kanten de kosten aan het stijgen zijn. Ondernemersrisico zeggen ze dan. tja.
Ik begrijp de boeren in Duitsland, Frankrijk en België heel goed. Nederland zou mee moeten doen, maar die wachten denk ik de formatie af.
Janneke2 schreef:Joepie...!
De nieuwe Tweede Kamer heeft uitgesproken dat Lelystad airport geen commerciële vluchten gaat doen!!!
Veluwe blij, "het vakantieplezier van anderen vergallen omdat je zelf zo nodig moet vliegen" is van de baan. (Pun intended.)
Het doet mij deugd dat de BBB en NSC vóór 'sluiting' stemden.
(Uiteraard is de pvv boos, want milieu is een linkse hobby.)
Cowboy55 schreef:https://www.deondernemer.nl/financien/1 ... ing.com%2F
In de onlangs uitgegeven Kleinbedrijf Index werd pijnlijk duidelijk dat het iets beter gaat met het kleinbedrijf, maar dat alsnog ruim de helft van de ondernemers niet normaal kan rondkomen. Eén op de drie bedrijven is namelijk technisch failliet, ruim een kwart van de ondernemers verdient minder dan het minimumloon en een derde verdient zelfs minder dan bijstandsniveau.
Dat doorberekenen van de kosten is klaarblijkelijk niet iedereen gegeven: volgens het faillisementenregister zijn in de maand januari al 350 bedrijven failliet verklaart.
mysa schreef:juval schreef:het zou inderdaad heel mooi zijn als kleine ondernemers zoals wij de kosten kunnen doorberekenen. Helaas gaat dat niet. Terwijl aan alle kanten de kosten aan het stijgen zijn. Ondernemersrisico zeggen ze dan. tja.
Ik begrijp de boeren in Duitsland, Frankrijk en België heel goed. Nederland zou mee moeten doen, maar die wachten denk ik de formatie af.
Gaat voor veel meer kleine bedrijven op. Wij zijn ook klein maar slurpen elektriciteit. Doorberekenen gaat niet, dan wordt het spul in China gehaald.
Moet trouwens wel zeggen ivm het bericht van Cowboy55: ik geloof wel dat er de afgelopen jaren enorm veel zzp'ers, al dan niet gedwongen, bij zijn gekomen veel van hen zouden beter af zijn in loondienst.