MyWishMax schreef:mysa schreef:Minimumloon zal inderdaad niet zoveel uitmaken, is nu iets van € 9,95,dus als daar 0.99 bijkomt, ben je nog steeds hard aan het werk voor een bedrag waarvan je eigenlijk niet kunt rondkomen. Aow-ers hebben toch vaak net wat minder lasten dan jongere mensen (en veel van hen toch een klein of groot pensioen en of een af betaald huis).
Dat is bij een 40 uur per week en zelfs dan is het 10,16 voor 21 jaar en ouder per 1 juli. Dan gaat het al een euro omhoog per uur. Voor fulltime per maand is het € 1.756,20 en is het ergens richting de 175 erbij.
Het is echt een veel grotere stijging als normaal. Helemaal icm zorgtoeslag en huurtoeslag die verhoogd wordt en belasting die verlaagd wordt. Het ligt eraan hoeveel uur je werkt natuurlijk hoeveel erbij komt, maar het is echt een flinke stijging.
Mindim; jij vraagt voorbeelden en wil daarna weten hoe er onderscheid gemaakt zou moeten worden. Dat schrijf ik nergens, ik antwoord op jou welke maatregelen profijt opleveren als je het niet nodig hebt. En ik geef zelf ook al aan dat ik er geen problemen mee heb, alleen wel als er raar gekeken wordt naar de ene groep die hulp krijgt en het echr nodig heeft en niet naar de ander die ook profijt heeft van maatregelen. Dat het bijna afgunst lijkt. Ik zou willen dat iedereen die het moeilijk heeft geholpen kon worden op een manier die echt helpt.
Ik heb ook al vaker geschreven dat die energietoeslag niet helemaal handig geregeld was, omdat er mensen buiten vielen die het echt nodig hadden en mensen wel kregen die het niet nodig hadden. Maar dan kom je op het punt dat het net zo lastig te controleren is als pomp a en b. Of controleren zou misschien nog gaan, wel enorm veel werk, maar welke einddatum van een contract is dan de grens.
Genoeg verdienen; zoals ik schrijf, als je deze tijden gewoon zonder problemen alles kan blijven betalen. Ik heb geen vaste bedragen, want ook daar wisselt het enorm door bijvoorbeeld de energiecontracten.
Is dat netto?