Cer schreef:Dus die mogen in feite helemaal zelf bepalen hoe ze dingen doen?
Ze moeten zich wel houden aan wet- en regelgeving, maar in principe mogen ze zelf bepalen welke content ze wel en niet toestaan.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_San87_ schreef:Wat ik hier van begreep is dat dit alleen (en tijdelijk) is toegestaan op fb en ig in Oost-Europese landen en Rusland.Cer schreef:Dus die mogen in feite helemaal zelf bepalen hoe ze dingen doen?
Ze moeten zich wel houden aan wet- en regelgeving, maar in principe mogen ze zelf bepalen welke content ze wel en niet toestaan.
Ann schreef:_San87_ schreef:Wat ik hier van begreep is dat dit alleen (en tijdelijk) is toegestaan op fb in Oost-Europese landen en Rusland.
enzino schreef:In ander nieuws, Reuters geeft aan dat Facebook tijdelijk oproepen tot het vermoorden van Russen toe zal staan op haar platform:
[ [url=m/RZz5zY.png]Afbeelding[/url] ]
Want regels zijn er alleen voor mensen waar je het niet mee eens bent.
Details en nuance zitten in het bericht:
https://www.reuters.com/world/europe/ex ... 022-03-10/
Citaat:"As a result of the Russian invasion of Ukraine we have temporarily made allowances for forms of political expression that would normally violate our rules like violent speech such as 'death to the Russian invaders.' We still won't allow credible calls for violence against Russian civilians," a Meta spokesperson said in a statement.
The calls for the leaders' deaths will be allowed unless they contain other targets or have two indicators of credibility, such as the location or method, one email said, in a recent change to the company's rules on violence and incitement.
enzino schreef:oneens maar ik stop wel hiermee.Laffe reactie, waarbij je wederom door de mand valt omdat het weer niet inhoudelijk is.
Citaat:10 maart (Reuters) - Meta Platforms (FB.O) zal Facebook- en Instagram-gebruikers in sommige landen toestaan op te roepen tot geweld tegen Russen en Russische soldaten in het kader van de invasie in Oekraïne, volgens interne e-mails die donderdag door Reuters zijn ingezien, in een tijdelijke wijziging van zijn haatzaaiingsbeleid.
Het sociale mediabedrijf staat ook tijdelijk sommige berichten toe die oproepen tot de dood van de Russische president Vladimir Poetin of de Wit-Russische president Alexander Loekasjenko, volgens interne e-mails aan zijn content moderators.
"Als gevolg van de Russische invasie in Oekraïne hebben we tijdelijk vormen van politieke expressie toegestaan die normaal gesproken in strijd zouden zijn met onze regels, zoals gewelddadige uitspraken zoals 'dood aan de Russische indringers'. Geloofwaardige oproepen tot geweld tegen Russische burgers staan we nog steeds niet toe", aldus een woordvoerder van Meta in een verklaring.
De oproepen tot de dood van de leiders zullen worden toegestaan tenzij ze andere doelwitten bevatten of twee indicatoren van geloofwaardigheid hebben, zoals de locatie of de methode, zei een e-mail, in een recente wijziging van de regels van het bedrijf over geweld en opruiing.
Onder verwijzing naar het verhaal van Reuters eiste de ambassade van Rusland in de Verenigde Staten dat Washington de "extremistische activiteiten" van Meta zou stoppen. lees meer
"Gebruikers van Facebook & Instagram hebben de eigenaren van deze platforms niet het recht gegeven om de criteria van de waarheid te bepalen en naties tegen elkaar op te zetten," zei de ambassade op Twitter in een bericht dat ook werd gedeeld door hun kantoor in India.
De tijdelijke beleidswijzigingen over oproepen tot geweld tegen Russische soldaten zijn van toepassing op Armenië, Azerbeidzjan, Estland, Georgië, Hongarije, Letland, Litouwen, Polen, Roemenië, Rusland, Slowakije en Oekraïne, volgens een e-mail.
In de e-mail die onlangs naar moderatoren werd gestuurd, wees Meta op een wijziging in zijn haatzaaibeleid ten aanzien van zowel Russische soldaten als Russen in de context van de invasie.
We geven een "spirit-of-the-policy" toelating om T1 gewelddadige toespraken toe te staan die anders verwijderd zouden worden onder het Hate Speech beleid wanneer: (a) gericht tegen Russische soldaten, BEHALVE krijgsgevangenen, of (b) gericht tegen Russen waarbij het duidelijk is dat de context de Russische invasie van Oekraïne is (bijv. inhoud vermeldt de invasie, zelfverdediging, enz.)," zei het in de e-mail.
"We doen dit omdat we hebben waargenomen dat in deze specifieke context 'Russische soldaten' wordt gebruikt als een proxy voor het Russische leger. Het Hate Speech-beleid blijft aanvallen op Russen verbieden," aldus de e-mail.
Vorige week zei Rusland dat het Facebook in het land verbood in reactie op wat het zei beperkingen van de toegang tot Russische media op het platform waren. Moskou heeft hard opgetreden tegen techbedrijven, waaronder Twitter (TWTR.N), dat zei dat het beperkingen opgelegd heeft gekregen in het land, tijdens zijn invasie in Oekraïne, die het een "speciale operatie" noemt.
Veel grote social media-platforms hebben rond het conflict nieuwe inhoudsbeperkingen aangekondigd, waaronder het blokkeren van de Russische staatsmedia RT en Sputnik in de Europese Unie, en hebben tijdens de oorlog carve-outs laten zien in sommige van hun beleid.
Uit e-mails bleek ook dat Meta lofprijzingen over het rechtse Azov-bataljon zou toestaan, wat normaal gesproken verboden is, in een verandering die voor het eerst werd gemeld door The Intercept.
De woordvoerder van Meta zei eerder dat het bedrijf "voorlopig een kleine uitzondering maakt voor lofprijzingen aan het Azov Regiment, strikt in de context van de verdediging van Oekraïne, of in hun rol als onderdeel van de Nationale Garde van Oekraïne."
Dit zal zeker zo door Poetin beleefd worden. Eens.Citaat:Want regels zijn er alleen voor mensen waar je het niet mee eens bent.
Details en nuance zitten in het bericht:
IMANDRA schreef:Er is dus geen sprake van het toestaan van vermoorden van russen.
enzino schreef:In ander nieuws, Reuters geeft aan dat Facebook tijdelijk oproepen tot het vermoorden van Russen toe zal staan op haar platform
pien_2010 schreef:enzino schreef:oneens maar ik stop wel hiermee.Laffe reactie, waarbij je wederom door de mand valt omdat het weer niet inhoudelijk is.
pien_2010 schreef:Vrijheid van het woord prima is het standpunt van het platform, maar niet in een oorlog die vanuit een partij (Poetin) het doel heeft de andere te vernietiging en waarvan sprake is van een oneigenlijke inval van een Souverein land. Althans zo lees ik het. Posts in de context van Aanvallen tegen Russen is verboden.
enzino schreef:IMANDRA schreef:Er is dus geen sprake van het toestaan van vermoorden van russen.
Nee, dat zeg ik toch ook niet. Mijn bericht:enzino schreef:In ander nieuws, Reuters geeft aan dat Facebook tijdelijk oproepen tot het vermoorden van Russen toe zal staan op haar platform
Je hele reactie gaat over iets dat ik helemaal niet zei. Zelfs je quote gaat specifiek over uitzonderingen en geeft dus aan dat het oproepen tot het vermoorden IN HET ALGEMEEN wel is toegestaan (mits het niet specifiek is, mits je hier en daar woont, mits mits mits).
Het gooien op "vrijheid van meningsuiting" is natuurlijk absurd, want je kan niet "vrijheid van meningsuiting" geven voor een bepaald vooraf goedgekeurde mening.
Dus nee, ik hoef niet kritisch te zijn naar hoe ik het formuleer, jij moet beter lezen. Sorry.
IMANDRA schreef:Russische soldaten en leiders. Niet 'Russen' (aka ook de bevolking).
En zoals ik het lees, vat Facebook het op als een politieke uiting van een mening, specifiek gericht op russische soldaten / leiderschap. Niet een daadwerkelijke oproep van vermoorden.
Enige wat ik aangeef is dat je de nuances in je artikel ook best erbij mag vertellen in plaats van een oneliner waarvan het waarschijnlijk is dat men hem anders opvat.
enzino schreef:Vrijheid van het woord kan je echter niet eenzijdig toepassen op wat aansluit bij jouw mening, dan is het geen vrijheid van het woord meer.
Yep.Citaat:Hebben jullie in de gaten hoeveel rookgordijnen er door Poetin worden opgeworpen? Deze allemaal in de media worden gegooigd, waar en niet waar. Wij en met ons zeer vele DAAROP reageren terwijl we juist verder moeten kijken?
Yep eens.Citaat:Poetin wil niet onderhandelen, Poetin creert afleidingsmaneuvres.
Pareltjes schreef:Richt het op de grotere vraagstukken ipv Poetins “ treiterijen” en wellicht vinden we de rode draad en daarmee de oplossing.