Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:41

purny schreef:
En hoeveel zijn er wel waarbij het slachtoffer geen aangifte durft te doen?
Even een andere vraag: Hoe staan jullie voor het plan net zoals in Denemarken dat je de vluchteling laat betalen voor zijn verblijf?

Dat in Denemarken,dat ze geld afpakken van een vluchteling vind ik erg ver gaan.
Je hoeft niks af te pakken,je betaald en geeft ze gewoon niks,dan moeten ze wel hun eigen geld gaan gebruiken.Maar afpakken vind ik erg ver gaan.

aslo

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:48

Wordt hier ook gedaan maar pas vanaf een (veel) hoger bedrag.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:11

aslo schreef:
Wordt hier ook gedaan maar pas vanaf een (veel) hoger bedrag.

Klopt,mensen die in de bijstand komen,moeten eerst al hun geld opmaken vóór ze een uitkering krijgen.
Maar dat afpakken klinkt zo naar,gewoon eerst hun geld laten opmaken,pas dan recht op verzorging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:13

Meebetalen aan verzorging vind ik een goed punt, wij moeten dat immers ook doen en mensen die wel echt een eigen vermogen hebben mogen wat mij betreft best bijdragen. Wat ik dan wel weer stuitend vind is de manier waarop dat gaat in Denemarken. Onder vermogen wordt daar ook huizenbezit in Syrie meegeteld (en er wordt niet gekeken of die huizen uberhaupt nog staan), maar ook dingen als sieraden, telefoons etc worden afgepakt, en dat vind ik dan weer minder netjes.

Ik weet niet precies wat er onder eigen vermogen geschaard wordt voor het bepalen van de Nederlandse uitkering, maar ik geloof dat sieraden daar in ieder geval niet bij zitten..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:18

Volgens mij zitten sieraden ook bij eigen vermogen en een eigen huis,auto,caravan,boot ook.
Je moet n.l. opgeven wat je aan vermogen hebt,en daar vallen ook sieraden onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:20

Ah oke, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Daar ben ik het ook niet mee eens dan... Huizen, caravans, boten vind ik nog wel begrijpelijk, maar een eigen auto of sieraden... Moet je dan je kostbare familiejuwelen maar gaan verkopen omdat je anders geen uitkering krijgt? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:28

Ik vraag mij af hoe ze dat zien daar in Denemarken want een vluchteling die alles heeft achter gelaten heeft volgens mij niets meer. Ja gelukszoekers vast wel maar een vluchteling???
Het huis dat ze hadden hebben ze hier niet, dat is daar in het land wat ze achter lieten.
Denken jullie dat als een vluchteling die ooit weer terug gaat naar het land waar hij vandaan is gevlucht weer terug gaat naar zijn/haar eigen huis en daar vrolijk weer in gaat wonen?
Volgens mijn beleving en wat ik uit ervaring bij het vluchtelingenwerk heb opgedaan is dat huis of in beslag genomen door rebellen, verwoest of er zijn andere mensen in gaan wonen.
Afhankelijk waar ze hun geld op hebben staan kan de bank ook gewoon niet meer bestaan, het geld in dat land kan niets meer waard zijn.
En als ze al vermogen hebben dan is dat hun in veel situaties ontnomen of onteigend.

Tja als ze het over de gelukszoekers hebben ja dan zal het een ander verhaal zijn.
Het wordt nog een hele klus om uit te gaan zoeken wie wel nog een beetje vermogen heeft en wie niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:35

gohya schreef:
Volgens mij zitten sieraden ook bij eigen vermogen en een eigen huis,auto,caravan,boot ook.
Je moet n.l. opgeven wat je aan vermogen hebt,en daar vallen ook sieraden onder.

Dat is hier in Nederland ook. Dan moet je ook je eigen vermogen eerst opmaken eer je in aanmerking komt voor een uitkering.
Ik vind dat ze hier ook moeten gaan betalen voor de opvang. Wij moeten immers ook betalen voor de huur enz

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:56

purny schreef:
gohya schreef:

Dat is hier in Nederland ook. Dan moet je ook je eigen vermogen eerst opmaken eer je in aanmerking komt voor een uitkering.
Ik vind dat ze hier ook moeten gaan betalen voor de opvang. Wij moeten immers ook betalen voor de huur enz

Dat zeg ik Purny,hahaha.Mensen hier die bijstand willen,moeten eerst hun vermogen op maken.
Helaas Emma,erfstukken zullen ze ook moeten opmaken, ronduit belachelijk!

OsMo het ging hierbij om mensen die veel geld bij zich hadden of op de bank hadden staan.Ging niet echt om huizen bezit.Want de meeste hebben gewoon geen huis meer.Daarbij zullen er weinig zijn die een koophuis hebben/hadden daar in Syrië.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:32

Tcm62 schreef:
schocking ik kan dat niet begrijpen voor mensen die als gast komen om te vragen of ze mogen blijven..wat een in innerlijke beschaving toch, die moeten eerst goed opgevoed worden voordat ze losgelaten mogen worden in de maatschappij...

De regering heeft natuurlijk nog veel meer echte cijfers, vandaar dat Rutten ook zegt, de instroom moet 0 worden...

En dat wilde hij ook nog binnen twee maanden realiseren
........ :x

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:12

Asielzoekers zelf laten betalen vind ik een super idee.
Zo weer je de laml*llen en de echte vluchtelingen hoeven niet hun handje op te houden waardoor je het waardigheidsgevoel niet aantast. Voor de belastingbetalers ook een eerlijk gevoel. Beide voelen zich een soort van gelijken en kun je rekenen op een betere samenwerking. Alleen maar win win.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:22

Emmaa_ schreef:
Ah oke, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Daar ben ik het ook niet mee eens dan... Huizen, caravans, boten vind ik nog wel begrijpelijk, maar een eigen auto of sieraden... Moet je dan je kostbare familiejuwelen maar gaan verkopen omdat je anders geen uitkering krijgt? :+

Je auto mag maar een bepaalde waarde hebben. Als je een auto hebt van 20.000 euro zal je hem idd moeten verkopen of inruilen. Kostbare familiejuwelen is natuurlijk trickie.. En ook heel makkelijk buiten schot te houden. Het gaat er voornamelijk om dat je niet 20.000 euro op de bank etc heb staan en vervolgens circa 1000 euro per maand trekt aan uitkeringen. Dat moet je dus eerst opmaken tot onder de 5.000 euro (ong.) eer je bijstand krijgt. En zit het in je huis dan krijg je het als lening en moet je het na verkoop huis terug betalen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:32

Als wij naar elders vertrekken moeten we ons zelf kunnen onderhouden. Zat landen die je niet willen als je geen werk of vermogen hebt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:42

Van mij zou het mogen.
Vraag me alleen af of het ook haalbaar is.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:43

sneeuwpop schreef:
Asielzoekers zelf laten betalen vind ik een super idee.
Zo weer je de laml*llen en de echte vluchtelingen hoeven niet hun handje op te houden waardoor je het waardigheidsgevoel niet aantast. Voor de belastingbetalers ook een eerlijk gevoel. Beide voelen zich een soort van gelijken en kun je rekenen op een betere samenwerking. Alleen maar win win.

Hoe moeten ze betalen dan? Zonder verblijfsvergunning mag je niks. Je leven met schulden beginnen kan zorgen voor meer illegale activitwiteb.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:47

Maar je geeft als land dan ook een signaal af. Dat je hier niks gratis krijgt maar dat wij ook gewoon een land zijn waar je dingen moet betalen.
Ik denk dat wanneer wij in Nederland dezelfde richting als Denemarken opgaan er een hoop minder mensen komen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:58

Dan moet je ze laten weten. En dat kan weer niet want dan pikken ze de banen in.
Asielzoekers zonder verblijfstatus krijgen ook geen volledige uitkering. Spullen afpakken vind ik een beetje dubbel, want het zijn geen criminelen maar ze kosten wel geld. (Maar dat is enkel mijn mening)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:01

Ik vind spullen afpakken ook wel ver gaan, anderzijds als je duizenden euro's op de bank heb staat vind ik zelf (mee)betalen niet zo heel gek. Ik vind het allemaal erg dubbel zo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:15

Weet iemand hoeveel uitkering een vluchteling krijgt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:25

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:31

Ik heb begrepen dat ze 400 per persoon per maand krijgen boven op de hun gratis verblijf. Ongeacht ze zelf geld persoonlijk hebben. Dat hebben ze terug gedraaid in Denemarken, heb je geld, betaal je mee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:50

http://wetten.overheid.nl/BWBR0017959/g ... oofdstukIV

De helft, Tcm62 en dat is voor voedsel, persoonlijke hygiëne en kleding. Daar moeten zij zelf voor zorgen.
Sommige centra verzorgen het eten en dan krijgt men iets van € 25 per maand voor persoonlijke hygiëne en kleding.
Het grootste deel van de vluchtelingen heeft geen geld of bezittingen, dus veel zal er niet te halen zijn.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:55

Brood bad en bed...verder worden er kleding, schoenen en toiletartikelen ingezameld, gedoneert...als je wat anders wilt, koop je dar zelf ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:29

Tcm62 schreef:
Brood bad en bed...verder worden er kleding, schoenen en toiletartikelen ingezameld, gedoneert...als je wat anders wilt, koop je dar zelf ;)

En zo pik je gelijk ook de gelukzoekers eruit: die pakken hun stapel bankbiljetten uit hun kontzak en beginnen zich opeens te realiseren dat het hier veeeeel duurder is dan waar ze vandaan komen.
En de beloften van de mensensmokkelaars kloppen ook niet.
En het is hier karig.
En vooral koud.
Dus weer dat stapeltje geld pakken en een vliegticket terug kopen dan maar, want het klopt allemaal niet wat er is gezegd.
Gek he? |o

Joh, NL BV wordt leeggeplukt door voornamelijk gelukzoekers, terwijl we net de crisis ietwat te boven zijn.
Echte vluchtelingen zijn welkom, maar dat andere deel mag van mij direct met voorrang een enkeltje terug naar waar ze vandaan kwamen.
NL BV had van mij sowieso sneller en adequater moeten reageren op de stroom vluchtelingen.
En had sowieso niet mee moeten lopen met Merkel en haar grote roeptoeter: iedereen is welkom.
Dacht het niet! -:(-

Zolang NL BV de eigen broek niet op kan houden qua werk, scholing, gezondheidszorg en last but not least: opvang en doorstroming van de reeds aanwezige vluchtelingen, kan er niet nog meer bij.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:33