Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:27

Ik ben benieuwd of ze dit in Rusland ook uitzenden..

Als nabestaanden lijkt het mij verschrikkelijk. Je weet niet of een dierbare daadwerkelijk in de kist zit. En zowel dan is die persoon waarschijnlijk alleen, rest van de familie ligt dan nog daar. Afschuwelijk. Niet meer compleet.

geerke

Jolien87 schreef:
LadyMadonna schreef:
Niet om banketstaaf te doen, maar ik ben allemaal bang dat ze een kist laten vallen... Dat gebeurt gewoon weleens, maar dat zou nu drama zijn... (Sorry als ik zeg wat ik denk)

Precies wat wij hier net ook zeiden.

Wat ik me ook afvroeg, wel heel luguber, zouden de militairen ook kunnen ruiken wat er in de kisten ligt?

nee...als het goed is zijn ze van binnen van lood.
Mijn overleden zwager is ook teruggevlogen in een loden kist.Het is verplicht een loden binnenkant.

Anoniem

Murthul schreef:
LadyMadonna schreef:
Niet om banketstaaf te doen, maar ik ben allemaal bang dat ze een kist laten vallen... Dat gebeurt gewoon weleens, maar dat zou nu drama zijn... (Sorry als ik zeg wat ik denk)

Ik denk dat dat ook de reden is dat er 8 dragers worden gebruikt, normaliter zijn dit er slechts 6 als ik me niet vergis.

Het lijkt wel of er normaal 6 zijn, vanwege de handgrepen die erop zitten..

NYC2B

Seleenntjee schreef:
Als er zo'n kinderkistje uit het vliegtuig komt. Ik zit nu al te huilen maar dan nog erger denk ik..

Gebeurt niet. Ik denk dat iedereen dezelfde kist heeft.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:28

michelle___ schreef:
LadyMadonna schreef:
Wat is dat Australische vliegtuig trouwens immens groot! Daar passen toch wel meer dan 26 kisten in zou je zeggen?

Het moet wel gekoeld blijven. Denk dat dat het probleem is.

Het gaat ook nog om het voorbereiden voor het transport, dat vraagt ook tijd, dus daardoor gaat het ook in groepen vlgs mij.

CarinaR

Ik ben ook even weggelopen.
Ik heb dr hoofdpijn van. Wat een verdriet...

Celiien

Seleenntjee schreef:
Als er zo'n kinderkistje uit het vliegtuig komt. Ik zit nu al te huilen maar dan nog erger denk ik..

Gebeurd echt niet .. Neem ik aan dan..

Anoniem

De kisten zijn idd van lood. Dit is verplicht.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:29

Vorige week waren ze nog onderweg naar hun droomreis of naar hun familie. Niet wetende dat het zo zal eindigen ;(

roxiie

Celiien schreef:
Het zullen loden kisten zijn..

De kisten zijn -voor zover je kunt zien- van hout, dit heb ik ook op diverse nieuws sites gelezen. Wel hebben ze de lijken (die waren al 'ingepakt') nogmaals met een lijkzak ingepakt om gereed te maken voor transport.

Anoniem

Die militairen zullen waarschijnlijk wel kunnen voelen als er een klein kind in ligt. Die kist is dan een stuk lichter lijkt me.

Verschrikkelijk... maar een waardig geheel

dierfysio

Jolien87 schreef:
LadyMadonna schreef:

Precies wat wij hier net ook zeiden.

Wat ik me ook afvroeg, wel heel luguber, zouden de militairen ook kunnen ruiken wat er in de kisten ligt?

dat denk ik niet, zit geseald in bodybags erin.
vermoed dat ze wel kunnen voelen dat sommige kisten heel licht zijn: die met de kindjes erin... |(

SAKKIA

Ik denk dat er expres voor gekozen is om als kisten van gelijke grote te laten zijn.
En ik idd inderdaad dat het loden kisten zijn. Volgens mij is dat zelfs verplicht als je de grens over gaat. Maar omdat deze kisten nog weer open gaan weet ik dit eigenlijk niet zeker.

michelle___

Seleenntjee schreef:
Vorige week waren ze nog onderweg naar hun droomreis of naar hun familie. Niet wetende dat het zo zal eindigen ;(

;(

vuurneon

Deijs schreef:
Seleenntjee schreef:

Gebeurt niet. Ik denk dat iedereen dezelfde kist heeft.

Klopt, ivm logistiek is dat ook handiger.

En loden binnenkanten geloof ik direct; als ik zie hoeveel mensen het moeten dragen zal het flink zwaar zijn.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:30

chocobroodje schreef:
Die jongens van het leger.. Wat een respect ook voor die mensen.. Moet toch ook vreselijk moeilijk zijn. Toen de eerste kist uit het vliegtuig kwam hoorde je mensen echt jammeren en huilen van pure wanhoop... Zo intens zo verdrietig

Hartverscheurend. Schreef het eerder al, er zat ook een soldaat op vlucht MH17... Dus het zal hen allemaal persoonlijk nog extra raken.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 23-07-14 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

1234

Hier waren de kerkklokken wel goed te horen. Was opzich vrij stil maar er reden nog wel auto's tijdens de minuut stilte door de straat.

Ben nu niet emotioneel vandaag, soms dringt het nog steeds niet door me door wat er nou gebeurd is. Lijkt net een droom ofzo, alsof het allemaal niet gebeurd is. Gewoon zo onwerkelijk. Maar denk dat zodra ik iemand echt zie huilen dat ik dan ook mee zou doen.

Hoorde indd die mensen huilen in het begin.

Vroeg me wel af hoe die presentatoren/verslaggevers het droog kunnen houden tijdens het nieuws lezen/spreken tijdens deze dienst. Zou voor hen ook heftig zijn. Maar misschien hebben ze ermee leren omgaan?

DonDon

Ik hoor alleen de vlaggen en geklik van foto's maken en de wind. Hoor gelukkig geen mensen huilen. Op nos hebben ze geen presentator.
Laatst bijgewerkt door DonDon op 23-07-14 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Malima

ook hier staat de tv aan.

heb vanaf het landen tot net zitten kijken met aan beide kanten van mij een kind die keurig stil zijn geweest.

wat een besef dat je dankbaar moet zijn met wat je hebt want het kan zomaar pats boem weg zijn.

Anoniem

Ze hadden het niet op een meer respectvolle manier kunnen doen als dat ze nu doen.

Echt heel bijzonder dat dit op deze manier gedaan wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:31

Jolien87 schreef:

Ik denk het niet, de vliegtuigen zijn gekoeld (wat geur af laat nemen) en de kisten zullen wel goed afgesloten zijn.

Echt absurd om dit te kijken, en echt geweldig hoe respectvol en soepel dit allemaal gaat. Als ze al even grote kisten hebben (kinderen en volwassenen) dan moet je dat als drager kunnen voelen..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:31

Seleenntjee schreef:

Gebeurt niet. Ik denk dat iedereen dezelfde kist heeft.[/quote]

Klopt, ivm logistiek is dat ook handiger.

En loden binnenkanten geloof ik direct; als ik zie hoeveel mensen het moeten dragen zal het flink zwaar zijn.[/quote]

Heb even gegoogled...binnenkant is van zink bij dit soort transporten.25 jaar geleden was het lood.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:32

LisaFaded schreef:
Ik hoor alleen de vlaggen en geklik van foto's maken en de wind. Hoor gelukkig geen mensen huilen. Op nos hebben ze geen presentator.

Jawel, maar die houd gepast de hele tijd zijn mond. Straks gaf hij wel wat uitleg bij de beelden, maar bij deze beelden is praten ongepast en onnodig.

Murthul

Ik denk dat je niet echt kunt voelen of er een kindje inligt, een half lichaam of een flinke volwassene.. De meeste mensen dragen niet wekelijks een doodskist en zullen dus ook het "leeggewicht" niet kennen, plus dat omdat je met zn vieren dragt het ook zomaar kan zijn dat de ene keer de achterste iets meer tilt en de andere keer de voorste..

LadyMadonna

Ik heb inderdaad ook begrepen dat de zakken waar ze vanaf de crash site in gegaan zijn weer in speciale zakken zijn gegaan en vervolgens in normale kisten.

Qua gewicht, niet alle lichamen zijn nog in takt. Dus dat zal ook niet veel uitmaken.

Verder vind ik het in dit geval eigenlijk helemaal niet belangrijk of het een kind of iemand van 70 is...