Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:21

Alet74 schreef:
janderegelaa schreef:
Maar wel 3000 agenten extra. Die afspraak is gemaakt.

Ho ho, dat willen ze. Een woordvoerder van vakbond vertelde dat er al vaker dit soort beloftes waren gedaan, die dus niet nagekomen zijn. Verder vroeg deze man zich af waar ze 3000 man/vrouw vandaan willen halen; zou je dit uit de recherche of kantoorbanen halen, dan schiet het niet echt op. Kortom: ze willen het eerst zien, dan pas geloven.

Dan heb je niet helemaal gevolgd wat de bedoeling is.Veel van die extra agenten zullen uit het leger komen daar er bij defensie juist bezuinigd moet worden.Bovendien zijn dat mannen die al een opleiding hebben gehad die erg lijkt op die van de politie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:25

Alet74 schreef:
janesmith schreef:
Omdat Wilders er bovenop zal zitten en het bij het wekelijks torentjesoverleg iedere keer weer op tafel zal leggen.Rutte en Verhagen zullen echt wel hun oren laten hangen naar hem want anders zal hij dat keer op keer aanhalen in de kamer en inspelen op de onderbuikgevoelens van de kiezer.
Bovendien zal de politie nu landelijk aangestuurd gaan worden en niet meer door burgemeesters die vanwege rare politiek correcte redenen niet willen dat er in bepaalde wijken opgetreden wordt om escalatie te voorkomen.Die tijd is voorbij.

Het nadeel hiervan lijkt mij, dat de lijnen weer langer worden. Zou men dan snel en flexibel kunnen reageren als dat nodig is?

De lijnen worden korter want de burgemeester wordt overgeslagen en het beleid wordt landelijk. Nu creëren burgemeesters hun eigen eilandjes en is de politie veroordeeld naar de politieke kleur van een burgemeester.

Alet74

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:30

En landelijk is er dan geen politieke kleur? En zou het dan niet gaan verzanden in een berg bureaucratie? Daarom is men indertijd toch gaan decentraliseren?
Ik heb het vanmiddag op de radio niet gehoord over agenten die uit het leger worden gehaald, dat wist ik nog niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:35

Alet74 schreef:
En landelijk is er dan geen politieke kleur? En zou het dan niet gaan verzanden in een berg bureaucratie? Daarom is men indertijd toch gaan decentraliseren?
Ik heb het vanmiddag op de radio niet gehoord over agenten die uit het leger worden gehaald, dat wist ik nog niet.

Het maakt niet als er landelijk een politieke kleur is zolang die kleur maar overal hetzelfde is. Dan handelen we democratisch en niet naar de kleur van een burgemeester.

Dat van die militairen klopt. Toen ik beroepsmilitair was zijn er ook ineens 2000 overgestapt.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:36

Correct.En vooral die roodgekleurde burgemeesters waren een plaag voor de gemiddelde politieman.Er zijn al diverse korpschefs die openlijk hun ongenoegen geuit hebben over het feit dat ze wel in wilden grijpen maar teruggefloten werden door bange burgemeesters die angst hadden dat anders die verantwoordelijke terreur marokkanen wel eens boos zouden kunnen worden.

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:38

Dat is toch van de gekken?! Dat een burgemeester bang moet zijn van een stelletje Marokkanen in ons land?
Ik vind het goed dat ze de militairen erbij slepen, die hebben tenminste nog een beetje gezag in hun achterste.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:45

janesmith schreef:
Correct.En vooral die roodgekleurde burgemeesters waren een plaag voor de gemiddelde politieman.Er zijn al diverse korpschefs die openlijk hun ongenoegen geuit hebben over het feit dat ze wel in wilden grijpen maar teruggefloten werden door bange burgemeesters die angst hadden dat anders die verantwoordelijke terreur marokkanen wel eens boos zouden kunnen worden.

Het beste voorbeeld is natuurlijk de ruzie tussen Cohen en Welten die na 4 dagen al begon en maar liefst 5 jaar geduurd heeft.

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:45

Daar weet ik niets van. Zou je het een beetje willen schetsen voor me?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:58

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Weet jij hoe dat precies zit Jane?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:05

De betrekkingen met de politietop zijn niet goed. Cohen vindt dat korpschef Bernard Welten zich aan het bevoegd gezag moet onderwerpen. Welten vindt dat hij een eigen mening mag verkondigen, ook al gaat die in tegen de burgemeester en de hoofdofficier van justitie. Het conflict begon kort na het aantreden van Welten en duurde voort tot het vertrek van Cohen

Bron

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:16

janesmith schreef:
De betrekkingen met de politietop zijn niet goed. Cohen vindt dat korpschef Bernard Welten zich aan het bevoegd gezag moet onderwerpen. Welten vindt dat hij een eigen mening mag verkondigen, ook al gaat die in tegen de burgemeester en de hoofdofficier van justitie. Het conflict begon kort na het aantreden van Welten en duurde voort tot het vertrek van Cohen

Bron

De vlam sloeg in de pan toen de Amsterdamse politie het onderzoek naar de moord op Theo van Gogh niet mocht leiden van Cohen. Vervolgens vond Welten dat de AIVD te weinig informatie deelde. Toen hij en Cohen naar Den Haag gingen om erover te praten verbood Cohen Welten de toegang tot het overleg. Vervolgens ging Cohen achter de AIVD staan. Dit is zo erg geëscaleerd dat Welten op de terugweg op de snelweg uit de auto gestapt is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:32

Vandaag in de Volkskrant een mooi stuk over de kosten van integratie en migratie door hoogleraar David Pinto. Ik denk dat iedereen zich hier wel in zou kunnen vinden.

Verspil geen geld meer aan migrantenbeleid David Pinto, 17-09-2010
Beste Ivo Opstelten, bezuinigen op integratie- en migratiegebied is heel wel mogelijk
‘Ieder oponthoud is ten goede’, luidt een Aramees gezegde.
Nu blijkt er meer tijd nodig te zijn dan gedacht voor de formatie, kan de extra tijd benut worden voor meer doordachte plannen. Eén van de meest indringende en belangrijkste beleidsterreinen is het migratie- en integratievraagstuk.

Beter scoren
Juist op dit beleidsterrein is het mogelijk veel te bezuinigen en tegelijk beter te scoren.
Intussen is drie decennia lang is veel beleid bedacht en uitgeprobeerd op dit terrein. Vele miljarden zijn hieraan gespendeerd. Nochthans zijn de resultaten niet navenant. Op alle cruciale gebieden als onderwijs, arbiedparticipatie, criminaliteit scoren migranten en hun kinderen nog steeds relatief signifikant slechter dan de autochtone bevolking.

Dit lijkt een paradoxaal gegeven, maar dat is het niet. Er is juist een causaal verband en dat is begrijpelijk.

De tijdelijke voorzieningen van veeleer t.b.v. de ‘gastarbeiders’ die toch terug zouden keren naar hun land van herkomst zijn met de tijd bestendigd, geinstitualiseerd en zelfs uitgebreid. Vele maatregelen zijn van naam veranderd, maar bleven voortbestaan en bekostigd met belastinggelden. Ook de meest onzinnige activiteiten.

Ondenkbaar
In de ons omringende landen en andere traditionele migratielanden, is het ondenkbaar folklorische activiteiten uit overheidskas te bekostigen. In de Lage Landen gebeurt dat wel. Veelvuldig. Waarom moeten wij als belastingbetalers, ramadan festivals subsidieren? Religie en daaraan verwante activiteiten is toch een privé aangelegenheid!

Sinds jaar en dag worden peperdure instanties zonder prestatiecontracten in stand gehouden door overheidsgelden. Alleen omdat zij bevolkt worden door bevriende politieke lieden. Neem bijvoorbeeld Forum in Utrecht, ‘Instituut voor multiculturele ontwikkeling’.

Geachte informateur, beste Ivo, je herkent dit pleidooi van mijn handStartkosten vele jaren geleden: 10 miljoen per jaar. Watvoor? Een multiculti samenleving is al lang een feit met alle zegeningen en hoeft niet meer te worden ontwikkeld.

Gevangen
Dit is een pregnante illustratie van ‘dubbel verlies’ in vele opzichten. Het kost enerzijds veel geld en anderszijds houdt het mensen gevangen in een afhankelijke positie. Het bestendigt het gevoel dat migranten ten alle tijde behoeftigen zijn en zullen blijven ook. Hoe lang is Forum nog nodig? En waartoe? Het versterkt ook het heersend gevoel bij de ontvangende samenleving dat overal bezuinigd moet worden, maar niet als het gaat om migranten en hun privileges.

En als nou die migranten gebaat zouden zijn met zo’n instantie, alla! Maar het staat de eigen emancipatie van de betrokken groepen zelf juist in de weg. Er wordt immers zogenaamd voor hen gezorgd. Betrokkenen in zo’n instituut weten dit ook drommels goed. Zij lezen ook kranten, volgen nieuws en hebben ook toegang tot betrouwbare statistieken. Maar who cares? De migrant en zijn emancipatie is niet hun doel, welnee. Hun eigen baan en confortabele plek is hun zorg. Ze zijn niet doelgericht, maar stoelgericht.

Pleidooi
Geachte informateur, beste Ivo, je herkent dit pleidooi van mijn hand. In jouw hoedanigheid van burgemeester van Rotterdam heb je de notitie ‘Gedragsgids voor de multiculturele stad’ in ontvangst genomen die ik in opdracht van jouw gemeente toen, had vervaardigd. Ook toen schetste ik hoe dit beleidsterrein veel, heel veel goedkoper kan met aanzienlijk betere resultaten. Schaf alle peperdure ‘categorale’ voorziening af.

Daarmee creëer je meer ruimte voor initiatieven voor ‘emancipatie door eigen intitiatief’ van betrokkenen zelf. Nederland heeft rijke ervaringen daarmee: de katholieken, vrouwenbewegingen en meer. Goekoper en doeltreffender. Dan vervang je ‘twee verliezers-’ door een win-win situatie.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:42

Met die laatste alinea's heeft ie wel een goed punt denk ik - dat initiatieven vanuit de bevolking zelf beter zullen werken dat vanuit door de overheid (of iets in die trant) ingestelde organisaties.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:12

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:
Waar mogen we dan over discussiëren?
Het gaat toch over veiligheid nu in bepaalde wijken.
Dat is een speerpunt van de PVV en daar gaat dit topic over.

Ik wacht nog steeds op berichten over mijn postcode?

Ze moeten bij jou 2010 nog invoeren maar ik vermoed dat ze die een eigen website geven ( grapje dus :D )

Dan zoek je even bij 2008 of 2009, wat jij wilt, je vindt vast wel iets.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:17

janesmith schreef:
Veel bewoners van buurten doen niet eens meer aangifte van de vele criminele voorvallen in hun buurt omdat de politie er toch niets mee doet.Ik denk dat nu de PVV in een gedoogpositie komt daar wel het een en ander zal gaan veranderen.

Maar eerder werd hier gesteld, dat het heel gevaarlijk was/is in mijn wijk.
Dat was overal te vinden in de media/internet.
Toen heb ik al uitgelegd, dat die wijk heel groot is en dat dit niet geldt voor het stukje waar ik woon.
Maar dat werd ontkend. Ik kwam nooit buiten of ik zag het allemaal niet omdat ik mijn kop in het zand steek.

Daarmee wil ik dus zeggen, dat je niet alles klakkeloos moet geloven wat in de media wordt geschreven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:19

janesmith schreef:
@Janderegelaar
Heel goed die 10 regio's.Zo is het veel makkelijker om de boel aan te sturen en het is ook kostenbesparend.Nu kopen al die regio's onafhankelijk van elkaar in dat is pure geldverspilling.De grootste winst is dat ze nu de opdrachten rechtstreeks van de minister zullen krijgen en burgemeesters met hun geheime linkse agenda's geen negatieve invloed meer kunnen hebben op het functioneren van het korps.

Niet alle burgemeesters zijn/waren links.
Eén voorbeeld: Opstelten - VVD - Rotterdam.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:41

Electra63 schreef:
janesmith schreef:
@Janderegelaar
Heel goed die 10 regio's.Zo is het veel makkelijker om de boel aan te sturen en het is ook kostenbesparend.Nu kopen al die regio's onafhankelijk van elkaar in dat is pure geldverspilling.De grootste winst is dat ze nu de opdrachten rechtstreeks van de minister zullen krijgen en burgemeesters met hun geheime linkse agenda's geen negatieve invloed meer kunnen hebben op het functioneren van het korps.

Ander voorbeeld: Aboutaleb-PvDA- Rotterdam

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:43

Jan heb je nu al tijd om mijn postcode te googlen?

En inderdaad nu hebben wij weer een PvdA-burgemeester.
Maar het ging mij om de geheime linkse agenda's van burgemeesters?
Hoe zit het dan met al die jaren dat Opstelten hier burgemeester was?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 01:25

Welkom terug Jane ;)
janderegelaa schreef:
Vandaag in de Volkskrant een mooi stuk over de kosten van integratie en migratie door hoogleraar David Pinto. Ik denk dat iedereen zich hier wel in zou kunnen vinden.

Ik vind het wel een interessant stuk. Wat mij betreft heeft die vent een punt.

Wat mij ook opviel in Spanje was dat ik daar precies met de Ramadan was, maar behalve dat moslims in 'zondagse' kledij rondliepen, was er verder niks extra merkbaar aan Ramadan, er werd ook niks van Ramadanfestival o.i.d. georganiseerd. De moslims zelf kwamen op mij niet provocatief of ontevreden over, ook massaal de straat op zoals in Amsterdam, gebeurde niet.
Ik zat in de multiculturele wijk Raval.

Electra63 schreef:
Toen heb ik al uitgelegd, dat die wijk heel groot is en dat dit niet geldt voor het stukje waar ik woon.

Het kan inderdaad per straat verschillen.
Toch wil ik niet degene zijn die dingen ontkent als er ook cijfers van bestaan. Als een buurt bekend staat om iets, denk ik altijd: het ligt zeker ook aan je eigen instelling, maar toch, waar rook is, is vuur.

Daarentegen, in het dorp waar ik woon, zoeken ze de criminaliteit niet in mijn (oude volks-) buurt maar ik heb van sommige Marokkanen zélf gehoord dat ze expres op zoek gingen naar de wat afgelegere nieuwbouwwijken waar niet veel sociale controle is omdat bijv. iedereen werkt overdag.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 03:52

Electra63 schreef:
janesmith schreef:
@Janderegelaar

Rotterdam is nummer 1 in Nederland van de steden waar de beste resultaten behaald zijn op het terugdringen van het straatterrorisme.Ik denk dat dat zowel met Opstelten te maken heeft als ook met de aanwezigheid van Leefbaar Rotterdam in de raad de vorige periode.Leefbaar Rotterdam is een partij die vrij aardig te vergelijken is met de PVV.

Nicolletje schreef:
Welkom terug Jane ;-)

Dank je wel Nicolletje.Van jou weet ik dat het echt gemeend is. :j

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:01

Voor de criticasters, Wilders probeert er toch wel wat uit te slepen:

De bezuinigingen in de zorg zijn het grootste knelpunt in de onderhandelingen voor een nieuw kabinet van VVD en CDA, met gedoogsteun van de PVV. Die laatste partij verzet zich tegen een flinke verhoging van het eigen risico.

PVV-leider Geert Wilders is bovendien tegen harde ingrepen in het basispakket. De gesprekken tussen de fractieleiders Wilders, Maxime Verhagen (CDA) en Mark Rutte (VVD) verliepen stroef de afgelopen week. Dit melden bronnen rond de formatie aan de Volkskrant.

Diezelfde bronnen melden verder dat de positie van Wilders sinds de hervatting van de gesprekken sterker is geworden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:03

janderegelaa schreef:
De lijnen worden korter want de burgemeester wordt overgeslagen en het beleid wordt landelijk. Nu creëren burgemeesters hun eigen eilandjes en is de politie veroordeeld naar de politieke kleur van een burgemeester.

Tegelijkertijd maakt het dat het beleid bedacht wordt door iemand in Den Haag die de betreffende regio misschien niet eens gezien heeft. En ook dat levert stommiteiten op. Er zijn argumenten geweest om veel dingen te decentraliseren, en een groot deel van die argumenten was best zinnig.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:31

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:

Tegelijkertijd maakt het dat het beleid bedacht wordt door iemand in Den Haag die de betreffende regio misschien niet eens gezien heeft. En ook dat levert stommiteiten op. Er zijn argumenten geweest om veel dingen te decentraliseren, en een groot deel van die argumenten was best zinnig.

Alleen hadden ze de burgemeesters geen autonomie moeten geven maar medebewind. Met medebewind is de leidraad van hun beleid in de gemeente het landelijk beleid terwijl ze nu hun eigen koninkrijkjes hebben.

Een mooi voorbeeld is de nieuwe anti-kraak wet. Er zijn nu al linkse burgemeesters die zeggen dat ze het beleid niet uit gaan voeren terwijl het van hogerhand opgedragen is.

Zie dit voorbeeld:

Je zou denken dat wanneer zowel de Tweede als de Eerste Kamer voor een wet zijn, de rest van het land die netjes uitvoert. Maar dan vergeten we de stad Utrecht. Ook wel het Havanna aan de Vecht genaamd. Of Shredder City, wat u wilt. Want wat heeft PvdA regent wethouder Harrie Bosch in zijn eeuwige wijsheid besloten? De pas aangenomen Kraakwet geldt voor iedereen, behalve voor hém. De sociaal-democratische arrogantie regeert in de Domstad. Plus: Amsterdam voert de wet wél uit.

De Utrechtse gemeenteraad vergaderde gisteren over de Kraakwet. Coalitiepartijen PvdA, GroenLinks en bijwagen D66 waren, onder aanvoering van de SP, tegen. Zij dienden een motie in om de wet zoveel mogelijk te negeren. Een moeilijke beslissing voor PvdA-wethouder Bosch? Welnee. Bosch besloot de motie volgens raadsverslaggever Wouter de Heus 'juichend' te omarmen.

U leest het goed: juichend. Een cynicus zou nu kunnen zeggen, de campagne in het achterhoofd houdend, een stem op Job Cohen is een stem op wetteloosheid. Uw verslaggever vroeg de VVD, groot pleitbezorger van de Kraakwet, om een reactie. Kamerlid Helma Neppérus reageerde gelijk: "Dat krijg je met zo'n college in Utrecht. De wet telt niet echt. Geeft dus te denken van PvdA, GroenLinks en D66."

In Amsterdam rommelt het ook rondom het kraakverbod. Beter gezegd, het rommelde. Want waarnemend Amsterdams burgemeester Lodewijk Asscher (ook PvdA) liet ons gisterenavond weten dat hij, met tegenzin en waarvan akte, de wet wél zal uitvoeren. En dat, lieve lezeressen en lezers, betekent dat er sprake is van een schisma in de Partij van de Arbeid. Amsterdam voert 'm uit, Utrecht niet. Benieuwd hoe Job Cohen dát bij elkaar gaat houden.

HP/De Tijd

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:54

janderegelaa schreef:
Een mooi voorbeeld is de nieuwe anti-kraak wet. Er zijn nu al linkse burgemeesters die zeggen dat ze het beleid niet uit gaan voeren terwijl het van hogerhand opgedragen is.

Waarvan is dat een goed voorbeeld? En heb je ook gelezen waarom de burgemeesters dat beleid niet uit willen voeren? (Dat staat niet in het tamelijk subjectieve stukje proza dat je citeert, maar er zijn argumenten genoemd.)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:03

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:

Waarvan is dat een goed voorbeeld? En heb je ook gelezen waarom de burgemeesters dat beleid niet uit willen voeren? (Dat staat niet in het tamelijk subjectieve stukje proza dat je citeert, maar er zijn argumenten genoemd.)

Als je mijn HELE tekst quote weet je waarvan het een goed voorbeeld is.
Maar het maakt toch niet uit waarom ze het niet willen? Het is een WET. Als iedereen de wet maar naast zich neer zou leggen omdat die persoon vindt dat zijn of haar argumenten zwaarder wegen dan de uitvoering van die wet dan krijg je wetteloosheid.

Er zijn genoeg wetten waar ik het niet mee eens ben maar waar ik mij ook aan moet houden.