Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:pizatje 8 euro, biertje 1.10![]()
maar ook daar moet een minima gewoon twee uur voor werken............. IK 10 minuten NETTO
maar daar gaat het niet omhet gaat erom dat de horeca voor de modale mens niet meer te betalen is, en dat daarom de horeca op zn gat ligt
joostvangestel schreef:Over hoeveel jaar gemeten? Volgens mij waren we er een jaar geleden juist een hoop kwijt ?
sarabande schreef:Er zijn, zegt het nieuws net, 15% meer miljonairs bijgekomen, hoebedoelu het is zo slecht in Nederland gesteld voor de welgestelden???
KiWiKo schreef:[pizatje 8 euro, biertje 1.10![]()
maar daar gaat het niet omhet gaat erom dat de horeca voor de modale mens niet meer te betalen is, en dat daarom de horeca op zn gat ligt
Shadow0 schreef:Misschien dat het wel een idee is om de belasting gewoon sec te houden, en de aftrekposten te limiteren. Ik heb de indruk dat daarmee veel gegoocheld wordt, de hoogste inkomens een onevenredig voordeel eruit halen terwijl in de allerlaagste groepen mensen zijndie bv de pech hebben niet zo handig te kunnen rekenen en zich door stapels bureaucratisch papierwerk te worstelen. En anderen, die dat wel hebben, wekken irritatie op omdat mensen niet snappen waarom je een tv zou moeten krijgen van de gemeente (bv).
Misschien dat het niet gek zou zijn om het allemaal wat eenvoudiger te maken en op die manier de hoogste inkomens meer te laten betalen (omdat ze niet gesponsord worden door al die rare aftrekken) en de lagere inkomens ook allemaal ongeveer krijgen waar ze recht op hebben, niet veel minder en niet veel meer, ipv alleen degenen die hun weg weten in subsidieland en belastingregels.
sarabande schreef:Wilders ziet af van zijn raadslid zijn in Den Haag, komt er achter dat dat toch niet te combineren is. Om zijn eerdere domheid te verdoezelen zegt hij dat hij dat dat komt omdat hij met 24 zetels in de kamer zit.
Maar ik ben misschien heel dom maar het werk over 24 mensen kunnen verdelen in plaats van over 9 brengt volgens mij juist tijd voor jezelf op, of zie ik dat verkeerd
(of kost het in de gaten houden van 24 man meer tijd)![]()
sarabande schreef:janesmith, andere fractieleiders delegeren zaken, laten fractieleden zelfstandig op hun vakgebied hun gang gaan en spreken dingen die ze zelf moeten beslissen met hun fractie door.
Bij Wilders heeft niemand enige inbreng en is hij de enige die beslissingen neemt.
Dat kost dus heel veel tijd.
Hermelientje schreef:Ik hoor van jonge veelbelovende wetenschappers die weg gaan uit Nederland dat het komt omdat ze genoeg hebben van de zesjes cultuur, er geen geld is voor onderzoek en omdat het bij sommige vakgroepen gaat om wie je kent niet om wat je kent, maar heel zelden zeggen ze dat ze elders veel meer gaan verdienen of minder belasting gaan betalen.
joostvangestel schreef:Hermelientje schreef:Ik hoor van jonge veelbelovende wetenschappers die weg gaan uit Nederland dat het komt omdat ze genoeg hebben van de zesjes cultuur, er geen geld is voor onderzoek en omdat het bij sommige vakgroepen gaat om wie je kent niet om wat je kent, maar heel zelden zeggen ze dat ze elders veel meer gaan verdienen of minder belasting gaan betalen.
Waarom denk je dat er in andere landen meer geld is voor onderzoek?
janesmith schreef:Geweldig voorstel van Cohen, zojuist. Hij stelt een paars+ voor, aangevuld met het CDA. 5 partijen in één regering. Dit zou voor de PVV echt een droomscenario zijn. Laat maar komen dat kabinet, mijn volle steun hebben ze.