Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:22

ik hoorde net dat de pers al bij de familie van de dader langs is gegaan, ik vind dat echt niet kunnen :n

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:22

Sammie schreef:
Amy77 schreef:
Wat houd dit in, sectie omdat er geen sprake is van een onnatuurlijke dood? Noemen ze alles zo als je lichaam het niet van zelf begeeft? Wordt speculeren natuurlijk op di manier, maar ben benieuwd wat hieruit volgt dan..

Volgens mij worden alle mensen die in het ziekenhuis overlijden autopsie op verricht. :) Ik denk niet dat je hier veel van hoeft te verwachten. Enkel of hij wellicht onder de invloed was van drugs/drank en dergelijke dingen.

Nee hoor, daar kun je als familie wel voor kiezen. Maar in het ziekenhuis overlijden de meeste mensen door hun ziekte en dan is het niet nodig om nog extra autopsie te verrichten. Toen mijn vader overleed aan een hersenbloeding hebben ze ons dat ook gevraagd, maar het blijft een keuze.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:23

ben de hele dag niet op internet geweest.
is er nieuws?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:30

Euh...bijlezen? :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:31

me computer is heel sloom, waardoor ik met bijlezen echt heel lang ben, als iemand het verteld ben ik in 2 min. klaar

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:32

of ga even Netwerk kijken. Ben je ook weer bij.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:33

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:34

ok :P

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:34

Sammie schreef:
xDramaQueen schreef:
dan noemen we hem toch gewoon l*ul..

De term die in dit soort situaties gebruikt is verdachte of dader (als hij via het rechtsysteem in staat van beschuldiging is gesteld). Lijkt mij op zich wel een term die ook hier gebruikt kan worden, toch?

ik noem hem gewoon moordenaar. Dat is hij namelijk. En overal behalve op Bokt noem ik hem gewoon bij zijn volledige naam. Maar om 1 of andere rare zelf opgelegde regel mag dat hier niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:35

Hoezo is dat raar?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:35

aha een 7e slachtoffer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:37

weten ze niet of de dader een psychose had op dat moment? dat is mischien moeilijk te achterhalen nu, maar dat lijkt me de meest logische verklaring

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:42

_Tivoli_ schreef:
Alet74 schreef:
ook over zo'n lange afstand? Maar goed, we weten dat hij bij kennis was. Dit is nu dan verder ook niet relevant.

Hoe weet je dat hij bij kennis was?
Een getuigen verklaarde gister op tv dat zijn hoofd naar beneden hing toen hij op de menigte en de naald afreed.

Dat wel (ook te zien op de foto waarbij het meisje op dr kont terecht komt en de man er al ligt, wanneer je inzoomt (paar x eerder vermeld) zie je zijn hoofd "bungelen". ) Maar op het filmpje zie je z'n handen nog sturen en als die stilstaat en de agent staat bij hem zie je vlak voor de camera iets anders filmt hem nog met zn hand bewegen :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:43

de meest logische verklaring? Kan iemand niet ook gewoon een hufter/wanhopig zijn, zonder allerlei ziektes?
Zijn huur is opgezegd per vandaag, was zijn huis al leeg? Had hij al nieuwe verblijfplaats? Zijn die dingen al nagekeken? Hij wist de route exact..

Wat ik mij vooral afvraag, hij rijd in een kleine auto, met als doel om op de busin te rijden, geen explosieven, geen wapens..je weet als nuchter persoon dat zo'n wagentje best behoorlijk wat schade kan aanrichten aan een bus, een hoop teweeg kan brengen, wat zeer waarschijnlijk zijn bedoeling is geweest..maar je weet ook dat jij als bestuurder zijnde de minste kans maakt op overleven als je op zo'n bus inrijd..
Als hij geen nieuwe woonruimte meer had per vandaag, kan ik me voorstellen dat dit met voorbedachte rade is geweest met tevens ald doel er zelf kapot aan te gaan..want als hij de koninklijke familie dood had willen hebben, dan pak je het toch anders aan lijkt mij?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:47

Daar zit wat in Amy. Het was een Kamikaze-actie, kan me ook niet voorstellen dat hij de illusie had dit te overleven. Alle schepen achter zich verbrand, wie weet had ie een of ander raar idee over het koningshuis, hen raken was wellicht lastig, maar zo raakt hij hen en het volk natuurlijk ook. Hij had het wel uitgedacht, maar misschien moeten we er ook niet meer achterzoeken (een of ander nader doel is er misschien gewoon niet).

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:51

Ik kan me best voorstellen dat iemand flink over de rooie kan raken, als hij zijn huis uit moet, maar achter elkaar mensen omverrijden, en het opbrengen "gewoon" hard door te rijden, hoe kan iemand dat doen? Een "normaal' persoon zou toch bij het allereerste slachtoffer emotioneel gezien niet meer verder kunnen rijden, lijkt me.

Ik vermoed ook, Amy en Alet, dat deze aanslag in feite een zelfmoordaanslag was, of noem het voor mijn part een laatste schreeuw om aandacht...Met vreselijke gevolgen voor onschuldige mensen, die op het verkeerde moment op de verkeerde plek stonden, omdat ze een gezellig volksfeest bij wilden wonen. Wat een beladen datum is 30 april nu geworden...
Heel veel sterkte voor alle nabestaanden, vrienden en collega's van deze mensen!

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:53

Zoolgangster schreef:
Ik kan me best voorstellen dat iemand flink over de rooie kan raken, als hij zijn huis uit moet, maar achter elkaar mensen omverrijden, en het opbrengen "gewoon" hard door te rijden, hoe kan iemand dat doen? Een "normaal' persoon zou toch bij het allereerste slachtoffer emotioneel gezien niet meer verder kunnen rijden, lijkt me.

Ik vermoed ook, Amy en Alet, dat deze aanslag in feite een zelfmoordaanslag was, of noem het voor mijn part een laatste schreeuw om aandacht...Met vreselijke gevolgen voor onschuldige mensen, die op het verkeerde moment op de verkeerde plek stonden, omdat ze een gezellig volksfeest bij wilden wonen. Wat een beladen datum is 30 april nu geworden...
Heel veel sterkte voor alle nabestaanden, vrienden en collega's van deze mensen!

Maar hij hoefde zijn huis niet uit, heeft netjes de huur betaald en zelf de huur opgezegd. Met je 2e gedeelte ga ik wel mee.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:01

Amy77 schreef:
Wat ik mij vooral afvraag, hij rijd in een kleine auto, met als doel om op de busin te rijden, geen explosieven, geen wapens..je weet als nuchter persoon dat zo'n wagentje best behoorlijk wat schade kan aanrichten aan een bus, een hoop teweeg kan brengen, wat zeer waarschijnlijk zijn bedoeling is geweest..maar je weet ook dat jij als bestuurder zijnde de minste kans maakt op overleven als je op zo'n bus inrijd..

Dat was een van de eerste lessen die ik kreeg tijdens rijles: nóóit te dicht achter op een bus of vrachtwagen: als ze opeens moeten remmen en jij bent te laat, schiet je wagen er onder en rij je je eigen kop er af door de versterkte achterbumper. Misschien een broodje aap van mijn instructeur zodat ik altijd netjes afstand zou houden, maar je kan toch op je vingers natellen dat als je op volle Suzuki-snelheid op een bus af scheurt, je jezelf te barsten gaat rijden?

Ik denk dat hij dondersgoed wist dat hij dat huis vandaag niet meer nodig had.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:02

ik ben er ook bijna zeker van dat hij zichzelf het leven wilde afnemen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:33

HenrietteM schreef:
Maar om 1 of andere rare zelf opgelegde regel mag dat hier niet.

Dat is niet raar of zelf opgelegd. Dat is wettelijk voor geschreven :) De krant of tv mag zijn volledige naam ook niet gebruiken :) Imo schiet je er niks mee of je nu wel of niet zijn volledige naam gebruikt.. Voor de wet is hij een verdachte.. pas als je veroordeeld ben de dader of onschuldig kan ook niet. Hij leeft niet meer.. dus imo lijkt mij dit écht een nutteloze discussie. Je krijgt er niemand mee terug en het verdriet wordt echt niet minder..
SteffiiY schreef:
ik ben er ook bijna zeker van dat hij zichzelf het leven wilde afnemen.
Dan had hij beter een pot pillen achterover kunnen slaan ipv deze actie.. Of nog liever ga hulp zoeken. Als je ergens mee zit zoek hulp!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:36

Inderdaad, als je jezelf van het leven wil beroven doe dat dan op een manier dat je er geen andere in mee trekt....uiteindelijk is hij er dan toch heel erg makkelijk vanaf gekomen..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:40

ben blij dat ie dood is, weet je hoeveel dat kost als hij in leven was gebleven! Die volkert van der G heeft de staat toendertijd 20miljoen gekost. Vind ik zo'n hufter echt niet waard... Zijn wel mooi ónze belastingcenten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:40

Volledige naam wordt nu wel door de media gebruikt waarschijnlijk omdat hij overleden is en daardoor dus geen verdachte meer.

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:41

Sammie schreef:
HenrietteM schreef:
Maar om 1 of andere rare zelf opgelegde regel mag dat hier niet.

Dat is niet raar of zelf opgelegd. Dat is wettelijk voor geschreven :)

Dat klopt niet. Het is niet wettelijk voorgeschreven. Je mag de naam gewoon noemen. Ook in de media.
Laatst bijgewerkt door HenrietteM op 01-05-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:42

Sammie schreef:
Dan had hij beter een pot pillen achterover kunnen slaan ipv deze actie.. Of nog liever ga hulp zoeken. Als je ergens mee zit zoek hulp!

Ja maar dat hulp zoeken en vinden is in dit (nederland) land ook niet eens zo eenvoudig, en spreek uit ervaring !!