Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 13:26

Geen enkele zelfreflectie die man….

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 13:26

DubbelFun schreef:
F_T schreef:
Voor zich een wereldkaart waarop Amerika nog veel meer uit proportie groot getekend staat als wat men nu met de al vertekenende Mercatorprojectie gewend is.

Zou hij wel weten dat Groenland helemaal zo groot niet is als het op die kaart lijkt te zijn 8-)

Het hele middendeel is bevroren water van een soort binnenzee. Als dat smelt is er rondom die binnenzee nog maar een rafelrand land.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 15:20

@mysa: volgens mij heeft Groenland geen binnenzee, maar een gigantische ijskap die zo zwaar is dat het land eronder naar beneden gedrukt is. Zodra het ijs gaat smelten zal dit weer omhoog komen. Maar ook nu ligt Groenland zonder ijs gewoon boven zeeniveau.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 15:39

Dat zou kunnen, ik las allerlei theorieën en begreep dat het meest waarschijnlijk zou zijn dat die ijskap een zee zou worden omdat ijs volumineuzer is dan water.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 15:43

Technisch gesproken is het sowieso geen zee, want die heeft zout water en sneeuw/ijs is zoetwater.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 15:50

DubbelFun schreef:
F_T schreef:
Voor zich een wereldkaart waarop Amerika nog veel meer uit proportie groot getekend staat als wat men nu met de al vertekenende Mercatorprojectie gewend is.

Zou hij wel weten dat Groenland helemaal zo groot niet is als het op die kaart lijkt te zijn 8-)

En USA ook al niet :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 16:03

mysa schreef:
Dat zou kunnen, ik las allerlei theorieën en begreep dat het meest waarschijnlijk zou zijn dat die ijskap een zee zou worden omdat ijs volumineuzer is dan water.

Zoals aangegeven zou er 2 tecktonische platen samenkomen onder die ijskap, dat duwt de grond omhoog, water zakt naar het laagste punt, binnenzee lijkt mij dus sterk.

Landijs veroorzaakt zeespiegelstijging bij smelten omdat het volume toevoegd aan de zee.
Zeeijs heeft meer volume (die 10% uitzetten door bevriezen die in je waterleidingen zo'n rotzooi geeft) en dan "krimpt/zakt" de zeespiegel eerder. Warmer zeewater zet ook uit (net als dat stoom meer volume heeft dan gewoon vloeibaar kamertemperatuur water) en dan ook gaat de zeespiegel stijgen. Nu is die stijging niet overal gelijk, heeft weer te maken met andere omstandigheden qua geografie en externe factoren als de maan die aan de getijden trekt. Maar als Groenland smelt hebben veel kustgebieden zeer natte voeten. Idem, maar nog standje hoger het smelten van west-antartica trouwens en het schijnt dat wij daar meer last van zouden hebben dan van groenland. En nee dat klinkt ook voor mij niet logisch, maar schetst wel hoe groot en complex het hele systeem is als wat aan de ene kant van de planeet gebeurt ellende geeft aan de andere kant (en nu eens niet direct omdat een politicus raar doet).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 17:55

tamary schreef:
mysa schreef:

Zoals aangegeven zou er 2 tecktonische platen samenkomen onder die ijskap, dat duwt de grond omhoog, water zakt naar het laagste punt, binnenzee lijkt mij dus sterk.

Landijs veroorzaakt zeespiegelstijging bij smelten omdat het volume toevoegd aan de zee.
Zeeijs heeft meer volume (die 10% uitzetten door bevriezen die in je waterleidingen zo'n rotzooi geeft) en dan "krimpt/zakt" de zeespiegel eerder. Warmer zeewater zet ook uit (net als dat stoom meer volume heeft dan gewoon vloeibaar kamertemperatuur water) en dan ook gaat de zeespiegel stijgen. Nu is die stijging niet overal gelijk, heeft weer te maken met andere omstandigheden qua geografie en externe factoren als de maan die aan de getijden trekt. Maar als Groenland smelt hebben veel kustgebieden zeer natte voeten. Idem, maar nog standje hoger het smelten van west-antartica trouwens en het schijnt dat wij daar meer last van zouden hebben dan van groenland. En nee dat klinkt ook voor mij niet logisch, maar schetst wel hoe groot en complex het hele systeem is als wat aan de ene kant van de planeet gebeurt ellende geeft aan de andere kant (en nu eens niet direct omdat een politicus raar doet).

Maw het is nog een grote gok of datgene dat ze denken dat gaat gebeuren ook gaat gebeuren

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 17:56

Dictator #Trump zegt dat omdat hij de Nobelprijs niet heeft gewonnen voor het beëindigen van 8 oorlogen(wat hij niet heeft gedaan), hij nu niet meer alleen aan vrede denkt. Speciaal voor alle Trump fans een vraag: Welke 8 oorlogen heeft Trump beëindigd?
https://x.com/oorlog_monitor/status/2013188772830101721

Leuke vraag: Welke denken jullie?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 17:58

Bonuspunten voor iedereen die ook oorlogen noemt die hij gestard is >;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 17:59

Babootje schreef:
tamary schreef:

Maw het is nog een grote gok of datgene dat ze denken dat gaat gebeuren ook gaat gebeuren

Klopt, als die gyre (amoc krul) onder IJsland er mee stopt gaat het koud worden op dit deel van de aarde...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 18:52

Marigold schreef:
Als ik kon tekenen zou ik de aarde tekenen met een oranje aap die met een rode kop van woede alle heilige huisjes omver aan het trappen is terwijl de olie het water van de oceanen inloopt.

Daar bestaan nu tools voor :D

Afbeelding

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 20:01

Mungbean schreef:
Marigold schreef:
Als ik kon tekenen zou ik de aarde tekenen met een oranje aap die met een rode kop van woede alle heilige huisjes omver aan het trappen is terwijl de olie het water van de oceanen inloopt.

[ Afbeelding ]

AI vind ik nou juist niet een positieve tool om te promoten, zeker niet omdat het een behoorlijk groot deel van de hedendaagse problemen veroorzaakt. Heel veel van het extremisme wordt door AI alleen maar verergerd en beter verspreid. Er zijn nog meer redenen waarom ik AI verafschuw (oa. slecht voor het milieu en stelen van andermans intelectuele eigendom om dit soort plaatjes te maken) en hoop dat het gauw uitsterft, hoewel de kans vrijwel nihil is dat dat gebeurd.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 20:04

Mungbean schreef:
Marigold schreef:

[ Afbeelding ]

:D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 08:59

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 09:04

Wat een griezel..

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 09:43

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:17

Ja je kan veel van Rutte zeggen.. maar ik denk dat dit geslijm beter werkt dan de kritische houding van anderen. Zeker als je de VS in de NAVO wilt houden, goede afspraken rondom Groenland wilt krijgen.. iets met vliegen en honing.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:18

IMANDRA schreef:
Ja je kan veel van Rutte zeggen.. maar ik denk dat dit geslijm beter werkt dan de kritische houding van anderen. Zeker als je de VS in de NAVO wilt houden, goede afspraken rondom Groenland wilt krijgen.. iets met vliegen en honing.

Exact maar het lijkt me een opgave hoor. Veel respect voor deze man.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:32

Ja wat je zit echt tussen twee vuren. Aan de ene kant wil je Trump tevreden houden, aan de andere kant wil je ook niet als het schoothondje van gezien worden. Hoor veel mensen die nu commentaar hebben op hoe positief Rutte over Trump is.

Trouwens, ik zag ergens voorbij komen dat de New York Times schijnbaar een artikel of video had gemaakt over de gezondheid van Trump, waar ook medische professionals aan bod komen en dat Trump, aldus die professionals en met alle symptomen die hij heeft, helemaal niet zo lang meer te leven heeft als dat klopt? Kan die alleen niet vinden, heeft hier iemand die toevallig gezien of gelezen?

Dus misschien fake news maar wilde het even checken :))

Edit: vond alleen deze maar dit is 'm volgens mij niet. https://www.nytimes.com/2025/11/25/us/p ... ealth.html

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 12:37

Trump deelde zelf op TS een kaart van Amerika, waarin zowel Venezuela, Groenland als Canada de Amerikaanse vlag dragen. Je zou zeggen dat hij hard op weg moet zijn naar impeachment op deze manier, maar goed, de ruggengraat bij de Republikeinen is nog even zoek.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 13:27

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 16:32

IMANDRA schreef:
Trouwens, ik zag ergens voorbij komen dat de New York Times schijnbaar een artikel of video had gemaakt over de gezondheid van Trump, waar ook medische professionals aan bod komen en dat Trump, aldus die professionals en met alle symptomen die hij heeft, helemaal niet zo lang meer te leven heeft als dat klopt? Kan die alleen niet vinden, heeft hier iemand die toevallig gezien of gelezen?

Dus misschien fake news maar wilde het even checken :))

Edit: vond alleen deze maar dit is 'm volgens mij niet. https://www.nytimes.com/2025/11/25/us/p ... ealth.html

Ik heb dat soort berichten meermalen gelezen. Ook dat hij (neuro)syfphilliss (stadium 3) zou hebben. Een jaar geleden werden er al zweren op de binnenkant van zijn hand gezien, een symptoom van syphillis.
Niet zo'n raar idee gezien het immorele leven dat hij heeft geleid. Trumps' gezondheid wordt angstvallig geheim gehouden. Zijn eerdere persoonlijke MDL arts Bornstein is op een zijspoor gezet. Trumps' dossiers werden opgehaald en Bornsteins' dood is met mysterie omgeven.

Symptomen van syphilis zijn emotionele labiliteit, verminderd beoordelingsvermogen, verwardheid, wanen, progressieve geheugenstoornissen, desoriëntatie en epileptische aanvallen.
Kans op beroerte (heeft ie natuurlijk pas gehad) stoornissen in de motoriek (ook duidelijk te zien).
Behandelingen bestaan uit dagelijkse intraveneuze toediening van penicilline.
Trump wordt nu ook wel vergeleken met de Romeinse Keizer Caligula, die regeerde van 37 tot 41 n.Chr. Hij werd gek en voerde een wreed bewind, was paranoïde, grillig en sadistisch. en, Caligula had syphillis.

Heeft hij inderdaad syphillis in een ver gevorderd stadium, dan duurt het inderdaad niet zo heel lang meer

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 16:44

IMANDRA schreef:

Ik denk dat dit inderdaad een slimme zet is. Laat het aan de Europese leiders over om nu duidelijk een grens/ tegengeluid kenbaar te maken en aan Rutte om hem wel aan boord te houden binnen de navo. Maar lastig… wat is die man gestoord! Je zou er maar mee opgescheept zitten.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 16:46

Citaat:
Behandelingen bestaan uit dagelijkse intraveneuze toediening van penicilline

Ook mogelijk gezien zn hand met die blauwe plek op de bovenkant die ze nu steeds wegschminken :7