Karl66 schreef:Wat dacht je van de hypotheekrente aftrek, die van je hoogste belastingschijf wordt afgetrokken, waardoor je effectief minder rente betaald dan iemand die minder verdiend? Wat dacht van een beheers BV, waarbij je een deel van je inkomen als dividend kan uitkeren tegen het lagere dividend tarief? Wat dacht je van een auto van de zaak, niet omdat je die voor het werk nodig bent, maar omdat het een emolument is, waarbij je dus niet zelf je, steeds duurder wordende brandstof hoeft te betalen, maar de baas het voor je doet? En dan heb ik het nog niet eens over het gebrek aan belasting op vermogen of de aftrek van investeringen, om je belastingdruk omlaag te brengen.
Door de inrichting van het Nederlandse belastingstelsel met heel veel aftrekmogelijkheden, zie je dat mensen met een hoog inkomen daar vooral voordeel van hebben en dat ze relatief weinig belasting betalen t.o.v. mensen met een lager of midden inkomen.
Maar MyWishMax heeft misschien nog wel veel meer voorbeelden.
Zo wat een fijne toon weer zeg.
Je hebt het schijnbaar over een andere looncategorie, met megahuizen en enorme inkomens dat men aan vermogensbeheer kan doen. Vermogen, investeringen? Je kunt ook gewoon goed verdienen, zonder dat je gelijk tonnen of miljoenen verdiend hoor
MyWishMax schreef:Je vraagt naar de bekende weg en weet dat zelf ook wel. Er zijn maatregelen de afgelopen tijd waarbij er helemaal niet naar inkomen gekeken wordt maar die voor iedereen gelden en als je genoeg verdiend dat je het niet nodig hebt profiteer je er alsnog wel van. Als je namelijk niet maar een halve zin dikgedrukt maakt staat er achter terwijl zij dat niet nodig hebben. Het is nogal vervelend om halve zinnen dikgedrukt te maken.
De energiebelasting die verlaagd werd, zowel de norme belasting op energie als de btw, de verlaging van de accijns op brandstof. Of gewoon simpelweg kinderbijslag bijvoorbeeld. Subsidies op zaken waar je al genoeg geld voor moet hebben om überhaupt datgeen te kunnen aanschaffen. En als je dat gewoon kan betalen en niet in de moeilijkheden komt dan profiteer je er van.
Ik heb daar geen problemen mee, maar ook niet met extra hulp voor de groepen die het wel erg lastig hebben.
Als ik het had geweten had ik het niet gevraagd. En soms is zinnen vet maken op je telefoon wat lastig
Ja, sommige dingen zijn voor elke burger, waarschijnlijk ook omdat het een hoop administratieve rompslomp voorkomt.
Evenals dat iedereen profijt heeft van de verlaging van de accijns op brandstof, hoe wilde je daar een tweedeling invoeren. Iemand die steun nodig heeft naar pomp A en de rest naar B? Sommige dingen zijn er idd voor iedereen, en dat mag ook. Ook niet fair als de ene kant alleen maar mag betalen en de andere kant ontvangt.
Dat geld dat elk huishouden kreeg met een lager inkomen, was ook niet altijd fair, sommigen hebben nog steeds een vast contract namelijk. Dus niet enkel de mensen die meer verdienen profiteren er van.
Maar wat vind jij genoeg verdienen eigenlijk, op wat voor lonen doel je in je berichten?