Pareltje jij verwoord precies waar het om gaat ( Pareltjes @ [NM] Oekraïne waarvoor dank)
kiki1976 schreef:Pareltjes, amen.
Filmpje gekeken over Baudet. ls je het bekijkt en alles ziet wat ze aan "bewijs" hebben lijkt het er idd op dat hij banden heeft met Rusland. Poppetje dat gebruikt wordt? Ik weet het niet
Baudet is een uiterst intelligente man en zijn gedachte goed→ extreem rechts past gewoon bij de opvattingen van Poetin, dus interessant voor Poetin en zijn kliek. Het is natuurlijk ongekend dat in onze politiek (en ook de Brexit, het Oekraïne associatie akkoord, mensen als Baudet, Le Pen, Semmour en vast nog meer allemaal geld ontvangen of hebben ontvangen van Rusland en dus hun standpunten kunnen verkondigen. Baudet wil zelfs uit de NAVO stappen→ ongekend (Dank je wel zal mijnheer Poetin zeggen, dan kan hij zo doormarcheren) . Dus de lange arm van Rusland is al aanwezig in de haarvaten van onze maatschappij. Het gevolg verdeel en heers, geen eenheid (zie UK! dat uit de EU is→ 1-0 voor Poetin als het gaat om zijn verdeel en heers), dus dat het werkt en Rusland scoort moge duidelijk zijn.
En dit is volledig on topic want heeft alles te maken met de huidige oorlog in Oekraïne. De Oekraïners met hun Zelensky weten dat als ze dit verliezen ze waarschijnlijk 100 jaar cq langer onder het juk van Rusland moeten leven. HEt is daarom de dood of de gladiolen en wellicht met de kennis van achteraf heeft:
- het westen juist wel heel goed gereageerd (door niet de navo in te zetten, door niet het luchtruim te sluiten etc) waarmee een wereld oorlog is voorkomen,
- of juist totaal niet. Waarmee we gaan aankijken tegen een nieuwe geschiedenis van het democratische Europa met nieuwe invloed grenzen etc.
Ik weet het niet maar deel wel de bezorgdheid van Pareltje en wat Bigone zegt we weten het niet.
Wat ik zie is dat de democratie van het westen enorm onder druk staat en democratie is niet zo vanzelf sprekend (Rusland, China, Noord Korea, etc etc zijn geen democratisch regiem en steunen elkaar vaak)
Pareltjes schreef:Beginnen we met zn allen in te zien waar Poetin mee bezig is? Deze aktie heeft niets te maken met oorlog voeren maar alles met dood en verderf zaaien. De hele wereld de stuipen op het lijf te jagen. Poetin stopt niet bij de Oekraine, stopt niet bij Belarus... Poetin zal krijgen wat hij wil. Met heel veel leed en ellende. Hij zal blijven provoceren, hij wil persé een conflict met de Navo. Vroeg of laat gaat die er vrees ik ook komen.
Ik ben uiterst pessimistisch , dit conflict gaat naar mate het langer duurt verder escaleren met grote gevolgen voor het Westen.
Dat zou goed kunnen. Een reden dat de VS betrokken wordt bij de propaganda (pas waar nl als dit bewezen is en ik ga mee met Karl dat dit volstrekt onlogisch is) van Rusland dat Oekraïne met hulp bezig is met bio wapens etc. Dit maakt de weg vrij om :
1. zelf met biowapens te beginnen;
2. Wederom de steen in de westerse informatie vijver te gooien waarmee onderlinge twijfel over het westen wordt gezaaid (is nu wel handig) en de verdeel en heers politiek die bekend is → De EU en het westen wellicht niet eensgezind meer zijn waardoor Rusland propaganda haar doel heeft bereikt.
Of anders gezegd, zoals in Zembla al werd geconcludeerd→ de koude oorlog is weer volop aanwezig en al veel langer als het naïeve verwende westerse volk (waaronder ik) in de gaten hadden.
Enzino ik ben niet zo positief als dat jij bent over de ontbrekende slagkracht van de Russen. Ik vind het geweldig die posts van Daks vanuit Oekraïne en hoe en wat met de oorlog, maar ik ben niet overtuigd dat het zo positief gaat voor Oekraïne. Ik hoop het wel. Want als Oekraïne valt heeft Europa een zeer groot probleem. Dat is een ding waar ik van overtuigd ben. HOe eerder dit stopt hoe beter dit is.
Ann het artikel van de washington post gelezen. Ik kan het alleen maar hopen.
Marcella schreef:Heel hard misschien, maar laat hem eerst zijn kruit verschieten des te makkelijker straks voor de navo.

Het tegenovergestelde zal waar zijn. Oekraïne mag echt niet onder invloed van Rusland komen. Het is niet de keuze van het volk en daarom vechten ze zo hard als ze kunnen.
Eens met Spenk. Erg laat komt het westen tot het bewustzijn dat we hebben zitten slapen en we moeten stoppen met naïef zijn. Dus inderdaad de NAVO is haar grenzen aan het versterken. Dat is gezien de huidige situatie totaal niet provocerend maar gewoon verstandig. We hebben gezien hoe gemakkelijk Poetin een soeverein land binnenvalt.
Dank je wel Daks
hopelijk klopt dit niet. Op het nieuws is nu dat de kerncentrale in handen van de Russen is en verder onduidelijk is hoe het erbij staat.