Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Ik denk dat terugkerende Syriegangers een stuk beter in de gaten worden gehouden dan wij allemaal door hebben. Toevallig net les over gehad en zelfs als je als Nederlander op zoek gaat naar het IS-tijdschrift gaan gelijk alle alarmbellen rinkelen, terwijl hij niet eens zo moeilijk te vinden is als je weet hoe je moet zoeken. Als 'wij' al in de gaten gehouden worden zullen ze dat al helemaal doen met Syriegangers.
En je praat over jezelf verdedigen, maar waar heb jij je tot nu toe voor moeten verdedigen? Mooie casus daarover... Pepperspray is illegaal in Nederland. In Almere, waar ik vandaan kom, is een tijd een serieverkrachter op de been geweest die ze maar niet te pakken kregen. Na het uitgaan moesten wij altijd door het bos fietsen waar hij actief zou zijn, en dat meisje heeft dus pepperspray in haar tas gehad om zichzelf te kunnen verdedigen als het niet anders kon. Dat is uiteindelijk in het gezicht van iemand beland die haar van haar fiets probeerde te trekken, en echt niet dat de politie haar dan oppakt omdat ze pepperspray bij zich heeft hoor. Ze is kort op de vingers getikt in de vorm van 'eigenlijk mag het niet, we begrijpen dat je je onveilig voelt en we zullen er heus niks mee doen, maar denk misschien aan alternatieven als deodorant of haarspray'.
Ander vriendinnetje heeft een gast toegetakeld met een kettingslot dat om haar stuur hing, en ik heb zelf een keer flink wat krassen achtergelaten met mijn sleutels, die ik altijd tussen mijn vingers heb als ik alleen over straat fiets/loop 's nachts.
Dus tsja... Als je zegt dat de man die hier in Nederland veroordeeld gaat worden (toch?) omdat hij Syriers heeft afgeknald in Syrie, dat deed uit zelfverdediging.. Dan mag dat inderdaad niet. Dat zijn nou eenmaal de wetten. Er was geen directe dreiging voor hem dus je kan het geen zelfverdediging noemen. Maar als jij aangevallen wordt en je hebt de mogelijkheid om daartegen te vechten dan word je echt niet opgepakt hoor
Emmaa_ schreef:gohya schreef:De aanslagplegers in Parijs stonden ook op de lijst van 'in de gaten houden'.
Dat gaat echt niet werken,dat in de gaten houden.
True, maar aan de andere kant zijn er al enorm veel aanslagen voorkomen door alleen dat 'in de gaten houden', kijk maar naar Brussel.
bruintje123 schreef:Maar nu ga ik weer eens wat zeggen wat niet mag.
Blijf van de hulpverleners af.
Gewoon het hele jaar door gezien is daar het probleem toch het grootste bij de Marokkanen.
Tcm62 schreef:Ik heb ooit in de hulpverlening gezeten en die leuke groep dagelijks om mij heen gehad, misschien inderdaad wat bevooroordeeld, door alle ellende die wij dageliks met ze hadden in die heerljjke wijk...maar not.
Dat heeft mij ook gevormd tot de denkbeelden die ik nu heb...
Toen ik nog in Amsterdam West woonde, waren de hangjongeren louter Marokkanen, zag geen blanke daartussen staan...misschien is dat in Utrecht anders, weet ik niet
Tcm62 schreef:De regering heeft natuurlijk nog veel meer echte cijfers, vandaar dat Rutten ook zegt, de instroom moet 0 worden...