Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:14

Daarom moeten de grenzen ook weer dicht.
Niet dat je dan alles tegenhoud maar elke syrieganger is er een.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:16

Ik denk dat terugkerende Syriegangers een stuk beter in de gaten worden gehouden dan wij allemaal door hebben. Toevallig net les over gehad en zelfs als je als Nederlander op zoek gaat naar het IS-tijdschrift gaan gelijk alle alarmbellen rinkelen, terwijl hij niet eens zo moeilijk te vinden is als je weet hoe je moet zoeken. Als 'wij' al in de gaten gehouden worden zullen ze dat al helemaal doen met Syriegangers.

En je praat over jezelf verdedigen, maar waar heb jij je tot nu toe voor moeten verdedigen? Mooie casus daarover... Pepperspray is illegaal in Nederland. In Almere, waar ik vandaan kom, is een tijd een serieverkrachter op de been geweest die ze maar niet te pakken kregen. Na het uitgaan moesten wij altijd door het bos fietsen waar hij actief zou zijn, en dat meisje heeft dus pepperspray in haar tas gehad om zichzelf te kunnen verdedigen als het niet anders kon. Dat is uiteindelijk in het gezicht van iemand beland die haar van haar fiets probeerde te trekken, en echt niet dat de politie haar dan oppakt omdat ze pepperspray bij zich heeft hoor. Ze is kort op de vingers getikt in de vorm van 'eigenlijk mag het niet, we begrijpen dat je je onveilig voelt en we zullen er heus niks mee doen, maar denk misschien aan alternatieven als deodorant of haarspray'.
Ander vriendinnetje heeft een gast toegetakeld met een kettingslot dat om haar stuur hing, en ik heb zelf een keer flink wat krassen achtergelaten met mijn sleutels, die ik altijd tussen mijn vingers heb als ik alleen over straat fiets/loop 's nachts.

Dus tsja... Als je zegt dat de man die hier in Nederland veroordeeld gaat worden (toch?) omdat hij Syriers heeft afgeknald in Syrie, dat deed uit zelfverdediging.. Dan mag dat inderdaad niet. Dat zijn nou eenmaal de wetten. Er was geen directe dreiging voor hem dus je kan het geen zelfverdediging noemen. Maar als jij aangevallen wordt en je hebt de mogelijkheid om daartegen te vechten dan word je echt niet opgepakt hoor :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:22

Het zou fijn zijn dat die luitjes eens aan banden worden gelegd voordat de wat verzinnen.
Als je je moet verdedigen is het eigenlijk te laat.
En luitjes is voor mij elk waarvan men weet dat ze niet deugen. Ook een tiende generatie Nederlander.

Gps chip in de nek bijvoorbeeld *evil smiley die ik op m.bokt niet weet te vinden *

Maar serieus er mag wel strenger opgetreden worden om de maatschappij te beschermen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:37

}:) deze? Of deze? }>

Maar dat ben ik met je eens. Iedereen aanpakken. Blank, zwart, geel, groen, paars met witte stippen.... Als je je niet kan gedragen, zal je daarvoor de gevolgen moeten dragen.
Zo vind ik het belachelijk dat het rond oud en nieuw nodig is om de oproep "handen af van onze hulpverleners" te moeten delen.... Om maar even een voorbeeld te noemen...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:44

LadyMadonna schreef:
}:) deze? Of deze? }>

Maar dat ben ik met je eens. Iedereen aanpakken. Blank, zwart, geel, groen, paars met witte stippen.... <SNIP>

Oh ja, zullen de paars met witte stippen het weer gedaan hebben!!!!

:D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:46

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat terugkerende Syriegangers een stuk beter in de gaten worden gehouden dan wij allemaal door hebben. Toevallig net les over gehad en zelfs als je als Nederlander op zoek gaat naar het IS-tijdschrift gaan gelijk alle alarmbellen rinkelen, terwijl hij niet eens zo moeilijk te vinden is als je weet hoe je moet zoeken. Als 'wij' al in de gaten gehouden worden zullen ze dat al helemaal doen met Syriegangers.

En je praat over jezelf verdedigen, maar waar heb jij je tot nu toe voor moeten verdedigen? Mooie casus daarover... Pepperspray is illegaal in Nederland. In Almere, waar ik vandaan kom, is een tijd een serieverkrachter op de been geweest die ze maar niet te pakken kregen. Na het uitgaan moesten wij altijd door het bos fietsen waar hij actief zou zijn, en dat meisje heeft dus pepperspray in haar tas gehad om zichzelf te kunnen verdedigen als het niet anders kon. Dat is uiteindelijk in het gezicht van iemand beland die haar van haar fiets probeerde te trekken, en echt niet dat de politie haar dan oppakt omdat ze pepperspray bij zich heeft hoor. Ze is kort op de vingers getikt in de vorm van 'eigenlijk mag het niet, we begrijpen dat je je onveilig voelt en we zullen er heus niks mee doen, maar denk misschien aan alternatieven als deodorant of haarspray'.
Ander vriendinnetje heeft een gast toegetakeld met een kettingslot dat om haar stuur hing, en ik heb zelf een keer flink wat krassen achtergelaten met mijn sleutels, die ik altijd tussen mijn vingers heb als ik alleen over straat fiets/loop 's nachts.

Dus tsja... Als je zegt dat de man die hier in Nederland veroordeeld gaat worden (toch?) omdat hij Syriers heeft afgeknald in Syrie, dat deed uit zelfverdediging.. Dan mag dat inderdaad niet. Dat zijn nou eenmaal de wetten. Er was geen directe dreiging voor hem dus je kan het geen zelfverdediging noemen. Maar als jij aangevallen wordt en je hebt de mogelijkheid om daartegen te vechten dan word je echt niet opgepakt hoor :=

De aanslagplegers in Parijs stonden ook op de lijst van 'in de gaten houden'.
Dat gaat echt niet werken,dat in de gaten houden.
Ik heb ook een spray altijd op zak, Dogspray,geen officiele Pepperspray en dus legaal.
Laatst bijgewerkt door gohya op 28-01-16 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:47

gohya schreef:

True, maar aan de andere kant zijn er al enorm veel aanslagen voorkomen door alleen dat 'in de gaten houden', kijk maar naar Brussel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:47

Emmaa_ schreef:
gohya schreef:

True, maar aan de andere kant zijn er al enorm veel aanslagen voorkomen door alleen dat 'in de gaten houden', kijk maar naar Brussel.

Klopt,er zijn er zeker een heleboel voorkomen.
Het is ook onmogelijk om ze allemaal in de peiling te houden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:50

Je mag er zelf een kiezen :D

Maar nu ga ik weer eens wat zeggen wat niet mag.
Blijf van de hulpverleners af.
Gewoon het hele jaar door gezien is daar het probleem toch het grootste bij de Marokkanen.

Overlast bij SEH of afdeling door Turken, Marokkanen en kampers.
Hun familieband is intenser.
Dat is natuurlijk fijn.
Bij veel Nederlanders zou het wel wat beter mogen.
Maar het geeft ook problemen.
Vinden dat artsen / verpleging te weinig doen en daarbij agressief gedrag vertonen.
Maar ook waken kan niet door een of twee personen. Dat moet met 25 man.
En bij een vriendelijk verzoek echt maar met 2 op een afdeling te verblijven wordt echt niet altijd begripvol gereageerd.
Vaak wel hoor.
Maar zelf bedenken dat het overlast geeft is er ook weer niet bij.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:15

bruintje123 schreef:
Maar nu ga ik weer eens wat zeggen wat niet mag.
Blijf van de hulpverleners af.
Gewoon het hele jaar door gezien is daar het probleem toch het grootste bij de Marokkanen.

Je mag zeggen wat je wilt, maar of het waar is, is een tweede :D

In mij eigen (hulpverleners) ervaring ligt het grootste probleem (geweld tegen hulpverleners) bij jonge autochtone mannelijke Nederlanders, al dan niet met alcohol/speed/ghb in hun lijf |o

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:43

Mwah.....heb andere ervaringen, maar in het uitgaansgebied heb je inderdaad met heel veel jongeren te maken die onder invloed zijn.

Het geweld wat wordt bedoeld is niet het geweld van die onder invloed zijnde uitgaansblanke, maar in de wijk rondhangende hangjongere die het leuk vinden om fysiek te gaan rellen, zomaar ineens...en die ervaring heb kk dan weer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:45

Maar die ervaring heb ik dan weer juist niet :o Ik woon in een wijk met een groot 'hangjongeren' probleem, en het is ook maar wat je als probleem ziet. Ze zitten hier regelmatig voor de deur jointjes te roken, zo lang ik daar geen last van heb vind ik het geen probleem.

Wat ik wel een probleem vind is dat er wel eens vechtpartijen zijn (en dat zijn dan echt niet alleen de 'allochtonen'), en dat het dan door een grote groep moeilijker wordt voor de politie om in te grijpen. Als er drie jongens staan te knokken kan je dat makkelijk met twee agenten onderuit halen, maar als er een groep van 50 man omheen staat wordt het ineens een hele happening.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:48

Ik heb ooit in de hulpverlening gezeten en die leuke groep dagelijks om mij heen gehad, misschien inderdaad wat bevooroordeeld, door alle ellende die wij dageliks met ze hadden in die heerljjke wijk...maar not.

Dat heeft mij ook gevormd tot de denkbeelden die ik nu heb...

Toen ik nog in Amsterdam West woonde, waren de hangjongeren louter Marokkanen, zag geen blanke daartussen staan...misschien is dat in Utrecht anders, weet ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:52

Tcm62 schreef:
Ik heb ooit in de hulpverlening gezeten en die leuke groep dagelijks om mij heen gehad, misschien inderdaad wat bevooroordeeld, door alle ellende die wij dageliks met ze hadden in die heerljjke wijk...maar not.

Dat heeft mij ook gevormd tot de denkbeelden die ik nu heb...

Toen ik nog in Amsterdam West woonde, waren de hangjongeren louter Marokkanen, zag geen blanke daartussen staan...misschien is dat in Utrecht anders, weet ik niet

Ik heb dan weer geen ervaring met Amsterdam West dus dat zou ik niet weten! Hier in Utrecht zie je wel veel allochtone jongeren op straat 's avonds, vooral in de zomer, maar eigenlijk heb ik nooit last van die groepjes. Bij ons in het winkelcentrum staan bankjes waar ze wel eens zitten, maar ook als ik om 4 uur 's nachts thuis kom van het uitgaan is het hooguit een 'hoi' en of ik een jointje met ze mee wil roken ofzo.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:53

Studentenstad...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:18

Ik werk in een streek ziekenhuis.
En daar is het toch echt boven genoemde.
Voorheen werkte ik in een winkel gebied.
Waar je voornamelijk surveilleerde voor de hang jongere. En nee zeg maar niet waar 98% uit bestond.
Overigens nooit problemen met de gehad persoonlijk.
Maar om die reden is er wel beveiliging gekomen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:29

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:47

schocking ik kan dat niet begrijpen voor mensen die als gast komen om te vragen of ze mogen blijven..wat een in innerlijke beschaving toch, die moeten eerst goed opgevoed worden voordat ze losgelaten mogen worden in de maatschappij...

De regering heeft natuurlijk nog veel meer echte cijfers, vandaar dat Rutten ook zegt, de instroom moet 0 worden...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:59

Ik las gister of eergister over die vrouw van 83 jaar die verkracht is in Keulen door 6 asielzoekers.
De vrouw is overleden in het ziekenhuis.Ze hebben 1 asielzoeker opgepakt,ze zoeken de andere 5 nog.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:00

Walchelijk...echt walchelijk....maak mijn niet wijs dat je zulke types vrouwvriendelijk kunt opvoeden...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:41

Tcm62 schreef:
De regering heeft natuurlijk nog veel meer echte cijfers, vandaar dat Rutten ook zegt, de instroom moet 0 worden...

Tja, iets van paard achter de wagen spannen _-:(
Was hier van begin af aan al bang voor en helaas
begint t er op te lijken dat o.a. ik het bij t rechte eind
had. Voor mij is er dus ook geen middenweg meer.
Dat daardoor het handjevol goeden moeten bloeden voor
de handenvol slechten, het zij zo. Is trouwens altijd al zo
geweest en zal naar mijn bescheiden mening ook nooit
anders worden. Welkom in de echte wereld.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:47

Ik woon al 20 jaar naast een groot AZC (momenteel 1400 bewoners) en er is hier in al die jaren niks voorgevallen qua seksueel geweld. Er is over verdere uitbreiding gesproken (zonder camera's, Luttelgeest dus) maar hier was geen draagvlak voor. Het gaat goed en dat willen we graag zo houden, de extra 450 vluchtelingen zou gezien de 'grootte' van ons dorpje echt teveel worden. Maar we leven hier over het algemeen prima samen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:18

Er waren ruim 1300 meldingen van geweld in en bij een azc vorig jaar bij het COA binnen gekomen.
De politie ontving 4500 meldingen van incidenten in en rond een azc.
Bron: NRC.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:24

En hoeveel zijn er wel waarbij het slachtoffer geen aangifte durft te doen?
Even een andere vraag: Hoe staan jullie voor het plan net zoals in Denemarken dat je de vluchteling laat betalen voor zijn verblijf?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:25

We hebben al jaaaren en jaaaren asielzoekerscentra in Nederland, dat ging altijd geruisloos...met dat hele migratie verhaal door Merkel met haar uitspraak, komt er een volkverhuizing van gespuis wat zijn heil zoekt en opeisen....daar komen de meldingen vandaan...laten we dat niet omtkennen.

De landen zelf hebben al hun kritiek geuit en vermeld dat ze zelf op deze manier van hun gespuis komen, dat Europa geen idee heeft wat ze binnenlaten..

Al die jaren van asielzoeken wat ook in Nederland gebeurd, waar altijd het gros economisch was, kwam niet in het nieuws, ook daar gebeurde heus wel wat...zeker de uitgeprocedeerden die doelloos op straat romdhangt en de illegale criminaliteit in is gegaan, dat is ook een reusachtige groep.

Maar wat wr nu gebeurd is gewoon schande en niet alleen in Nederland...een groep die geen een land wil hebben, ook het thuisland kan er niets mee...want ja ook dat soort mensen bestaat er..