wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:54

Ffortuna schreef:
vibabu schreef:
Het hele gebeuren rond het vormen van een coalitie vind ik nu toch wel een beetje eng worden. PvdA gooit eigenlijk elke keer roet in het eten. Ik ben zelfs bang dat er niet eens een coalitie gaat komen met VVD. En dan komt PvdA aan de macht.... volgens mij gaat Cohen het op die manier spelen.

Hoe bedoel je we luisteren helemaal niet naar wat het volk wilt.

Welke elke keer dan? Vorige keer was het toch echt het CDA (dat overigens nog altijd geen uitspraak heeft gedaan óf ze wel willen regeren). En nu de VVD zelf, want zij willen niet verder met Paars Plus.

Zelf ben ik heel erg benieuwd wat voor coalitie we nu gaan krijgen. Er zijn niet zoveel opties meer...

Nee maar PvdA zei van te voren al dat hij niet met PVV wilde. Ookal heeft PVV gewonnen. eigenlijk is de enige optie nog dat er een linkse coalitie gaat komen en VVD er uit word gewerkt. Totaal de keuze NIET van de stemmers dus.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:56

KiWiKo schreef:
gek he.......... IK denk dat de horeca zo goed als dood is omdat mensen die euro niet meer te besteden hebben............... kan het mis hebben hoor :D

Nee da's niet waar, althans niet zo kort door de bocht in Amsterdam.
Al onze klanten (wij leveren aan de horeca) doen het beter dan die in Amsterdam. Amsterdams toerisme is doodgebloed.
Veel mensen van net buiten Amsterdam gaan niet meer uit in Amsterdam.
Ik woon er 15 km vandaan maar kom er ook niet graag meer hoor.
Laatst bijgewerkt door Nic op 22-06-10 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:57

@ vibabu
Tja, als je op de keuze van de kiezers af moet gaan moet het VVD - PVV - PvdA worden. Logisch dat Cohen dat niet wil, dan is hij de enige linkse partij (al vind ik de PvdA inmiddels een middenpartij, maar dat is een andere discussie ;) ) en moet hij dus het onderspit delven.

Overigens heeft de PvdA dan niet ELKE keer roet in het eten gegooid. Ze hebben slechts gemeld dat ze niet samen willen werken met de PVV. Dat is ook een reden waarom mensen op die partij hebben gestemd. Dus ook een keuze van de kiezer.

vibabu

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:58

Dat is waar. maar PvdA heeft wel kiezers verloren terwijl PVV heel wat kiezers er bij heeft gekregen. PvdA is nog steeds een verliezer.... en geen winnaar zoals sommige suggereren.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:00

janesmith schreef:
PattyOosten schreef:
Ik ben een rechtse Amsterdammer, en zag Cohen ook graag als burgervader hoor!

Ik zei toch ook dat hij populair was bij links en allochtonen.

Je wil graag een bron en aangezien ik een VVD stemmende autochtone Amsterdammer ben, zie ik mezelf wel als bron :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:01

Nicolletje schreef:
KiWiKo schreef:
gek he.......... IK denk dat de horeca zo goed als dood is omdat mensen die euro niet meer te besteden hebben............... kan het mis hebben hoor :D

Nee da's niet waar, althans niet zo kort door de bocht in Amsterdam.
Al onze klanten (wij leveren aan de horeca) doen het beter dan die in Amsterdam. Amsterdams toerisme is doodgebloed.
Veel mensen van net buiten Amsterdam gaan niet meer uit in Amsterdam.
Ik woon er 15 km vandaan maar kom er ook niet graag meer hoor.

pardon.............. ik wil graag tot de burgers behoren die van 1 euro 2 kunnen maken............. amsterdam is te DUUR voor jan modaal..............

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:03

Dat valt wel mee hoor, er zijn zat tentjes waar je voor een hele redelijke prijs kunt eten en drinken. 1.80 voor een biertje, 10 voor een lekker bordje eten. Die staan niet midden op het Leidseplein, maar zijn er wel hoor!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:05

ktjeing............ 3 bierjes en een makkelijk maaltje........ 50 gulden :D :D

zal je 23 euro kwijt zijn.......... moet je minima 5 uur voor werken :D :D

wat denk je nou?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:08

Een linkse coalitie is onmogelijk, Vibabu, want daar is geen meerderheid voor te krijgen. Dus geen zorgen. En die Job Cohen moet ook geen zeggenschap krijgen over financiën want dat heeft hij bewezen met de Amsterdamse Noord-Zuidlijn dat hij daar geen kaas van gegeten heeft. Honderden miljoenen heeft hij het daar uit de klauwen laten lopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:10

naah die noordzuidlijn kan je hem niet kwalijk nemen........ hij heeft slechts voor MOETEn zetten wat zijn voorgangers in gang hebben gezet

en ik denk dat hij dat heel goed gedaan heeft, met alle problemen eromheen............ het is moeilijk dealen met een erfenis als dat

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:11

KiWiKo schreef:

wat denk je nou?

Wat kost dat in Moordrecht dan? En terugrekenen naar de gulden is wel een beetje goedoop he, of je moet de inflatiecorrectie even willen doorvoeren :D

En overigens zit je dan op 16 euro, en daar wrk ik ongeveer een kwartier voor :+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:13

Ffortuna schreef:
vibabu schreef:
Het hele gebeuren rond het vormen van een coalitie vind ik nu toch wel een beetje eng worden. PvdA gooit eigenlijk elke keer roet in het eten. Ik ben zelfs bang dat er niet eens een coalitie gaat komen met VVD. En dan komt PvdA aan de macht.... volgens mij gaat Cohen het op die manier spelen.

Welke elke keer dan? Vorige keer was het toch echt het CDA (dat overigens nog altijd geen uitspraak heeft gedaan óf ze wel willen regeren). En nu de VVD zelf, want zij willen niet verder met Paars Plus.

Zelf ben ik heel erg benieuwd wat voor coalitie we nu gaan krijgen. Er zijn niet zoveel opties meer...

Je vergeet de PVDA zelfs twee keer. Eerst hebben ze een VVD-PVV-PVDA kabinet onmogelijk gemaakt omdat ze niet met de PVV willen, en nu hebben ze ook VVD-PVDA-CDA onmogelijk gemaakt want daar hebben ze geen zin in.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:13

janesmith schreef:
Een linkse coalitie is onmogelijk, Vibabu, want daar is geen meerderheid voor te krijgen. Dus geen zorgen. En die Job Cohen moet ook geen zeggenschap krijgen over financiën want dat heeft hij bewezen met de Amsterdamse Noord-Zuidlijn dat hij daar geen kaas van gegeten heeft. Honderden miljoenen heeft hij het daar uit de klauwen laten lopen.

Geen meerderheid? volgens mij wel hoor. Als je PvdA, Groenlinks, D66, SP? CDA dan ben je een heel eind.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:14

Ffortuna schreef:
vibabu schreef:

Je vergeet de PVDA zelfs twee keer. Eerst hebben ze een VVD-PVV-PVDA kabinet onmogelijk gemaakt omdat ze niet met de PVV willen, en nu hebben ze ook VVD-PVDA-CDA onmogelijk gemaakt want daar hebben ze geen zin in.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:15

vibabu schreef:

Zelf ben ik heel erg benieuwd wat voor coalitie we nu gaan krijgen. Er zijn niet zoveel opties meer...[/quote]

Je vergeet de PVDA zelfs twee keer. Eerst hebben ze een VVD-PVV-PVDA kabinet onmogelijk gemaakt omdat ze niet met de PVV willen, en nu hebben ze ook VVD-PVDA-CDA onmogelijk gemaakt want daar hebben ze geen zin in.[/quote]

VVD-GL-D66-PvdA (en ik mis er een volgens mij) gaat ook niet werken. Geef VVD eens ongelijk. Rechts tegen links linkser en linkst. dan gaan ze er helemaal nooit uit komen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:15

PattyOosten schreef:
[

Wat kost dat in Moordrecht dan? En terugrekenen naar de gulden is wel een beetje goedoop he, of je moet de inflatiecorrectie even willen doorvoeren :D

En overigens zit je dan op 16 euro, en daar wrk ik ongeveer een kwartier voor :+

jouw mazzel........... maar er zijn mensen, en dat zijn er behoorlijk veel......... die 16 euro verdienen in 4 uur werk...........

godsverhevene :) :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:18

KiWiKo schreef:

wat denk je nou?

Kim, wat betaal je dan in Moordrecht?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:20

KiWiKo schreef:
naah die noordzuidlijn kan je hem niet kwalijk nemen........ hij heeft slechts voor MOETEn zetten wat zijn voorgangers in gang hebben gezet

en ik denk dat hij dat heel goed gedaan heeft, met alle problemen eromheen............ het is moeilijk dealen met een erfenis als dat

Hij heeft daar 9 jaar de tijd voor gehad. 9 jaar!!!

@Vibabu, niet druk maken want in zo'n kabinet neemt CDA in nog geen 1000 jaar zitting.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:23

janesmith schreef:
KiWiKo schreef:

Hij heeft daar 9 jaar de tijd voor gehad. 9 jaar!!!

@Vibabu, niet druk maken want in zo'n kabinet neemt CDA in nog geen 1000 jaar zitting.

Vind het wel slim dat Cohen gestopt is met Amsterdam, schuift hij dat af op anderen en kan hij met een "schone" lei beginnen. nee hoor ik heb geen sympathie voor die kerel.

Ik hoop dat CDA het ook niet doet, maar CDA had makkelijk een coalitie kunnen vormen met PVV en VVD en Balkenende sloot dit ook niet uit. Die nieuwe wel....

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:26

Het kan natuurlijk ook zo worden:

Pvda (30)
SP (15)
D66 (10)
GL (10)
CU (5)

hoe bedoel je we gooien alles om naar links :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:27

PattyOosten schreef:
KiWiKo schreef:

wat denk je nou?

Kim, wat betaal je dan in Moordrecht?

pizatje 8 euro, biertje 1.10 :D

maar ook daar moet een minima gewoon twee uur voor werken............. IK 10 minuten NETTO :)

maar daar gaat het niet om :) het gaat erom dat de horeca voor de modale mens niet meer te betalen is, en dat daarom de horeca op zn gat ligt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:29

vibabu schreef:
Het kan natuurlijk ook zo worden:

Pvda (30)
SP (15)
D66 (10)
GL (10)
CU (5)

hoe bedoel je we gooien alles om naar links :)

En dit is godzijdank onmogelijk, geen meerderheid :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:46

De prijzen moesten omhoog toen het verboden werd om zwart te werken in de Horeca.. Dus het is toch weer een belastingverhaal... Ik weet niet meer wie de actie schuimkraag heeft verzonnen, maar die heeft de horeca volgens mij de das omgedaan...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:19

Er zijn, zegt het nieuws net, 15% meer miljonairs bijgekomen, hoebedoelu het is zo slecht in Nederland gesteld voor de welgestelden???

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:29

Over hoeveel jaar gemeten? Volgens mij waren we er een jaar geleden juist een hoop kwijt ?