Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:nps schreef:Hoezo laten meeslepen? Ze wilden toch zelf in deze coalitie? BBB heeft nota bene een minister op landbouw gekregen. Het feit dat deze one-issue partijen sprookjes hebben verteld, geen klap van hun plannen voor elkaar krijgen - wanr onrealistisch - en het ontzettende amateurisme en geruzie in de kamer kost ze de kop.
Samen met de gigantische geopolitieke veranderingen internationaal trouwens. Met alle onrust door Trump lijken de kiezers toch voor stabiliteit, gemarigdheid en pro eu en oekraine te gaan.
Pfoe, afsplitsing Timmermans… nu even niet, zou ik zeggen. GL en PvdA zijn toch het degelijke semi-linkse alternatief voor her populisme, lijkt me niet verstandig om dat stevige blok bou weer te versplinteren. Al kan ik me wel weer voorstellen dat PvdA nu van GL afwil omdat klimaat vreselijk onpopulair is bij de kiezer.juval schreef:nou, ik mag toch zeggen hoe het voor mij voelt. Ik zeg meeslepen in hun misschien wat naieve ambities om de wereld te verbeteren. En ja, logischerwijs ook wat kinderziektes in nieuwe partijen, onervarenheid van bewindspersonen.
juval schreef:[/quote]Bedoel je te zeggen dat alleen rechts populisme uitoefent? ik denk dat links ook wel behoorlijk populistische uitspraken doet.
Veronica2 schreef:Voor PvdA/GL is het wel het moment om een nieuwe lijsttrekker aan te stellen, maar het schijnt dat Timmermans een nieuwe partij wil oprichten. Als ik hem was, zou ik daar nu wat duidelijker over zijn. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat hij een soort NSC effect gaat bewerkstelligen, ik hoop ook dat kiezers nu door hebben dat het nutteloos is om op een vage belofte te gaan stemmen.
De SP is ook gestegen, dat zal wel komen door hoe Jimmy Dijk overkomt. Hij is een goede politicus en voor hem is dit een prima resultaat. Mee- regeren lijkt me voor deze partij niet haalbaar, ik zie het echt als een oppositiepartij.
Lieser schreef:Die indruk heb ik ook. Voor de PvdA- leden noemen ze het een linkse volkspartij en voor GL zetten ze de middenklasse óók centraal (al lijkt me dat wat paradoxaal, kun je twee verschillende groepen tegelijkertijd 'centraal' zetten?). En dan Timmermans als nieuw elan![]()
Iets met oude wijn ...
dems75 schreef:Libra; eens...misschien niet enorm charismatisch maar wel met ervaring en know how, zeker op Europees vlak. Lijkt me nu inderdaad heerlijk om vaardige, kundige mensen te horen praten ipv dit stelletje niksnutten
Veronica2 schreef:dems75 schreef:Libra; eens...misschien niet enorm charismatisch maar wel met ervaring en know how, zeker op Europees vlak. Lijkt me nu inderdaad heerlijk om vaardige, kundige mensen te horen praten ipv dit stelletje niksnutten
Vooral op financieel vlak heeft hij heel veel ervaring, bij het corrupte af.
Maar als ik het goed heb begrepen is Timmermans binnen de PvdA/Gl niet meer zo populair.
Swah schreef:Absoluut, zo veel meer kennis en kunde dan de groep die nu regeert. Uiteindelijk trekt de kiezer nu toch weer terug naar de partijen met ervaring. Alleen zo jammer dat al dat gepruts zoveel tijd, geld en energie kost in een periode waarin er zóveel speelt mondiaal en het zó belangrijk is goed beleid neer te zetten.
Lieser schreef:Benzz schreef:Dat krijg je als je de telegraaf teveel leest en vooral gelooft.
Niet alleen de Telegraaf meldt dit hoor. De SP heeft in 2016 al vragen gesteld over de positie van Timmermans, die hij weigerde te beantwoorden.
Lieser schreef:Aha.
Mag BNR wel? Of is die ook populistisch? (Serieuze vraag, ik ken BNR niet. Het woord 'laaiend' komt weinig neutraal over).
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... yschandaal
Cer schreef:Ik lees in het artikel wel een whataboutisme volgens mij en het is niet altijd zo dat journalisten perse wederhoor uitvoeren (of wat is het passende werkwoord)
Edit: misschien is het geen whataboutisme.. ik vind de uitleg trouwens niet perse helder ..
De lobby van de boeren, daar lees ik hier wel vaak over.. maar blijkbaar is daar gewoon een tegenhanger voor, nl de subsidies aan NGO’s ?