Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:28

Rusland gaat huurlingen uit het Midden-Oosten inzetten, lees ik net. Geloof in eerste instantie 16.000

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:37

Ipsilonka schreef:
[ [url=m/7fzsGG.png]Afbeelding[/url] ]
Dit is gehackt toch?

Ik ben bang van wel.... de Myra is vorige week helaas vernietigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:47

_San87_ schreef:
Citaat:
Ik vind dit een zorgelijke ontwikkeling en vreemde reactie van de VS....
Ik hoop dat de VN eindelijk iets gaat doen, bijvoorbeeld zelf gaan kijken of de human corridors begeleiden.

Ik ben benieuwd of we nog wat gaan merken van het overleg van de Russen in de buurt van Mariupol. Het vliegtuig dat ik eerder meldde is gisteravond weer vertrokken (in de richting van Yekatarinenburg).

Nou ja, ik vind dat als je met zo'n bewering komt, je op zijn minst al enig bewijs aan kunt leveren, anders vind ik het eerlijk gezegd ook lachwekkend en vooral een wanhopige poging de VS en Oekraïne in deskrediet te brengen :).

Tactisch slimme zet.

Het verhaal rondom de labs is al meerdere malen aangepast. Twee weken geleden riepen "fact checkers" dat er geen labs waren maar een paar dagen geleden moest Nuland toegeven dat ze er wel degelijk waren. Wie haar reactie heeft gezien, en bekend is met haar normale (bijna arrogante) manier van reageren, moet toegeven dat ze hier wel extreem zenuwachtig was en heel precies bepaalde vragen ontweek en voorzichtig haar woorden koos. De labs zouden echter onschuldig zijn, maar Nuland maakte zich grote zorgen dat ze in handen van de Russen zouden vallen.

Dat is raar, want de labs waren er om oude USSR biologische wapens veilig te verwijderen. Maar waarom mag Rusland dan de labs niet in handen krijgen als er alleen 30 jaar oud materiaal ligt dat ze zelf ook al lang hebben? En waarom bestaan die labs nog? Hoe lang duurt het om oude wapens op te ruimen?

De reden dat de Russen een overleg willen is zodat de Amerikanen zich aan een verhaal moeten binden. Daarna krijgen ze mogelijk een lab in handen en kunnen nu aantonen dat de Amerikanen liegen. Zonder "officiele antwoorden" wat mensen in die labs doen kan je nooit aantonen dat Amerika onzin verkoopt.

Het vermoeden is dat die labs gebruikt worden voor het ontwikkelen van vaccinaties tegen biologische wapens. Sinds Wuhan weten we wat dat in de praktijk betekend: je ontwikkeld eerst de gevaarlijkste wapens om er vervolgens een "tegenmiddel" bij te zoeken. Die eerste stap is wereldwijd verboden vandaar dat het een makkelijke keuze is dat te laten doen in een arm land waar je mensen om kan kopen en ze het niet zo nauw met de regelgeving nemen. Net zoals dat de Amerikanen gain-of-function onderzoek lieten doen in Wuhan want dat is verboden in de USA, of dat ze martelcentra in landen zoals Egypte hebben want in Amerika mag je mensen niet op het stroomnet aansluiten.

Waarom heeft Amerika anders zulke labs in een land dat totaal geen reputatie heeft voor wetenschappelijk onderzoek of lab werk? Er is toch veel meer kennis in Amerika zelf, plus je kan de patenten makkelijker veilig houden. De antwoorden daarop gaan we mogelijk horen.

IMANDRA

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:56

Die labtheorie van Wuhan wordt anders door experts onwaarschijnlijk geacht, dus 'sinds Wuhan weten we wat dat betekent' klopt niet. Het meest waarschijnlijke is dat COVID gewoon natuurlijk is ontstaan.

Ik vind het eigenlijk logischer dat Rusland excuses zoekt om de schuld bij anderen neer te leggen, doen ze de hele tijd al. Dat de VS misschien wat labs daar heeft kan prima, maar laten we niet te hard van stapel lopen en claimen dat daar biologische wapens worden gemaakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:58

Even een bericht van Werelddieren : Afbeelding
Afbeelding

Mensenleed kan ik nog aan tot nu toe maar hier word ik zo ontzettend boos om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:02

IMANDRA schreef:
Die labtheorie van Wuhan wordt anders door experts onwaarschijnlijk geacht, dus 'sinds Wuhan weten we wat dat betekent' klopt niet. Het meest waarschijnlijke is dat COVID gewoon natuurlijk is ontstaan.

De labtheorie gaat over de oorsprong van covid-19, niet wat ze daar in het lab deden en dat is waar ik over sprak.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:05

enzino schreef:
IMANDRA schreef:

De labtheorie gaat over de oorsprong van covid-19, niet wat ze daar in het lab deden en dat is waar ik over sprak.

Oké, dan begreep ik je verkeerd. Bedankt voor de toelichting :j

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:07

Sizzle schreef:
Poetin had al aangegeven volledige bedrijven te gaan „jatten“. Als een bedrijf stopt met produceren in Rusland wil hij met een nieuwe wet die bedrijven de staat toeeigenen las ik vorige week.
Weet niet of ik het nog terug vind.

Had ik ook gelezen, maar vind het ook niet meer terug.

Bigone: afschuwelijk tot wat mensen in staat zijn :r

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:07

Ik geloof gelijk dat de VS zich bezighoudt met biologische en chemische wapens. Ik geloof ook gelijk dat ze dat onderzoek ergens, verscholen buiten de VS doen. Maar wat ik dan weer niet geloof is dat ze daar een instabiel land voor kiezen, waar een burgeroorlog woedt en waar er continu de dreiging was dat een voormalige supermacht kan binnenvallen. Dan zijn er echt wel landen te vinden waar de VS meer invloed heeft, waar ze niet bang hoeven te zijn voor een plotselinge koerswijziging na verkiezingen en waar het veel gemakkelijk stiekem gedaan kan worden.

Het is veel waarschijnlijker dat dit een Russische afleidingsoperatie is dan dat dit werkelijkheid is. En opmerkingen als bijna arrogant of extreem zenuwachtig zijn nou niet bepaald hele feitelijke bewijzen. Dat zijn gewoon insinuaties om zichzelf geloofwaardiger te maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:13

enzino schreef:
Waarom heeft Amerika anders zulke labs in een land dat totaal geen reputatie heeft voor wetenschappelijk onderzoek of lab werk? Er is toch veel meer kennis in Amerika zelf, plus je kan de patenten makkelijker veilig houden. De antwoorden daarop gaan we mogelijk horen.

Bedoel je dan Rusland als land wat geen reputatie heeft voor wetenschappelijk onderzoek, of China ivm Wuhan?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:15

Sansevieria schreef:
Sizzle schreef:
Poetin had al aangegeven volledige bedrijven te gaan „jatten“. Als een bedrijf stopt met produceren in Rusland wil hij met een nieuwe wet die bedrijven de staat toeeigenen las ik vorige week.

Gelezen had ik dit ook.
Dat rusland/poetin 3 maanden lang zelf managers etc gaat inhuren om de zaken te waarnemen voor zolang de "vredesinval" in Oekraïne is.
En als na de 3 maanden het buitenlands bedrijf niet verder gaat met Produkten in Rusland aan Russische bevolking te verkopen.
Dan word het een eigendom van Rusland.
Want de Russische bevolking mag geen nadeel hebben van een buitenlands bedrijf wat door de "vredesinval" zegt momenteel geen zaken in Rusland te willen doen

Maar waar het was, of het ad of de nos

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:19

Sansevieria schreef:
Sizzle schreef:

hagelslag schreef:
Sansevieria schreef:
Gelezen had ik dit ook.
Dat rusland/poetin 3 maanden lang zelf managers etc gaat inhuren om de zaken te waarnemen voor zolang de "vredesinval" in Oekraïne is.
En als na de 3 maanden het buitenlands bedrijf niet verder gaat met Produkten in Rusland aan Russische bevolking te verkopen.
Dan word het een eigendom van Rusland.
Want de Russische bevolking mag geen nadeel hebben van een buitenlands bedrijf wat door de "vredesinval" zegt momenteel geen zaken in Rusland te willen doen

Maar waar het was, of het ad of de nos

Zie de link onderaan de vorige pagina

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:19

Karl66 schreef:
Het is veel waarschijnlijker dat dit een Russische afleidingsoperatie is dan dat dit werkelijkheid is.

We zullen zien wat eruit gaat komen. Kritische vragen zijn er nu, antwoorden nog niet.

Waar ik dan weer moeite mee heb is waarom Rusland een "false flag" zou willen planten. Ze hebben toch geen excuus meer nodig om Oekraine binnen te trekken omdat ze er al zijn? En het gebruiken van biologische wapens kan voor escalatie zorgen waarna NAVO offensief actie gaat ondernemen (navo landen collectief of zelfs onder de navo vlag). Zelfs bewijs dat er biologische wapens waren zal de sancties niet doen stoppen of navo zich tegen de USA keren. Wat zouden ze dan willen bereiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:21

Cer schreef:
Bedoel je dan Rusland als land wat geen reputatie heeft voor wetenschappelijk onderzoek, of China ivm Wuhan?

In de Oekraine.

Waarom een biolab in Oekraine terwijl dat land op het gebied van wetenschap (-pers) bijna niet bestaat?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:26

Vanuit mijn Oekraïnse groep

De gevaarlijkste bestemmingen in de regio Kiev vanaf 11 maart 12.00 uur:

▪️Zjytomyr-route
▪️Bucha - Irpin - Gostomel
▪️Macars
▪️ten noorden van het district Vyshhorod.

‼️Vandaag gaat de evacuatie van de bevolking verder via humanitaire corridors vanuit de richting Makariv, Bucha, Vorzel, Mykulychy, Nemishayevo, Borodyanka, Gostomel, Kozarovychi.
‼️Humanitaire hulp zal naar alle 7 districten van de regio Kiev worden gestuurd.

❌Vechten op het grondgebied van enkele nederzettingen van de territoriale gemeenschappen Baryshivska, Kalityanska en Velikodimerska in het district Brovary.
❌De indringers blijven troepen en uitrusting verzamelen, woonwijken en kritieke infrastructuur beschieten.
❌Constante alarmen van een mogelijke luchtaanval bijna overal in de regio. Afleidingsgroepen vechten in alle districten van de regio Kiev.

Bron: Regionale Staatsadministratie van Kiev

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:28

Bedankt weer voor je update Daks

Vreselijk met de dieren |(
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 11-03-22 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:32

Karl66 schreef:
Ik geloof gelijk dat de VS zich bezighoudt met biologische en chemische wapens. Ik geloof ook gelijk dat ze dat onderzoek ergens, verscholen buiten de VS doen. Maar wat ik dan weer niet geloof is dat ze daar een instabiel land voor kiezen, waar een burgeroorlog woedt en waar er continu de dreiging was dat een voormalige supermacht kan binnenvallen. Dan zijn er echt wel landen te vinden waar de VS meer invloed heeft, waar ze niet bang hoeven te zijn voor een plotselinge koerswijziging na verkiezingen en waar het veel gemakkelijk stiekem gedaan kan worden.

Het is veel waarschijnlijker dat dit een Russische afleidingsoperatie is dan dat dit werkelijkheid is. En opmerkingen als bijna arrogant of extreem zenuwachtig zijn nou niet bepaald hele feitelijke bewijzen. Dat zijn gewoon insinuaties om zichzelf geloofwaardiger te maken.

Dit denk ik inderdaad ook :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:32

bigone schreef:
Even een bericht van Werelddieren : [ [url=m/oKSxHc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZUZm7C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mensenleed kan ik nog aan tot nu toe maar hier word ik zo ontzettend boos om.

Oh nee ;(.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 12:33

Bedankt Exitium

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:51

_San87_ schreef:
[ [url=m/0tFwZZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is gewoon diefstal.

Ah nu snap ik het :)* Vrijwel alle Russische vliegtuigen zijn geregistreerd in (op?) Bermuda, ik vond dat een beetje vreemd.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:08

Karl66 schreef:

Wat zou de reden van Poetin zijn om VS mee te nemen in deze beschuldiging?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:11

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:12

Ik kan het even niet meer zo snel terug vinden maar ik las vanmorgen bij 1 van de Oekraïnse groepen dat US op 2 plekken in Polen afweergeschut klaar heeft gezet.

Ik wil geen paniekzaaien en ik ben haastig op zoek naar die bron maar als het inderdaad waar is vind ik US behoorlijk provoceren met die actie

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:16

Polen is een NAVO land, ik denk dat dit ter verdediging is voor als Rusland na Oekraïne mocht besluiten om Polen binnen te vallen. Voor mij geeft dit meer aan dat men er rekening mee houdt dat het niet bij Oekraïne gaat blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:20

Ik denk niet dat Rusland ook nog maar enige kracht over zal hebben om de oorlog aan navo te verklaren door polen binnen te vallen indien ze oekraine in kunnen nemen.

Het luchtafweergeschut zal daar vooral staan in geval een vliegtuig of raket wat uit koers raakt en mogelijk de grens over zal gaan, of uit dreiging.