Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:24

@Electra: hier moet je wel een geldig diploma hebben en dat is genoeg. Toen ik nog in het rusthuis werkte, ondertussen meer als 10 jaar geleden, hadden wij ook een zorgkundige uit het oostblok die bar slecht Nederlands sprak, maar wel het juiste diploma had. En dat was toen al heel frusterend voor de andere collega's, omdat er veel dingen waren die wij nadien moesten recht trekken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:42

SandraVerl schreef:
@Electra: hier moet je wel een geldig diploma hebben en dat is genoeg. Toen ik nog in het rusthuis werkte, ondertussen meer als 10 jaar geleden, hadden wij ook een zorgkundige uit het oostblok die bar slecht Nederlands sprak, maar wel het juiste diploma had. En dat was toen al heel frusterend voor de andere collega's, omdat er veel dingen waren die wij nadien moesten recht trekken.

Dat kan ik mij voorstellen. Goed de taal spreken is voor verplegende en verzorgende taken wel een vereiste.
Maar als extra hulp/handen voor bijv. bedden verschonen of Hulp bij het wassen van patiënten, lijkt het mij geen probleem.
Wij hebben bijv. Eens iemand op het lab gehad, om te spoelen en monsters te verpakken/op te halen en te verzenden. De man sprak vloeiend Engels en leerde zo de taal en was bezig. Wij ontvingen subsidie (Melkert-baan) en hadden iemand voor de werkzaamheden waar de laboranten te duur voor waren.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:25

sneeuwpop schreef:
Electra63 schreef:
@Geerke,
Sinds 1974 worden er vrouwen en kinderen oogevangen in Blijf-van-mijn-Lijf-huizen. Het is een illusie te denken dat alleen moslims hun vrouwen en kinderen mishandelen en een belediging/ontkenning voor al die Nederlandse vrouwen die zijn mishandeld door hun Nederlandse...

zijn we weer op het niveau" maar zij doen het ook"??
Al zit er wel een verschil in dat het bij Nederlanders gaat om een steekje los en bij moslims om zogenaamde eerwraak.
Meisje op mij werk moest ook vluchten en kon ook niet meer bij haar eigen familie terecht, want zij was geen goede vrouw (die zich moest laten verkrachten door die #@!&*)

De moslims worden in de media en politiek gewoon gedemoniseerd. Zelfs in dit topic is het goed te zien.
Het enge is dat er onderzoek naar verbanden tussen genocides gedaan is en dat een grote overeenkomst hiertussen is dat een bepaalde groep mensen gedemoniseerd worden.
Niet zo lang geleden zijn hier hele vreselijke dingen gebeurt... Maar volgens mij heeft men er niet van geleerd.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:53

Mixje90, dat slaat echt nergens op.
Totaal geen onderbouwing en daarbij vind ik het een belediging om dat zo te roepen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:13

Meer dan genoeg onderbouwing al geplaatst.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:35

Tjonge tjonge tjonge....

Het appels en peren verhaal us weer aktief..als we het over het nu hebben en over genocide draaien we het even om....

Als een grote groep moslims gaan radicaliseren hier zijn zij het die gaan uitmoorden...iets wat ze al op grote schaal in heel de wereld doen. En wie kan vertellen dat ze dat al niet van plan zijn? De grootste groep "vluchteling" zijn de Naffers, een groep die je niet wil hebben en al tientallen jaren voor ellende in Europa zorgen. Dan komt er een groep die door de eeuwen heen gewend is een meerderheid te zijn in thuisland en de minderheden bruut heeft onderdrukt is nu zelf minderheid en voelt zich onderdrukt door de meerderheidsgroep, de vijanden van hun geloof, iets wat niet in hun gedachtegoed past..

Dat is een insteek waar je eens over na moet gaan denken.

Maar nog iets, iemand op tv stelde dat zijn vader zei," als je voor je 25e niet links stemt, heb je geen hart en als je na je 25e nog links stemt, ben je dom... :D :D :D

Wat een heerlijk stokpaardje toch om de 2 eWO steeds als insteek te gebruiken om de mond te snoeren, een soort van Merkelitis?

Het lijkt wel discussieren, maar de tunnelvisie is al aan de gang met mooie insteekwoorden die herhaalt worden.

Hieveel AZC' heeft Soest onderhand?
Wij op platte land rondom mij, bv in de dorpen rondom al 4?
En zoals de discussie aan de ronde tafel op tv onder verschillende Moslimgroepen, stelt de gewezen hoofdredacteur van een Moslimblad als tegen argument naar een Salafist, " je hebt maar een paar mensen nodig om een Wereldstad in zijn greep te krijgen en heel veel slachtoffers te maken!" Dat is de kracht van Allah, niet een georganiseerde militaire eenheid zoals Hitler, maar random wanneer en waar dan ook, zomaar vanuit het niets...het kan je collega zijn!
Dat is waar mensen over nadenken...dat is geen grapje en geen fantasie.

Een heeeeeel erg grote groep die geen asiel krijgt, blijft in Nederland hangen! Er is nl geen aktief uitzetbeleid, wat dus betekend dat ze GEVraagd worden te vertrekken en er wordt geen jacht gemaakt op illegalen, de radicalisering is zojuist geboren...
Dan de groep die uit Zweden gezet wordt, waar denk je dat ze naar toe gaan?
Laatst bijgewerkt door Indestal op 28-01-16 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:36

Dat zijn dus weer alles behalve feiten :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:50

Nee Misxje, jij maakt gebruik van een ander om mee te praten en met iemand die alles steeds op de zelfde manier onderuit schopt zonder zelf eens wat te melden en wacht op bijval, is erg vermoeiend en daar stop ik nu mee..

Op jouw reageer ik niet meer..
Discussieren is heel interessant, maar qouten en afbreken zonder met een eigen inbreng te komen, is meer de sfeer negatief bepalen.

Kom eens met betogen waarom we blij moeten zjn met deze kwestie en hie ik overtyigt kan worden dat ik blij moet zijn met Islamisering, wat mij dat als Europeaan met andere paplepel blij moet maken en een goede toekomst gaat geven om veilig oud te worden..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:57

Tcm62 schreef:
Nee Misxje, jij maakt gebruik van een ander om mee te praten en met iemand die alles steeds op de zelfde manier onderuit schopt zonder zelf eens wat te melden en wacht op bijval, is erg vermoeiend en daar stop ik nu mee..

Op jouw reageer ik niet meer..
Discussieren is heel interessant, maar qouten en afbreken zonder met een eigen inbreng te komen, is meer de sfeer negatief bepalen.

Kom eens met betogen waarom we blij moeten zjn met deze kwestie en hie ik overtyigt kan worden dat ik blij moet zijn met Islamisering, wat mij dat als Europeaan met andere paplepel blij moet maken en een goede toekomst gaat geven om veilig oud te worden..

Puur op het laatste stukje gericht, ik hoor heel veel 'de islamisering' voorbij komen, door verschillende mensen. Wat versta jij (of jullie) daar precies onder?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:00

Nou, ik ben ook klaar met je mixje90.
Met anderen kan ik het niet eens zijn, maar met jou valt er gewoon niet te discussieren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:39

Voor massamoord op moslims hoef je niet zo heel ver terug.... Het gebeurde in het Oostblok, het gebeurt door IS.....
In mijn ogen wordt religie (moslim, christen, whatever) gewoon heel vaak gebruikt voor gruwelijke misstanden.
Ik weiger echter pertinent om een hele groep af te vallen om een stel gekken.

Goh sneeuwpop, ik heb juist het gevoel dat er met jullie (felle tegenstanders) niet te discussiëren valt.
Wellicht moeten we allemaal wat water bij de wijn doen en allemaal wat minder fel onze standpunten verdedigen om zo tot een constructieve discussie te komen?
Jullie sommen leuk op wat er allemaal fout gaat, maar dat bij een man uit Syrië, woonachtig in veen, de ruiten zijn ingegooid, hoor je dan weer niemand over in dit topic.
Er gaat een hoop fout, maar in mijn ogen is dat de schuld van de regering en onrust stokers. Dat kan je echte vluchtelingen (wat ook een hele grote groep is) toch niet aanrekenen?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:57

Electra63 schreef:
SandraVerl schreef:

Dat kan ik mij voorstellen. Goed de taal spreken is voor verplegende en verzorgende taken wel een vereiste.
Maar als extra hulp/handen voor bijv. bedden verschonen of Hulp bij het wassen van patiënten, lijkt het mij geen probleem.
Wij hebben bijv. Eens iemand op het lab gehad, om te spoelen en monsters te verpakken/op te halen en te verzenden. De man sprak vloeiend Engels en leerde zo de taal en was bezig. Wij ontvingen subsidie (Melkert-baan) en hadden iemand voor de werkzaamheden waar de laboranten te duur voor waren.

Arme cliënten
Ben je 80, en heb je iemand aan je bed staan die je taal niet spreekt en totaal niet begrijpt wat jij wilt of doet.
Ik vind het positief dat Katwijk deze mensen een kans biedt, maar hoe de boel geformuleerd wordt is natuurlijk niet naar waarheid.
Er werken weinig verpleegkundigen in instellingen omdat er simpelweg nauwelijks vacatures zijn en als ze er al zijn, is de inschaling niet altijd zoals het hoort.

Daarbij vind ik het een verkapte maatregel van bezuiniging en dus verdringing op de arbeidsmarkt.
Zo hadden we hier bijv een paar hele fijne leerlingen lopen, hebben hun diploma en het was ook direct hun laatste werkdag ( ivm geen vast contract aanbieden)
Zo jammer waar ze hier in NL alleen al binnen de zorg mee bezig zijn :(

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:02

sneeuwpop schreef:
Mixje90, dat slaat echt nergens op.
Totaal geen onderbouwing en daarbij vind ik het een belediging om dat zo te roepen.

Ik licht mod in ;) , stoor mij al veel langer aan de vreemde reacties

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:04

Tcm62 schreef:
Tjonge tjonge tjonge....

Het appels en peren verhaal us weer aktief..als we het over het nu hebben en over genocide draaien we het even om....

Als een grote groep moslims gaan radicaliseren hier zijn zij het die gaan uitmoorden...iets wat ze al op grote schaal in heel de wereld doen. En wie kan vertellen dat ze dat al niet van plan zijn? De grootste groep "vluchteling" zijn de Naffers, een groep die je niet wil hebben en al tientallen jaren voor ellende in Europa zorgen. Dan komt er een groep die door de eeuwen heen gewend is een meerderheid te zijn in thuisland en de minderheden bruut heeft onderdrukt is nu zelf minderheid en voelt zich onderdrukt door de meerderheidsgroep, de vijanden van hun geloof, iets wat niet in hun gedachtegoed past..

Dat is een insteek waar je eens over na moet gaan denken.

Maar nog iets, iemand op tv stelde dat zijn vader zei," als je voor je 25e niet links stemt, heb je geen hart en als je na je 25e nog links stemt, ben je dom... :D :D :D

Wat een heerlijk stokpaardje toch om de 2 eWO steeds als insteek te gebruiken om de mond te snoeren, een soort van Merkelitis?

Het lijkt wel discussieren, maar de tunnelvisie is al aan de gang met mooie insteekwoorden die herhaalt worden.

Hieveel AZC' heeft Soest onderhand?
Wij op platte land rondom mij, bv in de dorpen rondom al 4?
En zoals de discussie aan de ronde tafel op tv onder verschillende Moslimgroepen, stelt de gewezen hoofdredacteur van een Moslimblad als tegen argument naar een Salafist, " je hebt maar een paar mensen nodig om een Wereldstad in zijn greep te krijgen en heel veel slachtoffers te maken!" Dat is de kracht van Allah, niet een georganiseerde militaire eenheid zoals Hitler, maar random wanneer en waar dan ook, zomaar vanuit het niets...het kan je collega zijn!
Dat is waar mensen over nadenken...dat is geen grapje en geen fantasie.

Een heeeeeel erg grote groep die geen asiel krijgt, blijft in Nederland hangen! Er is nl geen aktief uitzetbeleid, wat dus betekend dat ze GEVraagd worden te vertrekken en er wordt geen jacht gemaakt op illegalen, de radicalisering is zojuist geboren...
Dan de groep die uit Zweden gezet wordt, waar denk je dat ze naar toe gaan?

Mensen willen niets horen over islamisering, maar om je heen zie je het op grote schaal gebeuren.
Een ontwikkeling voor NL en ook voor de rest van Europa.
Maar in mijn ogen absoluut niet positief.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:08

SandraVerl schreef:
Wranglerbutt schreef:

Schoonmoeder van een collega zit in een Belgisch rusthuis waar veel buitenlanders werken, ze spreken amper tot geen Nederlands, kunnen niet communiceren met de bejaarden, noch met de hulpdiensten als er iets fout gaat. Gevolg, de bejaarden zijn er niet gelukkig mee en de hulpdiensten kunnen niet inschatten hoe ernstig de situatie is waarin ze terecht zullen komen.

Ik werk zelf ook jaren in de zorg.
En ook hier merken we dat er steeds pogingen gedaan worden tot stage-vrijwilliger-opleidingen door allochtonen.
Een enkele keer lukt het.
Velen lukt het niet , door grote verschillen in cultuur en opvattingen , maar hoofdzakelijk de taalbarriere.
Mensen begrijpen elkaar niet, cliënten en patienten voelen zich niet begrepen en dan gaat het mis.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:12

geerke schreef:
Electra63 schreef:
@Geerke,
Sinds 1974 worden er vrouwen en kinderen oogevangen in Blijf-van-mijn-Lijf-huizen. Het is een illusie te denken dat alleen moslims hun vrouwen en kinderen mishandelen en een belediging/ontkenning voor al die Nederlandse vrouwen die zijn mishandeld door hun Nederlandse...

Al zit er wel een verschil in dat het bij Nederlanders gaat om een steekje los en bij moslims om zogenaamde eerwraak.
Meisje op mij werk moest ook vluchten en kon ook niet meer bij haar eigen familie terecht, want zij was geen goede vrouw (die zich moest laten verkrachten door die #@!&*)

ik vind het belachelijk en onaanvaardbaar voor iedere vrouw die mishandeld wordt. Daar is voor mij geen verschil in.[/quote]

is ook zo...ik geloof dat het percentage bij allochtone vrouwen iets hoger ligt alleen.Zal wel iets met vrouwvriendelijkheid te maken hebben :+[/quote]

Ja, en klein cultuurverschil :o
Of loop jij ook een paar meter achter je man/vriend door de stad Geerke ;) .
Ik begrijp echt niet dat mensen nog oprecht kunnen zeggen dat het hetzelfde is voor de Nederlanse vrouw en op dezelfde schaal plaatsvindt.
Positie van een vrouw is bij allochtone vrouw echt wel even anders op alle fronten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:13

LadyMadonna schreef:
Voor massamoord op moslims hoef je niet zo heel ver terug.... Het gebeurde in het Oostblok, het gebeurt door IS.....
In mijn ogen wordt religie (moslim, christen, whatever) gewoon heel vaak gebruikt voor gruwelijke misstanden.
Ik weiger echter pertinent om een hele groep af te vallen om een stel gekken.

Goh sneeuwpop, ik heb juist het gevoel dat er met jullie (felle tegenstanders) niet te discussiëren valt.
Wellicht moeten we allemaal wat water bij de wijn doen en allemaal wat minder fel onze standpunten verdedigen om zo tot een constructieve discussie te komen?
Jullie sommen leuk op wat er allemaal fout gaat, maar dat bij een man uit Syrië, woonachtig in veen, de ruiten zijn ingegooid, hoor je dan weer niemand over in dit topic.
Er gaat een hoop fout, maar in mijn ogen is dat de schuld van de regering en onrust stokers. Dat kan je echte vluchtelingen (wat ook een hele grote groep is) toch niet aanrekenen?

Ruit. Van de wc.

Fout. Heel fout.
Maar aan de andere kant.
Probeer jij eens binnen 1,5. Jaar een huurhuis te hebben.
Succes!

Toch niet vreemd dat dat kwaad bloed zet.
Nee die man kan er niets aan doen dus de actie blijft fout.
Maar onze gemeentes en regering zijn ook fout bezig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:41

Nee bruintje, niet vreemd, maar niet zijn schuld, dus niet hem erop aanvallen.
Ik ben sowieso wars van elke vorm van geweld.

En dan worden er bloemen voor hem ingezameld (waarvan ik denk: ok, wat heeft die man daaraan? Maar goed) en zelfs dat wordt veroordeeld. Als mensen dat willen doen.... Ze doen er niemand kwaad mee....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:29

Electra63 schreef:
@Geerke,

Meisje op mij werk moest ook vluchten en kon ook niet meer bij haar eigen familie terecht, want zij was geen goede vrouw (die zich moest laten verkrachten door die #@!&*)[/quote]

De moslims worden in de media en politiek gewoon gedemoniseerd. Zelfs in dit topic is het goed te zien.
Het enge is dat er onderzoek naar verbanden tussen genocides gedaan is en dat een grote overeenkomst hiertussen is dat een bepaalde groep mensen gedemoniseerd worden.
Niet zo lang geleden zijn hier hele vreselijke dingen gebeurt... Maar volgens mij heeft men er niet van geleerd.[/quote]

pim werd ook gedemoniseerd,door de media/politiek...kijk wat daar mee is gebeurd.Maar ik vermoed dat jij toen nog niet kon lopen ;)

Wij stonden erbij en keken ernaar toen er 8.000 moslims vermoord werden in toen yoegoslavie.(ik was daar op dat moment)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:40

Weet je, iedereen, ook links NL begint er achter te komen dat die hele instroom een groot drama is!! Wat velen al zeiden en daar hoef je echt niet voor gestudeerd te hebben namelijk dat het gros komt om hun handje op te houden en nu bekend is dat ook echt 60 procent daarvoor gekomen is! Dan denk ik ach, zo gek is mijn gedachte nog niet geweest al krijg ik hier constant een lading kritiek over mij heen dat ik negatief en wat niet nog meer zou zijn. Kijk naar het nieuws van nu, Landen die voor waren nu massaal gaan uitzetten!! Boten naar Griekenland linea recta terug naar Turkije sturen.... Vluchtelingen uit Marokko??? Tunesië?? Laat me niet lachen.. En in die tijd ze hier ,,wachten,, lopen te lanterfanten hier lekker de boel verstieren.
Zijn dat nou die trotse Moslims die hier sommige hier zo hard moeten verdedigen??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:55

het gaat ook fout,en er word misschien wel gedacht aan een oplossing maar die is niet simpel.
Jarenlang hebben we het ze uit laten zoeken....Turkije,griekenland,italie.Die konden de stroom ook niet meer aan.En hebben ze doorgestuurd.

Nu is het een puinhoop in Syrie,alles is kapot gebombardeerd.Dus terugsturen?Tja....
In Turkije stikt het van de mensensmokkelaars,geen politie te zien op het strand waar de bootjes vertrekken.Dus hoe stop je dit?
De vluchtelingen neem ik het niet kwalijk,gelukzoeker/crimineel/asielzoeker...niemand legt ze een stroobreed in de weg.Dan ga je gewoon richting Nederland,Engeland of Duitsland.

Hier in Frankrijk is er wel opvang maar op het moment komt er geloof ik niets meer binnen,vanwege de noodverordering.Die ze willen verlengen.Wat huiszoekingen etc.snel mogelijk maakt.Zonder dat je eerst een mandaat bij de rechter hoeft te halen en het hele huis alweer is opgeruimd van wapens. :+

Ik denk dat dit uitloopt op een burgeroorlog :7

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:08

geerke schreef:
<SNIP>

Ik denk dat dit uitloopt op een burgeroorlog :7

Tussen wie en wie? Moslims en niet moslims? Het aantal moslims in Nederland bedroeg 1 miljoen in 2010 (6% van de bevolking). Men voorspelt (voor wat het waard is) een stijging naar 1,6 miljoen in 2050 (9,4% van de bevolking). Dat is geen burgeroorlog.....dat is een 'gevecht' tussen een spijker en een hamer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:21

Je zou maar op je kop geslagen worden :')

Nee die burgeroorlog.. daar geloof ik niet in :n Extra spanning en wrijvingen ja dat kan wel.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:04

Burger oorlog zijn wij te braaf voor.
Dus geloof nooit dat dat er komt.
Zou die er wel komen is dat onze ondergang ook al zijn we in de meerderheid.
We twitteren hoogstens ons ongenoegen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:11

Daarbij worden de criminelen een hand boven het hoofd gehouden.
Je mag jezelf nauwelijk verdedigen.
Teruggekeerde syriegangers moeten eerst hier een aanslag plegen, voor ze worden oppakt.
Fijn om daarop te wachten.

Het is niet zo gek dat nederlanders niet gelijk in de aanval gaan. Dat zit ook niet in hun natuur.
Nu er mensen in opstand komen tegen de grote asielcentra, kun je zien hoe hoog de frustratie wel niet is.