Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SandraVerl schreef:@Electra: hier moet je wel een geldig diploma hebben en dat is genoeg. Toen ik nog in het rusthuis werkte, ondertussen meer als 10 jaar geleden, hadden wij ook een zorgkundige uit het oostblok die bar slecht Nederlands sprak, maar wel het juiste diploma had. En dat was toen al heel frusterend voor de andere collega's, omdat er veel dingen waren die wij nadien moesten recht trekken.
sneeuwpop schreef:Electra63 schreef:@Geerke,
Sinds 1974 worden er vrouwen en kinderen oogevangen in Blijf-van-mijn-Lijf-huizen. Het is een illusie te denken dat alleen moslims hun vrouwen en kinderen mishandelen en een belediging/ontkenning voor al die Nederlandse vrouwen die zijn mishandeld door hun Nederlandse...
zijn we weer op het niveau" maar zij doen het ook"??
Al zit er wel een verschil in dat het bij Nederlanders gaat om een steekje los en bij moslims om zogenaamde eerwraak.
Meisje op mij werk moest ook vluchten en kon ook niet meer bij haar eigen familie terecht, want zij was geen goede vrouw (die zich moest laten verkrachten door die #@!&*)
Tcm62 schreef:Nee Misxje, jij maakt gebruik van een ander om mee te praten en met iemand die alles steeds op de zelfde manier onderuit schopt zonder zelf eens wat te melden en wacht op bijval, is erg vermoeiend en daar stop ik nu mee..
Op jouw reageer ik niet meer..
Discussieren is heel interessant, maar qouten en afbreken zonder met een eigen inbreng te komen, is meer de sfeer negatief bepalen.
Kom eens met betogen waarom we blij moeten zjn met deze kwestie en hie ik overtyigt kan worden dat ik blij moet zijn met Islamisering, wat mij dat als Europeaan met andere paplepel blij moet maken en een goede toekomst gaat geven om veilig oud te worden..
Electra63 schreef:SandraVerl schreef:@Electra: hier moet je wel een geldig diploma hebben en dat is genoeg. Toen ik nog in het rusthuis werkte, ondertussen meer als 10 jaar geleden, hadden wij ook een zorgkundige uit het oostblok die bar slecht Nederlands sprak, maar wel het juiste diploma had. En dat was toen al heel frusterend voor de andere collega's, omdat er veel dingen waren die wij nadien moesten recht trekken.
Dat kan ik mij voorstellen. Goed de taal spreken is voor verplegende en verzorgende taken wel een vereiste.
Maar als extra hulp/handen voor bijv. bedden verschonen of Hulp bij het wassen van patiënten, lijkt het mij geen probleem.
Wij hebben bijv. Eens iemand op het lab gehad, om te spoelen en monsters te verpakken/op te halen en te verzenden. De man sprak vloeiend Engels en leerde zo de taal en was bezig. Wij ontvingen subsidie (Melkert-baan) en hadden iemand voor de werkzaamheden waar de laboranten te duur voor waren.
Tcm62 schreef:Tjonge tjonge tjonge....
Het appels en peren verhaal us weer aktief..als we het over het nu hebben en over genocide draaien we het even om....
Als een grote groep moslims gaan radicaliseren hier zijn zij het die gaan uitmoorden...iets wat ze al op grote schaal in heel de wereld doen. En wie kan vertellen dat ze dat al niet van plan zijn? De grootste groep "vluchteling" zijn de Naffers, een groep die je niet wil hebben en al tientallen jaren voor ellende in Europa zorgen. Dan komt er een groep die door de eeuwen heen gewend is een meerderheid te zijn in thuisland en de minderheden bruut heeft onderdrukt is nu zelf minderheid en voelt zich onderdrukt door de meerderheidsgroep, de vijanden van hun geloof, iets wat niet in hun gedachtegoed past..
Dat is een insteek waar je eens over na moet gaan denken.
Maar nog iets, iemand op tv stelde dat zijn vader zei," als je voor je 25e niet links stemt, heb je geen hart en als je na je 25e nog links stemt, ben je dom...![]()
![]()
![]()
Wat een heerlijk stokpaardje toch om de 2 eWO steeds als insteek te gebruiken om de mond te snoeren, een soort van Merkelitis?
Het lijkt wel discussieren, maar de tunnelvisie is al aan de gang met mooie insteekwoorden die herhaalt worden.
Hieveel AZC' heeft Soest onderhand?
Wij op platte land rondom mij, bv in de dorpen rondom al 4?
En zoals de discussie aan de ronde tafel op tv onder verschillende Moslimgroepen, stelt de gewezen hoofdredacteur van een Moslimblad als tegen argument naar een Salafist, " je hebt maar een paar mensen nodig om een Wereldstad in zijn greep te krijgen en heel veel slachtoffers te maken!" Dat is de kracht van Allah, niet een georganiseerde militaire eenheid zoals Hitler, maar random wanneer en waar dan ook, zomaar vanuit het niets...het kan je collega zijn!
Dat is waar mensen over nadenken...dat is geen grapje en geen fantasie.
Een heeeeeel erg grote groep die geen asiel krijgt, blijft in Nederland hangen! Er is nl geen aktief uitzetbeleid, wat dus betekend dat ze GEVraagd worden te vertrekken en er wordt geen jacht gemaakt op illegalen, de radicalisering is zojuist geboren...
Dan de groep die uit Zweden gezet wordt, waar denk je dat ze naar toe gaan?
SandraVerl schreef:Wranglerbutt schreef:
Schoonmoeder van een collega zit in een Belgisch rusthuis waar veel buitenlanders werken, ze spreken amper tot geen Nederlands, kunnen niet communiceren met de bejaarden, noch met de hulpdiensten als er iets fout gaat. Gevolg, de bejaarden zijn er niet gelukkig mee en de hulpdiensten kunnen niet inschatten hoe ernstig de situatie is waarin ze terecht zullen komen.
geerke schreef:Electra63 schreef:@Geerke,
Sinds 1974 worden er vrouwen en kinderen oogevangen in Blijf-van-mijn-Lijf-huizen. Het is een illusie te denken dat alleen moslims hun vrouwen en kinderen mishandelen en een belediging/ontkenning voor al die Nederlandse vrouwen die zijn mishandeld door hun Nederlandse...
zijn we weer op het niveau" maar zij doen het ook"??
Al zit er wel een verschil in dat het bij Nederlanders gaat om een steekje los en bij moslims om zogenaamde eerwraak.
Meisje op mij werk moest ook vluchten en kon ook niet meer bij haar eigen familie terecht, want zij was geen goede vrouw (die zich moest laten verkrachten door die #@!&*)
LadyMadonna schreef:Voor massamoord op moslims hoef je niet zo heel ver terug.... Het gebeurde in het Oostblok, het gebeurt door IS.....
In mijn ogen wordt religie (moslim, christen, whatever) gewoon heel vaak gebruikt voor gruwelijke misstanden.
Ik weiger echter pertinent om een hele groep af te vallen om een stel gekken.
Goh sneeuwpop, ik heb juist het gevoel dat er met jullie (felle tegenstanders) niet te discussiëren valt.
Wellicht moeten we allemaal wat water bij de wijn doen en allemaal wat minder fel onze standpunten verdedigen om zo tot een constructieve discussie te komen?
Jullie sommen leuk op wat er allemaal fout gaat, maar dat bij een man uit Syrië, woonachtig in veen, de ruiten zijn ingegooid, hoor je dan weer niemand over in dit topic.
Er gaat een hoop fout, maar in mijn ogen is dat de schuld van de regering en onrust stokers. Dat kan je echte vluchtelingen (wat ook een hele grote groep is) toch niet aanrekenen?
Electra63 schreef:@Geerke,
geerke schreef:<SNIP>
Ik denk dat dit uitloopt op een burgeroorlog