Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lughnassadh

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-26 17:21

Zeker jammer, want zoals ik hem zie zou hij zeker een kans maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 17:27

Ik heb Pete Buttigieg ook al horen noemen, maar vraag me ook af of Kamala Harris het nog eens aan durft.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 18:14

Weer importheffingen. Gadverdamme.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 18:55

Was te verwachten.... wij gaan verder met het zoeken naar andere afzetmarkten en wát er nog naar Amerika gaat kost de Amerikanen nog 10% meer als eerder 8-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 18:55

Gnome schreef:

Wacht eerst maar het antwoord af, mister maffia denkt alles naar z’n hand te kunnen zetten maar iets zegt me dat hij z’n hand gaat overspelen.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 18:59

BigOne schreef:
Gnome schreef:

Wacht eerst maar het antwoord af, mister maffia denkt alles naar z’n hand te kunnen zetten maar iets zegt me dat hij z’n hand gaat overspelen.

Laten we het verdorie hopen zeg. Nare ontwikkelingen weer, bah!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 19:02

BigOne schreef:
Gnome schreef:

Dat gevoel begin ik ook te krijgen er komt een moment dat andere landen en Amerikanen zeggen: Dit is de rode lijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 19:18

Laten we het hopen! Ik kan gewoon niet geloven dat hij wegkomt met dit soort acties. Ze zullen toch niet allemaal zo idioot zijn?!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 19:22

Fijne chantage, ik mag van jullie geen land kopen. Dan kost het jullie geld. 8)7 ik denk echt zo af en toe welke slechte script schrijver is bezig met een wereldwijde soapserie? Maar ik vrees ook een beetje voor de ontwikkelingen daar, dat er gewoon geen verkiezingen meer komen voorlopig tot iemand met wapens/middelen/macht het zat is. -O- Het best bewapende land ter wereld met een gestoorde machtsbeluste groep dreinende kleuters met een gedragsprobleem _-:(

het verbaasd me ook dat dergelijke dingen zoals nu de heffingen gewoon doorgezet kunnen worden. Moet daar niet ergens nog iemand toestemming voor geven?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 19:30

Waar zouden wij de VS heel hard raken? Is dat met staal? Maarja al die bedrijven worden dan keihard geraakt. Soms heb ik echt zo'n hekel aan deze wereld. Het kan nooit normaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 20:15

Kost ons in die zin geld dat we als eu minder verkopen maar de Amerikaanse consument betaald de prijs!!
We hebben een uiterst middel om de usa op de knieën te krijgen en dat zijn de waardepapieren, wanneer eu besluit die ineens te verkopen dan moet usa miljarden ophoesten, gruwelijk veel. Maar gevolg is dat de economie daar in elkaar stort en dus beurzen enz daar maar ook hier!
Maar moet wel zeggen dan mijn partner z’n aandelen vorige week allemaal heeft verkocht ( was niet zoveel maar toch) hij had er geen vertrouwen meer in en stond nu nog op paar 1000 euro winst .

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 22:34

karuna schreef:
Fijne chantage, ik mag van jullie geen land kopen. Dan kost het jullie geld. 8)7 ik denk echt zo af en toe welke slechte script schrijver is bezig met een wereldwijde soapserie? Maar ik vrees ook een beetje voor de ontwikkelingen daar, dat er gewoon geen verkiezingen meer komen voorlopig tot iemand met wapens/middelen/macht het zat is. -O- Het best bewapende land ter wereld met een gestoorde machtsbeluste groep dreinende kleuters met een gedragsprobleem _-:(

het verbaasd me ook dat dergelijke dingen zoals nu de heffingen gewoon doorgezet kunnen worden. Moet daar niet ergens nog iemand toestemming voor geven?

Het importheffingen vraagstuk ligt bij de Supreme Court, al een tijdje. Die heeft de blokkade van een lager gerechtshof opgeheven, totdat er een besluit wordt genomen. Door henzelf dus. Maar zij schuiven het vraagstuk steeds door naar volgende week, etc. Dus de vraag of hij dit wel mag doen wordt (misschien ooit) nog beantwoord.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 08:53

Karuna, dat van de fijne chantage gaat gewoon gebeuren. Met dit soort vrienden, hoef je geen vijand meer te hebben. Europa wordt gewoon aan Rusland cadeau gedaan, wat ik al eerder schreef: Als Europa niet op eigen benen komt te staan is het straks een speelballetje.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:56

nikkel schreef:
Karuna, dat van de fijne chantage gaat gewoon gebeuren. Met dit soort vrienden, hoef je geen vijand meer te hebben. Europa wordt gewoon aan Rusland cadeau gedaan, wat ik al eerder schreef: Als Europa niet op eigen benen komt te staan is het straks een speelballetje.

Rusland is al meer dan 3 jaar bezig om Oekraïne over te nemen. Een land zonder kernwapens. Waarom denk je dat ze wel Europa (met 2 kernmachten) zouden kunnen overnemen?

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 10:02

BigOne schreef:
Kost ons in die zin geld dat we als eu minder verkopen maar de Amerikaanse consument betaald de prijs!!
We hebben een uiterst middel om de usa op de knieën te krijgen en dat zijn de waardepapieren, wanneer eu besluit die ineens te verkopen dan moet usa miljarden ophoesten, gruwelijk veel. Maar gevolg is dat de economie daar in elkaar stort en dus beurzen enz daar maar ook hier!
Maar moet wel zeggen dan mijn partner z’n aandelen vorige week allemaal heeft verkocht ( was niet zoveel maar toch) hij had er geen vertrouwen meer in en stond nu nog op paar 1000 euro winst .

Misschien lees ik het verkeerd maar dat is niet helemaal hoe staatsobligaties werken. Die hebben bijna altijd een vaste einddatum en een vast rentetarief. Het dumpen van de obligaties zou o.a. zorgen voor een hogere rente en slechtere uitgifte mogelijkheden voor nieuwe obligaties. Het risico op waardedaling willen investeerders in de rente dan gecompenseerd zien. De VS moet dan tegen steeds hogere rentes lenen en de vraag is ook van wie ..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 10:15

De VS kan alleen door obligaties uitgeven in leven blijven, staatsschuld is al gigantisch en met een corrupte president wordt het er niet beter op.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 10:23

Cowboy55 schreef:
nikkel schreef:

Rusland is al meer dan 3 jaar bezig om Oekraïne over te nemen. Een land zonder kernwapens. Waarom denk je dat ze wel Europa (met 2 kernmachten) zouden kunnen overnemen?

Ik denk wel eens dat Rusland misschien wel door zou kunnen pakken en al lang Oekraïne had kunnen overheersen, maar dat ze al die jaren nu aan het treiteren zijn vooral om het westen te verzwakken, want er gaat zoveel geld naar toe, en het schiet niks op allemaal. Dus dat het echt een langetermijn zet is van een schaakspel op wereldniveau.
Bedoel, als het maar niet lukt om te winnen daar, dan hadden wij toch inmiddels al wel eens de russen terug kunnen duwen hun hok weer in? Maar dat gebeurt niet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 11:00

Van Weel heeft ( voor zijn doen) stevige taal over Trump bij WNL.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 11:01

Zonder effectieve eigen wapens, gaat dat ook niet gebeuren. Ontwikkeling van eigen effectieve wapens (dus geen amerikaanse) kost heel heel veel tijd en geld (dat er niet is). Van Weel kan zeggen wat hij wil, maar daar heeft T lak aan, hooguit gaat dit T irriteren.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 18-01-26 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 11:02

Marigold schreef:
Ik denk wel eens dat Rusland misschien wel door zou kunnen pakken en al lang Oekraïne had kunnen overheersen, maar dat ze al die jaren nu aan het treiteren zijn vooral om het westen te verzwakken, want er gaat zoveel geld naar toe, en het schiet niks op allemaal. Dus dat het echt een langetermijn zet is van een schaakspel op wereldniveau.
Bedoel, als het maar niet lukt om te winnen daar, dan hadden wij toch inmiddels al wel eens de russen terug kunnen duwen hun hok weer in? Maar dat gebeurt niet.

Nee, Het is geen strategisch meesterplan van Rusland om het Westen uit te putten; het is een oorlog die Rusland niet kan winnen, het Westen niet rechtstreeks kan uitvechten, en Oekraïne alleen met beperkte middelen kan voeren, waardoor de strijd onvermijdelijk lang en moeizaam wordt.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 11:27

nikkel schreef:
Zonder effectieve eigen wapens, gaat dat ook niet gebeuren. Ontwikkeling van eigen effectieve wapens (dus geen amerikaanse) kost heel heel veel tijd en geld (dat er niet is). Van Weel kan zeggen wat hij wil, maar daar heeft T lak aan, hooguit gaat dit T irriteren.

Welke effectieve wapens ontbreken er dan volgens jou? Want vliegtuigen, tanks , luchtverdediging, lange afstandsraketten etc. Is in Europa allemaal beschikbaar uit eigen fabricage en vaak beter nog ook. We maken er alleen te weinig van en kochten liever goedkoper Amerikaanse spullen. Tijd dat we daarmee ophouden.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 12:09

Langeafstandswapens uit eigen fabricage die zwaar genoeg zijn, ivm de gewenste effectiviteit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 12:56

nikkel schreef:
Langeafstandswapens uit eigen fabricage die zwaar genoeg zijn, ivm de gewenste effectiviteit.

Oekraïne is hard bezig , wel eens van flamingo gehoord ? En Frankrijk heeft inmiddels iets in productie dat beter blijkt te zijn dan patriots .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 13:04

Vergeet ook niet dat Oekraïne nog steeds een hele 'nette' oorlog voert en puur op Russische militaire doelen schiet/saboteert, daarmee houdt hij mede in stand dat EU hem blijft steunen.
Rusland daarentegen voert een 'vieze' oorlog door woongebieden/ziekenhuizen etc te bombarderen. Als Oekraïne hetzelfde zou gaan doen heb je grote kans dat de Russische bevolking wat meer van zich gaat laten horen en het Poetin een stuk moeilijker gaat maken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 13:09

Het bombarderen van burgers is de methode om juist een volk te verenigen achter diens overheid, zo leert de geschiedenis ons. Dat Oekraine zo verenigd is komt ook door het burgerdoelen aanvallen wat Rusland doet.
Bij militaire doelen blijven zoveel mogelijk helpt dus ook om de motivatie van de russen om wel het leger in te willen zo laag mogelijk te houden. En minder aanvoer van russische soldaten (een ontwikkeling die inmiddels zichtbaar begint te worden) helpt ook met de verdediging van Oekraine.