Echwel schreef:Nee geen afgunst beslist niet
Maar de ene partij trekt belasting af ivm hypotheek en de andere ook huursubsidie.
Terwijl men constant aan het wijzen is hoe slecht we het hebben enz.
Dan moeten dit soort constructies die dubbel profiteren van belastingen gewoon aan banden worden gelegd
Huis kopen voor je kind prima, maar niet belastingaftrek via de hypotheek en niet max huurtoeslag...
Sorry, maar ik vind dat je erg lang blijft door etteren over iets wat 1 jou totaal niet aan gaat en 2 gewoon netjes via de Nederlandse regels en wetgeving wordt gedaan!
Ga lekker even chagrijnig doen over iets anders..... belasting ontduiking van multinationals bijvoorbeeld!
Genoeg multinationals die de boel zó weten te verdraaien dat ze zeer weinig tot geen belasting betalen in Nederland terwijl ik er een aantal kan noemen die op dit moment wél extreme winsten maken over de ruggen van de Nederlandse bevolking. Shell, Total, Unilever om er maar een paar te noemen.
Ik heb véél liever dat dáár aandacht aan besteed wordt en een manier gevonden wordt om van die enorme winsten een deel terug te laten vloeien naar de Nederlandse bevolking.
Ipv te gaan lopen zaniken over het wel of niet mogen huren van een huisje in eigendom van familie.
En graag wil ik het hierbij laten wat betreft onze (en nog van véél meer anderen) situatie.