Oekraïne

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:09

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:10

bigone schreef:
Sommigen zijn wat snel op hun pik getrapt en ipv zoiets uit te spreken via een nette pb moet dat natuurlijk in het topic.
En door, er zijn berichten dat de colonne bij Kiev zich heeft opgesplitst en in posities staat waardoor nu ook luchtaanvallen op Kiev mogelijk zijn. Verwachting is dat Poetin dit niet snel doet gezien de historie van de stad maar misschien wil hij de hele stad omsingelen en ook uithongeren net als hij nu in andere stede doet.

Hij zal de bakermat van het geloof en oorsprong van “ Rusland “ niet plat bombarderen. Daarmee haalt hij zich de woede van de orthodoxe Christenen op zijn hals. En niet alleen in Rusland maar ook daarbuiten.Dan zal het nog lastiger worden een verenigd Rusland te maken. Zoals ik twee weken geleden al aangaf is Kiev het Jeruzalem van de Orthodoxe Christenen. Er valt niets winnen het leidt uitsluitend tot ellende. Dat geeft trouwens ook de spagaat aan waar Rusland zich in bevindt. Wegdrijven van Europa met zijn godsdienst vrijheid of richting China drijven waar Religie als bedreiging van staat wordt gezien?

Ik gok ook op omsingelen en ouderwets uithongeren. Dit kan nog heel lang duren.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:15

NOS.nl
Citaat:
'Veiligheidsraad vrijdag bijeen op verzoek van Rusland'

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties komt vrijdag op verzoek van Rusland bijeen, zeggen diplomaten tegen persbureau Reuters. Moskou beschuldigt de Verenigde Staten ervan een "militair biologisch programma" te ondersteunen in Oekraïne. Rusland heeft nog geen bewijs geleverd voor de beschuldiging, en de VS doet de bewering af als "lachwekkend".

Ik vind dit een zorgelijke ontwikkeling en vreemde reactie van de VS....
Ik hoop dat de VN eindelijk iets gaat doen, bijvoorbeeld zelf gaan kijken of de human corridors begeleiden.

Ik ben benieuwd of we nog wat gaan merken van het overleg van de Russen in de buurt van Mariupol. Het vliegtuig dat ik eerder meldde is gisteravond weer vertrokken (in de richting van Yekatarinenburg).

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:17

De VN gaat niets doen. Alles wat voordeel voor de Oekraïners op zou leveren wordt gevetood door de Russen en alles wat voordeel voor de Russen op zou leveren wordt gevetood door de VS, het VK en Frankrijk.

Het is wat dat betreft te idioot voor woorden dat je mee mag beslissen (en veto's mag gebruiken) over een conflict wat je zelf begonnen bent.. :x

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:20

irmaz schreef:
NOS.nl
Citaat:
'Veiligheidsraad vrijdag bijeen op verzoek van Rusland'

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties komt vrijdag op verzoek van Rusland bijeen, zeggen diplomaten tegen persbureau Reuters. Moskou beschuldigt de Verenigde Staten ervan een "militair biologisch programma" te ondersteunen in Oekraïne. Rusland heeft nog geen bewijs geleverd voor de beschuldiging, en de VS doet de bewering af als "lachwekkend".

Ik vind dit een zorgelijke ontwikkeling en vreemde reactie van de VS....
Ik hoop dat de VN eindelijk iets gaat doen, bijvoorbeeld zelf gaan kijken of de human corridors begeleiden.

Ik ben benieuwd of we nog wat gaan merken van het overleg van de Russen in de buurt van Mariupol. Het vliegtuig dat ik eerder meldde is gisteravond weer vertrokken (in de richting van Yekatarinenburg).

Nou ja, ik vind dat als je met zo'n bewering komt, je op zijn minst al enig bewijs aan kunt leveren, anders vind ik het eerlijk gezegd ook lachwekkend en vooral een wanhopige poging de VS en Oekraïne in deskrediet te brengen :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:23

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:28

_San87_ schreef:
Nou ja, ik vind dat als je met zo'n bewering komt, je op zijn minst al enig bewijs aan kunt leveren, anders vind ik het eerlijk gezegd ook lachwekkend en vooral een wanhopige poging de VS en Oekraïne in deskrediet te brengen :).

Misschien heeft Rusland zelf die labs in Ukraïne wel opgezet in de USSR-tijd ;)

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:30

pien_2010 schreef:
enzino schreef:
Wow Pien, volgens mij heb ik daar ook over gepost en reageerde jij toen met de volgende woorden

De NAVO stuurt wapens, een deel van die wapens komt bij Azov terecht, Azov staat bekend om haar extreem-rechtse banden. Zum kotsen om dat te zeggen en 3 dagen later kom je tot dezelfde conclusie en is het opeens "een prachtig achtergrond artikel". Daar val je zelf heerlijk door de mand: emotioneel reageren en niet de moeite nemen om achtergronden te willen lezen, maar 3 dagen later volledig draaien omdat Beatrice de Graaf het zegt en je het dan wel aanneemt.

Ik heb op jouw nazi utspraak bewapenen gereageerd met
pien_2010 schreef:
Enzino, als jij zegt in dit topic dat nu de neonazi's worden bewapend in Ukraine, dan is dat zo naar in de huidige situatie en zo passend in het straatje vd Russen, dat ik die uitspraak "zum kotsen" vind en jij voor mij als het om je standpunten gaat volledig door de mand bent gevallen. Ik ga je verder negeren want ik vind het niet ok wat je doet.

Wat nu gebeurt is iets dat voortdurend gebeurt in dit topic. Je zet mensen op het verkeerde been, je brengt mensen in diskrediet om maar je eigen boodschap uit te kunnen blijven dragen. Echt zo niet OK!

Terug naar 8 maart.
Daar schrijf je
enzino schreef:
Tsja, we zijn nu regelrecht neonazi's aan het bewapenen.

Goed gezien Earth!

Je schaart hier heel Oekraïne defensie onder de neonazi's en ons westen als dummies die neonazi's aan het bewapenen zijn. In mijn artikel heb ik uitgelegd dat het om een groep gaat, een stroming binnen Europa namelijk van extreem rechts, waarbij het woord fascistisch hoort die ongemakkelijk voelt.

Waar kennen we deze manier van discussiëren en uit het verband trekken van? :n O ja, ik weet het al....
Vandaar dat ik mijn artikel heb geplaatst waaruit blijkt dat het hier om een groep gaat, een stroming in heel het westen waar mensen zich ongemakkelijk onder voelen, maar dat dit dus net als in Nederland en Frankrijk niet geldt voor Het leger. Dus "ons" geld gaat niet naar DE neonazi's. Dat is laster en Russisch propaganda praat. Vandaar mijn scherpe opmerking met mijn kots smiley erbij want dat sloeg dus duidelijk op jouw nazi opmerking op een moment dat een volk en een land totaal nar de klote wordt geschoten, grote verliezen heeft geleden en geconfronteerd wordt met oorlogsmisdaden. Dat is dat volk wat zo vreselijk dapper is, een behoorlijke trap nageven.

Nee pmarena ik trok niet de verkeerde conclusies. HEt moet hier niet gekker worden.
1

Ik steun Pien hierin. Het plaatsten hier en voortdurend blijven drammen op de Azov clan gaf een beeld dat we grote groepen neonazi’s aan het bewapenen waren. Héél Europa,en de USA heeft dit soort groeperingen.
Maar Enzino framed het Ukrainse leger als Neo Nazi’s en dat het Westen massaal Neo Nazi,s aan het bewapenen zou zijn. Door dit steeds te blijven herhalen en door te drammen begint het er op te lijken dat hij de propaganda van Poetin steunt.

En ja dan kun je een heftige reactie terug verwachten ik ben daar ook helemaal klaar mee. Enzino je zet een toon die mij in iedergeval niet bevalt, ik mijn beleving neig je door je uitspraken naar de kant van Poetin. In het licht van deze oorlog moet je dan niet vreemd staan te kijken dat mensen tegengas geven.

Wil je mij overtuigen van jouw gelijk kom met argumenten maar niet met framen door te zeggen dat we weigeren achtergrond informatie tot ons te nemen. Ik denk dat je een aantal mensen in dit topic zwaar onderschat. Daarnaast is het niet zo dat degene die het hardst roepen automatisch ook gelijk heeft.

Dit gezegd hebbende ga ik geen aandacht meer besteden aan Neo Nazi gedoe. Ik heb al een hakenkruis uit dit topic moeten laten verwijderen. Het is oorlog, oorlogen zijn altijd smerig! Van beide partijen! Ze moeten wel om te overleven. Met foei zoete poes houdt niemand Poetin van het lijf...zie europa’s gedrag de laatste deccenia.

Laten we hopen dat deze ellende uitsluitend in de Oekraïne blijft en wij ervan gevrijwaard blijven! Dat we nog eindeloos op Bokt mogen zeggen wat we denken en niet de mond gesnoerd gaan worden.
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 11-03-22 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:32

irmaz schreef:
_San87_ schreef:

Misschien heeft Rusland zelf die labs in Ukraïne wel opgezet in de USSR-tijd ;)

Ja goh, dat zou zeker mogelijk zijn.

kiki1976

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:40

Pareltjes, amen.

Filmpje gekeken over Baudet. ls je het bekijkt en alles ziet wat ze aan "bewijs" hebben lijkt het er idd op dat hij banden heeft met Rusland. Poppetje dat gebruikt wordt? Ik weet het niet

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:42

Ik was in de veronderstelling dat dit een nieuws topic was? Dan belicht men alle kanten van de zaak namelijk.

Ik vind de reacties echt overtrokken en op zijn zachts gezegd niet netjes worden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:52

Bron nos

Citaat:
'Twijfels in Rusland over verloop invasie in Oekraïne'
In programma's op de Russische staatstelevisie worden twijfels geuit over hoe de militaire operatie in Oekraïne verloopt en of de doelen die het Kremlin heeft gesteld, gehaald kunnen worden. Dat is opmerkelijk, want de staatstelevisie wordt beschouwd als het belangrijkste propagandawapen van het Kremlin.

Door de zware sancties tegen Rusland en berichten op sociale media over grote verliezen aan de Russische kant, begint het negatieve nieuws door te sijpelen, ziet Geert Groot Koerkamp, correspondent in Rusland. "Een filmregisseur die vaak te gast is in talkshows waarin Oekraïne door het slijk wordt gehaald, gaf aan verrast te zijn dat Oekraïne niet verdeeld is, maar een eenheid. Ook was hij verrast dat Russische troepen niet, zoals verwacht, met bloemen door de bevolking werden opgewacht."

Moskou heeft de informatievoorziening door onafhankelijke media vrijwel afgesloten en blijft volhouden dat "alles volgens plan verloopt". Maar berichten op sociale media weerleggen dat beeld. Zo meldt het Russische staatspersbureau Interfax dat Rusland elke dag om 10.00 uur humanitaire corridors opent voor Oekraïense vluchtelingen die naar Rusland willen, maar dat Oekraïense nationalisten de corridors beschieten zodat de vluchtelingen niet weg kunnen. "Het lijkt onderdeel van een propagandaoorlog. Er staan bussen aan de grens om vluchtelingen op te vangen, maar er komt niemand. Mensen willen daar niet heen", zegt Groot Koerkamp. "Vervolgens zegt Rusland: we geven ze de mogelijkheid, maar het wordt verhinderd door Oekraïners."

Bron nos
Citaat:
China: vanuit Nederland cyberaanvallen op Rusland en Oekraïne
Het Chinese staatspersbureau Xinhua meldt dat via computersystemen in China cyberaanvallen worden uitgevoerd op Rusland, Belarus en Oekraïne. De aanvallen zouden vooral uit de Verenigde Staten komen, maar ook uit Nederland en Duitsland. Het bericht van Xinhua kan niet worden geverifieerd.

Het is niet duidelijk wie of wat de doelwitten zijn en wie er achter de aanvallen zitten. Volgens het persbureau worden sinds februari steeds meer cyberaanvallen via computersystemen in China gemeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:55

Afbeelding
Dit is gewoon diefstal.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:58

kiki1976 schreef:
Bron nos

Citaat:
'Twijfels in Rusland over verloop invasie in Oekraïne'
In programma's op de Russische staatstelevisie worden twijfels geuit over hoe de militaire operatie in Oekraïne verloopt en of de doelen die het Kremlin heeft gesteld, gehaald kunnen worden. Dat is opmerkelijk, want de staatstelevisie wordt beschouwd als het belangrijkste propagandawapen van het Kremlin.

Door de zware sancties tegen Rusland en berichten op sociale media over grote verliezen aan de Russische kant, begint het negatieve nieuws door te sijpelen, ziet Geert Groot Koerkamp, correspondent in Rusland. "Een filmregisseur die vaak te gast is in talkshows waarin Oekraïne door het slijk wordt gehaald, gaf aan verrast te zijn dat Oekraïne niet verdeeld is, maar een eenheid. Ook was hij verrast dat Russische troepen niet, zoals verwacht, met bloemen door de bevolking werden opgewacht."

Moskou heeft de informatievoorziening door onafhankelijke media vrijwel afgesloten en blijft volhouden dat "alles volgens plan verloopt". Maar berichten op sociale media weerleggen dat beeld. Zo meldt het Russische staatspersbureau Interfax dat Rusland elke dag om 10.00 uur humanitaire corridors opent voor Oekraïense vluchtelingen die naar Rusland willen, maar dat Oekraïense nationalisten de corridors beschieten zodat de vluchtelingen niet weg kunnen. "Het lijkt onderdeel van een propagandaoorlog. Er staan bussen aan de grens om vluchtelingen op te vangen, maar er komt niemand. Mensen willen daar niet heen", zegt Groot Koerkamp. "Vervolgens zegt Rusland: we geven ze de mogelijkheid, maar het wordt verhinderd door Oekraïners."

Bron nos
Citaat:
China: vanuit Nederland cyberaanvallen op Rusland en Oekraïne
Het Chinese staatspersbureau Xinhua meldt dat via computersystemen in China cyberaanvallen worden uitgevoerd op Rusland, Belarus en Oekraïne. De aanvallen zouden vooral uit de Verenigde Staten komen, maar ook uit Nederland en Duitsland. Het bericht van Xinhua kan niet worden geverifieerd.

Het is niet duidelijk wie of wat de doelwitten zijn en wie er achter de aanvallen zitten. Volgens het persbureau worden sinds februari steeds meer cyberaanvallen via computersystemen in China gemeld.

Dat is niets nieuws aangezien NL een van de grootste Inet knooppunten ter wereld is. Een soort megakruispunt van internet wegen. Dan lijkt het al snel dat het VANUIT ipv DOOR NL komt.
Wat niet impliceert dat er helemaal geen cyber aanvallen vanuit NL komen.
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 11-03-22 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:59

_San87_ schreef:
[ [url=m/0tFwZZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is gewoon diefstal.

Er zullen nog veel meer betalingsverplichtingen zijn waar Rusland al heel snel niet meer aan kan voldoen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:00

Sansevieria schreef:
_San87_ schreef:
Dit is gewoon diefstal.

Er zullen nog veel meer betalingsverplichtingen zijn waar Rusland al heel snel niet meer aan kan voldoen.

In tijd van oorlog veranderen de spelregels.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:03

Sansevieria schreef:
_San87_ schreef:
Dit is gewoon diefstal.

Zeker. Maar dat betekent niet dat je vliegtuigen moet gaan jatten :)).

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:06

"Ook was hij verrast dat Russische troepen niet, zoals verwacht, met bloemen door de bevolking werden opgewacht"

Jeetje, hoe zou dat toch komen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:09

Movement schreef:
"Ook was hij verrast dat Russische troepen niet, zoals verwacht, met bloemen door de bevolking werden opgewacht"

Ik moest er ook wel om gniffelen. Maar ja, als je niet beter weet :=?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 11:11

Poetin had al aangegeven volledige bedrijven te gaan „jatten“. Als een bedrijf stopt met produceren in Rusland wil hij met een nieuwe wet die bedrijven de staat toeeigenen las ik vorige week.
Weet niet of ik het nog terug vind.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:11

Sizzle schreef:
Poetin had al aangegeven volledige bedrijven te gaan „jatten“. Als een bedrijf stopt met produceren in Rusland wil hij met een nieuwe wet die bedrijven de staat toeeigenen las ik vorige week.
Weet niet of ik het nog terug vind.

Serieus? Goede manier om je land om zeep te helpen.

Ik las wel dat ze zoiets met McDonalds van plan zijn, btw. Las het op Reddit:

Afbeelding
https://www.reddit.com/r/worldnews/comm ... y_lifting/

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:14

Die bedrijven stellen niet zo veel meer voor, neem ik aan. Veel leveranties/goederen/productie kwam toch al van buiten. En passiva hebben ze vast al zekergesteld.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:18

Afbeelding
Dit is gehackt toch?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:19

_San87_ schreef:
Movement schreef:

Ik moest er ook wel om gniffelen. Maar ja, als je niet beter weet :=?

Vorige week stond er al in een NOS artikel iets in de trant "met bommen gooien is een hele zekere methode om elke sympathie die er is bij de bevolking te verspelen".

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:27