pien_2010 schreef:Dat begrijp ik.
Ik vind dat wel erg trouwens, dat die situatie zo is.
Las dit weekend over presidentskandidaat Eric Zemmour, daar is Frankrijk ook mooi klaar mee, zeg!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rechter schreef:In beginsel vallen uitlatingen over de holocaust ook onder de vrijheid van meningsuiting en een volksvertegenwoordiger komt meer vrijheid toe. Maar ook die is niet onbegrensd, zegt de rechter.
Citaat:Minimumloon
Het minimumloon wordt stapsgewijs met 7,5 procent verhoogd. Het minimumloon blijft gekoppeld met de uitkeringen (minus de AOW) het bestaansminimum te verstevigen". De coalitie volgt een initiatiefwetsvoorstel van de PvdA en GroenLinks om het minimumuurloon te baseren op een 36-urige werkweek.
karuna schreef:Suikertaks ben ik persoonlijk minder blij mee. Dat zal gaan betekenen dat mijn boodschappen duurder worden omdat ik geen suikervervangers mag hebben en juist suikers moet eten.
purny schreef:Volgens mij worden de frisdranken gewoon een stuk duurder hoor...
En dat is eigenlijk wel goed. Waarom is een fles suikervrije siroop duurder dan een fles siroop met suiker?
Waarom is fastfood goedkoper dan verse groente en vers fruit?
Ik ben dan weer niet zo blij met het feit dat er bezuinigd gaat worden op de zorg. Op lange termijn maar liefst 5 miljard euro.
Exitium schreef:Wat de extra kerncentrales betreft ben ik voor. Liever eentje die thorium gebruikt dan uranium, maar die zijn nog niet ver genoeg ontwikkeld om te kunnen bouwen.
Citaat:Kernenergie heeft als voordeel dat het geen CO2 uitstoot
Eeuwenlang kernafval, "want we moeten iets achter de hand hebben"...?Citaat:Je wil wat achter de hand hebben voor de momenten dat je geen wind en/of zon hebt, en daar wil je geen kolen of gas voor moeten stoken.
Citaat:Ja, het levert kernafval op, maar dat is maar een minieme hoeveelheid (Borssele op dit moment 1,5 m3 per jaar) en ja, het is gevaarlijk als er iets mis gaat, maar het gaat zelden echt mis.
Citaat:Het feit dat de meeste mensen enkel Tsjernobyl en Fukushima kunnen noemen zegt wat dat betreft veel, aangezien kernenergie al 80 jaar gebruikt wordt en er wereldwijd 450+ centrales actief zijn.
Loretta schreef:Als je dit artikel leest dan is het bijna te mooi om waar te zijn.
https://www.trouw.nl/politiek/suikertak ... ~bebdfab3/
germie schreef:Ik hoorde ook iets van de snelheid binnen de bebouwde kom naar 30km zetten. Dat is echt veel te langzaam als ze dat overal willen doen. Je hebt gewoon doorgaande wegen waar je nu 50 mag wegens binnen de bebouwde kom. Bij 30 kom je niet meer voor uit.
karuna schreef:Alle daken voorzien van zonnepanelen (en dan ook de industrieterreinen ermee volleggen) verplicht daar waar het bouwtechnisch verantwoord is of met bv verlaging van de gemeentelijke lasten bij het hebben van zonnepanelen. desnoods ieder huis zijn kleine windwokkel toestaan met huishoudaccu. Vaak mogen die nu niet van de welstandscommissie. Ik zou zo n wokkeltje wel op mijn dak willen maar mag er geen laten installerwn.
Dan moet je een heel eind komen.