Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:38

Ailill schreef:
elnienjo schreef:
Door hem zitten we hier met al die Syrische vluchtelingen en extremisten opgescheept.
Zucht, daar gaan we weer :roll:

Altijd weer die u-bocht naar dat ene onderwerp inderdaad.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:40

Cowboy55 schreef:
Just don't feed the troll.

Right. Goed punt. Bedankt voor de reminder :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:41

Iemand nog wat serotonine nodig? :+

Kinke

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:54

De vraag is natuurlijk of je als president zijnde altijd een goed mens kan zijn. Ik denk het niet. Er zal altijd rottigheid gebeuren en soms is er geen vriendelijke oplossing voor iets

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:56

HorseTimeXL schreef:
Is jullie het verhaal/gerucht bekend dat Biden last van geheugenverlies zou hebben? M’n moeder kwam er in eens mee. Dat hij veel vergat en antwoorden herhaalde. Ze had dat ergens gelezen.

Ook jongere politici vergeten wrleens wat onder grote druk. Rutte dit jaar nog over groepsimmuniteit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:00

Loretta schreef:
HorseTimeXL schreef:
Is jullie het verhaal/gerucht bekend dat Biden last van geheugenverlies zou hebben? M’n moeder kwam er in eens mee. Dat hij veel vergat en antwoorden herhaalde. Ze had dat ergens gelezen.

Ook jongere politici vergeten wrleens wat onder grote druk. Rutte dit jaar nog over groepsimmuniteit.

In zijn allereerste persconferentie haalde Rutte er inderdaad groepsimmuniteit bij, toen wisten we helemaal niets van corona. Dat dat later genuanceerd is is alleen maar logisch toch? Maar het blijft weer opduiken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:09

Kinke schreef:
De vraag is natuurlijk of je als president zijnde altijd een goed mens kan zijn. Ik denk het niet. Er zal altijd rottigheid gebeuren en soms is er geen vriendelijke oplossing voor iets

Maar ben je geen goed mens meer als je tussen twee kwade opties moet kiezen met geen alternatief?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:12

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:20

IMANDRA schreef:
Maar ben je geen goed mens meer als je tussen twee kwade opties moet kiezen met geen alternatief?

goeie vraag :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:24

Toen Obama de eerste keer verkozen werd, had hij gewoon een super majority. Het populaire verhaal is dat het de schuld van de kiezers is dat hij niks heeft kunnen bereiken, want die hebben na twee jaar die super majority afgepakt bij de tussentijdse verkiezingen. Maar je zou je natuurlijk ook kunnen afvragen waarom iemand die zo massaal op de belofte van verandering gekozen, na twee jaar zonder veranderingen, denkt recht te hebben op die steun van de kiezers. Obama is vooral goed in zijn PR en in niet controversieel zijn, maar de praktijk is dat er niet zoveel veranderd is na acht jaar Obama en daar is Obama toch echt zelf in de eerste plaats verantwoordelijk voor. Maar hij geeft liever de domme kiezers de schuld.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:30

Kinke schreef:

Probleem is dat de mens zijn keuze altijd voor zichzelf rechtvaardigt. Met argumenten die weliswaar aannemelijk lijken maar de diepere overwegingen zijn vaak verborgen, ook voor de persoon zelf.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:34

Tango1979 schreef:
Kwam deze tegen, moest er hard om lachen... Goodbye everybody, I got to go...
https://youtu.be/10yRna4wF7w

Nou ik kan er echt niet naar kijken, die engbek en het verbasteren van zo'n goed nummer, brrrr.
Het is niet voor niets dat Brian May niet wilde dat hij de nummers van Queen gebruikte....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:42

Ik heb er om gelachen. _O-
Ik vind het heerlijk hoe mensen altijd humor in miserie weten te vinden. :+:

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:58

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:59

Ayasha schreef:

Ik ook, maar ik kan die kop gewoon niet langer zien :=

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:01

Tango1979 schreef:
Kwam deze tegen, moest er hard om lachen... Goodbye everybody, I got to go...
https://youtu.be/10yRna4wF7w

Vooral Putin die dan weer even voorbij komt :')

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:18

pmarena schreef:
Ayasha schreef:

Ik ook, maar ik kan die kop gewoon niet langer zien :=

Dat heb ik nou ook. Kan het niet verdragen.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:25

Karl66 schreef:
Toen Obama de eerste keer verkozen werd, had hij gewoon een super majority. Het populaire verhaal is dat het de schuld van de kiezers is dat hij niks heeft kunnen bereiken, want die hebben na twee jaar die super majority afgepakt bij de tussentijdse verkiezingen. Maar je zou je natuurlijk ook kunnen afvragen waarom iemand die zo massaal op de belofte van verandering gekozen, na twee jaar zonder veranderingen, denkt recht te hebben op die steun van de kiezers. Obama is vooral goed in zijn PR en in niet controversieel zijn, maar de praktijk is dat er niet zoveel veranderd is na acht jaar Obama en daar is Obama toch echt zelf in de eerste plaats verantwoordelijk voor. Maar hij geeft liever de domme kiezers de schuld.

De democraten hebben ook gewoon niet een sterk programma.

https://fb.watch/1ClQXuEtDY/

Dit is wel een mooi filmpje. Zelfs fox news kijkers, zijn het grotendeels eens met meer “progressieve” ideeën.

Ik vind dit wel interessant omdat dit in kleinere mate ook continu in Nederland gebeurd. Niet luisteren naar wat de kiezers echt willen en belangrijk vinden, maar dan wel door misleiding ze op je laten stemmen.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:38

Ik hoop niet dat het zo ver komt:

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:43

sanne83 schreef:
Karl66 schreef:

De democraten hebben ook gewoon niet een sterk programma.

https://fb.watch/1ClQXuEtDY/

Dit is wel een mooi filmpje. Zelfs fox news kijkers, zijn het grotendeels eens met meer “progressieve” ideeën.

Ik vind dit wel interessant omdat dit in kleinere mate ook continu in Nederland gebeurd. Niet luisteren naar wat de kiezers echt willen en belangrijk vinden, maar dan wel door misleiding ze op je laten stemmen.
Gewoon niet een sterk programma?

Democraten (91 pagina's in totaal, waar ik me erg goed in kan vinden):

Zorg:

- Testen en behandelingen voor en vaccinaties tegen het coronavirus worden gratis beschikbaar voor iedere Amerikaan.

- Er komt een publieke verzekering voor alle basiszorg, zonder premies of eigen bijdrage, beschikbaar voor iedereen. Armere Amerikanen worden automatisch ingeschreven. Private zorgverzekeringen blijven bestaan.

- Medicare onderhandelt met farmaceuten over de prijzen van geneesmiddelen.

Economie/Klimaat:

- Publieke universiteiten schaffen collegegeld af voor studenten uit gezinnen die jaarlijks minder dan 125.000 dollar (105.000 euro) verdienen.

- Community colleges (scholen voor tweejarig of vierjarig hoger wetenschappelijk of -beroepsonderwijs) vragen helemaal geen collegegeld meer.

- Het federaal minimumloon wordt verhoogd naar 15 dollar (12,70 euro) per uur.

- Flinke belastingkortingen voor kinderopvang

- Klimaatplan van 2 biljoen dollar; VS is CO2-neutraal in 2050. Investeringen in alternatieve energie en duurzame infrastructuur moeten miljoenen banen scheppen.

Veiligheid:

- Strafrechtketen "van top tot teen" hervormen, de 'gevangenisindustrie' (mass incarceration) beëindigen en systemisch racisme aanpakken.

- Minder politie, meer maatschappelijk werkers.

- Pak extreemrechts geweld wettelijk harder aan.

- Marihuanagebruik geldt niet meer als federaal misdrijf. Staten mogen zelf besluiten of ze recreatief gebruik helemaal legaliseren.

Buitenland:

- Terugkeer naar de nucleaire overeenkomst met Iran uit 2015 en het Klimaatakkoord van Parijs.

- Geen Amerikaanse steun meer voor Saoedi-Arabië en zijn coalitie in de oorlog in Jemen.

- Een 'verantwoordelijk einde' aan de 'eeuwige oorlogen' in Irak en Afghanistan, maar met een blijvende kleine troepenmacht in dat eerstgenoemde land om een heropkomst van Islamitische Staat te voorkomen.

- "IJzeren steun" voor de veiligheid van Israël, maar niet voor het Israëlische nederzettingenbeleid. Een terugkeer naar een tweestatenoplossing voor het Israëlisch-Palestijns conflict.

Republikeinen (2 pagina's in totaal, vrijwel gelijk aan 2016):

Zorg:

- Coronavaccin voor het einde van 2020.

- Terugkeer naar normaal in 2021.

- Lagere prijzen voor medicatie en lagere zorgpremie.

- Dekking voor mensen met bestaande aandoeningen.

Economie/Klimaat:

- 1 miljoen banen in de maaksector terughalen uit China.

- Belastingvoordeel voor bedrijven die banen terughalen naar de VS.

- Belastingvoordeel voor producten die 'made in America' zijn.

- 10 miljoen nieuwe banen in tien maanden tijd.

- Verlaging inkomstenbelasting.

- Wereldleider blijven met betrekking tot schoon drinkwater en schone lucht.

- Bouw van 's werelds beste infrastructuur.

Veiligheid:

- Meer geld naar politiediensten, meer agenten aannemen.

- Strengere straffen op geweld tegen politieagenten.

- Gewelddadige extremistische groeperingen zoals Antifa voor het gerecht brengen.

- Drive-by shootings (schietincidenten vanuit rijdende auto) worden aangemerkt als binnenlands terrorisme.

Buitenland:

- Stop eindeloze oorlogen en breng onze troepen thuis.

- Laat bondgenoten eerlijk meebetalen.

- Amerika's ongeëvenaarde militaire kracht in stand houden en uitbreiden.

- Wereldwijd terroristen die Amerikanen bedreigen wegvagen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:55

Het gaat er niet om wat ze willen, het gaat erom wat ze bereiken. Obama beloofde verandering en na acht jaar Obama was de VS nog even neoliberaal als daarvoor.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:58

Hebben ze ook al een kosten-baten analyse?

Klinkt allemaal goed hoor maar mijn oma zei altijd over linkse programma's: ze hebben prima ideeën maar ze kunnen niet rekenen. :)

(ja ik weet dat de dems niet links zijn, maar toch interessant hoe er gefinancierd wordt).

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:06

Shae schreef:
Ik hoop niet dat het zo ver komt:
[ Video ]

Zal Trump hier mee bezig zijn?

Dan moet hij wel genoeg republikeinen mee krijgen begrijp ik er uit.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:10

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:13

Ailill schreef:
Democraten (91 pagina's in totaal, waar ik me erg goed in kan vinden):

Zorg:

- Testen en behandelingen voor en vaccinaties tegen het coronavirus worden gratis beschikbaar voor iedere Amerikaan.

- Er komt een publieke verzekering voor alle basiszorg, zonder premies of eigen bijdrage, beschikbaar voor iedereen. Armere Amerikanen worden automatisch ingeschreven. Private zorgverzekeringen blijven bestaan.

- Medicare onderhandelt met farmaceuten over de prijzen van geneesmiddelen.

Economie/Klimaat:

- Publieke universiteiten schaffen collegegeld af voor studenten uit gezinnen die jaarlijks minder dan 125.000 dollar (105.000 euro) verdienen.

- Community colleges (scholen voor tweejarig of vierjarig hoger wetenschappelijk of -beroepsonderwijs) vragen helemaal geen collegegeld meer.

- Het federaal minimumloon wordt verhoogd naar 15 dollar (12,70 euro) per uur.

- Flinke belastingkortingen voor kinderopvang

- Klimaatplan van 2 biljoen dollar; VS is CO2-neutraal in 2050. Investeringen in alternatieve energie en duurzame infrastructuur moeten miljoenen banen scheppen.

Veiligheid:

- Strafrechtketen "van top tot teen" hervormen, de 'gevangenisindustrie' (mass incarceration) beëindigen en systemisch racisme aanpakken.

- Minder politie, meer maatschappelijk werkers.

- Pak extreemrechts geweld wettelijk harder aan.

- Marihuanagebruik geldt niet meer als federaal misdrijf. Staten mogen zelf besluiten of ze recreatief gebruik helemaal legaliseren.

Buitenland:

- Terugkeer naar de nucleaire overeenkomst met Iran uit 2015 en het Klimaatakkoord van Parijs.

- Geen Amerikaanse steun meer voor Saoedi-Arabië en zijn coalitie in de oorlog in Jemen.

- Een 'verantwoordelijk einde' aan de 'eeuwige oorlogen' in Irak en Afghanistan, maar met een blijvende kleine troepenmacht in dat eerstgenoemde land om een heropkomst van Islamitische Staat te voorkomen.

- "IJzeren steun" voor de veiligheid van Israël, maar niet voor het Israëlische nederzettingenbeleid. Een terugkeer naar een tweestatenoplossing voor het Israëlisch-Palestijns conflict.

Republikeinen (2 pagina's in totaal, vrijwel gelijk aan 2016):

Zorg:

- Coronavaccin voor het einde van 2020.

- Terugkeer naar normaal in 2021.

- Lagere prijzen voor medicatie en lagere zorgpremie.

- Dekking voor mensen met bestaande aandoeningen.

Economie/Klimaat:

- 1 miljoen banen in de maaksector terughalen uit China.

- Belastingvoordeel voor bedrijven die banen terughalen naar de VS.

- Belastingvoordeel voor producten die 'made in America' zijn.

- 10 miljoen nieuwe banen in tien maanden tijd.

- Verlaging inkomstenbelasting.

- Wereldleider blijven met betrekking tot schoon drinkwater en schone lucht.

- Bouw van 's werelds beste infrastructuur.

Veiligheid:

- Meer geld naar politiediensten, meer agenten aannemen.

- Strengere straffen op geweld tegen politieagenten.

- Gewelddadige extremistische groeperingen zoals Antifa voor het gerecht brengen.

- Drive-by shootings (schietincidenten vanuit rijdende auto) worden aangemerkt als binnenlands terrorisme.

Buitenland:

- Stop eindeloze oorlogen en breng onze troepen thuis.

- Laat bondgenoten eerlijk meebetalen.

- Amerika's ongeëvenaarde militaire kracht in stand houden en uitbreiden.

- Wereldwijd terroristen die Amerikanen bedreigen wegvagen.

Hoe willen democraten een zorgverzekering zonder premies of eigen bijdragen verwezelijken? Dat geld moet toch ergens vandaan komen?

En waarom spreekt dat democratisch programma over extreem rechts aanpakken terwijl er niet over extreem links gerept wordt?

Op het falende coronabeleid na vind ik het republikeinse programma aantrekkelijker klinken.