Tcm62 schreef:Maar dan gaan we uit van de meest mooie insteek...economische vluchtelingen, jonge mannen uit Afrikaanse landen, geen of nauwelijks opleiding...weliicht weinig vaardigheid tot Nederlands leren, misschien wel geen behoefte aan dagelijks zoveel inzet om Nederlands te leren, die komen in aanmerking tot ongeschoold werk...daarvan is er nauwelikks nog wat.
De tuinder gaat de hardwerkende Pool niet inruilen voor een nog nooit werkende Afrikaan, die droomde over rijkdom en gratis huis met dito uitkering..
Zijn de mensen nou echt zo naif?
Deze economische vluchtelingen uit Afrika komen al tientallen jaren lang en voor zover ik weet is het echt niet makkelijk om een Nederlands verblijfsvergunning te krijgen. Zonder verblijfsvergunning kunnen zij niet werken en krijgen ze ook geen uitkering e.d.
Maar weet jij wat van de procedure om als economische vluchteling een verblijfsvergunning te krijgen?
Citaat:
Een grote groep rijke Syriers die denken hier in een oogwenk hun carriere voort te gaan zetten, waar maar een zeer klein deel dit gaat lukken, de rest komt in een veel lagere ladder aan de bak met depressie en ontevredenheid om de hoek, m.i. Een gevaar voor radicalisering..
Dat is dan toch een gemiste kans voor ons? Meestal zijn de rijke mensen met een carrière geen domme mensen die een land niks kunnen bieden. Ik zou zeggen z.s.m. Nederlands laten leren als iemand potentie heeft en aan de bak, er is oa een groot tekort aan technische mensen in Nederland.
Citaat:
Dan een heel erg grote groep die gewoon niks te bieden heeft, de armere de onontwikkelde, die neerstrijkt en net als thuis rondhangen heeft gedaan, dat hier gaat doen. Kijk eens in de Bijlmer? Een bolwerk van criminaliteit, weten we nog de Gliphoeve?
Een grote groep van de echte vluchtelingen of van de economische vluchtelingen? Wat wil jij doen met de echte vluchtelingen?
Citaat:
De werkdruk in Nederland ligt hoog, erg hoog, het uitvalspercentage in Nederland is dito hoog vanwege de werkdruk, niet alleen het werkaanbod, maar ook de druk van bovenaf en van binnenuit de job...veel en snel faillisement, steeds weer die tijdelijke contracten die stress veroorzaken...iets wat de migranten helemaal niet kennen...en de weg van de minste weerstand kiezen..de uitkering, die wel zo hoog is dat je zoveel geld met huis alleen krijgt als je heel erg veel hebt in je eigen land....
Ik ga ervanuit dat je met migranten de economische-vluchtelingen bedoelt. Maar vertel... hoe komen die nu aan een verblijfsvergunning? Denk je dat dat makkelijk is en dat we daar niet al jaren procedures voor hebben?
Citaat:
En dan praat men over niet gunnen?
Niemand gunt inderdaad een gelukszoeker iets, waarom niet? Omdat iedereen weet dat ze komen profiteren en guess, niet alleen de witte rechtsdenkende hollander zegt dit hoor...spreek de allochtoon die wel een eerlijk bestaan heeft oogebouwd, die zijn pas fel.

mijn Turkse autokeur garage houder en zijn personeel...zo...gesprek van de dag is het met de migranten, die roepen meteen die profiteurs! Roven alles leeg hier..moest echt lachen..
Ik gun een gelukszoeker evenveel als dat ik mezelf gun. Mits hij/zij er hard voor wil werken zoals ieder ander mens zou moeten doen.
Citaat:
de allochtoon die wel een eerlijk bestaan heeft oogebouwd
echt??? Dus een allochtoon heeft per definitie geen eerlijk bestaan opgebouwd tenzij het een uitzondering is
Citaat:
Maar tegen de tijd dat jullie kinderen de arbeidsmarkt op willen en jullie toe zijn aan een gezin en een huurhuis nodig hebben, kopen is al niet meer te doen onder 3x modaal....dan loop je pas tegen een muur op.
Dat er nu ineens tienduizenden banen Gecreëerd kunnen worden, met dito huizen, is de eigen bevolking in het gezicht spugen...ik heb al jong mens 15! Jaar op een huurwoning in Amsterdam moeten wachten, alles wat leeg kwam en ik aanvroeg te mogen huren met huren die soms echt wel te veel waren, gingen mijn neus voorbij aan migranten toendertijd met huursubsidie...
En dat voor economische vlichtelingen? Misschien voor erg socialen onder ons, ga een jaar bij artsen zonder grenzen werken of bij ontwikkelingshulp, dan doe je ook goed werk. Soms is het ook goed om eens in die landen zelf te gaan kijken waarom het daar niet van de grond komt...heeft dat misschien ook met de mens aldaar zelf te maken??!?
Vertel, heeft het met de mens aldaar te maken?
Citaat:
En Ilse, snel iets gaan doen omdat ze zich vervelen? Het is al gebleken dat het volhouden van zwaar eentonig werk voor de meesten juist iets is wat ze snel afhaken, dat hebben we geleerd in de jaren 80. Die integratie is totaal mislukt..
De integratie is gelukt en er zit een stijgende lijn in.
Een oude buurman van mij die uit Marokko is gekomen in de jaren tachtig die toen als vee gekeurd is en een fabriek ingegooid is heeft er een zware hernia aan overgehouden en hij is niet de enige.
Citaat:
Vrijwillgerswerk zullen ze zeker wel mogen..initiatief van binnen uit? genoeg te doen in zo een kamp, dagelikse huishoudelijke activiteiten, desnoods met hout van alles maken voor de kinderen, een soos, een speeltuin, speelgoed maken, desnoods een winkeltje, breien, haken, koken, maaltijden name it...de burgers zullen hieraan graag meewerken, bedrijven zullen graag spullen doneren..iedereen heeft toch een vakmanschap meegenomen vanuit eigen land? Kennis, ontwikkeling? Ideeen, ideeen wat ze hier zouden gaan doen als ze eenmaal hier zijn! Of allemaal dokter, advokaat, architect, direkteur?
Volgens mij is het belangrijkste voor de vluchtelingen uit een oorlogsgebied dat ze veilig zijn. Ook veilig voor de bommen die wij als Nederland afvuren en de bommen van onze bondgenoten.
Maar vertel, want klagen kunnen we allemaal. Wat is in jouw optiek de oplossing? Wat is in jouw optiek de middenweg?