Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Michel123 schreef:In vrijwel alles wat Wilders zegt, ben ik het met hem eens.
Als je gewoon een Nederlander bent met een gewone baan en een gewoon huis, dan snap ik niet dat je op iemand anders zou kunnen stemmen dan op Geert.
Vroeger kwam de Partij van de Arbeid op voor de belangen van de arbeiders, de werkende mens dus. Daarmee zijn ze al lang geleden opgehouden. Ze komen nu voornamelijk nog op voor de belangen van degenen die niet werken, zoals WAO'ers, asielzoekers, en andere mensen die langs de zijlijn staan. Ze stoppen die mensen in het hoekje "zielig", en dat zijn ze niet. Ze kunnen vaak best wel wat, maar als je ze steeds geld toestopt, en overal sponsort, waarom zouden ze dan iets doen ?
Ik hoop echt dat Geert een mentaliteitsverandering teweeg kan brengen, zodat we met z'n allen de schouders eronder gaan zetten en Nederland er weer bovenop kunnen helpen.
Maar ik vrees dat de Linkse Kerk alles in het werk zal gaan stellen om de "Sinterklaas-mentaliteit" in stand te houden. Zelfs nu het geld daarvoor op is.
Michel123 schreef:Dat is niet kinderachtig, Alet74. Respect is iets dat wederzijds behoort te zijn.
Als je hoort hoe er soms gesproken wordt over mensen die op Wilders stemmen, ik vind dat niet normaal. Veel PVV-stemmers durven er daarom ook niet eens voor uit te komen.
Ik respecteer ieders mening en ieders overtuiging, maar dat behoort wederzijds te zijn.
Electra63 schreef:Misschien wordt jij ook nog wel eens (langdurig) ziek of werkeloos?
En dan ben je ook blij dat er een vangnet is voor je.
Alet74 schreef:Niet-PVV-stemmers hebben de eigenschap zelf na te kunnen denken. Ik denk niet dat jij dat voor hen kunt doen jantergouw.
Ik denk dat we sowieso in moeten leveren en dat de meeste mensen dit best willen doen. Geen probleem wat dat betreft.
Complimenten. Daar ik diverse quotes aan kan halen van je waarin je juist beweerde dat PVV'ers dom achter Wilders aanliepen zonder zelf na te denken. Michel123 schreef:In vrijwel alles wat Wilders zegt, ben ik het met hem eens.
Als je gewoon een Nederlander bent met een gewone baan en een gewoon huis, dan snap ik niet dat je op iemand anders zou kunnen stemmen dan op Geert.
Vroeger kwam de Partij van de Arbeid op voor de belangen van de arbeiders, de werkende mens dus. Daarmee zijn ze al lang geleden opgehouden. Ze komen nu voornamelijk nog op voor de belangen van degenen die niet werken, zoals WAO'ers, asielzoekers, en andere mensen die langs de zijlijn staan. Ze stoppen die mensen in het hoekje "zielig", en dat zijn ze niet. Ze kunnen vaak best wel wat, maar als je ze steeds geld toestopt, en overal sponsort, waarom zouden ze dan iets doen ?
Ik hoop echt dat Geert een mentaliteitsverandering teweeg kan brengen, zodat we met z'n allen de schouders eronder gaan zetten en Nederland er weer bovenop kunnen helpen.
Maar ik vrees dat de Linkse Kerk alles in het werk zal gaan stellen om de "Sinterklaas-mentaliteit" in stand te houden. Zelfs nu het geld daarvoor op is.
jantergouw schreef:Michel123 schreef:Ann, ik denk dat dat erg gaat meevallen.
En ik wil best wat inleveren, als dei nietsnutten maar eens worden aangepakt.
Helemaal met je eens, Michel.
Het is een standpunt dat niet PVV stemmers zich simpelweg niet in kunnen denken. Die denken dat er hele groepen mensen zijn die PVV gestemd hebben vanwege andere punten dan dit aanpakken van de misstanden in onze maatschappij.
Ik ben zelfs bereid behoorlijk in te leveren, als er maar wat wordt gedaan aan die klaplopers en straatterroristen.
jantergouw schreef:Alet74 schreef:Niet-PVV-stemmers hebben de eigenschap zelf na te kunnen denken. Ik denk niet dat jij dat voor hen kunt doen jantergouw.
Ik denk dat we sowieso in moeten leveren en dat de meeste mensen dit best willen doen. Geen probleem wat dat betreft.
dat is dan een hele mooie omslag in jouw mening.Complimenten. Daar ik diverse quotes aan kan halen van je waarin je juist beweerde dat PVV'ers dom achter Wilders aanliepen zonder zelf na te denken.
Teddy321 schreef:Michel123 schreef:In vrijwel alles wat Wilders zegt, ben ik het met hem eens.
Dan heeft die "gewone Nederlander even niet het partijprogramma van de PVV gelezen, heeft ie dat wel dan heeft ie geen PVV gestemd.
jantergouw schreef:Het is een geval, Michel, van de splinter in andermans oog te zien, maar niet de balk in eigen oog.
Zodra gaat het over PVV of Wilders, dan mogen de tegenstanders alles roepen en vinden. Ze zullen bijval krijgen van hun linkse vriendjes en vriendinnetjes. Maar zeg wat over links of de Moslims, en ze staan op de achterste benen.
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee dat ze zo fel tegen Wilders en de PVV tekeer gaan, maar wel dat ze dan gelijk gaan zitten klagen zodra je het tegen hun favoriete knuffelgroepjes doet. Dat heet hypocriet.
Teddy321 schreef:jantergouw schreef:
dat is dan een hele mooie omslag in jouw mening.Complimenten. Daar ik diverse quotes aan kan halen van je waarin je juist beweerde dat PVV'ers dom achter Wilders aanliepen zonder zelf na te denken.
Dat is ook generaliseren, want daar van weet ik er maar 1. En die is hier veel te vinden (na een poosje rust)!!
Complimenten. Daar ik diverse quotes aan kan halen van je waarin je juist beweerde dat PVV'ers dom achter Wilders aanliepen zonder zelf na te denken.
[/quote]Electra63 schreef:jantergouw schreef:Het is een geval, Michel, van de splinter in andermans oog te zien, maar niet de balk in eigen oog.
Zodra gaat het over PVV of Wilders, dan mogen de tegenstanders alles roepen en vinden. Ze zullen bijval krijgen van hun linkse vriendjes en vriendinnetjes. Maar zeg wat over links of de Moslims, en ze staan op de achterste benen.
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee dat ze zo fel tegen Wilders en de PVV tekeer gaan, maar wel dat ze dan gelijk gaan zitten klagen zodra je het tegen hun favoriete knuffelgroepjes doet. Dat heet hypocriet.
Ach, ik ken PVV-stemmers die gelijk gaan temmen als ze zich aangevallen voelen? Dat vind ik nou weer hypocriet.