Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Michel123

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:03

Dat is niet kinderachtig, Alet74. Respect is iets dat wederzijds behoort te zijn.
Als je hoort hoe er soms gesproken wordt over mensen die op Wilders stemmen, ik vind dat niet normaal. Veel PVV-stemmers durven er daarom ook niet eens voor uit te komen.
Ik respecteer ieders mening en ieders overtuiging, maar dat behoort wederzijds te zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:05

Michel123 schreef:
In vrijwel alles wat Wilders zegt, ben ik het met hem eens.
Als je gewoon een Nederlander bent met een gewone baan en een gewoon huis, dan snap ik niet dat je op iemand anders zou kunnen stemmen dan op Geert.
Vroeger kwam de Partij van de Arbeid op voor de belangen van de arbeiders, de werkende mens dus. Daarmee zijn ze al lang geleden opgehouden. Ze komen nu voornamelijk nog op voor de belangen van degenen die niet werken, zoals WAO'ers, asielzoekers, en andere mensen die langs de zijlijn staan. Ze stoppen die mensen in het hoekje "zielig", en dat zijn ze niet. Ze kunnen vaak best wel wat, maar als je ze steeds geld toestopt, en overal sponsort, waarom zouden ze dan iets doen ?
Ik hoop echt dat Geert een mentaliteitsverandering teweeg kan brengen, zodat we met z'n allen de schouders eronder gaan zetten en Nederland er weer bovenop kunnen helpen.
Maar ik vrees dat de Linkse Kerk alles in het werk zal gaan stellen om de "Sinterklaas-mentaliteit" in stand te houden. Zelfs nu het geld daarvoor op is.

Misschien wordt jij ook nog wel eens (langdurig) ziek of werkeloos?
En dan ben je ook blij dat er een vangnet is voor je.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:05

Michel123 schreef:
Dat is niet kinderachtig, Alet74. Respect is iets dat wederzijds behoort te zijn.
Als je hoort hoe er soms gesproken wordt over mensen die op Wilders stemmen, ik vind dat niet normaal. Veel PVV-stemmers durven er daarom ook niet eens voor uit te komen.
Ik respecteer ieders mening en ieders overtuiging, maar dat behoort wederzijds te zijn.

Ach de PVV-stemmers zijn ook niet allemaal even netjes hoor.
Het mes snijdt aan 2 kanten.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 12:07

Het is een geval, Michel, van de splinter in andermans oog te zien, maar niet de balk in eigen oog.
Zodra gaat het over PVV of Wilders, dan mogen de tegenstanders alles roepen en vinden. Ze zullen bijval krijgen van hun linkse vriendjes en vriendinnetjes. Maar zeg wat over links of de Moslims, en ze staan op de achterste benen.

Persoonlijk heb ik er geen problemen mee dat ze zo fel tegen Wilders en de PVV tekeer gaan, maar wel dat ze dan gelijk gaan zitten klagen zodra je het tegen hun favoriete knuffelgroepjes doet. Dat heet hypocriet.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:08

Electra63 schreef:
Misschien wordt jij ook nog wel eens (langdurig) ziek of werkeloos?
En dan ben je ook blij dat er een vangnet is voor je.

Ik ben dat volledig met je eens, maar er wordt te veel misbruik van die vangnetten gemaakt.
Je kunt mij niet vertellen dat er een miljoen mensen in Nederland arbeidsongeschikt zijn. Maar er zitten dus wél zo veel mensen in de WAO en de WIA.
En dat moeten de werkenden met z'n allen opbrengen.
Begrijp me niet verkeerd, als iemand invalide wordt, en niet meer kan werken, dan heeft diegene recht op een uitkering. Maar als je de boel in de maling neemt, moet je worden aangepakt. Dáár gaat het om.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 12:13

Alet74 schreef:
Niet-PVV-stemmers hebben de eigenschap zelf na te kunnen denken. Ik denk niet dat jij dat voor hen kunt doen jantergouw.
Ik denk dat we sowieso in moeten leveren en dat de meeste mensen dit best willen doen. Geen probleem wat dat betreft.

dat is dan een hele mooie omslag in jouw mening. :-) Complimenten. Daar ik diverse quotes aan kan halen van je waarin je juist beweerde dat PVV'ers dom achter Wilders aanliepen zonder zelf na te denken.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:17

Geloof me, ik ben PVV stemmer, en ik kan prima zelf nadenken.
En daarvan ken ik er meer. De gedachte dat alleen maar domme mensen op Geert Wilders stemmen, is echt onjuist.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:20

Michel123 schreef:
Als je gewoon een Nederlander bent met een gewone baan en een gewoon huis, dan snap ik niet dat je op iemand anders zou kunnen stemmen dan op Geert.
Vroeger kwam de Partij van de Arbeid op voor de belangen van de arbeiders, de werkende mens dus. Daarmee zijn ze al lang geleden opgehouden. Ze komen nu voornamelijk nog op voor de belangen van degenen die niet werken, zoals WAO'ers, asielzoekers, en andere mensen die langs de zijlijn staan. Ze stoppen die mensen in het hoekje "zielig", en dat zijn ze niet. Ze kunnen vaak best wel wat, maar als je ze steeds geld toestopt, en overal sponsort, waarom zouden ze dan iets doen ?
Ik hoop echt dat Geert een mentaliteitsverandering teweeg kan brengen, zodat we met z'n allen de schouders eronder gaan zetten en Nederland er weer bovenop kunnen helpen.
Maar ik vrees dat de Linkse Kerk alles in het werk zal gaan stellen om de "Sinterklaas-mentaliteit" in stand te houden. Zelfs nu het geld daarvoor op is.

Dan heeft die "gewone Nederlander even niet het partijprogramma van de PVV gelezen, heeft ie dat wel dan heeft ie geen PVV gestemd.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:22

jantergouw schreef:
Michel123 schreef:
Ann, ik denk dat dat erg gaat meevallen.
En ik wil best wat inleveren, als dei nietsnutten maar eens worden aangepakt.

Helemaal met je eens, Michel.
Het is een standpunt dat niet PVV stemmers zich simpelweg niet in kunnen denken. Die denken dat er hele groepen mensen zijn die PVV gestemd hebben vanwege andere punten dan dit aanpakken van de misstanden in onze maatschappij.
Ik ben zelfs bereid behoorlijk in te leveren, als er maar wat wordt gedaan aan die klaplopers en straatterroristen.

Wil je stoppen met dat generaliseren!! Ik ben niet PVV stemmer, maar denk toevallig iets heel anders.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:23

jantergouw schreef:
Alet74 schreef:
Niet-PVV-stemmers hebben de eigenschap zelf na te kunnen denken. Ik denk niet dat jij dat voor hen kunt doen jantergouw.
Ik denk dat we sowieso in moeten leveren en dat de meeste mensen dit best willen doen. Geen probleem wat dat betreft.

dat is dan een hele mooie omslag in jouw mening. :-) Complimenten. Daar ik diverse quotes aan kan halen van je waarin je juist beweerde dat PVV'ers dom achter Wilders aanliepen zonder zelf na te denken.

Dat is ook generaliseren, want daar van weet ik er maar 1. En die is hier veel te vinden (na een poosje rust)!!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 12:25

Teddy321 schreef:
Michel123 schreef:

Dan heeft die "gewone Nederlander even niet het partijprogramma van de PVV gelezen, heeft ie dat wel dan heeft ie geen PVV gestemd.

Wil je stoppen met dat generaliseren!! Ik ben "gewone Nederlander", maar heb toevallig wel het partijprogramma gelezen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:25

jantergouw schreef:
Het is een geval, Michel, van de splinter in andermans oog te zien, maar niet de balk in eigen oog.
Zodra gaat het over PVV of Wilders, dan mogen de tegenstanders alles roepen en vinden. Ze zullen bijval krijgen van hun linkse vriendjes en vriendinnetjes. Maar zeg wat over links of de Moslims, en ze staan op de achterste benen.

Persoonlijk heb ik er geen problemen mee dat ze zo fel tegen Wilders en de PVV tekeer gaan, maar wel dat ze dan gelijk gaan zitten klagen zodra je het tegen hun favoriete knuffelgroepjes doet. Dat heet hypocriet.

Ach, ik ken PVV-stemmers die gelijk gaan temmen als ze zich aangevallen voelen? Dat vind ik nou weer hypocriet.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 12:28

Teddy321 schreef:
jantergouw schreef:

Dat is ook generaliseren, want daar van weet ik er maar 1. En die is hier veel te vinden (na een poosje rust)!!

Dan wordt het tijd dat die persoon zich weer eens meldt hier, want wat medestanders kan geen kwaad. _O-

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:32

[/quote]
Dat is ook generaliseren, want daar van weet ik er maar 1. En die is hier veel te vinden (na een poosje rust)!![/quote]

Waren dat er niet 2 in 1? _O-[/quote]
Fijn dat je het zelf al roept!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:33

Ach je had je bericht al weer gewijzigd!! Held

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 12:33

Electra63 schreef:
jantergouw schreef:

Ach, ik ken PVV-stemmers die gelijk gaan temmen als ze zich aangevallen voelen? Dat vind ik nou weer hypocriet.

Inderdaad, het zou verboden moeten worden dat temmen!
Helemaal met je eens. Gebeurt niet vaak, maar nu 100%.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 12:35

Teddy321 schreef:

Wie een aap leert klimmen, krijgt de kokosnoten op de kop _O-
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 17-09-10 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:37

Teddy321 schreef:

Wie is dat ?

Teddy321

Citaat:
Waren dat er niet 2 in 1? _O-

Zoals je in de quote kunt lezen wel dus

Electra63

Ik zie zo vaak dat een bericht wordt gewijzigd en dat dat niet vermeld wordt.
Foutje?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:38

Michel123 schreef:
Teddy321 schreef:

Wie is dat ?

Als je wat langer in deze topics zit, kom je er vanzelf achter.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 12:39

Teddy321 schreef:
Citaat:
Waren dat er niet 200000 in 100000? _O-

Zoals je in de quote kunt lezen wel dus

Met quotes kun je doen wat je wilt. -:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:39

jantergouw schreef:
Teddy321 schreef:

Wie een aap leert klimmen, krijgt de kokosnoten op de kop _O-

Is dat bij jullie thuis een gezamenlijke yell?
Ik heb dit ook wel eens gelezen in een bericht van Jane.
In vind het nl. een heel raar gezegde.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:40

Generaliseren is niet fijn, maar je ziet het overal.
"Links" roept om het hardst dat de PVV alle moslims generaliseert, maar ondertussen generaliseren zij dan alle PVV-stemmers weer.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 12:41

@Electra63

Jane en ik zeggen heel veel dingen hetzelfde. We soufleren elkaar zelfs als we gezellig samen bezig zijn. Leuk toch?