Raineri schreef:Als je vind dat het kiezersbelang boven het landsbelang gaat: ja dan moet je er wat mee.
Persoonlijk ben ik het er niet mee eens.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met je post.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Raineri schreef:We hebben al genoeg geëxperimenteerd met partijen zonder ervaring en we hebben gezien hoe dat ging. Ze zijn niet bij de pvv gegaan omdat ze zo vredelievend zijn. Tuurlijk kunnen ze van inzicht veranderen en prima standpunten hebben. Maar denk dat dit wederom zo'n eendagsvlieg is waar je geen kloot mee opschiet.
Benzz schreef:Raineri schreef:Als je vind dat het kiezersbelang boven het landsbelang gaat: ja dan moet je er wat mee.
Persoonlijk ben ik het er niet mee eens.
fransje23 schreef:Raineri schreef:We hebben al genoeg geëxperimenteerd met partijen zonder ervaring en we hebben gezien hoe dat ging. Ze zijn niet bij de pvv gegaan omdat ze zo vredelievend zijn. Tuurlijk kunnen ze van inzicht veranderen en prima standpunten hebben. Maar denk dat dit wederom zo'n eendagsvlieg is waar je geen kloot mee opschiet.
Hun standpunten zijn gelijk aan die van de PVV alleen willen hun wel praten en eventueel een compromis sluiten.
Het verkiezingsprogramma van de PVV vinden ze helemaal prima.
Schijnbaar ook het feit dat het financieel, en juridisch, niet haalbaar is...
Raineri schreef:Ik ben dat zachte gedoe een beetje zat. Het "zal wel loslopen", het "eens kans geven" of benoemen dat ze wel x aantal stemmen hebben.
Nee loopt niet los, dat hebben we gezien. Het landsbelang is voor mij belangrijker, het is een grote paasei bende door dit soort lieden steeds maar een kans te geven. Ik vind het idioot dat ze dan ook weer in allerhande talkshows komen. Gaan we weer met de gekte rondom compleet incompetente personen
Raineri schreef:Benzz schreef:
Ah, sorry. Welke van de twee?
Ik ben dat zachte gedoe een beetje zat. Het "zal wel loslopen", het "eens kans geven" of benoemen dat ze wel x aantal stemmen hebben.
Nee loopt niet los, dat hebben we gezien. Het landsbelang is voor mij belangrijker, het is een grote paasei bende door dit soort lieden steeds maar een kans te geven. Ik vind het idioot dat ze dan ook weer in allerhande talkshows komen. Gaan we weer met de gekte rondom compleet incompetente personen
verootjoo schreef:Ja geweldig! Hilarisch gewoon, je kunt je niet voorstellen dat zo iemand een echt kamerlid is en niet een of andere komiek. Vond dat de voorzitter het goed oploste.Iemand nog Faber gezien en de moties die ze buiten haar spreektijd wilde indienen?
juval schreef:Raineri schreef:
Ah, sorry. Welke van de twee?
Ik ben dat zachte gedoe een beetje zat. Het "zal wel loslopen", het "eens kans geven" of benoemen dat ze wel x aantal stemmen hebben.
tja, je kan je erover opwinden, maar dit is wat het is. We zullen het er tot de volgende verkiezingen mee moeten doen. Of denk je dat het beter was geweest dat ze gewoon waren opgestapt en de zetels aan de PVV hadden gelaten?
Het is of de nieuwe partij, of de PVV. Dan zie ik liever een nieuwe partij die zich constructief opstelt.
verootjoo schreef:Het is erg komisch, ware het niet dat zulke mensen ons land moeten besturen.
De voorzitter wees haar erop dat de spreektijd op was, maar helaas had ze nog twee moties die ze moest en zou indienen.
Ze wist niet dat het zo werkte, dat ze zelf de tijd kon zien aflopen en dat ze een fout had gemaakt en eiste coulance.
Hoelang zit ze nou in de kamer? Je weet toch hoe het werkt inmiddels
nps schreef:Ik snap gewoon de meerwaarde van zo'n nieuwe partij niet. Echt niet. Ik snap wel dat ze niet in PVV willen zitten, maar ga dan gewoon lekker met pensioen, wachtgeld opstrijken tot dit kabinet opbonjourd, wanten breien of whatever.
Heel die rechtspopulistische vijver is al compleet overvol met allerlei partijen die dezelfde onzin roepen omdat het scoort. Zoals de NRC al schreef: "Eindelijk. Eindelijk is er een partij die in het gapende gat in de Nederlandse politiek springt. Tot nu toe had de uiterst rechtse kiezer slechts de keuze uit de VVD, BBB, FvD, JA21, SGP en PVV." Willen we meer of minder populistische rechtse partijen met incompetente politici? Minder, minder, minder....
Electra63 schreef:verootjoo schreef:Het is erg komisch, ware het niet dat zulke mensen ons land moeten besturen.
De voorzitter wees haar erop dat de spreektijd op was, maar helaas had ze nog twee moties die ze moest en zou indienen.
Ze wist niet dat het zo werkte, dat ze zelf de tijd kon zien aflopen en dat ze een fout had gemaakt en eiste coulance.
Hoelang zit ze nou in de kamer? Je weet toch hoe het werkt inmiddels
Precies!
Maar goed, hier kunnen we toch niet verbaasd over zijn?
Van de 37 Kamerleden PVV waren er 30 zelden of nooit aanwezig. Een deel strijkt de vergoeding op, zonder enige tegenprestatie. En daarna wachtgeld. Geen relevante werk- of bestuurlijke ervaring, het is gewoon een samengeraapt zooitje. En ze leren niets, immers bijna alleen Wilders voert het woord en alleen hij bepaalt de koers.
zijn hebben ze inderdaad iets in de melk te brokkelen. Gelukkig maar want ze zijn fel tegen uitkleden van de zorg . fransje23 schreef:https://nos.nl/liveblog/2598798-formerende-partijen-praten-dit-weekend-door-willen-vrijdag-coalitieakkoord-af-hebben
Lijkt toch schot in het nieuwe kabinet te zitten.
Gelukkig maar, het is hard nodig!
Blij dat PVDA/GL een hand uitsteekt maar denk dat ze in een situatie zitten waar ze eisen kunnen stellen.
_San87_ schreef:fransje23 schreef:https://nos.nl/liveblog/2598798-formerende-partijen-praten-dit-weekend-door-willen-vrijdag-coalitieakkoord-af-hebben
Lijkt toch schot in het nieuwe kabinet te zitten.
Gelukkig maar, het is hard nodig!
Blij dat PVDA/GL een hand uitsteekt maar denk dat ze in een situatie zitten waar ze eisen kunnen stellen.
Dat zaten ze imo al, maar nu nog meer.