Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:00

Raineri schreef:
Als je vind dat het kiezersbelang boven het landsbelang gaat: ja dan moet je er wat mee.

Persoonlijk ben ik het er niet mee eens.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met je post.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:03

Raineri schreef:
We hebben al genoeg geëxperimenteerd met partijen zonder ervaring en we hebben gezien hoe dat ging. Ze zijn niet bij de pvv gegaan omdat ze zo vredelievend zijn. Tuurlijk kunnen ze van inzicht veranderen en prima standpunten hebben. Maar denk dat dit wederom zo'n eendagsvlieg is waar je geen kloot mee opschiet.

Hun standpunten zijn gelijk aan die van de PVV alleen willen hun wel praten en eventueel een compromis sluiten.
Het verkiezingsprogramma van de PVV vinden ze helemaal prima.
Schijnbaar ook het feit dat het financieel, en juridisch, niet haalbaar is...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:06

Benzz schreef:
Raineri schreef:
Als je vind dat het kiezersbelang boven het landsbelang gaat: ja dan moet je er wat mee.

Persoonlijk ben ik het er niet mee eens.

Ah, sorry. Welke van de twee?

Ik ben dat zachte gedoe een beetje zat. Het "zal wel loslopen", het "eens kans geven" of benoemen dat ze wel x aantal stemmen hebben.

Nee loopt niet los, dat hebben we gezien. Het landsbelang is voor mij belangrijker, het is een grote paasei bende door dit soort lieden steeds maar een kans te geven. Ik vind het idioot dat ze dan ook weer in allerhande talkshows komen. Gaan we weer met de gekte rondom compleet incompetente personen :roll:

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:18

fransje23 schreef:
Raineri schreef:
We hebben al genoeg geëxperimenteerd met partijen zonder ervaring en we hebben gezien hoe dat ging. Ze zijn niet bij de pvv gegaan omdat ze zo vredelievend zijn. Tuurlijk kunnen ze van inzicht veranderen en prima standpunten hebben. Maar denk dat dit wederom zo'n eendagsvlieg is waar je geen kloot mee opschiet.

Hun standpunten zijn gelijk aan die van de PVV alleen willen hun wel praten en eventueel een compromis sluiten.
Het verkiezingsprogramma van de PVV vinden ze helemaal prima.
Schijnbaar ook het feit dat het financieel, en juridisch, niet haalbaar is...

En zet daar JA21 ook nog naast en je kunt niet meer ontkennen dat Nederland een behoorlijk probleem heeft als het om extreem rechts gaat.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:20

Raineri schreef:
Ik ben dat zachte gedoe een beetje zat. Het "zal wel loslopen", het "eens kans geven" of benoemen dat ze wel x aantal stemmen hebben.

Nee loopt niet los, dat hebben we gezien. Het landsbelang is voor mij belangrijker, het is een grote paasei bende door dit soort lieden steeds maar een kans te geven. Ik vind het idioot dat ze dan ook weer in allerhande talkshows komen. Gaan we weer met de gekte rondom compleet incompetente personen :roll:

Ah nu snap ik je. Ben ik volledig mee eens, maar ze hebben 7 zetels. Dus hebben ze een stem in de kamer. Ze laten zich makkelijk overtuigen door die onzin van PVV, misschien zijn ze te overtuigen wat gematigder te zijn. Maar het blijft een zooitje.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 18:16

Raineri schreef:
Benzz schreef:

tja, je kan je erover opwinden, maar dit is wat het is. We zullen het er tot de volgende verkiezingen mee moeten doen. Of denk je dat het beter was geweest dat ze gewoon waren opgestapt en de zetels aan de PVV hadden gelaten?

Het is of de nieuwe partij, of de PVV. Dan zie ik liever een nieuwe partij die zich constructief opstelt.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 18:18

Ik zag net een uitzending in de zendtijd van politieke partijen, van JA21. Het kwam hier op neer:

We moeten de grenzen van Europa + Nederland beter bewaken zodat er geen illegalen meer binnenkomen. En de mensen die hier wel asiel aanvragen, moet naar landen buiten de EU om daar hun proces af te wachten, volgens Deens model."

Echt waar, vluchtelingen offshoren aan landen op het Afrikaanse continent. Voor geld waarschijnlijk. Vreselijk, gewoon mensenhandel in mijn ogen. Vrolijk verpakt in een spotje met nederlandse vlaggetjes en molens. Bah. Blij dat Jetten zijn poot stijf heeft gehouden.

(In dat Deense model is het offshoren trouwens nog helemaal niet gelukt, want er zijn geen landen die een overeenkomst willen sluiten. )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:53

Als je Eerdman en Nanninga een beetje volgt, dan ben je niet verbaasd.

Ik vind Markuszower een gevaarlijke man. Hij is precies hetzelfde als Wilders. Als je leest/kijkt hoe hij over Kaag sprak, dat is een politicus onwaardig.
Je mag het oneens zijn met elkaar, maar hoe Wilders en Markuszower zich gedragen, is gewoon onbeschoft.
Daar alleen al om zou men niet met zulke partijen moeten willen samenwerken. Ik begreep dat Yesilgoz zelfs blij is met een eventuele samenwerking.

verootjoo

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:03

Iemand nog Faber gezien en de moties die ze buiten haar spreektijd wilde indienen?
:')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:04

Gelukkig niet :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:09

Het is erg komisch, ware het niet dat zulke mensen ons land moeten besturen.

De voorzitter wees haar erop dat de spreektijd op was, maar helaas had ze nog twee moties die ze moest en zou indienen.
Ze wist niet dat het zo werkte, dat ze zelf de tijd kon zien aflopen en dat ze een fout had gemaakt en eiste coulance.
Hoelang zit ze nou in de kamer? Je weet toch hoe het werkt inmiddels :=

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:11

verootjoo schreef:
Iemand nog Faber gezien en de moties die ze buiten haar spreektijd wilde indienen?
Ja geweldig! Hilarisch gewoon, je kunt je niet voorstellen dat zo iemand een echt kamerlid is en niet een of andere komiek. Vond dat de voorzitter het goed oploste.

Ik vind het wel oké dat die zeven zich afgesplitst hebben. Beter dan 26 dwarsliggers.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:13

Nee het zou ook van de speld ofzo kunnen zijn ja.

Ik vond de Kamervoorzitter vrij aardig blijven. Had er best wat kortere metten mee kunnen maken ipv ook nog een stemming erover doen :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:15

juval schreef:
Raineri schreef:

tja, je kan je erover opwinden, maar dit is wat het is. We zullen het er tot de volgende verkiezingen mee moeten doen. Of denk je dat het beter was geweest dat ze gewoon waren opgestapt en de zetels aan de PVV hadden gelaten?

Het is of de nieuwe partij, of de PVV. Dan zie ik liever een nieuwe partij die zich constructief opstelt.

Ik wind me niet echt op, te stoicijns voor. Sterker nog, ik denk dat het hier te vaak gaat over dit soort omhoog gevallen palen. Ik denk dat bijdraagt aan het normaliseren van dit soort partijen. Ik spreek liever over andere zaken dan het cirkeltje waar we constant op uitkomen. Dus denk dat ik wel weer ben uitgekeken op dit onderwerp want de conclusie is altijd hetzelfde, er is genoeg (teveel) gezegd.

De reden dat ik internationale politiek meer volg dan nationale. Maar de interesse ligt hier overduidelijk bij het circus in den haag.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:18

verootjoo schreef:

God ja :)). Wat een wanvertoning. Stampvoetende kleuter much?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:28

Ik snap gewoon de meerwaarde van zo'n nieuwe partij niet. Echt niet. Ik snap wel dat ze niet in PVV willen zitten, maar ga dan gewoon lekker met pensioen, wachtgeld opstrijken tot dit kabinet opbonjourd, wanten breien of whatever.
Heel die rechtspopulistische vijver is al compleet overvol met allerlei partijen die dezelfde onzin roepen omdat het scoort. Zoals de NRC al schreef: "Eindelijk. Eindelijk is er een partij die in het gapende gat in de Nederlandse politiek springt. Tot nu toe had de uiterst rechtse kiezer slechts de keuze uit de VVD, BBB, FvD, JA21, SGP en PVV." Willen we meer of minder populistische rechtse partijen met incompetente politici? Minder, minder, minder....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 22:20

verootjoo schreef:

De voorzitter wees haar erop dat de spreektijd op was, maar helaas had ze nog twee moties die ze moest en zou indienen.
Ze wist niet dat het zo werkte, dat ze zelf de tijd kon zien aflopen en dat ze een fout had gemaakt en eiste coulance.

Precies!

Maar goed, hier kunnen we toch niet verbaasd over zijn?
Van de 37 Kamerleden PVV waren er 30 zelden of nooit aanwezig. Een deel strijkt de vergoeding op, zonder enige tegenprestatie. En daarna wachtgeld. Geen relevante werk- of bestuurlijke ervaring, het is gewoon een samengeraapt zooitje. En ze leren niets, immers bijna alleen Wilders voert het woord en alleen hij bepaalt de koers.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 09:12

nps schreef:
Ik snap gewoon de meerwaarde van zo'n nieuwe partij niet. Echt niet. Ik snap wel dat ze niet in PVV willen zitten, maar ga dan gewoon lekker met pensioen, wachtgeld opstrijken tot dit kabinet opbonjourd, wanten breien of whatever.
Heel die rechtspopulistische vijver is al compleet overvol met allerlei partijen die dezelfde onzin roepen omdat het scoort. Zoals de NRC al schreef: "Eindelijk. Eindelijk is er een partij die in het gapende gat in de Nederlandse politiek springt. Tot nu toe had de uiterst rechtse kiezer slechts de keuze uit de VVD, BBB, FvD, JA21, SGP en PVV." Willen we meer of minder populistische rechtse partijen met incompetente politici? Minder, minder, minder....

Er is m.i. ook geen meerwaarde, het is meer van hetzelfde.
SGP kan zich nog wel onderscheiden maar de rest is een eenheidsworst.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 13:08

Electra63 schreef:
verootjoo schreef:

Precies!

Maar goed, hier kunnen we toch niet verbaasd over zijn?
Van de 37 Kamerleden PVV waren er 30 zelden of nooit aanwezig. Een deel strijkt de vergoeding op, zonder enige tegenprestatie. En daarna wachtgeld. Geen relevante werk- of bestuurlijke ervaring, het is gewoon een samengeraapt zooitje. En ze leren niets, immers bijna alleen Wilders voert het woord en alleen hij bepaalt de koers.

Ik heb de beelden voorbij zien komen, als het niet over de mensen gaat die ons land zouden moeten besturen zou het bijna lollig zijn. Goed zoals de voorzitter ermee omgaat, en een goed signaal.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 13:58

Faber zou de klappen van de zweep toch moeten kennen ondertussen?
Heb het gisteren terug gekeken, het lijkt bijna een komische sketch.

Het is toch bizar dat artikelen van De Speld nagenoeg de werkelijkheid aan het worden zijn?

Er is teveel aan de hand in de wereld voor een tweede kamer met een "Bassie en Adriaan niveau".

Mensen die een ledenpartij niet democratisch vinden want een normaal mens wordt geen lid van een politieke partij -O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 13:00

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 14:23

Nu ze ineens de grootste oppositiepartij ipv de pvv :D zijn hebben ze inderdaad iets in de melk te brokkelen. Gelukkig maar want ze zijn fel tegen uitkleden van de zorg .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 14:43

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 15:34

_San87_ schreef:
fransje23 schreef:
https://nos.nl/liveblog/2598798-formerende-partijen-praten-dit-weekend-door-willen-vrijdag-coalitieakkoord-af-hebben

Lijkt toch schot in het nieuwe kabinet te zitten.
Gelukkig maar, het is hard nodig!

Blij dat PVDA/GL een hand uitsteekt maar denk dat ze in een situatie zitten waar ze eisen kunnen stellen.

Dat zaten ze imo al, maar nu nog meer.

Dat zaten ze zeker en ik was persoonlijk wel voorstander van een kabinet met PVDA/GL.
Nu kunnen ze echter meer eisen en zijn er minder compromissen nodig.

Zou fijn zijn als Nederland weer wat socialer gaat worden.

Zou ook fijn zijn als het zou lukken om dit kabinet een vollee termijn te laten regeren.
Maar daar heb ik wel een hard hoofd in..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 16:31

BigOne schreef:
Nu ze ineens de grootste oppositiepartij ipv de pvv :D zijn hebben ze inderdaad iets in de melk te brokkelen. Gelukkig maar want ze zijn fel tegen uitkleden van de zorg .

Aan de andere kant zijn er nu wel 7 meer zetels op rechts om zaken mee te doen.