Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 16:41

En dat iemand waarover dergelijke alarmerende geruchten bekend zijn (minimaal uitgaan van geruchten zou toch al genoeg moeten zijn voor twijfel aan die man) dan president wordt. In plaats van zo iemand eerst on hold te zetten tot het onderzoek is afgerond.

Al deze absurditeit, de grenzeloosheid van Trump zijn gedrag gebeurt maar voor onze ogen en wat kan je doen behalve machteloos toekijken en van de ene verbazing naar de volgende te gaan.

Cornelis Vreeswijk (1937-1987) heeft een nummer dat hier wel over kan gaan:
https://youtu.be/fw9cdJs__F4?si=s8K_bz8zij8YtFOa

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 17:21

Marigold schreef:
En dat iemand waarover dergelijke alarmerende geruchten bekend zijn (minimaal uitgaan van geruchten zou toch al genoeg moeten zijn voor twijfel aan die man) dan president wordt. In plaats van zo iemand eerst on hold te zetten tot het onderzoek is afgerond.

Dat inderdaad. Naast de beschuldigingen over kindermisbruik en kinderhandel zijn er natuurlijk ook de signalen die er waren over zijn banden met Rusland. Trump aka Krasnov die banden waren dus ook al ruim bekend bij de FBI. Maar de ex FBI directeur James Comey, die de banden van Trump met Rusland onderzocht werd ontslagen en later zelfs nog vervolgd, maar inmiddels vrijgesproken van de aanklachten van Trump jegens hem.
De huidige FBI directeur Kash Patel doet niks behalve ontkennen dat er iets over Trump in de Epstein files staat.
Dus je vraagt je af hoe het in vredesnaam uberhaupt kan bestaan dat deze man de macht heeft gekregen over 1 van de machtigste landen in de wereld. Tenzij, hij zo gecompromitteerd is dat hij door anderen kan worden gestuurd.

Hevonen

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 18:34

Het is onbegrijpelijk. Dat een 'democratisch' land hiertoe komt. Trump gedraagt zich als een boze, verongelijkte kleuter, die (helaas, dankzij de macht van de VS) de macht heeft om iedereen naar zijn hand te zetten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 19:14

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 09:36

Trump tegen Reuters: "When you think about it, we shouldn't have midterm elections".

Je verwacht het niet....

De economische nucleaire optie van Europa kan idd de USA slopen. En wanneer soldaten niet betaald krijgen en honger lijden, staan ze nog minder te springen om voormalige bondgenoten aan/in te vallen. Trump heeft heel veel te verliezen met dit spelletje, het is de vraag of hij dat inziet.

Vervelende is wel dat het een soort van self fulfilling prophecy wordt zo. Trump klaagt over Rusland die Groenland zou kunnen overnemen, Europa reageert op de invalplannen van Trump door meer militairen daar neer te zetten: Rusland klaagt over NATO die Rusland omsingelt nu ook via Groenland, waarmee een dreiging vanuit Rusland gecreëerd wordt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 09:54

Ik lees de volgende euhm visie op een aantal nieuwskanalen. Reacties vab amerikanen. Ze beweren dat trump dit enkel doet zodat andere nato landen militairen gaan sturen ter verdediging. Niet om daadwerkelijk het land te veroveren. Maar door dat te roepen dat andere nato landen zich gaan inzetten. En dat hij het gewoon super slim speelt (zegt men in die reacties).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 11:10

Er zit iets in die denkwijze, alleen van waar komt hij aan de info dat Groenland aangevallen zou gaan worden door iemand anders dan de VS ??
Onderonsje met Poetin gehad??

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 11:13

geloof er niets van, dat gaat Rusland of China echt niet doen, dan heb je de derde wereldoorlog

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 12:39

Maartje1990 schreef:
Ik lees de volgende euhm visie op een aantal nieuwskanalen. Reacties vab amerikanen. Ze beweren dat trump dit enkel doet zodat andere nato landen militairen gaan sturen ter verdediging. Niet om daadwerkelijk het land te veroveren. Maar door dat te roepen dat andere nato landen zich gaan inzetten. En dat hij het gewoon super slim speelt (zegt men in die reacties).

Lijkt me sterk. Die landen gaan vooralsnog geen grote troepenmacht sturen. Anderhalve man en een paardenkop (hoofd) is voorlopig genoeg.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 12:46

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 12:58

Hij heeft de prijs niet gekregen, hij heeft de medaille gekregen.... als een kind zo blij met een 'dode mus'...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 13:22

En vervolgens machado met een goodiebag met Donald Trump in houden letters naar huis gestuurd ipv het presidentschap van Venezuela.

Wat Machado ook dacht ermee te bereiken is niet gelukt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 13:58

Een farçe en ik denk dat meneer Nobel zich nog een keer zuchtend omdraaid :n

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 15:26

Ik weet niet of Trump nu tevreden is of dat ie nog door gaat voor een 'echte', maar zijn kansen zijn vwb het Noors Nobelcomité nu wel voorgoed verkeken lijkt mij.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 16:30

Maartje1990 schreef:

Als je goed weet wie er achter Trump zitten (Tiel, Miller, Musk, Vance, etc) dan zeg je dat niet meer denk ik. Allemaal voorstanders van autocratische systemen. Simpel zaken doen met 1 iemand die het voor het zeggen heeft.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 17:47

DubbelFun schreef:
Wijze woorden jammer dat het niet aan komt bij degenen waar het toe doet.

En banketstaaf. Met onze (digitale) afhankelijkheid van de USA hebben serieuze leverage over de EU. Snel? De EU is heel veel, en heel veel goeds, maar snel zijn we niet. Voor er consensus is over de strategie en die breed gedragen wordt zijn we heel veel verder. Vergeet ook niet de gegroeide invloed van pro-russische, zwaar conservatieve partijen (die hier in Nederland ook stevige voet aan de grond heeft). Ik wil het graag geloven, maar acht het een niet zo reeel scenario.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 17:52

Maartje1990 schreef:

Ik denk dat ze dan niet zo goed weten wat het verdrag inhoudt, wat openlijk vijandschap betekent voor de handel en wat artikel 5 van het verdrag inhoudt. Groenland innemen is een oorlogsverklaring aan de EU.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 07:21

Telpeva schreef:
Ik heb beeld, thanks :')

Hadden jullie al meegekregen dat hij de Nobelprijs heeft gekregen...
https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... witte-huis

Ja, als ik de nieuwsberichten lees, lijkt het soms alsof ik De Speld aan het lezen ben. Je merkt nauwelijks nog het verschil...

Maar er zal toch meer moeten gebeuren dan op social media zitten klagen erover. Ik lees al oproepen van Amerikanen om de VS te boycotten, hen uit sportwedstrijden te bannen... dus boycot USA tot Trump weg is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 08:38

Die ongelooflijke smile op zijn gezicht ook. En die prijs is niet eens van hem zelf.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 11:13

Elke keer als ik die foto zie valt het mij op hoe slecht de kwaliteit is en vraag ik mij af of het niet gephotoshopped is.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 11:29

F_T schreef:
Benzz schreef:
Serieuze oliebol nu dus, meeting net afgelopen en Trump blijft hangen dat Groenland van hem is.

Hoe 1 demente psychopaat die alle internationale regels en afspraken van jáááren aan zijn laars lapt de wereld op zijn kop zet.

1 iemand zou nooit zó veel macht mogen hebben.
En al helemaal niet déze

Welkom in de wereld van de Russen en de Chinezen ;( en andere autoritaire landen.

Wat is de democratie nog waard als in zo’n korte tijd zoveel kapot gemaakt kan worden? Alles wat ik altijd heb geloofd over het democratische westen, zoals ik dat als kind heb geleerd op school en waar ik mee opgegroeid dacht te zijn, binnen een jaar kapot gemaakt.

Hoe gaat dit de komende 3 jaar verder? Laat de Amerikaanse bevolking dit over zich heen komen? Komen er meer interne rellen zoals tegen ICE? Gaan er meer Republikeinen zich afzetten van Trump zijn manier van regeren of slikt men zijn onzin voor zoete koek? Kunnen de Democraten hier nog voldoende tegen inbrengen nu de onafhankelijke rechtsstaat wordt bedreigd door Trump zijn vervolgingen van Democraten die een ander geluid laten horen? Kunnen de Democraten een geschikte leider naar voren schuiven voor de volgende verkiezingen? Hoeveel wordt er in de komende drie jaar nog kapot gemaakt en wat is daar nog van te herstellen?

Ik houd mijn hart vast…

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 12:21

Er na komt weet een andere en of die het beleid kan aanpassen ligt helemaal,weer aan of die meerderheid heeft kwa senaat ect.

Sta ook niet raar te kijken als die op de een of andere manier de 4 jaar probeert te verlengen.

Ligt er ook aan hoe er dan weer gestemd word.welk systeem ect.
Zal okk wel veranderd worden. Aangezien gij de vorige uitslag al niet echt mee eens was.4 jaar later heeft die wel weer gewonnen met denk ik zelfde stemsysteem

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 13:48

Er zijn nu een aantal hele goede democraten bezig, die niet enkel uitstekend zijn in communiceren, maar ook echt uitvoeren waar ze achter staan. Mamdani en Talarico bijvoorbeeld, misschien wel mooie opties voor president. Ik denk dat vooral Texan James Talarico een hele goede kan zijn als president. Hij is Christen (was ook altijd pastoor), en hij gebruikt ook het geloof wel in die communicatie, maar op een hele open, accepterende manier, iets waar iedereen, of je nou Moslim, atheïst, blank of african-american bent of wat dan ook, achter kan staan. En hij leeft ook zoals hij preekt. Hij is ook een van de weinigen die geen donaties van cooperaties en bedrijven ontvangt (net als Mamdani), dus hij is wat dat betreft onafhankelijk. Zelf in hele republikeinse gebieden krijgt hij nu volgers. Als er iemand is die democraten en republikeinen weer kan verbinden, denk ik dat hij dat is. Een hele goede om überhaupt te volgen op social media.

Ik hoop dat er meer mensen zoals Mamdani en Talarico naar voren komen, want de democraten hebben mensen nodig die niet alleen mooie dingen zeggen, maar die het ook uitvoeren, of in ieder geval er hard voor vechten om het waar te maken. Dit zijn mensen die kunnen verbinden. Democraten moeten ook dit soort mensen naar voren schuiven voor president.

California governor Gavin Newsom dacht er geloof ik ook aan om te gaan voor president, en hoewel ik hem wel echt fantastisch vind in de strijd tegen Trump en het geschikt is voor California nu, weet ik niet of hij wel zo geschikt is als president, omdat ik denk dat hij juist weer meer verdeeldheid kan creëren.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-26 14:38

Mamdani kan geen president worden want hij is geen geboren Amerikaan.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 14:48

Lughnassadh schreef:
Mamdani kan geen president worden want hij is geen geboren Amerikaan.

Ach, tuurlijk, was ik even vergeten :=
Wel jammer.