Oorlog Israël

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 17:57

IMANDRA schreef:
Als ik als atheïst dan toch in een hokje gepropt moet worden, dan geen communisme maar graag in die van de Satanic Temple aub :=

anjali schreef:
Het zal jullie misschien verbazen maar vrijwel de gehele wereldbevolking heeft een of andere religie behalve in landen waar elke religie in meer of mindere mate verboden is, en dat zijn toevallig communistische landen bijv. Noord-Korea, China, Cuba, het voormalige Oostblok (dat laatste niet meer sinds de val van de Muur). Alleen in enkele Westeuropese landen geloven ze in helemaal niets meer. Daardoor begrijpen deze mensen niet echt wat die anderen drijft.

Ehh... waar zegt iemand dat als iemand niet in een religie gelooft, dat alle religies dan verboden moeten worden? En waarom zou een atheïst niet kunnen begrijpen wat anderen/religieuze mensen drijft? Als je naar alle boeken kijkt, zou dat voor een groot deel toch gewoon compassie en empathie voor anderen moeten zijn?

@Imandra, dan moet ik je toch echt ernstig waarschuwen als je meent iets met de "Satanic temple" te maken willen hebben. Eerlijk waar, voor je eigen bestwil, blijf daar uit de buurt.En ook niet voor de grap of "bij wijze van spreken" om een statement te maken mee omgaan.

MarlindeRooz

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 18:00

Want? :+

Je snapt dat voor atheïsten satan en God niet bestaan. Daarbij klinkt de Satanic Temple een stuk gezelliger dan de bijbel. :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 18:02

anjali schreef:
@Imandra, dan moet ik je toch echt ernstig waarschuwen als je meent iets met de "Satanic temple" te maken willen hebben. Eerlijk waar, voor je eigen bestwil, blijf daar uit de buurt.En ook niet voor de grap of "bij wijze van spreken" om een statement te maken mee omgaan.

Misschien moet je eerst maar eens kijken wat The Satanic Temple inhoudt voordat je er over oordeelt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 18:03

IMANDRA schreef:
Als ik als atheïst dan toch in een hokje gepropt moet worden, dan geen communisme maar graag in die van de Satanic Temple aub :=

Als atheist toch in christelijk pantheon geloven? Want ja daar valt satan/de duivel onder.
Zou liever voor Pastafarianism kiezen dan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 18:05

Haha jongens lees eerst even de info uit het linkje! Best wat atheïsten zijn lid van The Satanic Temple en als je de website bezoekt snap je waarom :))

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 18:19

IMANDRA schreef:
Haha jongens lees eerst even de info uit het linkje! Best wat atheïsten zijn lid van The Satanic Temple en als je de website bezoekt snap je waarom :))

Ik kan me voorstellen dat de naam soms wat verwarring op roept, maar na bekijken van de link zie ik het probleem ook niet. :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 18:45

Don’t judge a book by its cover :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 19:11

Even een tussendoorvraag (misschien heb ik ergens overheen gelezen) maar is het nodig om persoonlijk of banketstaaf te worden als iemand een vreemde aanname doet die niet echt persoonlijk was maar meer in het algemeen?

Dat is denk ook een oorzaak van veel conflicten .. :+ “ik weet het beter” - “jij bent stom” - “wat jij doet/denkt is anders dan dat ik het doe dus dat is stom” :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-25 19:14

Cer schreef:
Even een tussendoorvraag (misschien heb ik ergens overheen gelezen) maar is het nodig om persoonlijk of banketstaaf te worden als iemand een vreemde aanname doet die niet echt persoonlijk was maar meer in het algemeen?

Dat is denk ook een oorzaak van veel conflicten .. :+ “ik weet het beter” - “jij bent stom” - “wat jij doet/denkt is anders dan dat ik het doe dus dat is stom” :+

Het is nogal wat om te beweren dat iemand die geen religie aanhangt, communistisch beïnvloed is :)).

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 19:18

Afbeelding
https://nos.nl/artikel/2572740-israelis ... de-burgers

Weer even on-topic ladies and gentlemen.

En voor onze lieve atheïsten (I don’t give a f, gaat mij om je daden als mens, er zijn goede en slechte mensen in alle groepen mensen), wisten jullie wel dat de vader van het moderne zionisme, Theodor Herzl, atheïst was? David Ben-Gurion, de eerste premier van Israël, ook een atheïst. Chaim Weizmann, de eerste president van Israël, ook een atheïst.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 19:20

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 19:21

Cer schreef:

Over het algemeen wel, maar als iemand beweert dat joodse vluchtelingen, die opgevangen werden door Palestijnen, zo slecht behandeld werden dat ze eigenlijk wel gedwongen waren om Israël te stichten…… Dan probeer je toch gewoon mensen voor de gek te houden?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 19:23

Volgt iemand hier een beetje wat van Candace Owens en/of Tucker Carlson?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 19:44

FiveSports schreef:
Volgt iemand hier een beetje wat van Candace Owens en/of Tucker Carlson?

Die 2e zou fantasy moeten gaan schrijven, dan kan hij tenminste eerlijk zeggen dat het zijn versie/interpretatie/etc. is. De eerste ken ik te slecht, maar in 1 zin genoemd vermoed ik zelfde categorie?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 19:54

Volg hem niet zo lang, maar zag een aantal stukken van hem gezien in zijn gesprek met Ted Cruz, heb je die gezien? Vond hem er echt heel scherp in.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 20:40

_San87_ schreef:
Het is nogal wat om te beweren dat iemand die geen religie aanhangt, communistisch beïnvloed is :)).

Het was in z’n algemeenheid toch?
Dan kan het antwoord ook in z’n algemeenheid.. of werden er namen genoemd? (Kan hoor, ik lees wel mee maar ook niet alles)

Nou ja, ik vroeg het me gewoon af :j

@fivesports: de materie is mij te ingewikkeld dus daar zeg ik niks over .. maar ga je dan de inhoud aanvallen (wat prima kan) of de persoon (dat zou niet hoeven)?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 20:52

FiveSports schreef:
Volg hem niet zo lang, maar zag een aantal stukken van hem gezien in zijn gesprek met Ted Cruz, heb je die gezien? Vond hem er echt heel scherp in.

Nee, heb meerdere interesses dan enkel hoe knetter de wereld is en doseer dat zoveel mogelijk ter bescherming van mijn nachtrust.
Wel (naast aantal homestead, huis opknap, etc. kanalen bv :
https://www.youtube.com/@warographics643
https://www.youtube.com/@jasonjaysmart
https://www.youtube.com/@PaulJWarburg

Meer analyse zonder hype & show saus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:00

Tucker Carlson wordt betaald door Putin ! Putin is vriendje van Iran en dus anti Israel , Carlson voert alleen orders uit.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:04

Cer schreef:
_San87_ schreef:

Dan kan het antwoord ook in z’n algemeenheid.. of werden er namen genoemd? (Kan hoor, ik lees wel mee maar ook niet alles)

@fivesports: de materie is mij te ingewikkeld dus daar zeg ik niks over .. maar ga je dan de inhoud aanvallen (wat prima kan) of de persoon (dat zou niet hoeven)?

Mee eens, als je iets te melden hebt kan dat gewoon met inhoudelijke argumenten. Mensen kleineren en suggestieve opmerkingen maken omdat iemand ergens een andere kijk op heeft dan jijzelf is gewoon kinderachtig gedrag en onnodig. Persoonlijk ga ik geeneens meer energie steken in dat soort posts. Gelukkig genoeg mensen die wel op een volwassen manier kunnen communiceren. :)

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:09

Loretta schreef:
Ongelooflijk. We zijn gewoon weer terug in de jaren 40.

https://nos.nl/artikel/2572740-israelis ... de-burgers

Heel bizar dit Loretta, zouden er niet meer militairen zijn die dit kunnen verifiëren zodat het echt aangepakt kan worden? Ik zou denken dat de persoon die dit gemeld zelf het vuur niet op onschuldige burgers wil openen en dat er meer mensen zijn die hier ook niet aan mee zouden willen werken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:10

Die worden veroordeeld tot 2,3 weken gevangenisstraf, er zijn wel militairen die niet ingezet willen worden en er zijn er die het maar al te leuk vinden. Gruwelijke monsters die laatste groep.
En wat ik net zo erg vind is dat na al deze bewijzen een aantal politieke partijen blind achter Netanyahu blijven staan.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:21

BigOne schreef:
Die worden veroordeeld tot 2,3 weken gevangenisstraf, er zijn wel militairen die niet ingezet willen worden en er zijn er die het maar al te leuk vinden. Gruwelijke monsters die laatste groep.
En wat ik net zo erg vind is dat na al deze bewijzen een aantal politieke partijen blind achter Netanyahu blijven staan.

Bedoel je dan partijen hier of partijen daar?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:23

Cer schreef:
_San87_ schreef:

@Cer, als ik continu leugens over jou aan het herhalen en verspreiden ben, in het openbaar en er telkens mensen zijn die er serieus op ingaan, denkende dat het waarheid zou kunnen zijn. Hoe zie je het dan in dat geval?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:24

Hier! SGP, VVD, PVV.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:33

Je kunt in het artikel van de NOS ook doorklikken naar de oorspronkelijke berichten over de manier waarop ze daar nu tekeer gaan, of doe eigenlijk maar niet, ik werd er niet goed van.

Las in NRC een interview met Kaag, interessant! Ze heeft ook met Smotrich gesproken op verzoek van andere Israëlische politici: Of zij het niet een keertje met hem kon proberen...?

Toch heel knap dat ze met zo'n persoon gaat praten en toch haar diplomatieke distantie en poker face behoudt.