Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
pien_2010 schreef:Kiki geweldig nieuws als dit echt klopt!
Valt me mee vd Russen.
Hier een prachtig achtergrond artikel als het gaat om het Azov in Mariapol en het ongemak dat deze zeer extreme rechtse beweging geeft. Ook Beatrice de Graaf geeft achtergrond info. Een boeiend artikel vd Nos
https://nos.nl/collectie/13888/artikel/ ... v-bataljon
pien_2010 schreef:Enzino, als jij zegt in dit topic dat nu de neonazi's worden bewapend in Ukraine, dan is dat zo naar in de huidige situatie en zo passend in het straatje vd Russen, dat ik die uitspraak "zum kotsen" vind en jij voor mij als het om je standpunten gaat volledig door de mand bent gevallen. Ik ga je verder negeren want ik vind het niet ok wat je doet.
Citaat:Rogers argues that the current geopolitical crisis stems from 2014, when the U.S. State Department instigated a coup in Kiev. U.S. elected leaders are seeing their actions be paid for gravely, "now we're all paying a gigantic price for it," he says.
enzino schreef:Wow Pien, volgens mij heb ik daar ook over gepost en reageerde jij toen met de volgende woorden
De NAVO stuurt wapens, een deel van die wapens komt bij Azov terecht, Azov staat bekend om haar extreem-rechtse banden. Zum kotsen om dat te zeggen en 3 dagen later kom je tot dezelfde conclusie en is het opeens "een prachtig achtergrond artikel". Daar val je zelf heerlijk door de mand: emotioneel reageren en niet de moeite nemen om achtergronden te willen lezen, maar 3 dagen later volledig draaien omdat Beatrice de Graaf het zegt en je het dan wel aanneemt.
pien_2010 schreef:Enzino, als jij zegt in dit topic dat nu de neonazi's worden bewapend in Ukraine, dan is dat zo naar in de huidige situatie en zo passend in het straatje vd Russen, dat ik die uitspraak "zum kotsen" vind en jij voor mij als het om je standpunten gaat volledig door de mand bent gevallen. Ik ga je verder negeren want ik vind het niet ok wat je doet.
enzino schreef:Tsja, we zijn nu regelrecht neonazi's aan het bewapenen.
Earth schreef:enzino schreef:Tsja, we zijn nu regelrecht neonazi's aan het bewapenen.
Wat is hier nu van waar? Want ik vind dit best een heftige bewering. Er is toch maar een klein deel NN?
pien_2010 schreef:waarvan acte, want nu ben je volledig door de mand gevallen. Dit is meer dan heftig!
pien_2010 schreef:Roodvos voor mij was dat totaal niet duidelijk en ik heb echt mijn twijfels bij wat jij nu schrijft!
Citaat:Kiev steeds verder omsingeld door Russische troepen: 'Hoofdstad komt in de tang'
Russische troepen rukken steeds verder op richting Kiev. Delen van het konvooi staan in een straal rond 30 kilometer rondom Kiev, blijkt ook uit nieuwe satellietbeelden. Dat betekent dat de stad nu ook binnen artilleriebereik ligt.
Frans Osinga, bijzonder hoogleraar oorlogsstudies in Leiden, verwacht dat de beschietingen zullen toenemen, zegt hij in het NOS Radio 1 Journaal. Hij ziet hetzelfde scenario ontstaan als in de belegerde steden Charkov en Marioepol, waar burgers niet weg kunnen vanwege de zware beschietingen en er grote schade is aan cruciale infrastructuur als wegen en ziekenhuizen.
"Dat het konvooi opsplitst zegt niet zoveel, het grotere plaatje, dus waar de gevechtseenheden zijn, is zorgwekkend", aldus Osinga. Omdat Kiev een stad van historische betekenis is en in Rusland wordt gezien als bakermat van de beschaving, verwacht hij dat de Russen niet zonder meer aanvallen. "Maar ze zijn duidelijk: Kiev is de hoofdstad van Oekraïne, Zelensky moet weg."
Citaat:Nu ook gevechten en aanvallen in West-Oekraïne
Russische troepen hebben een aanval uitgevoerd op twee militaire vliegvelden in West-Oekraïne. De luchthavens in Loetsk en Ivano-Frankivsk zijn "buiten werking gesteld", aldus het Russische ministerie van Defensie. Naast het vliegveld zouden in Loetsk een waterinstallatie en een reparatiefabriek voor vliegtuigen zijn vernietigd.
In de westelijke stad Dnipro werden een flat, een fabriek en een kinderopvang geraakt bij luchtaanvallen. Volgens Oekraïense autoriteiten is daarbij zeker één persoon omgekomen.
Citaat:Rusland: Veiligheidsraad moet bijeen komen wegens chemische wapens
Rusland wil dat de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties vrijdag bijeenkomt om te praten over "de militaire biologische activiteiten van de VS op het grondgebied van Oekraïne". De Russische VN-diplomaat Dmitry Polyanskiy zegt op Twitter dat hij een verzoek daartoe heeft ingediend.
Donderdag maakte het Russische ministerie van Defensie bekend dat de VS 200 miljoen dollar (ruim 181 miljoen euro) zou hebben geïnvesteerd in laboratoria in Oekraïne, als onderdeel van een "biologisch oorlogsprogramma". Het ministerie publiceerde documenten die dit zouden onderbouwen, maar die zijn niet te verifiëren. De VS ontkent de Russische beschuldigingen.
kiki1976 schreef:Bron NosCitaat:....
enzino schreef:bigone schreef:Sommigen zijn wat snel op hun pik getrapt en ipv zoiets uit te spreken via een nette pb moet dat natuurlijk in het topic.
Net zoals dat jij dit aan mij schrijft via een nette PB en niet hier plaatst... oooh wacht, je doet zelf precies wat je zegt dat iemand niet zou moeten doen.