Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:57

Mariska_28 schreef:
En zo worden dat soort zaken dus een feit..

Als je alles gelooft wat social media roept wel ja..

robert45

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:01

Ik kwam onderstaande tegen op het net, als dit klopt is dat geen beste ontwikkeling. Ik weet overigens niet of dit onder trump ook heeft plaatsgevonden bij vorige verkiezingen. Misschien weten anderen hier meer over op het forum.

Ondertussen gaan de Democraten via "The Trump Accountability Project" (TAP) vanuit het oogpunt van natuurconservatie de swamp in ere herstellen. www.trumpaccountability.net/ Het is een soort van zwarte lijst van iedereen die Trump op wat voor manier dan ook heeft geholpen. Denk er maar in ieder geval niet te licht over. Hier wat context: www.opindia.com/2020/11/joe-biden-dem...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:04

Obama is een geweldige vent! Wordt daar nog altijd emotioneel van... En Michelle is ook een topvrouw. Echt zo jammer dat hij altijd zo tegengewerkt is en Trump als opvolger kreeg... ik zag hem ook meewerken aan de campagne van Biden. Keep fighting the good fight.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:22

Jessix schreef:
Obama is een geweldige vent! Wordt daar nog altijd emotioneel van... En Michelle is ook een topvrouw. Echt zo jammer dat hij altijd zo tegengewerkt is en Trump als opvolger kreeg... ik zag hem ook meewerken aan de campagne van Biden. Keep fighting the good fight.

Mwah. Een hele charismatische man, maar wel een oorlogscrimineel die het Midden Oosten de afgrond in geschoven heeft. Mensen zien hem altijd als een ultieme linkse knuffelbeer maar qua beleid zit hij Europees gezien echt extreem-rechts op het spectrum en zijn beleid rondom dronestrikes is echt totaal niet mals.
Begrijp me niet verkeerd, hij is likeable en hij heeft goede dingen gedaan voor het land, plus het feit dat het de eerste zwarte president is is een belangrijk gegeven. Maar geweldige vent......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:23

Obama had zeker zijn tekortkomingen, inderdaad betreffende zijn beleid naar het midden Oosten. Maar voor Amerika zelf is hij wel goed geweest ondanks de tegenwerking de hij kreeg. Ik hoop dat Biden kan verder/terug werken naar het zorgverzekering beleid. Al was dat van Obama ook verre van ideaal, het was op zijn minst íets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:26

Ayasha schreef:
Obama had zeker zijn tekortkomingen, inderdaad betreffende zijn beleid naar het midden Oosten. Maar voor Amerika zelf is hij wel goed geweest ondanks de tegenwerking de hij kreeg. Ik hoop dat Biden kan verder/terug werken naar het zorgverzekering beleid. Al was dat van Obama ook verre van ideaal, het was op zijn minst íets.

Oh zeker hoor, hij is er als president zeker in geslaagd om het land te herenigen, en ik hoop net zo goed dat Biden dat ook gaat doen. Maar in Nederland wordt nogal vaak de loftrompet gestoken voor Obama terwijl hij dingen heeft gedaan die echt heel veel problemen hebben veroorzaakt over de hele wereld, en dat vind ik niet in alle gevallen helemaal terecht.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:30

Emmaa_ schreef:
Jessix schreef:

Mwah. Een hele charismatische man, maar wel een oorlogscrimineel die het Midden Oosten de afgrond in geschoven heeft. Mensen zien hem altijd als een ultieme linkse knuffelbeer maar qua beleid zit hij Europees gezien echt extreem-rechts op het spectrum en zijn beleid rondom dronestrikes is echt totaal niet mals.
Begrijp me niet verkeerd, hij is likeable en hij heeft goede dingen gedaan voor het land, plus het feit dat het de eerste zwarte president is is een belangrijk gegeven. Maar geweldige vent......

Nee hoor, ik zie hem helemaal niet als linkse knuffelbeer. En beweer ook zeker niet dat alles wat hij heeft gedaan goed is uitgepakt. Maar ja, ik vind hem zeker een geweldige vent.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:38

Emmaa_ schreef:
Jessix schreef:

Door hem zitten we hier met al die Syrische vluchtelingen en extremisten opgescheept.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:44

elnienjo schreef:
Door hem zitten we hier met al die Syrische vluchtelingen en extremisten opgescheept.

Die schuif ik eerder in de schoenen van ene Mr Bush (Jr en Sr!) dan in die van Obama.

Laten we niet vergeten dat de twee grootste oorlogen in het midden oosten gestart zijn onder leiding van vader en zoon en het vervolgens aan de democratische opvolgers (Clinton en Obama) was om de puinhoop op te ruimen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:47

Is er een prijs voor de staat die als LAATSTE klaar is met het tellen van de stemmen?! Want het lijkt er kalmaan op alsof ze het er om doen.....Dag 3.....als in: 3e Wereld.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:50

Shiloh schreef:
elnienjo schreef:

Die schuif ik eerder in de schoenen van ene Mr Bush (Jr en Sr!) dan in die van Obama.

Laten we niet vergeten dat de twee grootste oorlogen in het midden oosten gestart zijn onder leiding van vader en zoon en het vervolgens aan de democratische opvolgers (Clinton en Obama) was om de puinhoop op te ruimen.

Umh in Syrië was niet zoveel mis. Je kan wel discussie voeren over het feit hoe alles daar geregeld was. Feit is wel dat het land voor die regio behoorlijk stabiel en veilig was. Je kan en moet dat niet willen vergelijken met ons Europa.

Nadat de VS en bondgenoten daar democratie gebracht hebben ging de fik in het land en staat het nog in de fik.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:51

Cowboy55 schreef:
Is er een prijs voor de staat die als LAATSTE klaar is met het tellen van de stemmen?! Want het lijkt er kalmaan op alsof ze het er om doen.....Dag 3.....als in: 3e Wereld.

Tja, andere kandidaten met minder stemmen hadden nu mogelijk al geconcede, en dan is het stemmen tellen nog een formaliteit. Maar Trump wilt tot het gaatje, en dus gaan ze tot het gaatje. Of dat nu goed uitpakt voor hem of niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:51

elnienjo schreef:

Ik ben het totaal niet eens met de manier waarop je dit verwoordt (maar dat weet je wel) maar in de essentie is hij daar wel onderdeel van ja. Bush Jr. en Sr. hebben een groot aandeel gehad in het opstoken van de onrust, maar de (illegale) dronestrikes die Obama jarenlang heeft geautoriseerd hebben het leven voor heel veel mensen echt ontzettend poedersuiker gemaakt. Er zijn daar heel erg veel burgerdoden door gevallen, en het werd allemaal een beetje geapplaudiseerd omdat hij zou helpen met de democratie verbeteren na de Arabische Lente. Maar kijk wat er nu in Jemen aan de hand is?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:55

In Syrië was heel veel mis. In die hele regio was veel mis. Dat het daar zo gruwelijk uit de hand kon lopen was door de instabiliteit in die regio.

Rebellen zijn in opstand gekomen tegen het dictatoriale regime van Assad. Door de chaos die daardoor ontstond kon IS in dat gat springen en grote delen van Syrië overnemen. Dat IS zo groot was en uberhaubt in dusdanige getallen bestond is écht wel het gevolg van een jarenlange broeipot van oorlog en conflict gestart door de beide heren Bush. Elke oorlog die daar ontstaat, is een voedingsbodem voor kinderen die boos zijn over die oorlog. Als die volwassen zijn heb je weer een hele bups nieuwe terroristen en dan is het cirkeltje rond en kun je weer opnieuw beginnen.

Ik zeg niet dat Obama in het Midden Oosten geen verkeerde keuzes gemaakt heeft (though hindsight is 20-20/achteraf makkelijk praten). Je kunt al chaos door simpel niet los van elkaar zien en 1 leider daar de schuld van geven, simpelweg omdat het tijdens zijn leiderschap gebeurde.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 07-11-20 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:58

Emmaa_ schreef:
maar de (illegale) dronestrikes die Obama jarenlang heeft geautoriseerd hebben het leven voor heel veel mensen echt ontzettend poedersuiker gemaakt.

En die Trump net zo goed heeft geautoriseerd en die als je zijn verkiezingsprogramma mag geloven wilde intensiveren en doorzetten. Dus ook daar is echt niet 1 schuldige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:58

Shiloh schreef:
Emmaa_ schreef:
maar de (illegale) dronestrikes die Obama jarenlang heeft geautoriseerd hebben het leven voor heel veel mensen echt ontzettend poedersuiker gemaakt.

En die Trump net zo goed heeft geautoriseerd en die als je zijn verkiezingsprogramma mag geloven wilde intensiveren en doorzetten. Dus ook daar is echt niet 1 schuldige.

Ik zeg ook niet dat er 1 schuldige is. Ik zeg ook niet dat Obama de schuld is van al het kwaad in de wereld. Ik zeg wel dat het in de eerste instantie autoriseren van drone strikes (want het komt uit zijn koker) een oorlogsmidaad is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:00

Emmaa_ schreef:
Shiloh schreef:

Ik zeg ook niet dat er 1 schuldige is. Ik zeg ook niet dat Obama de schuld is van al het kwaad in de wereld. Ik zeg wel dat het in de eerste instantie autoriseren van drone strikes (want het komt uit zijn koker) een oorlogsmidaad is.

Ik snap wat je zegt. Ik denk alleen eerder dat het uit de koker van de ontwikkelende technologie komt, en dat als Trump of Bush in dat stoeltje had gezeten op het moment dat die technologie beschikbaar kwam ze dezelfde keuze hadden gemaakt.

Zeg niet dat het goed was, maar wat mij betreft zijn ze op dat gebied allemaal 1 pot nat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:02

Shiloh schreef:
Ik snap wat je zegt. Ik denk alleen eerder dat het uit de koker van de ontwikkelende technologie komt, en dat als Trump of Bush in dat stoeltje had gezeten op het moment dat die technologie beschikbaar kwam ze dezelfde keuze hadden gemaakt.

Zeg niet dat het goed was, maar wat mij betreft zijn ze op dat gebied allemaal 1 pot nat.

Oh nee ik bedoel ook absoluut niet te zeggen dat Obama een soort kwaadaardig meesterbrein is dat dit heeft bedacht om zo veel mogelijk schade toe te richten. Die technologie was inderdaad al jaren aan het opkomen en het is logisch dat het ingezet werd op bepaalde doelen, want het is een veiligere manier om aanvallen uit te voeren. Maar in Nederland wordt dit heel vaak vergeten (of niet vaak genoeg aan het licht gebracht), waardoor Obama vaak alleen gezien wordt als de president die zo goed kon spreken en die de Affordable Care Act heeft bedacht (al is de enige reden dat dat ding door het Senaat is gekomen het schipperen van Joe Biden), terwijl hij echt wel hele nare dingen heeft gedaan onder het mom 'democratie brengen naar zielige derdewereldlanden die het nu niet hebben'.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:07

Eens hoor! Hij was geen engel. Zeker niet. Mijn punt is vooral, de puinhoop in het midden oosten is voornamelijk veroorzaakt door America als geheel (met steun van grote delen van de EU). Het is 1 grote chaotische puinhoop waar beide republikeinen en democraten samen verantwoordelijk voor zijn en die elkaar in een soort ketting reactie hebben opgevolgd.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 07-11-20 13:10, in het totaal 2 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:08

Ik las dat Trump meer burgerdoelen heeft bestookt dan Obama. Weet niet meer waar ik dat las dus weet ook niet of het klopt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:11

Emmaa_ schreef:
terwijl hij echt wel hele nare dingen heeft gedaan onder het mom 'democratie brengen naar zielige derdewereldlanden die het nu niet hebben'.

Dat moeten ze dus niet doen. Zolang die landen door een dictator gerund worden, hebben wij er hier geen last van.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:16

Nu kunnen ze zich iig zorgen maken over de democratie in eigen land ipv bemoeien met een ander :))

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:23

elnienjo schreef:
Emmaa_ schreef:

Zucht, daar gaan we weer :roll:

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:30

Emmaa_ schreef:
Shiloh schreef:

Oh nee ik bedoel ook absoluut niet te zeggen dat Obama een soort kwaadaardig meesterbrein is dat dit heeft bedacht om zo veel mogelijk schade toe te richten. Die technologie was inderdaad al jaren aan het opkomen en het is logisch dat het ingezet werd op bepaalde doelen, want het is een veiligere manier om aanvallen uit te voeren. Maar in Nederland wordt dit heel vaak vergeten (of niet vaak genoeg aan het licht gebracht), waardoor Obama vaak alleen gezien wordt als de president die zo goed kon spreken en die de Affordable Care Act heeft bedacht (al is de enige reden dat dat ding door het Senaat is gekomen het schipperen van Joe Biden), terwijl hij echt wel hele nare dingen heeft gedaan onder het mom 'democratie brengen naar zielige derdewereldlanden die het nu niet hebben'.

Maar is dat erger of anders dan de meeste Amerikaanse presidenten uit de recente geschiedenis? Ook qua extreemrechts buitenlandbeleid - zelfs onze meest rechtse partijen zijn in de ogen van de gemiddelde Amerikaan zwaar communistisch. Daarbij is het volgens mij extreem lastig om echt dingen te veranderen omdat het bedrijfsleven een hele grote vinger in de pap heeft. Ik mijn ogen heeft Obama stappen gezet om Amerika een klein beetje minder ongelijk te maken, met name met zijn Affordable Care act. Ik hoop dat Biden dit mag voortzetten.

Trouwens wel dank voor het onder de aandacht brengen, ik wist dit niet en het is goed om te weten. Ik denk, maar dat is een aanname, dat de intentie altijd wel is geweest om regio's te stabiliseren, niet om burgers te doden. Misschien is het ook omdat Trump zo'n aap is dat ik weemoedig word wanneer ik naar zulke foto's van Obama kijk.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:31

Ailill schreef:
elnienjo schreef:

Zucht, daar gaan we weer :roll:

Just don't feed the troll.