Mariska_28 schreef:En zo worden dat soort zaken dus een feit..
Als je alles gelooft wat social media roept wel ja..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessix schreef:Obama is een geweldige vent! Wordt daar nog altijd emotioneel van... En Michelle is ook een topvrouw. Echt zo jammer dat hij altijd zo tegengewerkt is en Trump als opvolger kreeg... ik zag hem ook meewerken aan de campagne van Biden. Keep fighting the good fight.
Ayasha schreef:Obama had zeker zijn tekortkomingen, inderdaad betreffende zijn beleid naar het midden Oosten. Maar voor Amerika zelf is hij wel goed geweest ondanks de tegenwerking de hij kreeg. Ik hoop dat Biden kan verder/terug werken naar het zorgverzekering beleid. Al was dat van Obama ook verre van ideaal, het was op zijn minst íets.
Emmaa_ schreef:Jessix schreef:Obama is een geweldige vent! Wordt daar nog altijd emotioneel van... En Michelle is ook een topvrouw. Echt zo jammer dat hij altijd zo tegengewerkt is en Trump als opvolger kreeg... ik zag hem ook meewerken aan de campagne van Biden. Keep fighting the good fight.
Mwah. Een hele charismatische man, maar wel een oorlogscrimineel die het Midden Oosten de afgrond in geschoven heeft. Mensen zien hem altijd als een ultieme linkse knuffelbeer maar qua beleid zit hij Europees gezien echt extreem-rechts op het spectrum en zijn beleid rondom dronestrikes is echt totaal niet mals.
Begrijp me niet verkeerd, hij is likeable en hij heeft goede dingen gedaan voor het land, plus het feit dat het de eerste zwarte president is is een belangrijk gegeven. Maar geweldige vent......
Emmaa_ schreef:Jessix schreef:Obama is een geweldige vent! Wordt daar nog altijd emotioneel van... En Michelle is ook een topvrouw. Echt zo jammer dat hij altijd zo tegengewerkt is en Trump als opvolger kreeg... ik zag hem ook meewerken aan de campagne van Biden. Keep fighting the good fight.
Mwah. Een hele charismatische man, maar wel een oorlogscrimineel die het Midden Oosten de afgrond in geschoven heeft. Mensen zien hem altijd als een ultieme linkse knuffelbeer maar qua beleid zit hij Europees gezien echt extreem-rechts op het spectrum en zijn beleid rondom dronestrikes is echt totaal niet mals.
Begrijp me niet verkeerd, hij is likeable en hij heeft goede dingen gedaan voor het land, plus het feit dat het de eerste zwarte president is is een belangrijk gegeven. Maar geweldige vent......
elnienjo schreef:Door hem zitten we hier met al die Syrische vluchtelingen en extremisten opgescheept.
Shiloh schreef:elnienjo schreef:Door hem zitten we hier met al die Syrische vluchtelingen en extremisten opgescheept.
Die schuif ik eerder in de schoenen van ene Mr Bush (Jr en Sr!) dan in die van Obama.
Laten we niet vergeten dat de twee grootste oorlogen in het midden oosten gestart zijn onder leiding van vader en zoon en het vervolgens aan de democratische opvolgers (Clinton en Obama) was om de puinhoop op te ruimen.
Cowboy55 schreef:Is er een prijs voor de staat die als LAATSTE klaar is met het tellen van de stemmen?! Want het lijkt er kalmaan op alsof ze het er om doen.....Dag 3.....als in: 3e Wereld.
elnienjo schreef:Door hem zitten we hier met al die Syrische vluchtelingen en extremisten opgescheept.
Emmaa_ schreef:maar de (illegale) dronestrikes die Obama jarenlang heeft geautoriseerd hebben het leven voor heel veel mensen echt ontzettend poedersuiker gemaakt.
Shiloh schreef:Emmaa_ schreef:maar de (illegale) dronestrikes die Obama jarenlang heeft geautoriseerd hebben het leven voor heel veel mensen echt ontzettend poedersuiker gemaakt.
En die Trump net zo goed heeft geautoriseerd en die als je zijn verkiezingsprogramma mag geloven wilde intensiveren en doorzetten. Dus ook daar is echt niet 1 schuldige.
Emmaa_ schreef:Shiloh schreef:En die Trump net zo goed heeft geautoriseerd en die als je zijn verkiezingsprogramma mag geloven wilde intensiveren en doorzetten. Dus ook daar is echt niet 1 schuldige.
Ik zeg ook niet dat er 1 schuldige is. Ik zeg ook niet dat Obama de schuld is van al het kwaad in de wereld. Ik zeg wel dat het in de eerste instantie autoriseren van drone strikes (want het komt uit zijn koker) een oorlogsmidaad is.
Shiloh schreef:Ik snap wat je zegt. Ik denk alleen eerder dat het uit de koker van de ontwikkelende technologie komt, en dat als Trump of Bush in dat stoeltje had gezeten op het moment dat die technologie beschikbaar kwam ze dezelfde keuze hadden gemaakt.
Zeg niet dat het goed was, maar wat mij betreft zijn ze op dat gebied allemaal 1 pot nat.
elnienjo schreef:Zucht, daar gaan we weerEmmaa_ schreef:Mwah. Een hele charismatische man, maar wel een oorlogscrimineel die het Midden Oosten de afgrond in geschoven heeft. Mensen zien hem altijd als een ultieme linkse knuffelbeer maar qua beleid zit hij Europees gezien echt extreem-rechts op het spectrum en zijn beleid rondom dronestrikes is echt totaal niet mals.
Door hem zitten we hier met al die Syrische vluchtelingen en extremisten opgescheept.
Emmaa_ schreef:Shiloh schreef:Ik snap wat je zegt. Ik denk alleen eerder dat het uit de koker van de ontwikkelende technologie komt, en dat als Trump of Bush in dat stoeltje had gezeten op het moment dat die technologie beschikbaar kwam ze dezelfde keuze hadden gemaakt.
Zeg niet dat het goed was, maar wat mij betreft zijn ze op dat gebied allemaal 1 pot nat.
Oh nee ik bedoel ook absoluut niet te zeggen dat Obama een soort kwaadaardig meesterbrein is dat dit heeft bedacht om zo veel mogelijk schade toe te richten. Die technologie was inderdaad al jaren aan het opkomen en het is logisch dat het ingezet werd op bepaalde doelen, want het is een veiligere manier om aanvallen uit te voeren. Maar in Nederland wordt dit heel vaak vergeten (of niet vaak genoeg aan het licht gebracht), waardoor Obama vaak alleen gezien wordt als de president die zo goed kon spreken en die de Affordable Care Act heeft bedacht (al is de enige reden dat dat ding door het Senaat is gekomen het schipperen van Joe Biden), terwijl hij echt wel hele nare dingen heeft gedaan onder het mom 'democratie brengen naar zielige derdewereldlanden die het nu niet hebben'.