Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:44

Tcm62 , kan me helemaal vinden in je uitgebreide post maar helaas ook in je laatste. Te triest voor woorden die foto.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:09

Tcm62 schreef:
Het is maar een foto? Spreekt boekdelen....kijk eens naar het gezicht van de vrouw..

Bijzondere reaktie vurneon...
Ik vind dit in en in triest...

Bijzonder dat je van mijn hele stuk 5 woorden pakt, lees even de rest. Maar ik zal je tegemoet komen door het hieronder even kort samen te vatten:

Ik heb geen glazen bol, ik kan niet zeggen dat die foto het toonbeeld is van minachting van de vrouw, of toonbeeld van eigenwijze vrouw of nou bedenk maar wat. Echt niet. Niemand kan op basis van alleen die foto exact weten wat er speelde, noch impliceren wat het voor ons land te betekenen heeft. Het is onze eigen gedachtengang die van een foto een verhaal maakt als het begeleidende verhaal ontbreekt.

Triest is het zeker dat je zo met je kinderen veiligheid moet zoeken en dat beeld zie ik.

Vreselijk verhaal ook van die jonge meid die is doodgestoken tijdens haar werk, kan ik mij altijd kwaad om maken als mensen tijdens notabene het werk om iemand te helpen, het leven laat. Enkeltje strafkamp Siberië voor de dader...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:52

En toch, ik ben zeer kritisch naar vluchtelingen, maar je moet stress en oorlogstrauma's niet onderschatten, wie weet wat zich daar heeft afgespeeld. Los daarvan, als het gewoon kwade opzet was hij van mij boven zijn land van herkomst worden gedropt...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:47

Remy schreef:
Tcm62 schreef:
Maar dan gaan we uit van de meest mooie insteek...economische vluchtelingen, jonge mannen uit Afrikaanse landen, geen of nauwelijks opleiding...weliicht weinig vaardigheid tot Nederlands leren, misschien wel geen behoefte aan dagelijks zoveel inzet om Nederlands te leren, die komen in aanmerking tot ongeschoold werk...daarvan is er nauwelikks nog wat.

De tuinder gaat de hardwerkende Pool niet inruilen voor een nog nooit werkende Afrikaan, die droomde over rijkdom en gratis huis met dito uitkering..

Zijn de mensen nou echt zo naif?

Een grote groep rijke Syriers die denken hier in een oogwenk hun carriere voort te gaan zetten, waar maar een zeer klein deel dit gaat lukken, de rest komt in een veel lagere ladder aan de bak met depressie en ontevredenheid om de hoek, m.i. Een gevaar voor radicalisering..

Dan een heel erg grote groep die gewoon niks te bieden heeft, de armere de onontwikkelde, die neerstrijkt en net als thuis rondhangen heeft gedaan, dat hier gaat doen. Kijk eens in de Bijlmer? Een bolwerk van criminaliteit, weten we nog de Gliphoeve?

De werkdruk in Nederland ligt hoog, erg hoog, het uitvalspercentage in Nederland is dito hoog vanwege de werkdruk, niet alleen het werkaanbod, maar ook de druk van bovenaf en van binnenuit de job...veel en snel faillisement, steeds weer die tijdelijke contracten die stress veroorzaken...iets wat de migranten helemaal niet kennen...en de weg van de minste weerstand kiezen..de uitkering, die wel zo hoog is dat je zoveel geld met huis alleen krijgt als je heel erg veel hebt in je eigen land....

En dan praat men over niet gunnen?
Niemand gunt inderdaad een gelukszoeker iets, waarom niet? Omdat iedereen weet dat ze komen profiteren en guess, niet alleen de witte rechtsdenkende hollander zegt dit hoor...spreek de allochtoon die wel een eerlijk bestaan heeft oogebouwd, die zijn pas fel. :D mijn Turkse autokeur garage houder en zijn personeel...zo...gesprek van de dag is het met de migranten, die roepen meteen die profiteurs! Roven alles leeg hier..moest echt lachen..

Maar tegen de tijd dat jullie kinderen de arbeidsmarkt op willen en jullie toe zijn aan een gezin en een huurhuis nodig hebben, kopen is al niet meer te doen onder 3x modaal....dan loop je pas tegen een muur op.

Dat er nu ineens tienduizenden banen Gecreëerd kunnen worden, met dito huizen, is de eigen bevolking in het gezicht spugen...ik heb al jong mens 15! Jaar op een huurwoning in Amsterdam moeten wachten, alles wat leeg kwam en ik aanvroeg te mogen huren met huren die soms echt wel te veel waren, gingen mijn neus voorbij aan migranten toendertijd met huursubsidie...

En dat voor economische vlichtelingen? Misschien voor erg socialen onder ons, ga een jaar bij artsen zonder grenzen werken of bij ontwikkelingshulp, dan doe je ook goed werk. Soms is het ook goed om eens in die landen zelf te gaan kijken waarom het daar niet van de grond komt...heeft dat misschien ook met de mens aldaar zelf te maken??!?

En Ilse, snel iets gaan doen omdat ze zich vervelen? Het is al gebleken dat het volhouden van zwaar eentonig werk voor de meesten juist iets is wat ze snel afhaken, dat hebben we geleerd in de jaren 80. Die integratie is totaal mislukt..
Vrijwillgerswerk zullen ze zeker wel mogen..initiatief van binnen uit? genoeg te doen in zo een kamp, dagelikse huishoudelijke activiteiten, desnoods met hout van alles maken voor de kinderen, een soos, een speeltuin, speelgoed maken, desnoods een winkeltje, breien, haken, koken, maaltijden name it...de burgers zullen hieraan graag meewerken, bedrijven zullen graag spullen doneren..iedereen heeft toch een vakmanschap meegenomen vanuit eigen land? Kennis, ontwikkeling? Ideeen, ideeen wat ze hier zouden gaan doen als ze eenmaal hier zijn! Of allemaal dokter, advokaat, architect, direkteur?

Heb hier helemaal niets meer aan toe te voegen _/-\o_

Met de laatste alinea heb je ook nog een extra spijker op de kop geslagen :j

:j
epistel :j

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:57

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:11

Jij niet alleen hoor...alleen wil de linkse elite ons laten denken dat een groot deel van Europa nog steeds voorstander is van de massa immigratie van testosteronbommen en mag alleen linkse propaganda naar buiten worden gebracht. Wat denk je van die personen die hun mening op facebook geven en omdat deze afwijkt van wat de gevestigde orde graag wil zien, een bezoekje krijgen van de politie om ze even te intimideren!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:14

Wat een flauwekul.. De enige reden waarom de politie naar aanleiding van een FB- bericht zou komen is als er direct bedreigd wordt. En dan meldt de bedreiger dat bij de politie... Als jij je mening gewoon geeft, zonder daarbij te roepen dat je iemand z'n kop van zn romp aftrekt, zijn of haar familie bedreigt, danwel even thuis op komt zoeken mag je vrijwel zeggen wat je wil.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:19

Tja, de aangiftes van discriminatie zijn nu ontzettend hoog, dus vooral via internet gericht op (economische ) vluchtelingen.
Het zijn niet die vluchtelingen die aangiftes doen hoor....

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:22

Powned :roll: baseert dit bericht op een stuk in de Daily Mail :roll: die zich weer beroepen op een artikel in de Zweedse krant Vestmanlands Läns Tidning, die zichzelf in berichtgeving tegenspreekt (tot zover ik uit een vertaalde versie kan opmaken).

BTW: Linkse elite? Wie zijn dat? Dit land is al sinds de Balkenende kabinetten aan de rechterkant van het midden beland en sindsdien alleen maar rechtser geworden. De werkelijke elite zijn de lui die jou meer belasting opleggen om multinationals (waar ze aandelen in hebben) te ontzien >;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:28

Wranglerbutt schreef:
Powned :roll: baseert dit bericht op een stuk in de Daily Mail :roll: die zich weer beroepen op een artikel in de Zweedse krant Vestmanlands Läns Tidning, die zichzelf in berichtgeving tegenspreekt (tot zover ik uit een vertaalde versie kan opmaken).

BTW: Linkse elite? Wie zijn dat? Dit land is al sinds de Balkenende kabinetten aan de rechterkant van het midden beland en sindsdien alleen maar rechtser geworden. De werkelijke elite zijn de lui die jou meer belasting opleggen om multinationals (waar ze aandelen in hebben) te ontzien >;)

vergeet brussel niet....nederland heeft niets meer in te brengen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:29

Ik vind het trouwens volstrekt ongeloofwaardig dat (moslim) asielzoekers de politie er van zou willen weerhouden om het slachtoffer (een kind!!) te helpen.
Waarschijnlijker is dat ze de dader zelf wilden lynchen en dat de politie hen daarvan wilde weerhouden.

Waarom geloven mensen voetstoots dat moslims (die beticht worden van homofobie en geweld tegen homo's) geen probleem zouden hebben met pedofilie??

Antwoord: omdat het in hun eigen xenofobische straatje past :x
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 27-01-16 13:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:29

geerke schreef:

En Brussel is links volgens jou? :?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:30

Esther28 schreef:
Jij niet alleen hoor...alleen wil de linkse elite ons laten denken dat een groot deel van Europa nog steeds voorstander is van de massa immigratie van testosteronbommen en mag alleen linkse propaganda naar buiten worden gebracht. Wat denk je van die personen die hun mening op facebook geven en omdat deze afwijkt van wat de gevestigde orde graag wil zien, een bezoekje krijgen van de politie om ze even te intimideren!!

daar schrok ik ook van...iemand die misstanden aan de kaak brengt op Twitter,krijgt de politie aan de deur.Zou die zelfde politie zich niet beter bezig kunnen houden met andere dingen denk ik dan?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:32

geerke schreef:
Esther28 schreef:

daar schrok ik ook van...iemand die misstanden aan de kaak brengt op Twitter,krijgt de politie aan de deur.Zou die zelfde politie zich niet beter bezig kunnen houden met andere dingen denk ik dan?

Geef daar eens een voorbeeld van? Zijn daar nieuwsberichten over? Rechtszaken?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:34

Wranglerbutt schreef:
geerke schreef:

En Brussel is links volgens jou? :?

en waar schrijf ik dat???De mensen die in Brussel zitten en vanalles verzinnen aan regels en wetten zijn niet gekozen door het volk.Dat bedoelde ik.
Als er bij verkiezingen de PVDA hoog scoort is dat de keus van een aantal burgers.Dat heet democratie.
Dat vervolgens zo een zelfde aantal burgers voor de VVD stemmen...heet dat ook democratie.
Brussel is niet democratisch gekozen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:38

Esther28 schreef:

daar schrok ik ook van...iemand die misstanden aan de kaak brengt op Twitter,krijgt de politie aan de deur.Zou die zelfde politie zich niet beter bezig kunnen houden met andere dingen denk ik dan?[/quote]
Geef daar eens een voorbeeld van? Zijn daar nieuwsberichten over? Rechtszaken?[/quote]

weet je...ik heb het gister gelezen,en ik weet niet waar.Het zal wel Geenstijl zijn geweest of de telegraaf.En aangezien deze bronnen door velen(vooral lid van de linkse kerk)niet voor vol en serieus worden aangezien heeft het geen zin om de link te gaan zoeken.
Blijf gewoon lekker op je roze wolk zitten en donder er vooral niet vanaf. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:49

Het is nou eenmaal zo dat de Telegraaf (en GeenStijl, en Pownews, want die zijn van dezelfde uitgever) geen kwaliteitskrant is. Dat betekent niet dat alle berichtgeving fout is, maar dat betekent wel dat ze vaak bovenop het verhaal zitten en vaak conclusies trekken die voorbarig zijn of enorm ongenuanceerd. De Telegraaf is niet voor niets vooral gericht op binnenlands nieuws, en op de arbeider die zich zorgen maakt over de maatschappij. Is niks mis mee, maar vooral GeenStijl en PowNews zijn niet bepaald gericht op genuanceerd nieuws, dat kan je toch haast niet ontkennen?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:51

Linkse kerk, ook zo leuk om mensen met enig empathisch vermogen eenvoudig weg te zetten :roll:

AfbeeldingBravo!

Kom nou eens met fatsoenlijke argumenten ipv je te verschuilen achter 'scheldwoorden' als gutmensch, wegkijker, moslimknuffelaar etc :list:

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:58

vertel mij eens waar ik gescholden heb?

Het kan toch niet zo zijn dat het ''nieuws'' wat sommigen liever niet willen lezen meteen niet waar is?
Ik geef toe dat vooral Geenstijl een bepaalde ,totaal niet genuanceerde manier van schrijven heeft.Ik moet er wel om lachen,maar dat is meer het woordgebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:04

Oh dat wil ik nergens zeggen hoor, er zal in alle vormen van berichtgeving een kern van waarheid zitten. Maar het probleem is dat vaak niet het hele verhaal wordt vermeld, afhankelijk van de krant of het medium waar je voor kiest. Bij de Volkskrant, Parool, Trouw, NRC etc is de berichtgeving over vluchtelingen/asielzoekers vaak wat linkser, genuanceerder.. En dat is niet gek want al die kranten zitten in hun visies vaak links van het midden. Dat is ook niet per se goed, maar berichten van GeenStijl, PowNews, Telegraaf, AD in veel opzichten, mist ook veel nuance en ook daar wordt de waarheid her en der wat verdraaid.

De rede dat Wranglerbutt om bronnen vraagt bij een verhaal, is omdat het gewoon moeilijk is om een mening erover te vormen zonder die bronnen. En dan heb je juist de dingen als rechtszaken, onafhankelijke berichtgeving nodig.

Om overigens even voor mezelf te spreken... Ik schrijf de Telegraaf of GeenStijl niet per definitie af als een slechte bron. Ik check wel het verhaal, en als er bij die nieuwsberichten amper betrouwbare bronnen staan, dan neem ik het niet serieus. Het grote verschil tussen 'kwaliteitskranten' (muffe term, wordt bij mij op school veel gebruikt) en 'sensatiekranten' is vooral de manier waarop de bronnen staan vermeld. De doorsnee Telegraaf lezer hoeft niet per se te weten uit welk wetenschappelijk onderzoek het bericht komt dat ze lezen, ze willen het gewoon lezen. Een Volkskrant-lezer, bijvoorbeeld, is daar wel geïnteresseerd in. En dat is voor mij de rede dat ik doorgaans dit soort kranten als sterke bron zie, en andere kranten niet.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:16

Wranglerbutt schreef:
Linkse kerk, ook zo leuk om mensen met enig empathisch vermogen eenvoudig weg te zetten :roll:

[ Afbeelding ]Bravo!

Kom nou eens met fatsoenlijke argumenten ipv je te verschuilen achter 'scheldwoorden' als gutmensch, wegkijker, moslimknuffelaar etc :list:

Ach dat krijg je vice versa ook te horen hoor..andere mening: racist, xenofoob, islamofoob, nazi..etc etc. Dus geen verwijt naar mensen die niet in de refugees welcome modus staan graag.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 27-01-16 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:18

Wilders en PVV zijn tegenwoordig al scheldwoorden binnen bepaalde kringen en mensen die ook maar enigszins sympathie hebben voor een of meerdere standpunten van de PVV worden weggezet als laagopgeleide tokkie. Ja dan ben je snel klaar met netjes blijven.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:24

Wranglerbutt schreef:
Ik vind het trouwens volstrekt ongeloofwaardig dat (moslim) asielzoekers de politie er van zou willen weerhouden om het slachtoffer (een kind!!) te helpen.
Waarschijnlijker is dat ze de dader zelf wilden lynchen en dat de politie hen daarvan wilde weerhouden.

Waarom geloven mensen voetstoots dat moslims (die beticht worden van homofobie en geweld tegen homo's) geen probleem zouden hebben met pedofilie??

Antwoord: omdat het in hun eigen xenofobische straatje past :x

Omdat er al tich keer in de media berichten zijn verschenen over het feit dat kinderen en vrouwen in de azc's aangerand/verkracht worden?! Er is destijds in Duitsland ook al een brandbrief over gestuurd, maar per ongeluk uitgelekt is. Ja ze zijn tegen homo's , maar draaien hun hand er niet voor om zich te vergrijpen aan jongetjes. Zum kotsen :r

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:27

Esther28 schreef:
Ja dan ben je snel klaar met netjes blijven.
Daar ben je nooit klaar mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:30

Esther28 schreef:
Wilders en PVV zijn tegenwoordig al scheldwoorden binnen bepaalde kringen en mensen die ook maar enigszins sympathie hebben voor een of meerdere standpunten van de PVV worden weggezet als laagopgeleide tokkie. Ja dan ben je snel klaar met netjes blijven.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind Wilders populistisch en ik weet niet of dat goed is voor Nederland, maar de PVV is in grote lijnen gewoon hetzelfde als de VVD, maar dan met een ander standpunt over Europa en asielzoekers.

Wat ik wel kwalijk vind is hoe een deel van de PVV-aanhangers, en dat zijn ze lang niet allemaal, zich hierachter verschuilt om enorm racistische leuzen te roepen, of ideeen door te voeren, en dat Wilders hier geen stokje voor steekt. Heb je het filmpje gezien van de man in Spijkenisse die met zijn zoontje op zijn arm staat te schreeuwen tegen vrouwen dat ze het verdienen om verkracht te worden?