Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:22

Alet74 schreef:
Niet-religieuze mensen trouwens ook wel. We denken in Nederland altijd (soms) dat we zo geweldig tolerant zijn, maar in werkelijkheid is dat helaas ook heel vaak niet zo.
Er valt nog veel werk te doen wat dat betreft.

En over die meiden denk ik helemaal niets. Ik denk dat hun achtergrond er niet zoveel toe doet, geweld mogen we niet tolereren, punt.

Binnen de maatschappelijke discussie die er nu is doet juist hun achtergrond er wel toe.

Alet74

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:49

Die doet er pas iets toe als we het hele verhaal weten, van alle kant. Niet dat dat geweld goedpraat, dat natuurlijk niet. Maar de achtergrond van de meisjes doet er alleen dan wat toe, als het relevant is. Op dit moment weten we dat nog niet en heeft het geen zin om daarover verder te praten in mijn ogen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:01

Alet74 schreef:
Die doet er pas iets toe als we het hele verhaal weten, van alle kant. Niet dat dat geweld goedpraat, dat natuurlijk niet. Maar de achtergrond van de meisjes doet er alleen dan wat toe, als het relevant is. Op dit moment weten we dat nog niet en heeft het geen zin om daarover verder te praten in mijn ogen.

Daar heb je gelijk in. Helaas wordt de link nogal snel gelegd...

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 07:18

Alet74 schreef:
En het is niet per definitie zo dat alle Marokkaanse meisjes Moslima's zijn.

Of dat ze in een Marokkaans ziekenhuis geboren zijn.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 16:58

Diezelfde Ab klink die zo bewierookt werd omdat men dacht dat hij de vorming van een rechts kabinet tegengehouden had, heeft nu afgekondigd dat hij een Boerkaverbod in het openbaar vervoer in gaat voeren.
Iets waar de PVV al heel lang voorstander van was, maar dan door het gehele kamp links werd beschuldigd van discriminatie.
Dit soort geluiden heb ik nergens kunnen lezen sinds Klink deze wetsinvoering bekend gemaakt heeft. Betekent dat dat Nederland ook in begint te zien dat een boerka geen pas heeft in het openbaar vervoer en een verbod niets met discriminatie te maken heeft?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 06:27

Waar heb je dat gelezen dan? Ik lees dat er geprobeerd was door minister Eurlings om het in te voeren, maar dat het mislukt is omdat o.a. de vervoersbedrijven niet willen meewerken. En dat men het nu overlaat aan het nieuwe kabinet? Daar maakt Klink geen deel meer van uit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:02

Maar wat voegt het eventuele burka-verbod toe aan de veiligheid?
En hoe vaak komen mensen iemand tegen met een burka?
Ik kom ze iedere dag wel tegen, maar ik krijg er geen gevoel van onveiligheid van.
Ik heb nog nooit gehoord dat een moslima met burka iemand heeft overvallen of heeft lastig gevallen? Dus wat maakt het uit of iemand een burka draagt?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 10:22

Ann schreef:
Waar heb je dat gelezen dan? Ik lees dat er geprobeerd was door minister Eurlings om het in te voeren, maar dat het mislukt is omdat o.a. de vervoersbedrijven niet willen meewerken. En dat men het nu overlaat aan het nieuwe kabinet? Daar maakt Klink geen deel meer van uit.

Vervoersbedrijven kunnen weigeren mee te werken wat ze willen. Ook voor hen geldt de wet, en als ze zich daar niet aan houden, dan krijgen ze te maken met sancties.

electra63 schreef:

Ik vind het niet meer dan normaal dat iemand herkenbaar is in het openbaar. Met een boerka is identificatie onmogelijk. Vandaar ook dat je in Nederland niet met een bivakmuts op een bank binnen mag. Is ook heel logisch.
Het betreft trouwens geen verbod op boerka, maar op gezichtsbedekkende kleding. Anders zouden ze last krijgen van discriminatie beschuldigingen, en door het zo algemeen te stellen, wordt dat omzeild.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:23

Electra63 schreef:
En hoe vaak komen mensen iemand tegen met een burka?
Ik kom ze iedere dag wel tegen, maar ik krijg er geen gevoel van onveiligheid van.
Ik heb nog nooit gehoord dat een moslima met burka iemand heeft overvallen of heeft lastig gevallen? Dus wat maakt het uit of iemand een burka draagt?

Nou dit:

Mannen in boerka overvallen bankkantoor

6 februari, 22:36
In Athis-Mons, in het zuiden van de Franse hoofdstad Parijs, hebben twee mannen in boerka een bank overvallen. Het incident doet in Frankrijk de discussie over het dragen van gezichtsbedekkende kledij door allochtonen nog maar eens oplaaien.

De bankbediende dacht dat hij met twee moslimvrouwen te maken had en opende daarom ook het sas van de bank.

Zodra de twee overvallers binnen waren, deden ze hun hoofddoek af en bedreigden ze de aanwezige klanten en personeelsleden met een wapen.

Uiteindelijk gingen de twee er met een geldsom van bijna 4.500 euro vandoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:28

Heb je weer even gegoogled?
Dat is 1 overval in Frankrijk......
Misschien moeten we brommers/motors dan ook maar verbieden, want er worden meer overvallen gepleegd door mensen met een helm op hun hoofd?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:29

Jantergouw,
In je 1e bericht heb je het over een burka-verbod?
Maar nu klopt dat niet?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:32

jantergouw schreef:
Ann schreef:

Vervoersbedrijven kunnen weigeren mee te werken wat ze willen. Ook voor hen geldt de wet, en als ze zich daar niet aan houden, dan krijgen ze te maken met sancties.
<knip>

Hier kun je lezen dat er géén wettelijke basis is om op te treden tegen boerka's in het OV. Wat voor sancties kunnen de vervoersbedrijven dan opgelegd krijgen?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 10:42

Wat je daar kunt lezen is dat er nog geen wettelijke basis voor is. Een wetswijziging maakt dat anders. Kijk maar naar Frankrijk waar het eergisteren definitief door het parlement goedgekeurd is. Het is ook geen verbod op het dragen van boerka's specifiek, maar iedere vorm van gezichtsbedekkende kleding zal verboden worden. Dat is uiteraard een vereiste, om niet in de problemen te komen met anti-discriminatieregels en wetten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:46

Klopt, maar jouw reactie op mijn bericht gaf de indruk dat er nu al wettelijke sancties mogelijk waren. En dat is niet correct.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:47

In vrijwel alles wat Wilders zegt, ben ik het met hem eens.
Als je gewoon een Nederlander bent met een gewone baan en een gewoon huis, dan snap ik niet dat je op iemand anders zou kunnen stemmen dan op Geert.
Vroeger kwam de Partij van de Arbeid op voor de belangen van de arbeiders, de werkende mens dus. Daarmee zijn ze al lang geleden opgehouden. Ze komen nu voornamelijk nog op voor de belangen van degenen die niet werken, zoals WAO'ers, asielzoekers, en andere mensen die langs de zijlijn staan. Ze stoppen die mensen in het hoekje "zielig", en dat zijn ze niet. Ze kunnen vaak best wel wat, maar als je ze steeds geld toestopt, en overal sponsort, waarom zouden ze dan iets doen ?
Ik hoop echt dat Geert een mentaliteitsverandering teweeg kan brengen, zodat we met z'n allen de schouders eronder gaan zetten en Nederland er weer bovenop kunnen helpen.
Maar ik vrees dat de Linkse Kerk alles in het werk zal gaan stellen om de "Sinterklaas-mentaliteit" in stand te houden. Zelfs nu het geld daarvoor op is.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:56

Michel123, de gewone man of vrouw die bewust op de PVV heeft gestemd omdat deze partij financieel gezien het beste met hen voor heeft, komt er straks berooid vanaf ben ik bang voor. De onderhandelingen zijn nog niet afgerond en het is ook nog niet bekend waarop er allemaal bezuinigd gaat worden, maar Wilders heeft - denk ik- veel standpunten ingeleverd waarmee hij zulke kiezers heeft aangetrokken.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:34

Ann, ik denk dat dat erg gaat meevallen.
En ik wil best wat inleveren, als dei nietsnutten maar eens worden aangepakt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:35

Hoop doet leven, Michel123, maar ik zou er, net zoals Ann aangeeft, niet te veel op rekenen dat Geert iets gaat veranderen.
Hij komt ook niet in een kabinet, maar gaat gedogen. En de partijen die hij gaat gedogen, zullen niet alle PVV-standpunten van hem overnemen.
En daarnaast zou ik het prettig vinden wanneer je populistische uitspraken als 'linkse kerk' en dergelijke achterwege laat in het vervolg; dit getuigt namelijk niet van veel respect in mijn ogen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:37

Michel123,
We gaan kijken wat er uit de onderhandelingen komt en hoe het in de praktijk gaat uitpakken. Ook wat betreft het 'aanpakken van nietsnutten'...

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 11:40

Michel123 schreef:
Ann, ik denk dat dat erg gaat meevallen.
En ik wil best wat inleveren, als dei nietsnutten maar eens worden aangepakt.

Helemaal met je eens, Michel.
Het is een standpunt dat niet PVV stemmers zich simpelweg niet in kunnen denken. Die denken dat er hele groepen mensen zijn die PVV gestemd hebben vanwege andere punten dan dit aanpakken van de misstanden in onze maatschappij.
Ik ben zelfs bereid behoorlijk in te leveren, als er maar wat wordt gedaan aan die klaplopers en straatterroristen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:43

Dit is eigenlijk het ouderwetse discussiepunt he?
Zijn mensen in uitkeringen nietsnutten of de zwakkere van de samenleving die gedragen worden door de sterkeren. Ofterwijl de mensen die het wel 'verdienen' omdat ze ziek zijn of nergens worden aangenomen.

Beide denk ik. Er wordt altijd misbruik gemaakt van het systeem. Hellaas is dit onmogelijk te voorkomen. Alleen wie ga je dan straffen? Neem je de mensen die het echt nodig hebben hun uitkering af waardoor er grote armoede ontstaat? Of blijven er mensen die misbruik maken van het systeem.

Ooit er over nagedacht overigens dat al het geld dat naar 'nietsnutten' gaat uiteindelijk koopkracht is?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:47

Niet-PVV-stemmers hebben de eigenschap zelf na te kunnen denken. Ik denk niet dat jij dat voor hen kunt doen jantergouw.
Ik denk dat we sowieso in moeten leveren en dat de meeste mensen dit best willen doen. Geen probleem wat dat betreft.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:48

Ik vind dat er al tijden een soort omslag is in de samenleving. Waar mensen vroeger nog mee konden functioneren, is nu een reden tot WIA of ziekmelden.
Het is in mijn ogen dus niet zozeer (alleen maar) misbruik, maar vooral uitrekking van begrip 'ziek'.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:49

Alet74 schreef:
En daarnaast zou ik het prettig vinden wanneer je populistische uitspraken als 'linkse kerk' en dergelijke achterwege laat in het vervolg; dit getuigt namelijk niet van veel respect in mijn ogen.

Ik zou niet weten waarom, de mensen van links spreken namelijk ook niet met respect over PVV-stemmers.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:00

Generaliseren is gewoon niet netjes. Je moet een ander zo behandelen als je zelf ook behandelt wilt worden. Dit onder het mom van goed voorbeeld doet volgen.
Uitspraken in de trant van 'maar zij doen het ook' vind ik een beetje kinderachtig als je het niet erg vindt. Je bent als volwassene verantwoordelijk voor je eigen daden en uitspraken.