wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:37

Electra63 schreef:
nicole3939 schreef:
Janesmith dat onderzoek is op het journaal geweest.

Alleen is daar niet uit voren gekomen dat ze slechter presteren naar mate er meer allochtonen op zitten.

Ik heb dat ook gehoord, en dat zal best.
Maar mijn kinderen hebben het goed gedaan en zo ken ik er meer.

dat is natuurlijk altijd mogelijk, dan zou ik trots op je kinderen zijn!

sarabande

rosanne94 schreef:
Ze willen een nieuwe schaal gaan invoeren (de linkse partijen) en die wordt 75%. Oftewel even heel simpel gezegt. Wanneer je 100 euro verdient, lever je dus 75 euro in en hou je zelf 25 euro over. Wie wil er nog extra gaan werken? nou ik niet hoor!

Op wat voor school zit jij dat je deze onzin leert, ik zeg het wordt tijd voor een goede gemengde school voor jou :(:)

NicoleWHS

Electra63 schreef:
Het nieuwe belastingtarief zou 60% worden. En dat betaal je niet over € 100.00 die je verdient, maar pas als je boven de € 54.367 per jaar verdient (52%). En dan alleen over je salaris wat daar boven komt.

Dit is juist ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:38

Je zou trouwens ook anders kunnen zien, het belastinggeld wat nu in een bodemloze put wordt gegooit had ook uitgegeven kunnen worden door de werkenden. De economie groeit hierdoor en daardoor komt er meer werkgelegenheid, de werkelozen kunnen dus weer aan het werk, komt meer belasting binnen en kan je dus meer mensen helpen. Belastingverhoging niet nodig, juist verlagen zodat het aantrekken word om te werken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:38

rosanne94 schreef:
nouja als je het dan toch niet erg vind om te doneren, mag je altijd op mijn giro extra storten. :+

Ik doneer al genoeg, ga jij er maar lekker zelf voor werken.
Maar ik ga naar bed, want ik moet 6 uur op (om te werken) :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:39

nicole3939 schreef:

Alleen is daar niet uit voren gekomen dat ze slechter presteren naar mate er meer allochtonen op zitten.

Volgens mij is dat toch vrij duidelijk in dit artikel. Is ook niet zomaar een mening van een leek, maar dat stelt hoogleraar internationaal onderwijsonderzoek aan de Universiteit Maastricht Jaap Dronkers. Je kunt ook niet zeggen dat het geen kwaliteitskrant is die dat vermeldt want zo staat Trouw niet bekend.

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:39

ik ben juist zo rechts als wat, ik vind dat je verdient waar je voor werkt.
maar aangezien het lijkt alsof jij het helemaal niet erg vind om zoveel belasting uit te geven maak ik er zon sarcastische opmerking over

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:40

nicole3939 schreef:
Heb je van de week op het journaal gezien het onderzoek dat is gedaan naar gemengde scholen??

Dat staat haaks op wat het kabinet wil.

Ik heb iets opgevangen maar het was wel gebaseerd op buitenlandse scholen dacht ik.
Vroeger werd ook vaak gesproken over de voor- en nadelen van gemengde scholen als het om jongens- of meisjesscholen ging. Daar bleken toch wel grote verschillen van land tot land te zijn. In Nederland gingen meisjes onmiddellijk beter presteren als ze wiskunde kregen zonder de jongens erbij. In Australië toonde een vergelijkbaar onderzoek aan dat er geen enkel verschil was.

Ik had trouwens nog gereageerd op wat je eerder tegen me zei maar was ontzettend aan het klungelen met de quote dus misschien heb je het gemist omdat de discussie sneller verder ging dan ik mijn bericht kon aanpassen. Het was in ieder geval zeker niet mijn bedoeling om te suggereren dat alle Wildersstemmers propaganda bedrijven.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:40

Electra63 schreef:
nicole3939 schreef:

Het was niet negatief bedoeld, alleen verbaast het mij dat deze onderzoekers zeggen, dat er weer witte en zwarte scholen moeten komen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:41

sarabande schreef:
rosanne94 schreef:
Ze willen een nieuwe schaal gaan invoeren (de linkse partijen) en die wordt 75%. Oftewel even heel simpel gezegt. Wanneer je 100 euro verdient, lever je dus 75 euro in en hou je zelf 25 euro over. Wie wil er nog extra gaan werken? nou ik niet hoor!

Op wat voor school zit jij dat je deze onzin leert, ik zeg het wordt tijd voor een goede gemengde school voor jou :(:)

voor mij? het komt namelijk van mij vandaan. Nou aangezien iemand niet helemaal snapt hoe zoiets werkt... even een simpele uitleg. Ik zit op het hogere onderwijs waar allerlei soorten mensen komen die een toekomst willen opbouwen. Nederlanders, amerikanen, duitsers, fransen, grieken, antilianen, surinamers, marrokanen, afrikanen en ga zo nog maar even door. Feit is wel dat het op gemengde basisscholen minder goed er van af gaan. Verder prima gemengde scholen maar kunnen ze niet eens wat gaan doen aan normen en waarden? aangezien pa en ma deze blijkbaar niet meer erg bijbrengen. (en dan hebben we het weer niet over de groenteboer op de hoek)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:42

Mijn laatste antwoord:

Mijn probleem met de VVD is de versoepeling van het ontslagrecht.
Geen werk, geen (koop)huis.
En dat met de al ingestorte huizenmarkt, lijkt me economisch niet zo'n goed plan.

Deze versoepeling heeft alleen maar voordelen voor werkgevers en niet voor werknemers.
En ik kan het weten, want ik heb jaren voor een werkgeversorganisatie (als linkse stemmer :D ) gewerkt.

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:43

wees maar blij op dat linkse sinterklaas gedrag :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:44

Vibabu, ik ben blij dat jij alles al weet. Succes

rosanne94

en ga nou maar je bed in want morgen moet je vroeg werken (voor anderen, wat jij zo graag doet:D)

vibabu

Electra63 schreef:
Mijn laatste antwoord:

En dat met de al ingestorte huizenmarkt, lijkt me economisch niet zo'n goed plan.

Deze versoepeling heeft alleen maar voordelen voor werkgevers en niet voor werknemers.
En ik kan het weten, want ik heb jaren voor een werkgeversorganisatie (als linkse stemmer :D ) gewerkt.

wat betreft hypotheekrenteaftrek (om even in de huizen te blijven) vond ik juist dat links een beter plan had. De mensen die miljoenen verdienen en dus ook tig aftrek hebben. Dat mogen ze idd wel wat beter gaan verdelen. Tot een bepaald bedrag zeg maar.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:45

janesmith schreef:
nicole3939 schreef:

Volgens mij is dat toch vrij duidelijk in dit artikel. Is ook niet zomaar een mening van een leek, maar dat stelt hoogleraar internationaal onderwijsonderzoek aan de Universiteit Maastricht Jaap Dronkers. Je kunt ook niet zeggen dat het geen kwaliteitskrant is die dat vermeldt want zo staat Trouw niet bekend.

Nee dat klopt. Heb het artikel gelezen, en staat er inderdaad. Dan is het journaal niet volledig geweest.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:45

Electra63 schreef:
Vibabu, ik ben blij dat jij alles al weet. Succes

dankje :D jij ook succes!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:46

rosanne94 schreef:
ik ben juist zo rechts als wat, ik vind dat je verdient waar je voor werkt.
maar aangezien het lijkt alsof jij het helemaal niet erg vind om zoveel belasting uit te geven maak ik er zon sarcastische opmerking over

o, was dat sarcastisch? Dat had ik nog niet door.

Het is dan maar te hopen, dat je straks werk hebt en dat je ouders niet ziek of werkeloos worden, want dat kan je nl. nooit weten.
En dan moet je misschien ook nog wel eens je hand ophouden.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:46

rosanne94 schreef:
en ga nou maar je bed in want morgen moet je vroeg werken (voor anderen, wat jij zo graag doet:D)

Ik ga ook slapen! want ik moet morgen weer hard studeren, voor mezelf ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:47

rosanne94 schreef:

Nou ik werk voor mezelf en daar hoort nu eenmaal belasting betalen bij.

Maar misschien kan jij nog even je huiswerk maken, dan kunnen we morgen weer verder.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:48

Electra63 schreef:
rosanne94 schreef:
ik vertaal het wel even :(:)
hoe meer je verdient, hoe meer je betaald hier in nederland, maar daar zijn de linkse toch juist voor? dat zou je moeten weten als je links bent.

Dat weet ik zeker, want ik val in het hoogste belastingtarief, nl. 52%.
Dus hoe kan jij dan 75% moeten inleveren?

En van mij mogen de mensen die meer verdienen meer belasting betalen. Dat heet de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
En nee, dat vind ik ook niet leuk, ik hou ook liever meer over, maar dat heet solidariteit.

Wist je dat al heel lang 10% van de Nederlanders 90% van de totale belastinginkomsten betalen?

Rijken betalen 90% van alle belasting

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:50

Electra63 schreef:
Mijn laatste antwoord:

Electra draai dit eens andersom.

Een werknemer mag ten allen tijde ontslag nemen met een opzegtermijn van meestal een maand.
Een werkgever moet veel moeite doen om iemand te ontslaan, dit doen ze meestal niet zonder reden.
Wat er nu gebeurd is dat werkgevers mensen niet meer in dienst durven nemen, en allemaal op contractbasis van een jaar, of een o uren contract.

Op deze manier kunnen werknemers ook geen huis kopen, want zij hebben geen vast werk.

Dus ben het op dit punt echt niet met jou eens.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:51

Electra63 schreef:
nicole3939 schreef:

Daarom zijn er ook onderzoeken naar grote groepen en niet naar enkelingen, want dan krijg je nooit een beeld van wat dan ook. Voor iedere bewering kun je uitzonderingen aanhalen die die bewering onderuit halen.

christel1857

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 01:01

De essentie voor mij is gewoon dat ik helemaal niet zo solidair WIL zijn met de 'armen'. In Nederland is er totaal geen reden om arm te zijn wanneer je niet ziek of gehandicapt bent.
Ben een half jaar in Cambodja geweest en ik vind het dieptreurig hoe er in Nederland wordt gezeurd over en door de zogenaamde armen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 01:04

Weer een lekker stukje propaganda over belastingbetalen.
Even de hypotheekrenteaftrek vergeten te vermelden die voor het grootste gedeelte ten goede komt aan de rijkste Nederlanders.

Mijn broer zei altijd: ik zou willen dat ik een miljoen belasting mocht betalen. ;)