Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 17:56

verootjoo schreef:
nps schreef:
Kunnen ze dan niet aansluiten bij JA21? Of bij VVD ofzo? Wat maakt dat er wéér een partij nodig is? Al wordt er op het hele rechts-populistische partijvlak wel een omvolking in de partijprogramma's gedropt... Er lijkt me meer dan genoeg te kiezen toch?

Mi kan extreem rechts maar beter verdeeld zijn over meerdere kleine partijen, straks gaan ze allemaal naar FvD ofzo en wordt dat de grootste. Dat is een beetje mijn ultieme angstscenario :=

Pfoe, goeie. PVV stemmers gaan nu al naar FvD.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 17:56

Was actief in Likoed Nederland en eerder woordvoerder van die organisatie
Trok zich in 2010 terug als Tweede Kamerkandidaat. Minister Hirsch Ballin waarschuwde Geert Wilders per brief dat Markuszower betrokken was bij een organisatie die informatie had overgedragen aan een buitenlandse mogendheid (vermoedelijk via de Israëlische Mossad) en er daarom een risico bestond voor de integriteit. Markuszower noemde de aantijging absurd, maar trok zich wel terug.
Op 6 juli 2022 ontnam (fungerend) voorzitter Paul van Meenen hem het woord toen hij weigerde de uitdrukking 'enge ministerploeg' terug te nemen
Was in juni 2024 voorzien als minister van Asiel en Migratie en viceminister-president in het beoogde kabinet-Schoof. Vanwege de uitkomst van de naslag (onderzoek) door de AIVD besloot PVV-leider Wilders in overleg met formateur Van Zwol de kandidatuur in te trekken.
Was tijdens de formatie in 2024 met Fleur Agema de voornaamste secondant van fractievoorzitter Wilders

Je moet echt wel wat op je kerfstok hebben wanneer de aivd negatief advies uitbrengt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 18:01

BigOne schreef:
Vergis je niet in markuszower, dat is net zo’n creep als Wilders , hij mocht geen minister worden na onderzoek van de aivd . Wanneer er 1 spion van Netanyahu is dan is hij het wel.

Ik heb sowieso weinig vertrouwen in welke populist dan ook.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 19:18

Hero Brinkman was op de radio, die heeft natuurlijk ook lang in de PVV gezeten. Het credo was destijds: gewoon naar Geert luisteren, na je kamercarrière kom je nauwelijks meer aan een baan dus hoe langer je in de kamer kan blijven voor een mooi salaris, hoe beter het is. Hij wilde destijds ook meer democratie binnen de partij maar dat is er natuurlijk nooit van gekomen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 19:41

nps schreef:
verootjoo schreef:
Mi kan extreem rechts maar beter verdeeld zijn over meerdere kleine partijen, straks gaan ze allemaal naar FvD ofzo en wordt dat de grootste. Dat is een beetje mijn ultieme angstscenario :=

Idd, volgens de peilingen gaan de PVV stemmers nu naar FvD, en dat lijkt me een niet zo wenselijke verschuiving. Dan nog liever PVV de grootste.

FvD zelf noemt het ‘het Lidewij-effect’ en ik hoop idd dat dat het ook alleen maar is, want voor de inhoud begrijp ik niet dat je erop zou stemmen.
Maar zet er een leuk koppie neer dat goed kan praten en intelligent overkomt en de zetels rollen zo naar je toe.
Echt een gevaar voor Nederland :\

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 21:09

verootjoo schreef:
nps schreef:

Idd, volgens de peilingen gaan de PVV stemmers nu naar FvD, en dat lijkt me een niet zo wenselijke verschuiving. Dan nog liever PVV de grootste.

FvD zelf noemt het ‘het Lidewij-effect’ en ik hoop idd dat dat het ook alleen maar is, want voor de inhoud begrijp ik niet dat je erop zou stemmen.
Maar zet er een leuk koppie neer dat goed kan praten en intelligent overkomt en de zetels rollen zo naar je toe.
Echt een gevaar voor Nederland :

Qua inhoud snap ik zoiezo niet dat je populistisch of op partijen met fascistische trekjes stemt. FvD hangt regelrecht compleet van de pot gerukte complottheorieen aan, is super anti EU, super pro wat er nu gebeurt in Amerika, met compleet leipe partijleden (denk Gideon van Meijeren). En let op, dat staat helemaal los van links of rechts. Dit is meer een soort battle van de redelijkheid, feiten en wetenschap tegen de emotie, gevoel en cultuur.

En helemaal eens. In deze tijden hebben we echt stabiele, kundige partijen nodig die samen met de rest van de EU een solide, eensgezind en economisch sterk blok kunnen vormen tegen Amerika.

Cowboy55

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 21:40

Toch rot voor Geert…….

_O- _O- _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:33

Ik zag een kort interview met 2 afvalligen van de PVV, ik was niet onder de indruk, zacht uitgedrukt. :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 06:12

Er zaten een paar bij Eva Jinek, dat was geen sterk optreden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:22

prompter schreef:

Dat druk je zachtjes uit :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:37

prompter schreef:

Die bedoelde ik inderdaad.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:39

Ze moeten ze maar geen woordvoerder van de nieuwe partij maken...

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:09

Ik heb het niet gezien, wat was er zo slecht aan?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:51

Geen antwoord paraat hebben, schrikken van kritische vragen, niet uit hun woorden kunnen komen (eh eh eh eh), dat soort zaken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:59

prompter schreef:
Geen antwoord paraat hebben, schrikken van kritische vragen, niet uit hun woorden kunnen komen (eh eh eh eh), dat soort zaken.

ik heb het ook gezien. Het vele eh eh eh was wel wat storend. Maar ik wil ze toch het voordeel van de twijfel geven hoor. Ze steken toch hun nek uit door uit de fractie te stappen en een eigen koers te gaan bepalen. Vooralsnog vind ik het positief dat ze constructief zeggen te willen meepraten met het minderheidskabinet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:13

Ze komen nog totaal niet over als politici. Ze moeten het vak nog leren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:15

Loretta schreef:

iedereen moet toch ergens beginnen.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:29

Het is niet dat ze onder Geert nu zoveel ervaring hebben kunnen opdoen met spreken.
Ik vond het euuuhhh gehalte ook tenen-krommend en kreeg er plaatsvervangende schaamte van.
Maar ik zou ze ook niet na één gesprek meteen willen 'opgeven'. Maar wel jammer van de eerste indruk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:32

Ze hebben inderdaad nooit de kans gekregen in de PVV, maar om nou gelijk bij de kritische Jinek aan te schuiven was echt nog een stap te ver.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:20

prompter schreef:
Ze hebben inderdaad nooit de kans gekregen in de PVV, maar om nou gelijk bij de kritische Jinek aan te schuiven was echt nog een stap te ver.

Dat is inderdaad niet de plek om stage te gaan lopen. Maar ik ben het eens met Juval, een kans moeten ze wel krijgen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:35

Benzz schreef:
prompter schreef:

Dat is inderdaad niet de plek om stage te gaan lopen. Maar ik ben het eens met Juval, een kans moeten ze wel krijgen.

We hebben al genoeg geëxperimenteerd met partijen zonder ervaring en we hebben gezien hoe dat ging. Ze zijn niet bij de pvv gegaan omdat ze zo vredelievend zijn. Tuurlijk kunnen ze van inzicht veranderen en prima standpunten hebben. Maar denk dat dit wederom zo'n eendagsvlieg is waar je geen kloot mee opschiet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:36

Raineri schreef:
We hebben al genoeg geëxperimenteerd met partijen zonder ervaring en we hebben gezien hoe dat ging. Ze zijn niet bij de pvv gegaan omdat ze zo vredelievend zijn. Tuurlijk kunnen ze van inzicht veranderen en prima standpunten hebben. Maar denk dat dit wederom zo'n eendagsvlieg is waar je geen kloot mee opschiet.

Ik zeg ook niet dat je er op moet stemmen, sterker nog, dat zou ik nooit doen. Maar ze hebben wel 7 zetels in de kamer, dus dan moet je er wel wat mee.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:47

juval schreef:
Loretta schreef:

iedereen moet toch ergens beginnen.

Ja, bij voorkeur in degelijke functies, met inhoudelijke relatie tot hun portefeuille. De Tweede Kamer is geen leuke stageplek. Het land moet bestuurd worden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:51

nps schreef:
[
Ja, bij voorkeur in degelijke functies, met inhoudelijke relatie tot hun portefeuille. De Tweede Kamer is geen leuke stageplek. Het land moet bestuurd worden.

Ze hebben beiden best degelijke functie's gehad echter niet op het niveau wat nu gevraagd wordt. Het is alleen niet zo dramatisch als het cv van Wiersma.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:55

Benzz schreef:
Raineri schreef:

Ik zeg ook niet dat je er op moet stemmen, sterker nog, dat zou ik nooit doen. Maar ze hebben wel 7 zetels in de kamer, dus dan moet je er wel wat mee.

Als je vind dat het kiezersbelang boven het landsbelang gaat: ja dan moet je er wat mee.

Persoonlijk ben ik het er niet mee eens.