Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 12:38

Wat een soap !! Van der plas en die complotmarmot.
Ze schuift zelfs schuld van de stikstofcrisis in de schoenen van Timmermans.
Zij neemt haar verantwoordelijkheid en staat er achter de microfoon , zogenaamd omdat ze in een ander debat zat.
Geen enkele lijsttrekker was aanwezig vanochtend!
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-04-25 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 12:38

BigOne schreef:
Geert zakt niet voor niets steeds verder onderuit, dit kan hem wederom zetels kosten. Het enige waar hij op wacht is dat een ander er de stekker eruit trekt. Van BBB en NSC hoef je dat niet te verwachten, die worden weggevaagd bij volgende verkiezingen. VVD speelt het smerige spel het beste. Yesilgoz heeft dit kabinet mogelijk gemaakt en doet zich straks voor als de grote leider wanneer ze het weer opblaast.

VVD is ook alvast handig a ls de betrouwbare middenpartij aan het profileren. Met een duidelijk pro-Oekraine geluid. Je kan een hekel aan ze hebben (en dat snap ik), maar het is geen smerig spel. Het zijn imho de enige volwassen partij in dit kleuterkabinet nu, en dat merk je. Ze zijn politiek erg handig (maar inderdaad, ook de veroorzaker van dit kabinet). Heeft ze ook de gelegenheid te geven om achter de schermen terwijl iedereen elkaar op Twitter in de X haren vloog, onmogelijke wetgeving onderzocht, sprookjes probeerde te facilteren.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 12:39

prompter schreef:
mysa schreef:
Maarten Hopman op X
"Ik bén een kabinetscrisis." :)

:')

Zo waar :))

Hahaha, signed minister "Ik ben beleid" Faber. Zo leuk!

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 12:48

Terwijl Jetten praat grijnst Faber wat dom voor zich uit, bij de opmerking dat ze de eer aan zichzelf kan houden , grijnst ze nog harder.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 13:24

Maar heeft Faber al excuses aangeboden?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 13:33

Benzz schreef:
Maar heeft Faber al excuses aangeboden?

Nee, ze is nog niet aan het woord geweest.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 13:51

Gaat ze ook niet doen, motie van wantrouwen waar het cda mee kwam wordt waarschijnlijk niet ingezet. Geert heeft gezegd dat hij afnokt wanneer zo’n motie gesteund wordt, dan denk ;wat een kans!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 14:31

nps schreef:
BigOne schreef:
Geert zakt niet voor niets steeds verder onderuit, dit kan hem wederom zetels kosten. Het enige waar hij op wacht is dat een ander er de stekker eruit trekt. Van BBB en NSC hoef je dat niet te verwachten, die worden weggevaagd bij volgende verkiezingen. VVD speelt het smerige spel het beste. Yesilgoz heeft dit kabinet mogelijk gemaakt en doet zich straks voor als de grote leider wanneer ze het weer opblaast.

VVD is ook alvast handig a ls de betrouwbare middenpartij aan het profileren. Met een duidelijk pro-Oekraine geluid. Je kan een hekel aan ze hebben (en dat snap ik), maar het is geen smerig spel. Het zijn imho de enige volwassen partij in dit kleuterkabinet nu, en dat merk je. Ze zijn politiek erg handig (maar inderdaad, ook de veroorzaker van dit kabinet). Heeft ze ook de gelegenheid te geven om achter de schermen terwijl iedereen elkaar op Twitter in de X haren vloog, onmogelijke wetgeving onderzocht, sprookjes probeerde te facilteren.

Vergeet ook niet dat het feit dat ze "het wel geprobeerd hebben" met dit kleuterkabinet in plaats van "de PVV alweer buitenspel te zetten ondanks hun winst", ze ook weer mensen op hun hand hebben gekregen, denk ik zo. Wellicht wat stemmers die tussen VVD en PVV inhangen? De vraag is alleen hoeveel mensen ze ermee hebben verloren, maar mijn aanname is dat dat minder is dan dat ze gewonnen hebben

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 15:01

BigOne schreef:
Gaat ze ook niet doen, motie van wantrouwen waar het cda mee kwam wordt waarschijnlijk niet ingezet. Geert heeft gezegd dat hij afnokt wanneer zo’n motie gesteund wordt, dan denk ;wat een kans!

Zou Wilders deze stunt niet bedacht hebben? Hij kreeg de laatste tijd erg weinig aandacht natuurlijk en schoot in de peilingen naar beneden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 15:27

De wereld staat in brand. Maar in Den Haag is men kleuterklasje aan het spelen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:19

Schoof kunnen we inmiddels ook wel teflon schoof noemen. Man man man..........

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:40

Benzz schreef:
BigOne schreef:

Zou Wilders deze stunt niet bedacht hebben? Hij kreeg de laatste tijd erg weinig aandacht natuurlijk en schoot in de peilingen naar beneden.

Er zijn geruchten dat Wilders en Faber dit gezamenlijk naar de telegraaf hebben gelekt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:47

BigOne schreef:
Er zijn geruchten dat Wilders en Faber dit gezamenlijk naar de telegraaf hebben gelekt.

Dat zou mij niets verbazen, gezien de snelheid dat Wilders begon te twitteren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:20

Ja die signalen hadden de politiek duiders ook, bewust laten lekken voor de aandacht. Wát een regeringspartij die PVV :n

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:21

Tenenkrommend vind ik Schoof en Faber. Die laatste wil gewoon geen excuses maken.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:34

Ik mis steeds de vraag: U bent minister van Asiel en Migratie, dat betekent dat vrijwilligers die vluchtelingen/statushouders die mogen blijven, helpen met taal en andere dingen, juist ten gunste is van de minister. Dus hoezo tegens haar beleid?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:29

Zij wil alle immigranten de deur uit, grenzen op slot enzenz!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:40

Ik heb alleen vanmorgen een klein stukje gezien, de rest van de dag niet eens nieuws.

Maar alle immigranten eruit?
Wie gaan dan in de kassen of schoonmaak werken? In de slachterijen en de pakketdiensten?

Totaal geen realiteitszin, alleen maar vreemdelingenhaat.
Dan ben je toch wel erg beperkt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:48

Of als arts, verpleegkundige, docent enz enz.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:51

Die vreselijke uitzendingen ook altijd van de PVV "in het kader van zendtijd voor politieke partijen".

"Het is ONS land, ONS mooie land, met ONZE cultuur, en dat laten we niet afpakken!"

:roll:

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:00

Electra63 schreef:
Ik heb alleen vanmorgen een klein stukje gezien, de rest van de dag niet eens nieuws.

Maar alle immigranten eruit?
Wie gaan dan in de kassen of schoonmaak werken? In de slachterijen en de pakketdiensten?

Daar werken geen immigranten (asielzoekers) maar arbeidsmigranten. Die gaan (in princpe) terug als het werk ophoudt. Hun gezinnen blijven meestal in het land van herkomst.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:39

Ik snap niet dat er hier positief naar de VVD en CDA gekeken word. Bontebal doet het als persoon vind ik niet verkeerd en Yezilgoz ook niet.

Maar zij zijn de partijen die veroorzaakt hebben waar we nu in zitten.

Lekker makkelijk als stemmer om BBB en NSC te verlaten omdat ze niet binnen 8(!) maanden het gewenste resultaat behalen denk ik dan :o

Ik vind dat zoiets bizar, hoe 2 partijen die nog geen 8 maanden regeren worden afgerekend, terwijl 2 partijen die ja-ren lang meegewerkt hebben aan de puinhoop nu stijgen in de peilingen.

Dat de PVV zakt vanwege Faber snap ik wel, die functioneert gewoon niet.

I.m.o. hebben de VVD, NSC en BBB geen functionerende bewindslieden te vergelijken met Faber.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:47

Het gaat denk ik ook om de onrealistische beloften die bbb en nsc (en uiteraard pvv) gedaan hebben waar men weinig van terug ziet. BBB ging het wel even met Brussel regelen, en NSC zou de bestuurscultuur wel even veranderen. Daar is niets van te merken tot nu toe, dus ja, daar worden ze op aangekeken.

(Net als Geert met zijn 20 procent huurverlaging die uiteindelijk 7 procent verhoging is geworden).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:47

Dat komt doordat, met name PVV zo populistisch was om enorme beloften te doen die nu niet waargemaakt worden. In tegendeel: het wordt soms erger. Zie huurstijging ipv verlaging.

Edit: wat Prompter zegt dus.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:00

prompter schreef:
Het gaat denk ik ook om de onrealistische beloften die bbb en nsc (en uiteraard pvv) gedaan hebben waar men weinig van terug ziet. BBB ging het wel even met Brussel regelen, en NSC zou de bestuurscultuur wel even veranderen. Daar is niets van te merken tot nu toe, dus ja, daar worden ze op aangekeken.

(Net als Geert met zijn 20 procent huurverlaging die uiteindelijk 7 procent verhoging is geworden).

Ik vind dat ook raar, wat politiek is compromissen sluiten. De VVD heeft ook niet alles wat in het verkiezingsprogramma staat waar gemaakt.

Maargoed, dit ben ik haha :o